Συντριβή Douglas DC-6B της ΟΑ στην Κερατέα το 1969

Αν ρωτάς απλώς για να πας, you can't miss it, είναι τεράστιος.
 
makedonas":3di8fjie said:
Άλλο ενα: :wall:

[...]. Σε απόσταση 21 ναυτικών μιλίων βορειοδυτικά από το Σούνιο, [...]

Μήπως αυτό δεν είναι σωστό; Μου φαίνεται πολύ μεγάλη απόσταση τα 21 ναυτικά μίλια σε σχέση με το Σούνιο, δεν νομίζω να απέχει τόσο πολύ η Κερατέα...

Υπάρχει κανένα απομεινάρι από αυτό το αεροπλάνο;
 
21 μίλια Ν/ΝΑ της Αθήνας και όχι του Σουνίου πρέπει να είναι το σημείο της συντριβής ,του DC-6B της Ολυμπιακής Αεροπορίας προερχόμενο από τα Χανιά.
Αν επιθυμείς περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο δυστύχημα γνωρίζω αρκετά στοιχεία μετά από ερεύνα αρκετών χρόνων.
Είχα επισκεφτεί μάλιστα και ο ίδιος πριν 6-7 χρόνια το σημείο.Μια σχετικά απότομη χαράδρα , δύσκολα προσβάσιμη όπου κατέπεσε τελικά το αεροπλάνο. Από μαρτυρίες και υποδείξεις κάποιων βοσκών που γνώριζαν αρκετά καλά την περιοχή,γνωρίζοντας από πριν το στίγμα και με την βοήθεια ενός φορητού GPS εντόπισα με σχετική ακρίβεια το σημείο της πτώσης του DC-6 .Ο μεγάλος μαρμάρινος σταυρός που στήθηκε μεταγενέστερα δεν καθορίζει το σημείο της συντριβής το οποίο βρίσκεται αρκετά ψηλότερα. Δυστυχώς εκτός από 1-2 μικρά μεταλλικά κομμάτια ,ίσως της ατράκτου που και αυτά με μεγάλη δυσκολία εντόπισα, τίποτα δεν υπήρχε πια που να δείχνει ότι στο σημείο εκείνο, ένα βροχερό βραδύ του Δεκέμβρη πριν 41 και πλέον χρόνια χάθηκαν τόσο τραγικά και άδικα 90 ψυχές.
Ο Χρόνος και η βροχή είχαν κάνει το έργο τους.
Ο Σταυρός καθώς και το εκκλησάκι που υπάρχει πολύ κοντά είναι τα μόνα να θυμίζουν το τραγικό εκείνο συμβάν. Βρίσκονται στους πρόποδες του ΠΑΝΕΙΟΥ στις παρυφές της πόλης της Κερατεας .Είναι σχετικά γνωστό το σημείο και μπορεί κάποιος να τα βρει εύκολα . Ο Σταυρός ιδικά είναι μεγάλος και ορατός από μακριά. Το ακριβές σημείο της πτώσης είναι αρκετά ψηλότερα και πιο δύσκολα προσβάσιμο,σε ύψος 400-500 μέτρων περίπου.
Doremy
 
Σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου. Ήταν κατατοπιστικότατη η περιγραφή σου.
 
Και λόγω του ατυχήματος γυρίστηκε η ταινία "Κοινωνία ώρα μηδέν" (Νικος Κούρκουλος, Φλωρέτα Ζάνα, Ζώρας Τσάπελης κλπ)και έκαναν ουρές χιλιομέτρων στα σινεμά για να δουν πώς ένας απόστρατος αλκοολικός αριστούχος της ΣΜΑ πιεζόμενος από τον αδερφό του αναλαμβάνει να διαλευκάνει το δυστύχημα, βρίσκει δεκάδες εμπόδια, τρώει το ξύλο της αρκούδας από μπράβους της εταιρίας κλπ αλλά στο τέλος θριαμβεύει η ελληνική λεβεντιά και το πόρισμα δίνεται στη δικαιοσύνη και ασκούνται διώξεις για πλημμελή συντήρηση κλπ (τότε δεν υπήρχαν τα CAMO...).
 
...ένθα ο Κούρκουλος υποδύεται τον απόστρατο αλκοολικό και ο Τσάπελης τόν έχοντα λερωμένην την φωλεάν αδελφό του.

Στην εν λόγω ταινία,σε κάποιο σημείο ο Κούρκουλος κάνει λόγο γιά "την τελευταία αεράν" στην οποία υποτίθεται είχαν χρησιμοποιηθεί ελαττωματικά ανταλλακτικά στο αεροπλάνο που συνετρίβη.Φυσικά,τέτοια λέξη δέν υπάρχει στην αεροπορική ορολογία-ο σεναριογράφος θα μπορούσε να είχε γράψει απλώς "στην τελευταία επισκευή",αλλά πώς αλλιώς θα εντυπωσίαζε το κοινόν δείχνοντας ότι τάχα μου είναι γνώστης και τών αεροπορικών θεμάτων;

Πάντως έχω την αίσθηση ότι η ταινία δέν γυρίστηκε με αφορμή το δυστύχημα τής Κερατέας,αλλά λίγο νωρίτερα.

Επίσης δέν ξέρω άν υπάρχη κάπου το πόρισμα γιά το δυστύχημα αυτό.Μού κάνει πάντως εντύπωση που αναφέρεται ότι τότε (1969) ένας αρμόδιος τής ΟΑ είχε πεί πως το δυστύχημα προκλήθηκε "κατά τά φαινόμενα" από downdraught-είχε μελετηθεί από τότε άραγε το φαινόμενο αυτό;
 
Hastaroth":255jyex4 said:
. Στην εν λόγω ταινία,σε κάποιο σημείο ο Κούρκουλος κάνει λόγο γιά "την τελευταία αεράν" ......., τέτοια λέξη δέν υπάρχει στην αεροπορική ορολογία

Μήπως εννοούσε την πασίγνωστη I.R.A.N. (= Inspect and Repair As Necessary) inspection που χρησιμοποιείται σαν πρόγραμμα συντήρησης πολλών αεροσκαφών ; ;) :cool:
 
-O όρος IRAN (Inspection and Repair As Necessary) υπάρχει και χρησιμοποιείται. Η διαδικασία έχει αντικατασταθεί απο ποιο σύγχρονες και οικονομικές μεθόδους στην πολιτική αεροπρία. Τότε όμως ήταν ο κανόνας. (IRAN γίνονται και σήμερα στην ΕΑΒ και το ΚΕΑ).
-Η ταινία γυρίστηκε το 1966, πρoφανώς όχι με αφορμή το συγκεκριμένο ατύχημα.
--Το σημείο πρόσκρουσης:



Uploaded with ImageShack.us

Είχαν τότε συσταθεί 3 επιτροπές, η επίσημη με εντολή του εισαγγελέα αποτελούμενη απο αξιωματικούς της ΠΑ και αστυνομικούς, μία της ΟΑ και μία της ΥΠΑ.
Οι επιτροπές έφτασαν μέχρι να "αρπαχτούν" στον τόπο του δυστυχήματος ενώ μάζευαν στοιχεία. Δεν έχω καταφέρει να βρώ κανένα πόρισμα, δεν ξέρω αν μπορούν να βρεθούν οι καταθέσεις των μαρτύρων στη δίκη που πρέπει να έγινε (?)
Η πορεία του α/φους ήταν απο Μήλο προς το NDB του Σουνίου στα 3500ft, μετά έπρεπε να στρίψει αριστερά 280 και να ξεκινήσει κάθοδο για το ILS 33R. Δεν έπρεπε να βρεθεί στο σημείο που προσέκρουσε και μάλιστα σε σε αυτό το ύψος. Υπήρχε σίγουρα λάθος navigation λόγω βλάβης ή σφάλματος των χειριστών ή και τα 2. Γιατί βρέθηκαν τόσο χαμηλά παλι μπορούν να γίνουν πολλές υποθέσεις.
 
η πραγματικη αιτια της πτωσης του DC-6B υπηρξε το λαθος του πιλοτου,αλλα ο λογος ηταν οτι πετουσε χαμηλα σε αυτο το σημειο για να πεταξει ενα δεμα που μετεφερε απο την κρητη και δεν επρεπε να φτασει εως το ελληνικο,αυτο εμεινε ανεπισημο μυστικο για παντα,το τι ειχε το πακετο μπορειτε να το φανταστειτε.Το αεροσκαφος ΄'ΝΗΣΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ΄'
κατασκευης Ιουλιου του 1958 παραδοθηκε στην Ολυμπιακη στις 8 Αυγουστου της ιδιας χρονιας.
 
Φίλε coronado,
Αρχικά δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ανεπίσημο μυστικό". Αν συνεχίσω τον συλλογισμό μου, εφ'οσον κάτι είναι μυστικό, πως το έμαθες εσύ, από την στιγμή μάλιστα που όλοι οι επιβαίνοντες στο μοιραίο αεροπλάνο σκοτώθηκαν. Επιπλέον, δεν μπορώ να αντιληφθώ, πως ο πιλότος, αποφάσισε, όπως λες να κατέβει χαμηλά, τη στιγμή που ήταν βράδυ και ο καιρός ήταν καταιγίδα, γιά να πετάξει ένα δέμα.
Πως θα το πετούσε το δέμα, ανοίγοντας το παράθυρο ή την πόρτα ? :wall:
Αν έγραφες ότι το αεροπάνο το έριξαν εξωγήινοι ή κάτι παρόμοιο, θα ήταν πιό πιθανό να γίνει πιστευτό :evil:
Λυπάμαι, αλλά αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα.....
 
Top