Τιμολογιακή πολιτική της Aegean

Στους όρους αναφερει

[1] Το κόστος χρέωσης αλλαγής εισιτηρίου εξαρτάται από τη διαδρομή. Για αλλαγές εντός 7 ημερών από την ημερομηνία αναχώρησης υπάρχει επιπλέον χρέωση 10€. Πιθανή χρέωση λόγω διαφοράς ναύλου. Αλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τηλεφωνικού κέντρου επιβαρύνονται με 23€ τέλος εξυπηρέτησης. Σε περίπτωση που δεν υποστηρίζεται τεχνικά η δυνατότητα να γίνουν οι αλλαγές online, δεν υπάρχει επιβάρυνση τέλους εξυπηρέτησης μέσω call center
 
Τα 10€ αφορούν Light ναύλους, επισυνάπτω και σχετικό αρχείο με το πως τα 26€ γίνονται 55.
 

Attachments

  • IMG_4244.jpeg
    IMG_4244.jpeg
    166,9 KB · Προβολές: 48
Last edited:
Καλησπέρα, προσπαθώντας να κάνω αλλαγή Flex εισιτηρίου, και ενώ φαίνεται διαφορά νάυλου 15€, όταν το επιλέξω χρεώνει 44€, επικοινώνησα με το τηλεφωνικό κέντρο και μου είπαν ότι και σε αυτούς η διαφορά ναύλου είναι 44€. Δοκιμάζοντας και ημερομηνίες με μηδενική διαφορά ναύλου πάλι χρέωνε, 22€ αν θυμάμαι καλά. Γνωρίζει κάποιος που μπορεί να οφείλεται αυτό; Η κοπέλα δεν είχε απάντηση και μου είπε ότι θα το προωθήσει αρμοδίως.
Η ιστοσελίδα μιλάει ξεκάθαρα για δωρεάν αλλαγές στον flex ναύλο (προφανώς εντός του ίδιου booking class, αλλά ο μέσος ταξιδιώτης δεν τα καταλαβαίνει αυτά). Παλαιότερα υπήρχε ένα ειδικό τέλος εξυπηρέτησης για τηλεφωνικές αλλαγές (όταν δεν την κάνεις μόνος/η σου από τον ιστότοπο της Aegean. Στην περίπτωσή σου δεν ισχύει αυτό, άρα έπρεπε να χρεωθείς "μόνο" 15 Ευρώ.
Ίσως να έχει γίνει λάθος στον προγραμματισμό της μηχανής κρατήσεων (να μη μπορεί να διαφοροποιήσει μεταξύ light και flex ναύλου;) ή κάτι άλλο. Μπορείς να επικοινωνήσεις με το τμήμα παραπόνων κι αν έχεις αρκετή υπομονή να περιμένεις επιστροφή των επιπλέον χρημάτων που χρεώθηκες.
 
Έπαθα ακριβώς το ίδιο σε αλλαγή flex τον Ιανουάριο. Έλεγε αλλαγή στα 30 ευρώ. Αναφορά και στη καρτέλα που έλεγε από 20€ και οταν έκανα επιλογή το ποσό ήταν 30€ αλλά στο τέλος πλήρωσα 66.62€ εκ των οποίων 2.62€ χρεώσεις αεροδρομίου. Πριν πληρώσω εννοείται πως κάλεσα και μου είπαν ότι είναι 66€ μάλιστα δεν έβλεπαν και δε μου έδιναν τις επιλογές στην αλλαγή πτήσης που ήθελα. Δυστυχώς ένα ακόμη dark pattern με θύμα τους επιβάτες.
 
Βάσει κανονισμών ΙΑΤΑ, όταν γίνεται αλλαγή σε αχρησιμοποίητο εισιτήριο, θα πρέπει να γίνει επανατιμολόγηση στον τρέχοντα ναύλο της κατηγορίας για όλα τα σκέλη. Εάν γίνει αλλαγή σε μερικώς χρησιμοποιημένο εισιτήριο, τότε η επανατιμολόγηση γίνεται στο ναύλο που ίσχυε την ημέρα της έκδοσης του εισιτηρίου.

Για τους ναύλους "flash sale" που κάνει η A3 κατά καιρούς (στο Amadeus φαίνονται σαν Private Fares), αν γίνει αλλαγή σε ναύλο που είχε βγει σε flash sale, αλλά η συναλλαγή της αλλαγής γίνεται εκτός περιόδου ισχύος του flash sale, τότε θα πρέπει να καταβληθεί η διαφορά μεταξύ του "flash sale" ναύλου και του τρέχοντος ναύλου, ασχέτως εάν το εισιτήριο είναι αχρησιμοποίητο ή μερικώς χρησιμοποιημένο. Το αν ίσχυε flash sale την ημέρα της έκδοσης φαίνεται στο πεδίο Fare Designator του κουπονιού του εισιτηρίου.
 
Last edited by a moderator:
Σήμερα διαπίστωσα αυτό που λέει ο aakunz στην πρώτη παράγραφο, βέβαια αυτό δεν αναφέρεται πουθενά ή δεν το έχω δει εγώ στο fare rules. Έκανα την αλλαγή αναγκαστικά και στα δυο σκέλη πληρώνοντας 10€ αντί 55€ που ήταν η σημερινή διαφορά ναύλου αν άλλαζα μόνο το ένα σκέλος. Αυτό δεν το γνώριζε ούτε η κοπέλα στο τηλεφωνικό κέντρο Που μίλησα χθες αλλιώς υποθέτω θα το μου το έλεγε. Συμπέρασμα, θα πρέπει να βγάζουμε one way διαδρομές.
Post automatically merged:

Η ιστοσελίδα μιλάει ξεκάθαρα για δωρεάν αλλαγές στον flex ναύλο (προφανώς εντός του ίδιου booking class, αλλά ο μέσος ταξιδιώτης δεν τα καταλαβαίνει αυτά). Παλαιότερα υπήρχε ένα ειδικό τέλος εξυπηρέτησης για τηλεφωνικές αλλαγές (όταν δεν την κάνεις μόνος/η σου από τον ιστότοπο της Aegean. Στην περίπτωσή σου δεν ισχύει αυτό, άρα έπρεπε να χρεωθείς "μόνο" 15 Ευρώ.
Ίσως να έχει γίνει λάθος στον προγραμματισμό της μηχανής κρατήσεων (να μη μπορεί να διαφοροποιήσει μεταξύ light και flex ναύλου;) ή κάτι άλλο. Μπορείς να επικοινωνήσεις με το τμήμα παραπόνων κι αν έχεις αρκετή υπομονή να περιμένεις επιστροφή των επιπλέον χρημάτων που χρεώθηκες.
Προφανώς εντός του ίδιου booking class του σκέλους που αλλάζεις, όχι και αυτού που δεν αλλάζεις, αλλά αυτό δεν το ξέρουν ούτε οι ίδιοι πως να το γνωρίζει ο μέσος επιβάτης .
 
Last edited by a moderator:
Σήμερα διαπίστωσα αυτό που λέει ο aakunz στην πρώτη παράγραφο, βέβαια αυτό δεν αναφέρεται πουθενά ή δεν το έχω δει εγώ στο fare rules. Έκανα την αλλαγή αναγκαστικά και στα δυο σκέλη πληρώνοντας 10€ αντί 55€ που ήταν η σημερινή διαφορά ναύλου αν άλλαζα μόνο το ένα σκέλος. Αυτό δεν το γνώριζε ούτε η κοπέλα στο τηλεφωνικό κέντρο Που μίλησα χθες αλλιώς υποθέτω θα το μου το έλεγε. Συμπέρασμα, θα πρέπει να βγάζουμε one way διαδρομές.

Το λέει, αλλά θέλει ψάξιμο και δεν το βρίσκεις εύκολα:
https://el.aegeanair.com/organoste/fare-rules/

Αν πας προς το τέλος της σελίδας, το εξηγεί με απλό τρόπο (εγώ το εξήγησα λίγο πιο τεχνικά):

ΧΡΕΩΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ​

- Η χρέωση αλλαγής εισιτηρίου βασίζεται στους όρους ναύλων που ισχύουν την ημερομηνία που πραγματοποιείται η αλλαγή.

- Στα εισιτήρια μετ’ επιστροφής οι χρεώσεις αλλαγής εισιτηρίου μπορεί να αφορούν και τις δύο διαδρομές, με βάση τους όρους ναύλων του εισιτηρίου, δηλαδή ακόμα κι αν ένας επιβάτης θέλει να αλλάξει μόνο τη μία διαδρομή, θα πρέπει να πληρώσει χρέωση αλλαγής εισιτηρίου και για τις δύο διαδρομές και όχι μόνο για τη διαδρομή για την οποία έχει ζητήσει αλλαγή. Το ίδιο ισχύει και για τη διαφορά ναύλου, δηλαδή αν ένας επιβάτης θέλει να αλλάξει μόνο τη μία διαδρομή ενός εισιτηρίου μετ’ επιστροφής, ο επιβάτης μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει τη διαφορά ναύλου που προκύπτει από τον επανυπολογισμό του συνολικού ναύλου του εισιτηρίου σύμφωνα με το νέο τροποποιημένο δρομολόγιο.

- Η χρέωση αλλαγής δεν πιστώνεται.
 
@aakunz: Σύμφωνοι, αλλά για να είναι 29 Ευρώ η διαφορά θα πρέπει να ήταν πολύ μεγάλη η έκπτωση (είτε ως ποσοστό είτε σε απόλυτους αριθμούς) και ο βασικός ναύλος εκτός φόρων πολύ υψηλός. Για παράδειγμα, σε πρόσφατα ταξίδια μου σε MUC-ATH ακόμη και με εκπτώσεις της τάξης των 40-50%, η διαφορά στην τιμή (δηλαδή η πρακτική έκπτωση) ήταν 5-10 Ευρώ. Άρα το δρομολόγιο του Giorgosmrc θα πρέπει να ήταν κάποιο με υψηλό ναύλο. Αλήθεια, για ποιο δρομολόγιο μιλάμε;
 
Οι κανονισμοί είναι τόσο πολλοί και οι περιπτώσεις τόσο πολύπλοκες που είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να καλυφθούν όλα τα ενδεχόμενα. Οφείλω να αναγνωρίσω, ότι η AEGEAN έχει κάνει μια πολύ φιλότιμη προσπάθεια στη συγκεκριμένη περίπτωση. Άλλοι αερομεταφορείς παραπέμπουν στο αντίστοιχο fare file που έχουν κάνει στην ATPCO. Ενδεικτικά, στο fare filing υπάρχουν περιπτώσεις όπως οι παρακάτω:

RULE APPLICATION: Για ποιες διαδρομές ισχύει ο εκάστοτε ναύλος
SALES RESTRICTIONS: Ποιοι αερομεταφορείς επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν το ναύλο και σε ποιες χώρες επιτρέπεται η πώλησή του (π.χ. υπάρχουν χώρες όπου το non-refundable είναι παράνομο, υπό κάποιες προϋποθέσεις).
FLIGHT APPLICATION: Για ποιες πτήσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί ο ναύλος, αν ισχύει και σε codeshare κλπ.
STOPOVERS: Επιτρέπονται; Αν ναι, πόσα επιτρέπονται και με τι χρέωση;
SURCHARGES: Προσαυξήσεις, επασφάλιστρα κλπ. κλπ.
PENALTIES: Χρεώσεις/πολιτικές ακύρωσης/εξαιρέσεις
COMBINABILITY: Επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί αυτός ο ναύλος σε συνδυασμό με κάποιον άλλο; Εάν ναι, τότε οι περιορισμοί του ισχύουν για όλο το ταξίδι ή μόνο για το σκέλος στο οποίο αντιστοιχεί;

Τα τελευταία χρόνια, όλα τα GDS και PSS των αερομεταφορέων διαθέτουν εφαρμογές "changers", που «διαβάζουν» το fare file και εφαρμόζουν τις χρεώσεις στις κρατήσεις που αλλάζουν. Το Amadeus Ticket Changer που έχει η Aegean και άλλοι 150 αερομεταφορείς έχει έναν πολύ υψηλό βαθμό αξιοπιστίας (αρκεί ο αερομεταφορέας να έχει ανεβάσει στην ATPCO το σωστό fare file και το αρχείο της τιμής που χρησιμοποιήθηκε για την πρώτη έκδοση να έχει δημιουργηθεί χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση).
 
Top