Δημοσίευμα του "Φιλελεύθερου" σε. 1 - 10/01/2009
Στους πιλότους φορτώνουν την τραγωδία[/b]
Αποκαλύπτουμε το κατηγορητήριο της Εισαγγελίας για την Helios
Όλες τις ευθύνες στους δύο πιλότους ρίχνει ουσιαστικά το πόρισμα της Αστυνομίας και της Γενικής Εισαγγελίας για την αεροπορική τραγωδία της Helios στις 14 Αυγούστου 2005 στο Γραμματικό. Και με βάση αυτό το συμπέρασμα, συντάχθηκαν τα κατηγορητήρια, αφού οι πέντε κατηγορούμενοι – τέσσερα φυσικά πρόσωπα και η εταιρεία Helios- κατηγορούνται ότι επέτρεψαν στους δύο πιλότους να εκτελέσουν τη πτήση ενώ «γνώριζαν ή έπρεπε να γνωρίζουν ότι είναι ακατάλληλοι».
Αυτό αναφέρουν τα ίδια τα κατηγορητήρια, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές πληροφορίες που δημοσίευσε ο «Φ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα κατηγορητήρια δεν γίνεται καμία αναφορά στο Πόρισμα Καλλή, παρά το γεγονός ότι σε όλες τις σχετικές δημόσιες δηλώσεις αναφερόταν ως ένα εκ των βασικών στοιχείων στα οποία στηριζόταν η μελέτη σύνταξης των κατηγορητηρίων αλλά και η αστυνομική έρευνα. Έτσι, η Γενική Εισαγγελία τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο θα συνεχίσει να διατηρεί ως άκρως απόρρητο το Πόρισμα της Μονομελούς Ερευνητικής Επιτροπής Καλλή που διόρισε η κυβέρνηση με σειρά όρων εντολής για διερεύνησης σε σχέση με τις ευθύνες για την αεροπορική τραγωδία.
Eντύπωση προκαλεί ο κατάλογος μαρτύρων κατηγορίας που θα καλέσει η Εισαγγελία και παρατίθεται στα κατηγορητήρια. Ως μάρτυρες κατηγορίας, καλούνται σύμφωνα με τον κατάλογο σειρά τεχνικών στελεχών της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροπλάνου Boeing. Να σημειωθεί ότι η Αρχή Ασφάλειας Αεροπορίας των ΗΠΑ που είναι αρμόδια για την επίβλεψη της Boeing, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο «Φ», έχει εκδώσει νέα οδηγία ασφαλείας για όλους τους πιλότους ανά τον κόσμο των Boeing 737, για καθημερινή ενημέρωση για τα ελλειπή μέσα ενημέρωσης και ανεπαρκείς προειδοποιήσεις των πιλότων για αποσυμπίεση ή μη συμπίεση στα αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου, μέχρι που να λάβει επαρκή πρόσθετα μέτρα στα πιλοτήρια τους. Και αυτό επειδή όχι μόνο πριν την αεροπορική τραγωδία της Helios, αλλά και μετά, υπήρξε σειρά περιστατικών κατά τα οποία οι πιλότοι δεν αναγνώρισαν την έλλειψη συμπίεσης ενεργοποίηση των μασκών οξυγόνου στο θάλαμο επιβατών. Να σημειωθεί επίσης ότι η κατασκευάστρια Boeing, εκπρόσωποι της οποίας καλούνται ως μάρτυρες κατηγορίας, περιλαμβάνεται στα «λανθάνοντα αίτια» που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία σύμφωνα με το Πόρισμα Τσολάκη.
Δεν περνά απαρατήρητο και το γεγονός ότι ως μάρτυρας κατηγορίας καλείται από την Γενική Εισαγγελία με βάση το επίσημο κατηγορητήριο, συγκεκριμένος βρετανός πιλότος που κατά τη περίοδο της τραγωδίας εργαζόταν στην Helios. Ο εν λόγω πιλότος προ μηνών συνελήφθη στη Κύπρο, όπου εκτελούσε πτήσεις με νέο εργοδότη, για κατοχή και χρήση κοκαΐνης και καταδικάστηκε από κυπριακό Δικαστήριο.
Στο κατάλογο μαρτύρων κατηγορίας περιλαμβάνονται δύο πρώην στελέχη – με σύμβαση- του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, που είχαν την ευθύνη των ελέγχων της Helios και οι οποίοι μερικές βδομάδες πριν την αεροπορική τραγωδία είχαν υπογράψει και πιστοποιήσει ότι η εταιρεία πληρούσε όλες τις προδιαγραφές για ανανέωση της άδειας πτητικής λειτουργίας της. Ο ένας εξ αυτών που καλούνται να καταθέσουν ως μάρτυρες της κατηγορίας ότι, οι πιλότοι ήταν ακατάλληλοι και οι κατηγορούμενοι το γνώριζαν ή όφειλαν να το γνωρίζουν, πιστοποίησε μεταξύ άλλων δύο μήνες πριν την τραγωδία την επάρκεια του πτητικού προσωπικού της Helios.
ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ