Συντριβή An-12BK στην Καβάλα

Το μόνο σχετικό που βρίσκω είναι ότι έκανε 12 λεπτά να κάνει αναστροφή και να φτάσει στις ακτές. Δηλαδή σχεδόν καμία σχέση.
 
Ο συντάκτης ρώτησε κάποιον στην ΠΑ (προφανώς) και έγραψε αυτό που κατάλαβε.

Τα 12 λεπτά λογικά προκύπτουν από το είδος της βλάβης; Άγνωστο. Αλλά πάντα λαμβάνουμε υπόψη ότι ημιμαθείς συντάκτες προσπαθούν να γράψουν κάτι για το αδαές κοινό.

Πάντως, από την ανακοίνωση της ΥΠΑ προκύπτει ότι από την πρώτη ενημέρωση για emergency μέχρι τη συντριβή μεσολαβησαν ακριβώς δέκα λεπτά.
 
  • Like
Reactions: AGV
Διαβάζω τώρα στο Πρώτο Ψέμα το παρακάτω :

Μπορεί να μεταφράσει κάποιος τι προσπαθούν να πουν;

Αν εχεις φωτια που ΔΕΝ έχει σβήσει τότε κατεβαίνεις ΑΜΕΣΑ στο κοντινότερο αεροδρόμιο...μια φωτια που δεν έχει σβήσει μπορεί να φτασει σε δομή ή άλλο σύστημα και να οδηγησει σε απώλεια ελέγχου του Α/Φ
 
Βλέποντας το ίχνος του αεροσκάφους στο flight radar, παρατηρούμε ότι εκτέλεσε αρχικά αριστερή στροφή 180 μοιρών, ακολουθώντας ένα παράλληλο track με το αρχικό που είχε en route για τον προορισμό του. Στο χρονικό σημείο αυτό δεν είχε ακόμη δηλωθεί το Mayday, παρά μόνο αίτημα για επιστροφή στο αεροδρόμιο αναχώρησης στη Σερβία, για operational ή technical reasons. Αυτό σε συνδυασμό με την κάθοδο που πραγματοποίησε σε χαμηλότερο ύψος, φαίνεται να σημαίνει ότι ενδεχομένως είχε ένα αρχικό πρόβλημα σε κινητήρα, το οποίο ενώ είχε ήδη βάλει πορεία επιστροφής, προφανώς επιδεινώθηκε και εξελίχθηκε σε φωτιά! Ακολούθησε η αναφορά για Mayday και αν δει κανείς το ίχνος ξανα, διαπιστώνει ότι το αεροδρόμιο της Καβάλας ήταν κοντύτερα από αυτό της Θεσσαλονίκης, οπότε μοιάζει λογική η επιλογή του από τους χειριστές. Φαίνεται τέλος όμως ότι δεν υπήρχε ο απαιτούμενος χρόνος να φτάσει εκεί,αφού η φωτιά μάλλον κατέστρεψε και μέρος της δεξιάς πτέρυγας, με συνέπεια την απώλεια στήριξης και την απώλεια ελέγχου τελικά. Ίσως κατάφερνε να προσεγγίσει Καβάλα αν από την αρχή έβαζε πορεία για εκεί και όχι για Σερβία , αλλά αν αρχίσουμε τα "αν" από την ασφάλεια του καναπέ μας, θα γίνουμε σαν τους γραφικούς μαϊντανους "ειδικούς" των καναλιών!
 
Η σειρά γεγονότων που αναφέρει ο "george 150" είναι ορθή και σύμφωνη με την ανακοίνωση της ΥΠΑ και με τις καταγραφές στο FR24.

Η απομαγνητοφώνηση των συνομιλιών στο πιλοτήριο πιθανώς να δώσει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την απόφαση επιστροφής στην Σερβία. Επίσης οι καταγραφές στο "μαύρο κουτί" μπορεί να διελευκάνουν το είδος της αρχικής ένδειξης βλάβης (π.χ. αυξημένοι κραδασμοί στον κινητήρα).

Εικάζεται (Φ. Καραϊωσηφίδης στην ΕΡΤ-1) ότι προτίμησε να επιστρέψει για να μην υπάρξει εμπλοκή με το φορτίο σε περίπτωση προσγείωσης στην Ελλάδα. Εικάζω ότι έλαβε την εντολή αυτή από την Meridian Air Cargo, οπότε το πρόβλημα στον κινητήρα εμφανίσθηκε ακόμα πιο νωρίς (μεσολαβεί ο χρόνος επικοινωνίας, πιθανώς σε συχνότητα HF/SSB, και λήψης απόφασης).
 
Αν εχεις φωτια που ΔΕΝ έχει σβήσει τότε κατεβαίνεις ΑΜΕΣΑ στο κοντινότερο αεροδρόμιο...μια φωτια που δεν έχει σβήσει μπορεί να φτασει σε δομή ή άλλο σύστημα και να οδηγησει σε απώλεια ελέγχου του Α/Φ
Συμφωνούμε.
Ωστόσο"βλάβη στον κινητήρα" δεν σημαίνει απαραίτητα φωτιά.
από τη στιγμή που θα παρουσιάσει βλάβη στον κινητήρα του, ο πιλότος έχει στη διάθεσή του περίπου 12 λεπτά
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι το σχόλιο του ΠΨ αφήνει να εννοηθεί ότι αν ένα 4κινητήριο πάθει μια random βλάβη στον έναν πρέπει σε 12 λεπτά (?) να έχει προσγειωθεί αλλιώς game over, κάτι που δεν ισχύει.
Όταν δεν ξέρουμε τη φύση της βλάβης και αν ήταν φωτιά εξ αρχής ή εξελίχθηκε σε φωτιά, πως μπορούμε να κρίνουμε ως λάθος την απόφαση του χειριστή;
 
Last edited:
Καλημέρα και καλώς σας βρήκα. Είμαι νέο μέλος και παίρνω το θάρρος να κάνω μια ερώτηση. Εκείνο το βράδυ ήμουν στο χωριό μας τα Δωμάτια Καβάλας. Είναι από τη νότια πλευρά του Παγγαίου όρους περίπου 9 με 10 χλμ σε ευθεία από τον τόπο συντριβής. Για παν ενδεχόμενο πήρα την οικογένειά μου και γυρίσαμε Θεσσαλονίκη μέχρι να ξέρουμε σίγουρα τι είναι αυτή η άσπρη σκόνη και φυσικά πριν βρέξει. Ξέρει κανείς κάτι για αυτήν την ουσία; Έχετε κάποια πληροφορία; Ευχαριστώ.
Post automatically merged:

Παραγωγοί από την περιοχή λένε ότι είναι φώσφορος. Το αναφέρω με κάθε επιφύλαξη. Απλά το μεταφέρω.
 
"Χρειάζεται δειγματοληψία στο σημείο της πτώσης του Antonov στην Καβάλα τους επόμενους δύο μήνες για τοξικό περιεχόμενο, δήλωσε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης."


Επιφυλάσσομαι.
 
Δεν είπε κάτι που θα πρέπει να προκαλεί ανησυχία. Θα πρέπει να συνεχίσουν να παρατηρούν το σημείο της πτώσης και να κάνουν τις ανάλογες μετρήσεις για πιθανά τοξικά στοιχεία.

Η ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης είναι δεκάδες φορές πιο μολυσμένη και τοξική από την ατμόσφαιρα του χωριού.
 
Top