aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.231
- Likes
- 2.516
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Είμαι βαθύτατα συγκινημένος που επιστρέφω με τη στήλη μου, μετά από ενάμιση χρόνο από το τελευταίο μου trip report που είχε θέμα την εξωτική Ισλανδία τις περιπέτειες μου στα γκέιζερ, τις βουτιές μου στη Blue Lagoon, τους καταρράκτες, την Icelandair και τις αξέχαστες αεροσυνοδούς της (τις συμπεριλαμβάνω στα ισλανδικά αξιοθέατα) και την ανεκδιήγητη Maersk. Οι πιο παρατηρητικοί του φόρουμ, ίσως θυμάστε τον captainjumbo να μου εύχεται να πάω του χρόνου στη Γροιλανδία. Εγώ πάλι, για το 2006 θεωρούσα ότι καλύτερα θα ήταν να πήγαινα στις καταπράσινες Φερόες με την Atlantic Airways.
Τέλος πάντων, λόγω της δουλειάς μου είχαν αποσταλεί τόσο από τον οργανισμό τουρισμού της Γροιλανδίας όσο και από τον αντίστοιχο οργανισμό από τις Φερόες, κάποια ενημερωτικά έντυπα. Να σημειώσω ότι ο οργανισμός τουρισμού της Γροιλανδίας έχει κάνει μία πολύ καλή δουλειά στο έντυπο Gronland Nu, Nytt fra menneskenes land (Γροιλανδία Tώρα, Νέα από τη “Χώρα των Ανθρώπων”), το οποίο απευθύνεται κυρίως στην αγορά της Δανίας, οπότε είναι γραμμένο στα δανικά. Εκεί λοιπόν που ετοιμαζόμουν να πάω και «να ζήσω το μύθο μου στις Φερόες» κάτι μέσα μου μου έλεγε «Εδώ δίπλα θα πας πάλι; Δεν πας καλύτερα στη Γροιλανδία;». Τέλος πάντων, βαθύτερο κίνητρο ήταν φυσικά και η θρυλική Air Greenland, της οποίας το 332 είχα θαυμάσει στο Kastrup, την ημέρα που έφευγα για το Κeflavik στις 22 Μαρτίου 2005. Πείτε το σύμπτωση, πείτε το όπως θέλετε, στο airliners.net κάποιος είχε φωτογραφήσει την αναχώρηση του Α330-200 από το Kangerlussuaq την ίδια ημέραπου εγώ το είδα να φτάνει στην Κοπεγχάγη, και κάτι μέσα μου με «έκαιγε» να πετάξω κάποια μέρα με αυτό.
Ο στόλος της Αir Greenland (πρώην Gronlandsfly ή Greenlandair) περιλαμβάνει δύο μεγάλα αεροσκάφη: το πρώτο είναι το προαναφερθέν Airbus 330-200, OY-GRN, oνόματι Norsaq (norsaq σημαίνει «ακόντιο» στην τοπική γλώσσα. Περισσότερα ενδιαφέροντα για τη γλώσσα αυτή θα πω παρακάτω)
Το δεύτερο είναι ένα Boeing 757-200 ηλικίας 16 ετών, το ΟΥ-GRL, το οποίο ονομάζεται Kuunnuunguaq και μη με ρωτάτε τί πάει να πεί, δεδομένου ότι μου στάθηκε αδύνατο να το προφέρω (helpful hint: τα γροιλανδικά δεν προφέρονται με ανοιχτό το στόμα, όπως τα ελληνικά αλλά με μισάνοιχτο έως σχεδόν κλειστό, έχουν δε κάτι αστείους ήχους και κάτι λέξεις με τριάντα γράμματα η κάθε μία που τρελαίνεσαι μόνο που τις βλέπεις!)
Το ενδιαφέρον αυτό ζεύγος συνοδεύει πληθώρα DASH-7 τα οποία πρέπει να έχουν την ίδια ηλικία με εμένα, κάποια Twin Otter, μερικά θρυλικά Sikorsky, κάποια Bell και μετά την πρόσφατη εξαγορά της Air Alpha Greenland A/S, θα πρέπει να εντάχθηκαν στον στόλο και μερικά ακόμα ελικόπτερα.
Μέτοχοι της Air Greenland είναι ο όμιλος των Σκανδιναβικών Αερογραμμών με ποσοστό 36% και οι κυβερνήσεις της Γροιλανδίας και της Δανίας. Η εταιρία δεν είναι μέλος της ΙΑΤΑ και δραστηριοποιείται κυρίως στις πτήσεις τσάρτερ.
Έκανα την κράτηση του εισιτηρίου μου μέσω της ιστοσελίδας της εταιρίας, δεδομένου ότι η κράτηση που είχα κάνει μέσω του Galileo δεν ήταν δυνατό να εκδοθεί στην Ελλάδα σε εισιτήριο της SAS (ακόμα προσπαθώ να καταλάβω το γιατί). H κράτηση και η χρέωση έγιναν στις 30 Δεκεμβρίου. Στις 5 Ιανουαρίου είχα στα χέρια μου το κατακόκκινο εισιτήριο της Air Greenland (έργο τέχνης), μαζί με μία επιστολή στα Δανικά, Γροιλανδικά και Αγγλικά. Η έκδοση είχε γίνει από το γραφείο της Κοπεγχάγης, αν και η διεύθυνση του φακέλου ήταν το Nuuk. Λεπτομέρειες… Η ουσία είναι ότι αν και έκλεισα το εισιτήριο εννιά μήνες πριν από το ταξίδι, αυτό μου κόστισε € 1090 χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι πτήσεις της SAS! Ακριβό εισιτήριο για μία εταιρία τσάρτερ. Μήπως είναι ακριβή η κόκκινη μπογιά με την οποία βάφουν τα αεροπλάνα τους; Tι να κάνουμε; Νομίζω ότι άξιζε τον κόπο. Να σημειωσω ότι η διαφορά ναύλου από την θέση Nanoq, δηλαδή την business class της GL ήταν μόλις 2000 κορώνες, δηλαδή €300, ποσό δυσανάλογα χαμηλό για τέτοια θέση, που σε βάζει σε πειρασμό όταν είναι να κάνεις ένα τέτοιο έξοδο. Παρεμπιπτόντως, και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, «Nanoq» στα γροιλανδικά δε σημαίνει business, αλλά «πολική αρκούδα». Τελικά αποφάσισα να προτιμήσω την οικονομική θέση από το να γίνω «αρκουδιάρης», επιλογή που απεδείχθη σωστή αργότερα…
Τέλος πάντων, επειδή σας κούρασα μάλλον με τη μακροσκελή εισαγωγή, ξεκινάω την περιγραφή της ταξιδιωτικής υπερπαραγωγής μου, αφού πρώτα σας παραθέσω τις πτήσεις που έκανα.
SK 0778 14SEP ATH-CPH
GL 0781 15SEP CPH-SFJ
GL 0553 15SEP SFJ-GOH
GL 0544 19SEP GOH-SFJ
GL 0782 21SEP SFJ-CPH
SK 1418 22SEP CPH-ARN
SK 0413 22SEP ARN-CPH
SK 0777 23SEP CPH-ATH
Τέλος πάντων, λόγω της δουλειάς μου είχαν αποσταλεί τόσο από τον οργανισμό τουρισμού της Γροιλανδίας όσο και από τον αντίστοιχο οργανισμό από τις Φερόες, κάποια ενημερωτικά έντυπα. Να σημειώσω ότι ο οργανισμός τουρισμού της Γροιλανδίας έχει κάνει μία πολύ καλή δουλειά στο έντυπο Gronland Nu, Nytt fra menneskenes land (Γροιλανδία Tώρα, Νέα από τη “Χώρα των Ανθρώπων”), το οποίο απευθύνεται κυρίως στην αγορά της Δανίας, οπότε είναι γραμμένο στα δανικά. Εκεί λοιπόν που ετοιμαζόμουν να πάω και «να ζήσω το μύθο μου στις Φερόες» κάτι μέσα μου μου έλεγε «Εδώ δίπλα θα πας πάλι; Δεν πας καλύτερα στη Γροιλανδία;». Τέλος πάντων, βαθύτερο κίνητρο ήταν φυσικά και η θρυλική Air Greenland, της οποίας το 332 είχα θαυμάσει στο Kastrup, την ημέρα που έφευγα για το Κeflavik στις 22 Μαρτίου 2005. Πείτε το σύμπτωση, πείτε το όπως θέλετε, στο airliners.net κάποιος είχε φωτογραφήσει την αναχώρηση του Α330-200 από το Kangerlussuaq την ίδια ημέραπου εγώ το είδα να φτάνει στην Κοπεγχάγη, και κάτι μέσα μου με «έκαιγε» να πετάξω κάποια μέρα με αυτό.
Ο στόλος της Αir Greenland (πρώην Gronlandsfly ή Greenlandair) περιλαμβάνει δύο μεγάλα αεροσκάφη: το πρώτο είναι το προαναφερθέν Airbus 330-200, OY-GRN, oνόματι Norsaq (norsaq σημαίνει «ακόντιο» στην τοπική γλώσσα. Περισσότερα ενδιαφέροντα για τη γλώσσα αυτή θα πω παρακάτω)
Το δεύτερο είναι ένα Boeing 757-200 ηλικίας 16 ετών, το ΟΥ-GRL, το οποίο ονομάζεται Kuunnuunguaq και μη με ρωτάτε τί πάει να πεί, δεδομένου ότι μου στάθηκε αδύνατο να το προφέρω (helpful hint: τα γροιλανδικά δεν προφέρονται με ανοιχτό το στόμα, όπως τα ελληνικά αλλά με μισάνοιχτο έως σχεδόν κλειστό, έχουν δε κάτι αστείους ήχους και κάτι λέξεις με τριάντα γράμματα η κάθε μία που τρελαίνεσαι μόνο που τις βλέπεις!)
Το ενδιαφέρον αυτό ζεύγος συνοδεύει πληθώρα DASH-7 τα οποία πρέπει να έχουν την ίδια ηλικία με εμένα, κάποια Twin Otter, μερικά θρυλικά Sikorsky, κάποια Bell και μετά την πρόσφατη εξαγορά της Air Alpha Greenland A/S, θα πρέπει να εντάχθηκαν στον στόλο και μερικά ακόμα ελικόπτερα.
Μέτοχοι της Air Greenland είναι ο όμιλος των Σκανδιναβικών Αερογραμμών με ποσοστό 36% και οι κυβερνήσεις της Γροιλανδίας και της Δανίας. Η εταιρία δεν είναι μέλος της ΙΑΤΑ και δραστηριοποιείται κυρίως στις πτήσεις τσάρτερ.
Έκανα την κράτηση του εισιτηρίου μου μέσω της ιστοσελίδας της εταιρίας, δεδομένου ότι η κράτηση που είχα κάνει μέσω του Galileo δεν ήταν δυνατό να εκδοθεί στην Ελλάδα σε εισιτήριο της SAS (ακόμα προσπαθώ να καταλάβω το γιατί). H κράτηση και η χρέωση έγιναν στις 30 Δεκεμβρίου. Στις 5 Ιανουαρίου είχα στα χέρια μου το κατακόκκινο εισιτήριο της Air Greenland (έργο τέχνης), μαζί με μία επιστολή στα Δανικά, Γροιλανδικά και Αγγλικά. Η έκδοση είχε γίνει από το γραφείο της Κοπεγχάγης, αν και η διεύθυνση του φακέλου ήταν το Nuuk. Λεπτομέρειες… Η ουσία είναι ότι αν και έκλεισα το εισιτήριο εννιά μήνες πριν από το ταξίδι, αυτό μου κόστισε € 1090 χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι πτήσεις της SAS! Ακριβό εισιτήριο για μία εταιρία τσάρτερ. Μήπως είναι ακριβή η κόκκινη μπογιά με την οποία βάφουν τα αεροπλάνα τους; Tι να κάνουμε; Νομίζω ότι άξιζε τον κόπο. Να σημειωσω ότι η διαφορά ναύλου από την θέση Nanoq, δηλαδή την business class της GL ήταν μόλις 2000 κορώνες, δηλαδή €300, ποσό δυσανάλογα χαμηλό για τέτοια θέση, που σε βάζει σε πειρασμό όταν είναι να κάνεις ένα τέτοιο έξοδο. Παρεμπιπτόντως, και προς αποφυγή παρεξηγήσεων, «Nanoq» στα γροιλανδικά δε σημαίνει business, αλλά «πολική αρκούδα». Τελικά αποφάσισα να προτιμήσω την οικονομική θέση από το να γίνω «αρκουδιάρης», επιλογή που απεδείχθη σωστή αργότερα…
Τέλος πάντων, επειδή σας κούρασα μάλλον με τη μακροσκελή εισαγωγή, ξεκινάω την περιγραφή της ταξιδιωτικής υπερπαραγωγής μου, αφού πρώτα σας παραθέσω τις πτήσεις που έκανα.
SK 0778 14SEP ATH-CPH
GL 0781 15SEP CPH-SFJ
GL 0553 15SEP SFJ-GOH
GL 0544 19SEP GOH-SFJ
GL 0782 21SEP SFJ-CPH
SK 1418 22SEP CPH-ARN
SK 0413 22SEP ARN-CPH
SK 0777 23SEP CPH-ATH