Στρατηγικοί επενδυτές στη Cyprus

  • Thread starter gonzo
  • Ημερομηνία δημιουργίας

gonzo

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2011
Μηνύματα
299
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CES
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LIRN
Σύμφωνα με αναφορά της εφημερίδας φιλελεύθερος η εταιρία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για πώληση 18% των μετοχών που κατέχει η κυβέρνηση.3 υποψίφιοι..

Σύνδεσμος http://www.philenews.com/el-gr/Eidiseis-Kypros/22/82360

Λέτε η fastjet να είναι μέσα στο παιχνίδι?
 

CyPa

Economy-Class-Member
Εγγραφή
28/11/2009
Μηνύματα
226
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CYP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LCPH
Πάντως η ιστοσελίδα sigmalive αναφέρει σήμερα ότι ένας από τους 3 επενδυτές είναι το Qatar που προσπαθεί να μπεί στην Ευρωπαική αγορά. Ως γνωστόν το Qatar είχε ενδιαφερθεί και για την Eurocypria αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Σε άλλο φόρουμ είχα διαβάσει παλαιότερα ότι το Qatar ενδιαφέρθηκε και για την bmi.
 

gonzo

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2011
Μηνύματα
299
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CES
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LIRN
Με μια εταιρία όπως τη Qatar αλλάζουν τα δεδομένα κατα πολύ στην ανατολική μεσόγειο,ελπίζω μόνο να μην είναι ενδιαφέρον τύπου ολυμπιακής που δεν προχώρησε ποτέ σε κάτι άλλο.Η συγκεκριμένη κυπριακή κυβέρνηση δεν μπορεί να αντέξει την παρούσα στιγμή το οικονομικό βάρος της Cyprus και γι αυτό θα πιέσει πολύ για να πουλήσει μερίδιο μετοχών σε ένα ξένο επενδυτή.Εκτός απο την Qatar θα στοιχημάτιζα στην AF/KLM,Aeroflot και την Hermes Airports.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Καλή η ονοματολογία αλλά βάζοντας τα κάτω αδυνατώ να καταλάβω σε τι θα εξυπηρετούσε η είσοδος της QR στη CY. Η QR (αλλά και οι υπόλοιποι 2 των ΜΕΒ3) σίγουρα κάποια στιγμή θα ξεμείνουν απο α/δ στην Ευρώπη αφου αφενός θα εξυπηρετούν την πλειοψηφία των μεγάλων, αφ' ετέρου θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν restrictions απ' τις ίδιες τις χώρες εν είδει προστατευτισμού των δικών τους αεροπορικών.

Άρα, μια σημαντική πιθανότητα είναι προβαίνοντας στην απόκτηση κάποιας αεροπορικής στην Ευρώπη να την χρησιμοποιήσουν για "τάισμα" των δικών τους πτήσεων. Σε αυτή την περίπτωση όμως, δεν θα ήταν λογικό να αναζητηθεί μια στην κεντρική/βόρεια Ευρώπη ώστε να είναι μικρά τα connecting sectors και όχι κάποια στην άκρη της ευρωπαϊκής αγοράς?

Για AF/KLM κ Aeroflot δεν βλέπω κάποιο λόγο, για την Hermes ίσως ναί.

Προσωπικά πιστεύω ότι αν θέλουμε να υπάρχει μέλλον είναι μονόδρομος η συνεργασία Α3-ΟΑ-CY είτε με jv είτε με την ίδρυση μίας νέας αεροπορικής πάνω σε άλλο μοντέλο λειτουργίας.

Αυτά, με το φτωχό μου μυαλό...
 

gonzo

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2011
Μηνύματα
299
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CES
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LIRN
Και έγω συμφωνώ οτι ενα σχήμα με τις 3 θα ήταν ότι καλήτερο μπορούσε να συμβεί αλλα εδώ δεν επετρεψαν τη συνχώνευση των 2 (α3 οα) θα επιτρέψουν των 3?

Η Qatar και οι ιδιοκτήτες της ,βλέπει πιο γενικά το θέμα και συγκεκριμένα απο τη γωνία μιας χώρας με τεράστια αποθέματα σε φυσικό αέριο.Με τις τελευταίες ανακαλύψεις αποθεμάτων φυσικού αεριού στη αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κύπρου,το να επενδύσει στο εθνικό αερομετοφορέα του νησιού ίσως τις δώσει πρόσβάση να επενδύσει και να εκμεταλευτεί σε μεγαλύτερο βαθμό τη Κύπρο σε μιά συμφέρουσα συμφωνία μεταξύ των δυο οσο αφορά και τη ενέργεια.

Ακόμα και αν το πιο πάνω είναι προσωπική γνώμη και δεν ισχήει,το γεγονός πως διάφορες χώρες άρχησαν να αρνούνται χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια τους στις MEB3 ίσως μέσω τις Κύπρου να κερδίσουν κάτι, αφου δύσκολα θα αρνηθούν χρονοθυρίδες σε μια εταιρία εθνικό αερομεταφορεα χώρας της ευρωπαικής ένωσης και της ΟΝΕ.

Στο τέλος της ημέρας 50-100 εκατομμύρια ευρώ να δώσουν για τις Κ.Α. γι αυτούς είναι η ίδια αξία με 1-2 αεροπλάνα που ήδη έχουν παραγγείλει.

Air france KLM ίσως κάνουν την κίνηση ματ για να αποτρέψουν αραβικές εταιρίες να κερδίσουν μεγαλυτερη πρόσβαση στη Ευρώπη.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
gonzo":3mklrdoz said:
Και έγω συμφωνώ οτι ενα σχήμα με τις 3 θα ήταν ότι καλήτερο μπορούσε να συμβεί αλλα εδώ δεν επετρεψαν τη συνχώνευση των 2 (α3 οα) θα επιτρέψουν των 3?
Aν το θελήσουν θα βρούν την άκρη. Τρόποι υπάρχουν...

Η Qatar και οι ιδιοκτήτες της ,βλέπει πιο γενικά το θέμα και συγκεκριμένα απο τη γωνία μιας χώρας με τεράστια αποθέματα σε φυσικό αέριο.Με τις τελευταίες ανακαλύψεις αποθεμάτων φυσικού αεριού στη αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κύπρου,το να επενδύσει στο εθνικό αερομετοφορέα του νησιού ίσως τις δώσει πρόσβάση να επενδύσει και να εκμεταλευτεί σε μεγαλύτερο βαθμό τη Κύπρο σε μιά συμφέρουσα συμφωνία μεταξύ των δυο οσο αφορά και τη ενέργεια.
Αυτό μου θυμίζει το πώς γίνονταν οι δουλειές στην Ελλάδα. Πάρε μια ομάδα και αυτόματα θα έχεις την εύνοια σε δημ. διαγωνισμούς.

Ακόμα και αν το πιο πάνω είναι προσωπική γνώμη και δεν ισχήει,το γεγονός πως διάφορες χώρες άρχησαν να αρνούνται χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια τους στις MEB3 ίσως μέσω τις Κύπρου να κερδίσουν κάτι, αφου δύσκολα θα αρνηθούν χρονοθυρίδες σε μια εταιρία εθνικό αερομεταφορεα χώρας της ευρωπαικής ένωσης και της ΟΝΕ.
Μόνο που όπως προείπα, ο ρόλος της CY θα ήταν feeder κάτι που μπορεί να γίνει φθηνότερα και καλύτερα σε μια πιό κεντροευρωπαϊκή τοποθεσία.

Στο τέλος της ημέρας 50-100 εκατομμύρια ευρώ να δώσουν για τις Κ.Α. γι αυτούς είναι η ίδια αξία με 1-2 αεροπλάνα που ήδη έχουν παραγγείλει.
Αυτο είναι αλήθεια, επίσης όμως στη μετα Dubai εποχή οι Άραβες δεν ξοδεύουν για πλάκα.

Air france KLM ίσως κάνουν την κίνηση ματ για να αποτρέψουν αραβικές εταιρίες να κερδίσουν μεγαλυτερη πρόσβαση στη Ευρώπη.
Και μετά? Θα αγοράσουν την επόμενη που θα βάλουν στο μάτι οι MEB3? Αυτό θα γίνεται εσαεί?

Εν κατακλείδι, για να αποφασιστεί ποιός επενδυτής ταιριάζει καλύτερα στη CY, θα πρέπει πρώτα να αναρωτηθούν οι φίλοι Κυπραίοι τί είδους αεροπορική επιθυμούν για το κράτος τους. Πρώτα ξεκινάς απ' το πώς θές να διαμορφώσεις το προϊόν σου και έπειτα ψάχνεις τα λεφτά...
 

gonzo

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2011
Μηνύματα
299
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CES
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LIRN
Το να προσπαθείς να ξεγελάσεις τους ευρωπαίους με συμφωνίες κάτω απο το τραπέζι,οπως γίνεται τώρα μεταξύ α3-οα,δεν είναι ούτε νομικά ούτε οικονομικά σωστό μιας και μακροπρόθεσμα ίσως σου δημιούργησει προβλήματα αφου είναι η ανορθόδοξη οδός.Το να έρθουν σε μια συμφωνία ποιος κάνει τι δρομολόγια για να μην υπάρχει κανιβαλισμός είναι σωστό αλλα αυτό δεν είναι συνχώνευση των τριών.Μακάρι να μπορούσαν να το πετύχουν νόμιμα και να δημιουργούσαν ενα ισχυρό νεο σχήμα.

Στο θέμα με την Qatar,ναι όντως θυμίζει πως γίνονταν(και γίνονται)οι δουλειές στη Ελλάδα,αλλα οπως γνωρίζουμε υπάρχουν παντού πολιτικοί,και με ελάχιστες εξαιρέσεις σε όλες τις χώρες είναι διεφθαρμένοι.Εδώ η mercedes έκανε δώρα απο δω και απο κεί σε όλες τις χώρες σε πολιτικούς για να βοήθησει την εξωτερική πολιτική της ''αδιάφθορης'' Γερμανίας.Το Ντουμπαι δεν δίστασε να πετάξει έξω τις στρατιωτικές δυνάμεις του Καναδά γιατί αρνήθηκε περισσότερα landing rights στην Emirates.H Qatar για να κερδίσει περισσότερα landing rights στο Καναδά μελετάει να αγοράσει το Cseries της bombardier.Παραδείγματα υπάρχουν άφθονα.

Τώρα αν οι Κ.Α. είναι feeder η τις χρησιμοποιήσουν για άλλο σκοπό αν την αγοράσουν δεν μπορούμε να ξέρουμε.Μην ξέχνας οτι η Κύπρος είναι η πλησιέστερη ευρωπαική χώρα και ο εθνικός αερομεταφορέας του νησιού δεν ανήκει σε καμια συμμαχία που θα έβαζε πόδι στη περίπτωση να έρθει η Qatar.Είναι γεγονός πως οι άραβες δεν ξοδεύουν για πλάκα,αλλα αυτή η κίνηση πρόκειται περί επένδυσης που μπορεί να τους φέρει πολλά κέρδη και όχι μόνο οικονομικά.

Τέλος αν αποφασίσει μια μεγάλη εταιρία αεροπορική η μή να αγοράσει τη Cyprus δεν νομίζω να ρωτήσουν πρώτα τους Κύπριους αν συμφώνουν η όχι γιατι απλά δεν έχουν την πολυτέλεια να αρνηθούν.
 

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
gonzo":1z0n23wm said:
Το να προσπαθείς να ξεγελάσεις τους ευρωπαίους με συμφωνίες κάτω απο το τραπέζι,οπως γίνεται τώρα μεταξύ α3-οα,δεν είναι ούτε νομικά ούτε οικονομικά σωστό μιας και μακροπρόθεσμα ίσως σου δημιούργησει προβλήματα αφου είναι η ανορθόδοξη οδός.Το να έρθουν σε μια συμφωνία ποιος κάνει τι δρομολόγια για να μην υπάρχει κανιβαλισμός είναι σωστό αλλα αυτό δεν είναι συνχώνευση των τριών.Μακάρι να μπορούσαν να το πετύχουν νόμιμα και να δημιουργούσαν ενα ισχυρό νεο σχήμα.
Δεν είπα εγώ κάτι τέτοιο. Μάλιστα πρότεινα ένα τρόπο, τη δημιουργία μίας νέας αεροπορικής με μετόχους και τους 3 και την είσοδο τους στην λοκοτσαρτεράδικη αγορά για αρχή. Τρόποι υπάρχουν, θέληση δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει, όπως και τα απαραίτητα κεφάλαια...

Στο θέμα με την Qatar,ναι όντως θυμίζει πως γίνονταν(και γίνονται)οι δουλειές στη Ελλάδα,αλλα οπως γνωρίζουμε υπάρχουν παντού πολιτικοί,και με ελάχιστες εξαιρέσεις σε όλες τις χώρες είναι διεφθαρμένοι.Εδώ η mercedes έκανε δώρα απο δω και απο κεί σε όλες τις χώρες σε πολιτικούς για να βοήθησει την εξωτερική πολιτική της ''αδιάφθορης'' Γερμανίας.Το Ντουμπαι δεν δίστασε να πετάξει έξω τις στρατιωτικές δυνάμεις του Καναδά γιατί αρνήθηκε περισσότερα landing rights στην Emirates.H Qatar για να κερδίσει περισσότερα landing rights στο Καναδά μελετάει να αγοράσει το Cseries της bombardier.Παραδείγματα υπάρχουν άφθονα.
Δεν διαφωνώ μαζί σου αλλά αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να πάρει τη CY κι όχι μία ποδοσφαιρική ομάδα ας πούμε ή να τα σπρώξει σε κάποιον άλλο πιό υποσχόμενο τομέα.

Τώρα αν οι Κ.Α. είναι feeder η τις χρησιμοποιήσουν για άλλο σκοπό αν την αγοράσουν δεν μπορούμε να ξέρουμε.Μην ξέχνας οτι η Κύπρος είναι η πλησιέστερη ευρωπαική χώρα και ο εθνικός αερομεταφορέας του νησιού δεν ανήκει σε καμια συμμαχία που θα έβαζε πόδι στη περίπτωση να έρθει η Qatar.Είναι γεγονός πως οι άραβες δεν ξοδεύουν για πλάκα,αλλα αυτή η κίνηση πρόκειται περί επένδυσης που μπορεί να τους φέρει πολλά κέρδη και όχι μόνο οικονομικά.
Δλδ αν πήγαιναν με ένα τσουβάλι πετροδόλλαρα στη LH για την ΒΜΙ, οι Γερμανοί δεν θα την πουλούσαν? Εξακουλοθώ να μή βλέπω επένδυση στο αεροπορικό κομμάτι. Αν αφορά άλλα όπως είπες τότε πάω πάσο.

Τέλος αν αποφασίσει μια μεγάλη εταιρία αεροπορική η μή να αγοράσει τη Cyprus δεν νομίζω να ρωτήσουν πρώτα τους Κύπριους αν συμφώνουν η όχι γιατι απλά δεν έχουν την πολυτέλεια να αρνηθούν.
Κι όμως, θα πρέπει να τα βάλουν κάτω γιατί αν η εταιρεία πωληθεί όπως να ναι, σε μερικά χρόνια θα ψάχνονται να φτιάξουν νέα αεροπορική...
 

gonzo

Business-Class-Member
Εγγραφή
21/04/2011
Μηνύματα
299
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
CES
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LIRN
Με το να αγοράσει ενα μεγάλο μερίδιο μετοχών της Cyprus απαλλάσει αμέσως την κυπριακή κυβέρνηση απο ένα οικονομικό βάρος και ταυτόχρονα η κυβέρνηση κερδίζει ενα σημαντικό ποσό σε μια χρονική περίοδο μετάβασης που η Κύπρος αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και χρειάζεται επιγόντος χρήμα μέχρι να φτάσει στην εκμετάλευση του φυσικού αερίου που βρήκαν(βλέπε δάνειο απο Ρωσία).Το να αγοράσεις μια ποδοσφαιρική ομάδα δεν μπορεί να σου ανοίξει τις ίδιες πόρτες με το να αγοράσεις τον εθνικό αερομεταφορέα μιας χώρας που είναι νησί και δεν υπάρχει αλλη σύνδεση με τον υπόλοιπο κόσμο εκτος απο τον αέρα.

Ολα είναι φυσικά μόνο τροφή για σκέψεις αλλα αν όντως οι άραβες μπουν στην εταιρία θα είναι οτι καλύτερο για τις Κ.Α. και πιστεύω και για την ίδια τη χώρα.
 

mxnk

First-Class-Member
Εγγραφή
15/02/2008
Μηνύματα
953
Likes
45
Περιοχή
Αθήνα
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
SWR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Top