Υπερατλαντικά από SKG

  • Thread starter Anonymous
  • Ημερομηνία δημιουργίας
H Νάπολι ως μέγεθος βέβαια είναι συγκρίσιμη με την Αθήνα (πληθυσμιακά επίσης), όχι την Θεσσαλονίκη. Το ΑΕΠ της Καμπανίας είναι μεγαλύτερο της Αττικής, το VFR traffic ΗΠΑ-Καμπανία είναι τάξεις μεγέθους μεγαλύτερο από ότι για Θεσσαλονίκη, ενώ προφανώς είναι απείρως δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός καλώς ή κακώς.
 
Επιπλέον στην Νάπολι υπάρχει σημαντικός αριθμός αμερικανών στρατιωτικών, τόσο στο Στρατηγείο του NATO όσο και στην αεροναυτική βάση.
 
Ότι και να λέμε εμείς εδώ ή οι τοπικοί "άρχοντες", οι αεροπορικές θέλουν το κέρδος. Φαντάζομαι θα έχουν γίνει μελέτες που δεν τους επιτρέπει το operation Θεσσαλονίκη απευθείας από Αμερική. Ίσως το ρίσκο να είναι πολύ μεγάλο ακόμη και αν είναι οριακά κερδοφόρο κάποιες εποχές. Επιπλέον χρειάζεται επένδυση στο αερόδρομιο σε υποδομές και προσωπικό που δε χρειάζεται να αναλύσω. Η Αθήνα προσφέρει έναν τόνο connection σε νησιά αλλά και κοντινούς προορισμούς. Η Θεσσαλονίκη; Επίσης αν μια πτήση από Αμερική για Αθήνα έχει πχ 20% επιβάτες για Θεσσαλονίκη, πιθανόν σημαίνει ότι το ποσοστό αυτό θα μείνει κενό, ή θα πρέπει να το γεμίσει αλλιώς, εκτός αν η Αθήνα έχει τόσο μεγάλη ζήτηση. Αν αυτό το 20% πάει απευθείας Θεσσαλονίκη, τι πιθανότητες έχει να γίνει 80% ώστε να έχουμε μια συζήτηση; Δεν είναι Α320 180 επιβατών τα αεροπλάνα αυτά. Άλλα κόστη, άλλα μεγέθη. Η Θεσσαλονίκη δεν είναι κόμβος, δεν είναι οικονομικό, ή στρατιωτικό κέντρο που να χρειάζεται μια τέτοια σύνδεση. Η Θεσσαλονίκη επίσης έχει καλή σύνδεση με Γερμανία, Ελβετία, Τουρκία, Σερβία, Αθήνα κτλ για πτήσεις για Αμερική... Τα τελευταία χρόνια έχω δει Delta A330 νομίζω από divert, test flight A350 και πρόσφατα ένα παρκαρισμένο Α340. Πολύ θα ήθελα να δω scheduled long haul πτήσεις αλλά είναι καθαρά προσωπικό. Θα ήθελα να δω και 747 με χρώματα της Ολυμπιακής να πετάνε... Το τι θα ήθελα εγώ και ο καθένας ευτυχώς δε μετράει στα οικονομικά της κάθε εταιρείας. Πέρα από τον πληθυσμό, έχει η Θεσσαλονίκη το οικονομικό υπόβαθρο; Θα κλείσουν business εισιτήρια; Θα έχει κάτι άλλο πέρα από τον τουρισμό; Έχει μήπως μεγάλες εκθέσεις; Είναι οικονομικό και επιχειρηματικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή; Τώρα για συγκρίσεις με άλλες πόλεις ας το αφήσουμε, είναι πολυπαραγοντικό το ζήτημα, γιατί ακόμη και πορτοκάλια να συγκρίνεις μεταξύ τους, θα δεις οτι υπάρχουν πολλές παράμετροι, όπως τα είδη, βάρος, μέγεθος, χημικές αναλύσεις κτλ.

Βέβαια όλα αυτά αλλάζουν. Μπορεί να γίνει τρελό promotion ότι με το μετρό ή το τρένο από το αεροδρόμιο πας σε 30 λεπτά στις παραλίες της Χαλκιδικής και να έρθουν οι Αμερικανοί σαν τρελοί. Μπορεί να μάθουν τον φραπέ και να θέλουν να δουν από που προήλθε και να τον γευτούν στην Περαία, δίπλα στο κύμα. Μπορεί να είναι ο Μεγαλέκος στην Αμφίπολη και να θέλουν να τον τιμήσουν με πια επίσκεψη... Μπορεί...
 
Top