Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία - Επιπτώσεις στην αεροπορία

Στις 2/6 ένα Α330-300 της Aeroflot κατασχέθηκε από τον lessor μετά την προσγείωση του στo Colombo (Sri Lanka) λόγω παράνομης χρήσης του. Πρόκειται για το πρώην VQ-BMY που είχε επανανηολογηθεί (παρανόμως) σε RA-73702.
 
Η Aeroflot ξεκίνησε ξανά τον περασμένο μήνα πτήσεις προς Τουρκία αφού αγόρασε 8 Α330 απευθείας από τους lessors.


Δεν ξέρω (και δεν βρίσκω) αν αυτό σημαίνει ότι η Τουρκία θα μπορεί να παρέχει επισκευές ή/και ανταλλακτικά στα αεροσκάφη.
 
Last edited:
Τις προάλλες που ήμουν ΙST είδα έξω από το κτίριο της Turkish Technik ένα 330 των Ρώσων. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι θα τα δώσουν όλα οι Τούρκοι κ μάλιστα πολύ ακριβά.
 
Last edited by a moderator:
Η συνεργασία σίγουρα υπάρχει, δεν νομίζω οτι κανει σε καποιον εντύπωση. Οι τσέπες του Ρετζεπ κοντεύουν να τρυπησουν απο το βαρος.

Εδω απο το IST, σειρά απο ρώσικα ιδιωτικά τζετ.
 

Attachments

  • 20220603_125517.jpg
    20220603_125517.jpg
    1,5 MB · Προβολές: 42
Στις 2/6 ένα Α330-300 της Aeroflot κατασχέθηκε από τον lessor μετά την προσγείωση του στo Colombo (Sri Lanka) λόγω παράνομης χρήσης του. Πρόκειται για το πρώην VQ-BMY που είχε επανανηολογηθεί (παρανόμως) σε RA-73702.
Βασικά, πήγε να κατασχεθεί, το αρμόδιο δικαστήριο αποφάσισε υπέρ του lessor, ο Βλάντιμιρ έκοψε αμέσως όλες τις πτήσεις προς CMB, η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα είπε «χίλια συγγνώμη, λάθος έκανε ο δικαστής, θα ξαναδεί την υπόθεση άλλος», βγήκε νέα απόφαση, το Α330 πέταξε για Μόσχα στις 6 Ιουνίου, οι πτήσεις προς CMB ακόμα να ξεκινήσουν, να δούμε πότε θα τελειώσει η προσωρινή τιμωρία προς το κράτος που τόλμησε να τηρήσει τον νόμο.
 
Τουλάχιστον δύο ιδιωτικές ρωσικές εταιρείες έχουν ζητήσει άδεια από τη ρωσική κυβέρνηση να επιστρέψουν κάποια αεροσκάφη στους lessors.

Η S7 τα δύο 737ΜΑΧ (η άρση του grounding δεν έγινε ποτέ στη Ρωσία, και μάλλον δεν πρόκειται) και η Air Bridge Cargo 14 από τα 16 της 747.

Στην περίπτωση της Air Bridge Cargo στόχος είναι να καταλήξουν τα αεροσκάφη στην Etihad Cargo (μέσω του lessor Dubai Aerospace Enterprise) και η εταιρεία να τα χρησιμοποιεί μαζί με την Etihad βάσει διμερούς συμφωνίας παρακάμπτοντας έτσι τις κυρώσεις. Για να γίνει αυτό, απαιτούνται πολύπλοκοι νομικοί ελιγμοί που είναι άγνωστο αν θα αποφέρουν το αποτέλεσμα που θέλουν οι Ρώσοι.

Σημειώνεται ότι όλα τα 747 της Air Bridge Cargo είναι καθηλωμένα στο SVO.

Τα αιτήματα έχουν υποβληθεί εδώ και μήνες, αλλά η ρωσική κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει το παραμικρό.

 
Η συμμετοχή της Ρωσίας στο πρόγραμμα του κινεζικού CR929 (widebody, δικινητήριο, ανταγωνιστικό του 787) κινδυνεύει σοβαρά καθώς οι Κινέζοι δεν επιθυμούν με τίποτα την κατασκευή του αποκλειστικά με κινεζικά και ρωσικά εξαρτήματα, κάτι που ήθελαν από παλιά να επιβάλουν οι Ρώσοι και που τώρα (λόγω κυρώσεων) είναι αδύνατον να υλοποιήσουν.

Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσίας δήλωσε πριν λίγες μέρες «Το πρότζεκτ με την Κίνα δεν πάει όπως θα θέλαμε. Καθώς η Κίνα γίνεται βιομηχανικός κολοσσός, ενδιαφέρεται όλο και λιγότερο για τις υπηρεσίες μας. Οι Κινέζοι αναλαμβάνουν περισσότερες υποχρεώσεις από εμάς σήμερα. Η συμμετοχή μας στο CR929 γίνεται όλο και μικρότερη. Δεν θέλω να προβλέψω το μέλλον αυτού του έργου – αν θα αποσυρθούμε από αυτό ή όχι. Μέχρι στιγμής συνεχίζουμε».


Δύο ζητήματα εδώ.
1. Η Κίνα υποχρεώνει τη Ρωσία σε ρόλο junior partner (τι έκπληξη! Η Κίνα έχει 10 φορές το ΑΕΠ της Ρωσίας).
2. Η Κίνα δεν θέλει ρωσικούς κινητήρες και avionics, τα δυτικά είναι πολύ καλύτερα και θα εξασφαλίσουν περισσότερους πελάτες στη Δύση.

Προφανώς, οι Κινέζοι κοιτούν το συμφέρον τους και δεν θέλουν το πρότζεκτ (που θα στοιχίσει και στους δύο μαζί $35 δισ) να φέρει εξαρχής το «αμάρτημα» του να είναι το μισό ρωσικό. Οι Ρώσοι απειλούν επίσημα με αποχώρηση, αλλά κάτι μου λέει ότι οι Κινέζοι θα κάνουν κωλοτούμπες από τη χαρά τους για να τους ξεφορτωθούν.
 
Οι Τούρκοι εκμεταλλεύονται πλήρως τον πόλεμο και τις απαγορεύσεις του υπόλοιπου κόσμου προς την Ρωσία μπας και γεμίσουν με κανένα φράγκο την κατεστραμμένη τους οικονομία. Ήδη δύο νέες αεροπορικές εταιρίες άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν αποκλειστικά πτήσεις μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας. Η Air Anka θα κάνει τσάρτερ πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών με 3 Α330 ενώ η Southwind (σε ένα πασιφανές λογοπαίγνιο ονομασίας) θα αναλάβει αποκλειστικά τις πτήσεις που δεν μπορεί να κάνει η Ρωσική Nordwind.
 
Παράλληλα, η δική μας AEGEAN κάνει κανονικότατο πάρτι στο δρομολόγιο από Αθήνα προς Γιερεβάν, αφού οι πτήσεις γεμίζουν πλέον με Ρώσους που εκμεταλλεύονται την υποστήριξη της αρμενικής κυβέρνησης προς το καθεστώς Πούτιν και χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της αρμενικής πρωτεύουσας ως σταθμό μεταπιβίβασης.
 
Η Air Anka θα κάνει τσάρτερ πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών με 3 Α330 ενώ η Southwind (σε ένα πασιφανές λογοπαίγνιο ονομασίας) θα αναλάβει αποκλειστικά τις πτήσεις που δεν μπορεί να κάνει η Ρωσική Nordwind.
Για την ιστορία, η Anka είναι ένα μυθικό πτηνό της μεσανατολικής λαογραφίας το οποίο στην περσική και -πολύ αργότερα- τουρκική λαογραφία συνδέεται με το μύθο του δικού μας Φοίνικα, που αναγεννήθηκε από τις στάχτες του. To αστείο στην όλη υπόθεση είναι ότι στα φινλανδικά, η ίδια λέξη σημαίνει «πάπια». Ας του το πει κάποιος του Προέδρου, μήπως και αλλάξει και αυτό το όνομα.
 
Top