Συνετρίβη αεροσκάφος της Helios

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Ναι, αυτό είναι.
Εχω απορίες. Ειδικά σε σχέση με την εξέταση που αφορά τα συντρίμμια, με την έννοια του πως εξετάζουμε στοιχεία και συνάγουμε συμπεράσματα απο crime scene (σε αναλογία, έτσι?).
Θα ήθελα να με βοηθήσει κάποιος στα παρακάτω ερωτήματα: αν θυμάμαι καλά το σημείο κλειδί ήταν συγκεκριμένος διακόπτης που ήταν γυρισμένος στο manual και όχι στο αυτόματο και που ρύθμιζε το οξυγόνο στην καμπίνα. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι μετά από μια τέτοια σφοδρή σύγκρουση ο διακόπτης ήταν πλέον στην ίδια θέση που ήταν και κατά τη διάρκεια της πτήσης? Επίσης, αν δεν απατώμαι, γίνεται checklist απο τους πιλότους, πώς λοιπόν τους διέφυγε η θέση του διακόπτη? Εννοείται πως απο ένα ντοκυμαντερ δεν μπορεί να έχει κάποιος πλήρη εικόνα, εμένα πάντως μου δημιουργήθηκαν οι παραπάνω απορίες, όχι ως αμφισβητήσεις, αλλά με διαθεση κατανόησης.
 
Drakkar, είναι πέρα πάσης αμφιβολίας γεγονός ότι ο διακόπτης είχε αφεθεί στην θέση MANUAL. Εκτός από την θέση του διακόπτη (η οποία μπορεί βεβαίως να αλλάξει κατά την σύγκρουση), υπήρχε και ενδεικτική λυχνία ανοιχτή. Βάσει του πορίσματος, έγιναν εργαστηριακoί έλεγχοι σε Ελλάδα και Αμερική που έδειξαν ότι το φωτάκι το διαπερνούσε ρεύμα (ήταν αναμμένο) κατά την πρόσκρουση.

Αυτοί οι εργαστηριακοί έλεγχοι απλά απέδειξαν τις υποψίες. Όλα αυτά που έγιναν, μόνο με λανθασμένη τοποθέτηση του διακόπτη δικαιολογούνται.

Η σωστή θέση του διακόπτη (όχι τί λέω εγώ, αλλά εκ του πορίσματος), βάσει των διαδικασιών του 737, ελέγχετο 2-3 φορές πρίν την απογείωση (και βάσει τσέκλιστ αλλά και σαν διαδικασία) και έπρεπε να ελεγχθεί η συμπίεση του αεροσκάφους κατά την άνοδιο. Το τσέκλιστ εκ του αποτελέσματος και σύμφωνα με το πόρισμα εκτελέστηκε πλημελλώς.

Δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που κάποιο τσέκλιστ γίνεται απρόσεκτα. Η συνεχής χρήση για πολλά χρόνια του ιδίου τσέκλιστ, οδηγεί καμμιά φορά σε ρουτίνα και απροσεξία (Κοιτάς αλλά δεν βλέπεις). (κοίτα ast post σελίδα 23 του τόπικ)

Βάσει του πορίσματος, ο συγκυβερνήτης είχε αρκετές σημειώσεις από εξεταστές simulator στα αρχεία του που ανέφεραν ότι θα πρέπει να βελτιώσει την τήρηση των διαδικασιών και των τσέκλιστ. Δυστυχώς αυτές οι αναφορές έμειναν παρατηρήσεις χωρίς "κίτρινη κάρτα".
 
Eυχαριστώ για τις διευκρινήσεις. Θα ξαναδώ το σχετικό βίντεο και θα προσέξω τυχόν λεπτομέρειες (να την πω την αμαρτία μου: επειδή θα πετούσα την επόμενη μέρα, το άλλαξα το κανάλι....)
 
Ποινική έρευνα

Ενημερωτικά, για το θέμα της ΗΛΙΟΣ, τελείωσε στην Κύπρο η ανακριτική διαδικασία και σύμφωνα με τον κυπριακό τύπο, η γενική Εισαγγελία θα ασκήσει ποινικες διώξεις έναντι πέντε στελεχών της εταιρίας που φέρονται να έχουν ευθύνες για το δυστύχημα. Το ΤΠΑ από την ποινική έρευνα φαίνεται να αθωώνεται (αν και σε εμένα μάλλον ηχεί παράξενο!)

Σχετικό δημοσίευμα: Στο σκαμνί 5 της Helios (ΠΟΛΙΤΗΣ 5/11/0:cool: σημ. τα άρθρα αφαιρούνται από το ηλεκτρονικό αρχείο της εφημερίδας μετά από 2,5 μήνες.
 
Δημοσίευμα του "Φιλελεύθερου" σε. 1 - 10/01/2009
Στους πιλότους φορτώνουν την τραγωδία[/b]
Αποκαλύπτουμε το κατηγορητήριο της Εισαγγελίας για την Helios
Όλες τις ευθύνες στους δύο πιλότους ρίχνει ουσιαστικά το πόρισμα της Αστυνομίας και της Γενικής Εισαγγελίας για την αεροπορική τραγωδία της Helios στις 14 Αυγούστου 2005 στο Γραμματικό. Και με βάση αυτό το συμπέρασμα, συντάχθηκαν τα κατηγορητήρια, αφού οι πέντε κατηγορούμενοι – τέσσερα φυσικά πρόσωπα και η εταιρεία Helios- κατηγορούνται ότι επέτρεψαν στους δύο πιλότους να εκτελέσουν τη πτήση ενώ «γνώριζαν ή έπρεπε να γνωρίζουν ότι είναι ακατάλληλοι».
Αυτό αναφέρουν τα ίδια τα κατηγορητήρια, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές πληροφορίες που δημοσίευσε ο «Φ».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα κατηγορητήρια δεν γίνεται καμία αναφορά στο Πόρισμα Καλλή, παρά το γεγονός ότι σε όλες τις σχετικές δημόσιες δηλώσεις αναφερόταν ως ένα εκ των βασικών στοιχείων στα οποία στηριζόταν η μελέτη σύνταξης των κατηγορητηρίων αλλά και η αστυνομική έρευνα. Έτσι, η Γενική Εισαγγελία τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο θα συνεχίσει να διατηρεί ως άκρως απόρρητο το Πόρισμα της Μονομελούς Ερευνητικής Επιτροπής Καλλή που διόρισε η κυβέρνηση με σειρά όρων εντολής για διερεύνησης σε σχέση με τις ευθύνες για την αεροπορική τραγωδία.
Eντύπωση προκαλεί ο κατάλογος μαρτύρων κατηγορίας που θα καλέσει η Εισαγγελία και παρατίθεται στα κατηγορητήρια. Ως μάρτυρες κατηγορίας, καλούνται σύμφωνα με τον κατάλογο σειρά τεχνικών στελεχών της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροπλάνου Boeing. Να σημειωθεί ότι η Αρχή Ασφάλειας Αεροπορίας των ΗΠΑ που είναι αρμόδια για την επίβλεψη της Boeing, όπως πρόσφατα αποκάλυψε ο «Φ», έχει εκδώσει νέα οδηγία ασφαλείας για όλους τους πιλότους ανά τον κόσμο των Boeing 737, για καθημερινή ενημέρωση για τα ελλειπή μέσα ενημέρωσης και ανεπαρκείς προειδοποιήσεις των πιλότων για αποσυμπίεση ή μη συμπίεση στα αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου, μέχρι που να λάβει επαρκή πρόσθετα μέτρα στα πιλοτήρια τους. Και αυτό επειδή όχι μόνο πριν την αεροπορική τραγωδία της Helios, αλλά και μετά, υπήρξε σειρά περιστατικών κατά τα οποία οι πιλότοι δεν αναγνώρισαν την έλλειψη συμπίεσης ενεργοποίηση των μασκών οξυγόνου στο θάλαμο επιβατών. Να σημειωθεί επίσης ότι η κατασκευάστρια Boeing, εκπρόσωποι της οποίας καλούνται ως μάρτυρες κατηγορίας, περιλαμβάνεται στα «λανθάνοντα αίτια» που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία σύμφωνα με το Πόρισμα Τσολάκη.
Δεν περνά απαρατήρητο και το γεγονός ότι ως μάρτυρας κατηγορίας καλείται από την Γενική Εισαγγελία με βάση το επίσημο κατηγορητήριο, συγκεκριμένος βρετανός πιλότος που κατά τη περίοδο της τραγωδίας εργαζόταν στην Helios. Ο εν λόγω πιλότος προ μηνών συνελήφθη στη Κύπρο, όπου εκτελούσε πτήσεις με νέο εργοδότη, για κατοχή και χρήση κοκαΐνης και καταδικάστηκε από κυπριακό Δικαστήριο.
Στο κατάλογο μαρτύρων κατηγορίας περιλαμβάνονται δύο πρώην στελέχη – με σύμβαση- του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας, που είχαν την ευθύνη των ελέγχων της Helios και οι οποίοι μερικές βδομάδες πριν την αεροπορική τραγωδία είχαν υπογράψει και πιστοποιήσει ότι η εταιρεία πληρούσε όλες τις προδιαγραφές για ανανέωση της άδειας πτητικής λειτουργίας της. Ο ένας εξ αυτών που καλούνται να καταθέσουν ως μάρτυρες της κατηγορίας ότι, οι πιλότοι ήταν ακατάλληλοι και οι κατηγορούμενοι το γνώριζαν ή όφειλαν να το γνωρίζουν, πιστοποίησε μεταξύ άλλων δύο μήνες πριν την τραγωδία την επάρκεια του πτητικού προσωπικού της Helios.
ΠΕΤΡΟΣ ΘΕΟΧΑΡΙΔΗΣ
 
Ξεκίνησε σήμερα η δίκη για το ατύχημα στο Γραματικό.

Άρθρο στο zougla.gr

Όλοι δηλώνουν αθώοι για την τραγωδία της «ΗΛΙΟΣ»

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=63212&cid=5
 
Η Ηelios εναν χρονο μετα την συντριβη του αεροσκαφους της, αλλαξε ονομα σε < A JET >. Γνωριζετε αν υπαρχει ακομα αυτη η εταιρεια ;;Εχει καποιος φωτογραφια με τα αεροσκαφη της ;;
 
αν δε κάνω λάθος η αjet την κλείσανε και την αγόρασε η (θεός συγχωρέστην) XL airways. Δε δίνω και όρκο, μιας και είναι και κάτι χρόνια από τότε που το διάβασα.
 
Top