Re: Αγνοείται αεροσκάφος της Air France από Βραζιλία
gonso":2yisud0z said:
Ο καιρός της περιοχής, αποκλείεται να μην έπαιξε ρόλο, μικρό ή μεγάλο. Αλλά το ίδιο μπορεί να πεί κανείς και για το γεγονός ότι ήταν νύχτα! Έπαιξε ρόλο, μικρό ή μεγάλο. Όταν μιλάμε για διαφορά στα ταχύμετρα, μιλάμε για πιθανότητα πάγου, αλλά πάγος στα 35.000 πόδια είναι εξαιρετικά σπάνιος και αν υπάρχει λόγος για τον οποίο δεν μπορεί κανείς να τον αποκλείσει, είναι η γεωγραφική θέση και η εποχή του χρόνου, σε συνδυασμό με χοντρές καταιγίδες.
Αυτο ειναι απολυτα σωστο.
Πολλοι αμφισβητουσαν αρχικα ακομα και την υπαρξη καταιγιδας σε τετοια υψη. Μεχρι το 520 εφταναν οι κοντινες καταιγιδες (δυτικα του "σημειου προσκρουσης") που ειχαν οι high level significant forecast maps. Τελικα ηταν τουλαχιστον μεχρι τα 55000 αν ειδα καλα!!! Εκει οταν οι θερμοκρασιες ειναι τοσο χαμηλες, -80 αν διαβασα καλα στη σελιδα του αμερικανου μετεωρολογου, οχι απλα εχεις προβληματα παγου, αλλα αν υπαρχει χαλαζι εκει πανω, απλα σε βομβαρδιζουν κατι κοτρωνες σαν την οθονη του υπολογιστη!
Εκει οχι απλα θα εχουν προβληματα μετρησης τα pitot tubes (και ισως τα static ports), αλλα θα αρχισει να τα παιρνει το χαλαζι μαζι του!!!
Εμενα αρχικα με ανυσηχει πολυ το οτι εκανε disconnect ο αυτοματος. Για να κανει disconnect ο αυτοματος μπορει να σημαινει οτι δεν μπορουσε να κρατησει το παρον υψος. Για να μη μπορουσε να κρατησει το υψος, σημαινει οτι οχι απλα ειχε απιστευτες αναταραξεις, αλλα οτι τρωγανε τις απιστευτες σφαλιαρες εκει πανω. Εγω εκτιμω οτι ισως το αεροπλανο το εριξε ο καιρος αμεσα. Δεν αποκλειεται να αρχισε να το κοπαναει πανω κατω. Εχουν συμβει και στο παρελθον τετοια συμβαντα που το αεροσκαφος λογω updraft επιασε 9000 fpm και στα επομενα 2 δεπτερολεπτα επεφτε με τα διπλασια. -2,5 G με +4 δεν θελει και πολυ, θα διαλυσει το αεροσκαφος. Γενικα δεν ειναι να υποτιμαται η καταιγιδα.
Απλα εκτιμω οτι δεν πρεπει να αναγκαστικα να συνδεουμε τις διαφορετικες ενδειξεις ταχυτητας με προβληματα παγου. Δεν λεω, ειναι μια σωστη σκεψη η οποια εχει μεγαλη βαση και στο τελος, ισως να ισχυει και κατι τετοιο. Εαν ομως μπεις μεσα σε τετοια τροπικη καταιγιδα η οποια εχει τοσο αγρια χαρακτηριστικα, τι θα περιμενει καποιος να δει δηλαδη στα υψομετρα και στα ταχυμετρα??? Μιλαμε για τον ορισμο της ασταθειας εκει μεσα, γιατι να δειξουν τα οργανα κατι συνηθισμενο ? Αν τρως κλωτσιες απο παντου και σε ανεβοκατεβαζει, σου κανει αριστεροδεξια με τα απιστευτα sideslips, θα δειχνουν οτι θελουν τα οργανα!!! Ειναι μια αποψη και αυτη νομιζω.
Το σχεδιο πτησης απο οτι φαινεται ειχε αρχικα ανατολικη πορεια μεχρι ενα καποιο σημειο πριν το INTOL αν δεν απατωμαι. Αυτο σημαινει οτι πρωτον, το πληρωμα απεφευγε τις αλλες καταιγιδες που υπηρχαν στη περιοχη, και δευτερον οτι το πληρωμα με ανατολικη πορεια δεν θα μπορουσε να δει τις καταιγιδες που θα αντιμετωπιζε μετα την στροφη, δηλαδη στην βορειοανατολικη πορεια που θα επαιρνε αργοτερα. Απο οσο εχω καταλαβει, απο το INTOL μεχρι την πρωτη καταιγιδα πρεπει να ειναι γυρω στα 80ΝΜ. Δηλαδη τοτε ηταν γυρω στη 3η ωρα πτησης.
Συμφωνα με τις μελετες του αμερικανου μετεωρολογου, το αεροσκαφος περασε 3 καταιγιδες (συμφωνα με το σχεδιο πτησης δεδομενου οτι δεν αλλαξε καθολου πορεια το πληρωμα). Μια κατα την οποια απο οτι δειχνει το ACARS περασε(εαν περασε απο μεσα) χωρις σοβαρα προβληματα, μια που αναπτυσσοταν εκεινη τη στιγμη και τελος στη μεγαλη, τη μοιραια που απο οτι φαινεται συμφωνα με τους χρονους, δειχνει οτι τοτε επεσε το αεροσκαφος. (Συμφωνα με το ACARS και τους χρονους του αμερικανου μετεωρολογου παντα)
Υπαρχουν πολλα σεναρια κατ εμε.
Ενα απο αυτα και το πιο πιθανον για μενα ειναι οτι παιρνοντας πορεια για το INTOL, ειδαν στο ρανταρ τη πρωτη καταιγιδα, που δεν τη περιμενανε γιατι κατι τετοιο δεν το εδειχναν οι χαρτες. Ισως ηλπιζαν και πονταραν στο οτι υπαρχει ανοιγμα απο πισω, λογω της ιδιοτητας του ρανταρ οταν σου απεικονιζει μια καταιγιδα, απο πισω να σου δειχνει τη σκια της και οχι οτι αλλο υπαρχει. Φυσικα το γνωριζουν τα πληρωματα αυτο, αλλα πολυ πιθανον να ηλπιζαν σε εκεινο το κενο. (Επισης μη ξεχναμε οτι πολλες φορες ο ανθρωπος βλεπει αυτο που θελει να δει) Περνωντας τη πρωτη καταιγιδα με στροφη, βλεπουν οτι ειναι περικυκλωμενοι απο παντου και αποφασιζουν να μπουν μεσα απο τα "κιτρινα" δεδομενου οτι δεν ειναι σε θεση να γνωριζουν την εκταση της, οπως την βλεπουμε εμεις σημερα στο χαρτη απο την ωραια οθονουλα μας. Το πληρωμα εχοντας περασει παρομοιες (κατ αυτους) καταιγιδες θεωρησαν οτι θα ηταν ισως και ιδιας ριψοκινδυνοτητας. Ειναι δυσκολο να παρεις τετοιες αποφασεις και ειδικα οταν τις προηγουμενες φορες που περασες απο καταιγιδα δεν ειχες παθει και το παραμικρο. Ποσο μαλλον, οταν μιλαμε για ενα πληρωμα που ειχε εκτελεσει 3,5 ωρες πτησης πιο πριν...Δεν νομιζω οτι ειναι ευκολη αποφαση να επιστρεψεις πισω. Θα μου πειτε ομως "μα καλα θα πας να σκοτωθεις ?" Φυσικα, εαν ξερανε οτι θα πεσουν, δε θα μπαινανε μεσα...ειναι προφανες κατι τετοιο, αδικο και ευκολο να κρινουμε εκ του αποτελεσματος τι θα μπορουσε να γινει για να αποτραπει το ατυχημα.
Ενα αλλο σεναριο ειναι αυτο του οτι κατα τη διαρκεια του πρωτου penetration στη καταιγιδα εφαγαν ενα κεραυνο ο οποιος τους κατεστρεψε το ρανταρ. Ετσι δε θα μπορουσαν και δε θα ειχαν προλαβει να δουν τι γινεται απο πισω. Γενικα υπαρχει η ταση να κοιτας να δεις τι θα κανεις με τη καταιγιδα που εχεις μπροστα σου, και οχι τοσο στο τι γινεται στα 40 μιλια πιο πισω απο την ηδη υπαρχουσα καταιγιδα. Ειναι ανθρωπινο και λογικο να αντιδρας στις αμεσες προκλησεις και να χανεις το γενικο situational awareness της πτησης. Επισης επειδη αυτο το ACARS μολις βγεις εκτος route στελνει μυνημα στην εταιρια, ισως να μην ηθελαν να γινει κατι τετοιο (γιατι καις παραπανω και αυτη η κωλονοοτροπια με τη κριση της οικονομιας) αν και μου φαινεται απιθανο αλλα δεν το αποκλειω ειδικα αν το ρανταρ δεν εδειχνε τοσο πολυ τη πυκνοτητα της πρωτης καταιγιδας. Χανοντας το ρανταρ και σε νυχτα μπηκαν σε καταιγιδα ουσιαστικα κατα λαθος..Δεν ξερω..ισως κατι τετοιο να το εγραφε το ACARS ομως.
Γενικα τα σεναρια ειναι αρκετα νομιζω...
Νομιζω οτι ειναι θεμα χρονου να βρουν τα DFDR-CVR αλλα κατ εμε το πιο σημαντικο θα ειναι να βρεθει το CVR. Εκει καταλαβαινεις πολυ περισσοτερα για τη λυση του μυστηριου.
Κριμα παντως για οσους χαθηκαν.
Συγνωμη που ηταν λιγο μακροσκελες το ποστ.
EDIT:Απο 35000 ποδια σε 55000 ποδια στη πρωτη παραγραφο. Ειναι τοσο ψηλα που δεν μπορω να το χωνεψω οσες φορες και αν το ακουσω..
