Αν και είμαστε οφτόπικ, καλό είναι να μην μένουν αναπάντητες τέτοιες ανακρίβειες. Κανείς νόμος ή κύρωση δεν απαγορεύει σε καμία αεροπορική εταιρεία της ΕΕ να εκτελεί επιβατικές πτήσεις προς το Ιράν.
Η LH ούτε παραβαίνει, ούτε παρακάμπτει. Απλώς επιλέγει να πετάξει εκεί ως έχει δικαίωμα.
Ο παραλληλισμός των κυρώσεων προς τη Ρωσία με εκείνες προς το Ιράν είναι εντελώς άστοχος.
Μπορείς να ξαναδιαβάσεις αυτό που γράφω. Στο Ιράν έχουν επιβληθεί κυρώσεις με αρχική συμμετοχή της ΕΕ. Η στόχευση και η αρχιτεκτονική είναι διαφορετική παρόλα αυτά επηρεάζει έμμεσα και άμεσα την αεροπορία. Οι κυρώσεις είναι ενεργές ακόμα και σήμερα. Η LH και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις παρακάμπτουν τις κυρώσεις με special purpose vehicles όπως το INSTEX και άλλα με έδρα UAE. Το ότι οι συναλλαγές είναι legitimate δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι δεν παρακάμπτουν τις κυρώσεις.
Μάλλον δεν έγινα κατανοητός. Τι θα σας ικανοποιούσε ως φράση αντί για αυτήν που χρησιμοποίησα μεταφορικά ως "πάρτι";
- Τρίβουν τα χέρια τους;
- Ευχαριστούν το θεό;
- Γεμίζουν τα αεροπλάνα τους;
- Δεν πέφτει καρφίτσα στις πτήσεις;
- Το δρομολόγιο πάει καλύτερα απ' ότι περίμεναν;
- Τα 'κονομάνε;
aakunz, νομίζω έχεις ένα δίκιο, ίσως και παραπάνω
Μετά από παρατήρηση αρκετών ημερών, βλέπω ότι η A3 έχει κάνει capacity shifting προς Αρμενία από SKG, HER, RHO, LCA, δεν είναι μόνο οι πτήσεις από Αθήνα. Δεν ξέρω αν βγαίνει η χασούρα από την Ρωσία και Ουκρανία άλλα όντως το bypass δουλεύει, οπότε ανακαλώ
Μην ξεχάσω να ευχηθώ καλές δουλειές Α3
Σχετική με τις παραπάνω εξελίξεις και η παρακάτω είδηση.
Ο Ζελενσκι ζητάει από τη Δύση, να ανασταλούν οι εκδόσεις ταξιδιωτικών θεωρήσεων για τουρισμό για τους ρώσους πολίτες, γιατί «οι Ρώσοι πρέπει να μάθουν να ζουν στο δικό τους κόσμο, μέχρι να αλλάξουν νοοτροπία». Στο ίδιο κλίμα και η δήλωση της ΥΠΕΞ της Εσθονίας, ότι τα ταξίδια στην Ευρώπη θα πρέπει να αποτελούν «προνόμιο και όχι δικαίωμα». Παρόμοιες δηλώσεις έκαναν και αξιωματούχοι από τη Λετονία και τη Φινλανδία.
Οι Ρώσοι έχουν ήδη αρχίζει να κανιβαλίζουν αεροσκάφη για ανταλλακτικά προκειμένου άλλα να παραμείνουν σε πτητική κατάσταση.
Ήδη καθήλωσαν ένα σχεδόν καινούργιο Α350 και ένα Superjet 100, ενώ εξαρτήματα από 737 και Α320 (όλα της Aeroflot) μεταφέρονται σε άλλα αεροσκάφη. Η Aeroflot έχει επτά Α350, από τα οποία το τελευταίο τρίμηνο έχουν πετάξει μόνο τα τέσσερα.
Russian airlines, including state-controlled Aeroflot , are stripping jetliners to secure spare parts they can no longer buy abroad because of Western sanctions, four industry sources told Reuters.
www.reuters.com
Αλλά κανένα πρόβλημα. Εδώ και μέρες το Ιράν (πρωτοπόρο στην αεροπορική τεχνολογία) ανακοίνωσε επίσημα ότι θα κατασκευάσει και θα προμηθεύσει τη Ρωσία με εξαρτήματα αεροσκαφών αφού η κακή Δύση δεν τους στέλνει.
This week, the Iranian Government announced that it would supply Russia with aircraft parts, as sanctions continue to bite.
aviationsourcenews.com
Για το ζήτημα των πολιτών και τις βίζες, πιστεύω ότι πρέπει να ακούσουμε τι λένε οι Βαλτικές και η Φινλανδία. Έχουν πείρα από πρώτο χέρι τι πάει να πει «ρωσική φιλία».
Christo, Αν πετούσαν Αθήνα -> Ερεβάν -> Μοσχά θα έλεγα ναι. Τώρα πετάνε σε μια χώρα φιλική προς τη Ρωσία, όχι στη Ρωσία, στην οποία περίπτωση δεν υπάρχει ζήτημα παραβίασης συμφωνημένων.
Ελέω Αλιέγιεφ, έκαναν την ανάγκη φιλότιμο οι Αρμένιοι. Δυστυχώς, δεν μπορείς να πείς και πολλά για την απόφασή τους να συνεργαστούν με το καθεστώς της Μόσχας.
Καφενιακά, μπορεί να αναρωτηθείς αν δουλευόμαστε, καθώς η Α3 διευκολύνει ταξίδια απο και προς Ρωσία. Δεν θα ήθελα να αντιμετωπίσω αυτό το δίλημμα από επιχειρηματική σκοπιά. Ηθικά, θα έκλινα περισσότερο στο όχι. Πρέπει να αναγνωρίσω ότι δεν είναι εύκολη απόφαση.
Απο την άλλη πλευρά, η Wizz Πετάει στο EVN scheduled απο LCA, η SKY Charter απο SKG, η Georgian απο HER και η Cyprus απο LCA. Η Α3 απλά πετάει από όλα τα παραπάνω, συν ATH και RHO, στην οποία περίπτωση θα έλεγα ότι απλώς τηρούν τον κανόνα της απαγόρευσης πτήσεων προς τη Ρωσία και μόνο. Αν σκεφτείς οτι οι Τούρκοι και οι Σέρβοι συνεργάζονται κανονικά σαν να μην είχε συμβεί τίποτα, οι πτήσεις προς EVN φαίνονται πταίσμα στα μάτια μου.
Σχετική με τις παραπάνω εξελίξεις και η παρακάτω είδηση.
Ο Ζελενσκι ζητάει από τη Δύση, να ανασταλούν οι εκδόσεις ταξιδιωτικών θεωρήσεων για τουρισμό για τους ρώσους πολίτες, γιατί «οι Ρώσοι πρέπει να μάθουν να ζουν στο δικό τους κόσμο, μέχρι να αλλάξουν νοοτροπία». Στο ίδιο κλίμα και η δήλωση της ΥΠΕΞ της Εσθονίας, ότι τα ταξίδια στην Ευρώπη θα πρέπει να αποτελούν «προνόμιο και όχι δικαίωμα». Παρόμοιες δηλώσεις έκαναν και αξιωματούχοι από τη Λετονία και τη Φινλανδία.
Οι Ρώσοι ζουν στον δικό τους κόσμο ούτως ή άλλως. Οι άτιμοι ειναι παντου ομως!
Πιθανότατα θα είναι στο επόμενο πακέτο κυρώσεων και ναι όντως γιατί πρέπει να αποδεχτούμε ότι οι Ρώσοι μπορούν να ταξιδεύουν για τουρισμό στην Ευρώπη.
Ο Ζελενσκι ζητάει από τη Δύση, να ανασταλούν οι εκδόσεις ταξιδιωτικών θεωρήσεων για τουρισμό για τους ρώσους πολίτες, γιατί «οι Ρώσοι πρέπει να μάθουν να ζουν στο δικό τους κόσμο, μέχρι να αλλάξουν νοοτροπία».
Θύμα των κυρώσεων (αν και δεν χρειαζόταν τις κυρώσεις, ήταν αποτυχημένο κι από μόνο του) πέφτει και το MC-21. Αν δεν σας θυμίζει κάτι, είναι το narrowbody της Irkut, αντίγραφο του Α320, που έκανε την πρώτη του πτήση πριν 5 χρόνια και ακόμα να τελειώσει τα flight test. Α, έχει και 140 παραγγελίες από το launch το 2007. Θρίαμβος.
Επειδή έχει κινητήρες Pratt & Whitney και περίπου 40% δυτικά components, σκοπός είναι πια να να έχει 97% ρωσικά components και είσοδο σε υπηρεσία ποιος ξέρει πότε. Ίσως στη δεκαετία από την πρώτη πτήση. Καλά θα πάει κι αυτό.