Τέλος αλλαγής ονόματος 198 ευρώ!!

Διαβασα από διάφορα μέλη για τους όρους που αποδέχτηκε ο επιβάτης και εως ενα σημείο αυτός είναι ο κανόνας στις συναλλαγές μας. Παρόλα αυτά μου κάνει εντύπωση η ''αδιαμαρτύρητη'' αποδοχή τέτοιων πρακτικών. Αισχροκερδείς, κακόπιστες πρακτικές και καταχρηστικοί όροι είναι παράνομοι.

Νομίζω είναι καθήκον του καταναλωτή να απευθυνθεί στις αρχές ακόμα και αν δεν βγει τίποτα από αυτό, εφόσον νομίζει ότι η εταιρεία έχει καταχρηστικούς όρους. Δεν υπάρχουν άλλωστε πολλοί τρόποι να προστατευτεί ο επόμενος. Ναι έγινε λάθος αλλά δεν μπορει σε ένα εισιτήριο των 50Ε που είναι το κύριο προϊόν να ζητάς 180 για αλλάξει το όνομα του καταφανώς ίδιου επιβάτη...Μην χάσουμε και την λογική μας εντελώς :rolleyes: . Μου προκαλεί εντύπωση που συστήνετε σε κάποια επιβάτη να μην κυνηγήσει (εαν το θέλει) τα δικαιώματα της, χωρίς να είστε σίγουροι οι ίδιοι περι της νομοθεσίας (να σημειώσω εδώ ότι ούτε εγώ είμαι και για αυτό πρότεινα την Ένωση Καταναλωτών, που έχει αρμόδιους νομικούς να απαντήσουν στο θέμα ή την εθνική αρχή). Δεν είναι θέμα χρημάτων, είναι θέμα του να μην σε θεωρούν αιχμάλωτο σε τέτοιες πρακτικές.

Αντιγράφω από την σελίδα της ΕΕ (τα bold δικα μου):

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι συνήθεις όροι μιας σύμβασης που χρησιμοποιούν οι έμποροι πρέπει να είναι δίκαιοι, είτε αναφέρονται ως «όροι και προϋποθέσεις» είτε αποτελούν μέρος λεπτομερούς σύμβασης την οποία πρέπει να υπογράψετε....

Δυνητικά καταχρηστικοί όροι
Πέραν της γενικής απαίτησης περί «καλής πίστης» και «ισορροπίας», οι κανόνες της ΕΕ προβλέπουν έναν κατάλογο ειδικών όρων που μπορούν να θεωρηθούν καταχρηστικοί. Εάν οι ειδικοί όροι μιας σύμβασης είναι καταχρηστικοί δεν δεσμεύουν τους καταναλωτές, ούτε ο έμπορος μπορεί να βασιστεί σε αυτούς.

Παρακάτω περιγράφονται περιπτώσεις κατά τις οποίες οι όροι μιας σύμβασης μπορούν να θεωρηθούν καταχρηστικοί βάσει των κανόνων της ΕΕ:
...
5. Υπερβολικά υψηλή αποζημίωση
Όροι που υποχρεώνουν τον καταναλωτή που αθετεί υποχρέωσή του να καταβάλει αδικαιολόγητα υψηλή αποζημίωση.

Μια αληθινή ιστορία
Ο Τομ νοίκιασε ένα αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο της Μάλαγα. Έπρεπε να το παραδώσει με γεμάτο ρεζερβουάρ 3 ημέρες αργότερα. Την ημέρα της επιστροφής του, έπεσε σε μποτιλιάρισμα στον δρόμο προς το αεροδρόμιο λόγω τροχαίου. Ο Τομ δεν θέλησε να χάσει επιπλέον χρόνο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ, γιατί κινδύνευε να χάσει την πτήση του. Παρέδωσε το αυτοκίνητο με το ρεζερβουάρ μισοάδειο. Όταν επέστρεψε στο σπίτι του, διαπίστωσε ότι του είχαν χρεώσει 45 ευρώ για τη βενζίνη συν 150 ευρώ επειδή είχε παραδώσει το αυτοκίνητο με άδειο ρεζερβουάρ.

Ο Τομ επικοινώνησε με το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών (ECC-net)en το οποίο τον ενημέρωσε ότι η επιβολή τόσο δυσανάλογα υψηλών χρεώσεων είναι καταχρηστική. Με τη βοήθεια του ECC-net, η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων τού επέστρεψε 100 ευρώ.

https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_el.htm

Ας μην ξεχνάμε τις καταδίκες της εταιρείας στην Ισπανία για τις χειραποσκευες που και αυτό ήταν στους Όρους που η επιβάτης είχε αποδεχτεί:

Ισπανικό «χαστούκι» στην Ryanair: Καταχρηστική η επιπλέον χρέωση για τις χειραποσκευές
 
Συμφωνώ απόλυτα με τον flesland. Μπορεί ναι έχει κάνει λάθος ο ίδιος ο επιβάτης, μπορεί να έχει δεχτεί τους όρους κλπ. Αλλά κάπου υπάρχουν όρια. 198 Ευρώ για αλλαγή ονόματος, όταν ξεκάθαρα ήτανε ένα λάθος, και για μένα είναι καταχρηστικά.

Και υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που μια εταιρία καταδικάστηκε για τέτοιες πρακτικές. Αν το θυμάμαι σωστά, σε παρόμοια περίπτωση στην Αυστρία κρίθηκαν καταχρηστικά τα 55 Ευρώ, που η OE ζήτησε από επιβάτη που δεν έχει κάνει online check in, αλλά ήθελε να το κάνει στο αεροδρόμιο.

Ας μην δεχτούμε τα πάντα…
 
Σ' ευχαριστώ πολύ flesland για τις χρήσιμες πληροφορίες,θα το ψάξω!
 
Top