Υπόθεση Βλαστού - Παλαιοκώστα: Ελικόπτερα και ασφάλεια

  • Thread starter ops10
  • Ημερομηνία δημιουργίας

ILSz_Approach

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
09/05/2011
Μηνύματα
64
Likes
0
Συγνώμη, επειδή μπερδεύτηκα. Μιλάς για κατηγοριοποίηση εναέριου χώρου ή κάποια διαβάθμιση σε αεροδρόμια;
Γιατί αν είναι το πρώτο, τότε κάτι δεν έχεις καταλάβει καλά. Οι κατηγοριοποίηση έχει να κάνει με ποιες πτήσεις διαχωρίζονται μεταξύ τους, αν δίνονται πληροφορίες, αν υπάροχυν εξουσιοδοτήσεις, minima για τα VFR, αμφίφορη επικοινωνία κλπ. Και τέτοιο πράγμα στην Ελλάδα ακόμα δεν υπάρχει, εκτός από >FL195 που είναι C. Από εκεί και κάτω περιγράφονται στο AIP εξυπηρετήσεις, από τις οποίες μπορείς να φανταστείς περίπου τι κατηγορία είναι ο εναέριος χώρος. Η Ε είναι ελεγχόμενος χώρος, όπως και η C. Στην Ελλάδα επίσης, στα αεροδρόμια οι εξυπηρετήσεις είναι τύπου κατηγορίας D (δλδ παρέχεται διαχωρισμός IFR/IFR και δεν παρέχεται διαχωρισμός IFR/VFR ή VFR/VFR, αλλά πληροφορία πτήσεως).
Όσον αφορά τη θέση που θα πάει, ο ελεγκτής δεν τη βγάζει από το κεφάλι του. Την ορίζει ο αερολιμενικός. Αν του πει θα στη θέση πχ 1 και στη 2 έχει άλλο αεροσκάφος, ο ελεγκτής θα του πει να πάει εκεί.
Ο περιορισμός της υπέρπτησης υπάρχει από το Approach και όχι από τον Πύργο. Αν πετάει βέβαια στα 1000ft, εε από τον Πύργο θα είναι προφανώς.

ops10":1lga7e9o said:
α) Δεν προβλέπονται ειδικοί χώροι για ελικόπτερα στους ελληνικούς τουλάχιστον αερολιμένες, που είμαι σε θέση να γνωρίζω με πάσα υπευθυνότητα. Και όπου προβλέπονται τέτοιοι, αυτό γίνεται για λόγους λειτουργικούς και ΟΧΙ ασφαλείας. Παρομοίως ο όποιος διαχωρισμός γίνεται μεταξύ αερογραμμών και γενικής αεροπορίας πάλι γίνεται για λειτουργικούς λόγους. Κατά συνέπεια στο 95% των περιπτώσεων, τα airsides αποτελούν ενιαίους χώρους από πλευράς ασφαλείας και αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα που ΟΡΘΟΤΑΤΑ θέτει το μπλογκ.
Έτσι είναι.

ops10":1lga7e9o said:
ΕΚΑΠΑ και τεχνική οδηγία ασφαλείας, είναι και τα δυο σε ΦΕΚ του 2011
Ποια ΦΕΚ είναι;
 

spinal

First-Class-Member
Εγγραφή
23/10/2008
Μηνύματα
615
Likes
69
spy1":1i0rii54 said:
Επειδή το χειρότερο σε ένα φόρουμ είναι όταν ένας θέλει να εμφανίζεται ως σχετικός χωρίς να είναι, και προκειμένου να αποκαταστήσουμε μερικά πράγματα που γράφονται τόσο εύκολα εδώ θέτω υπόψη τα ακόλουθα:
Class C περιοχή : Η είσοδος - υπέρπτηση έξοδος από την εναέρια περιοχή απαιτεί επικοινωνία με το ATC και παροχή άδειας διέλευσης, καθώς και άδειας είτε για προσγείωση είτε για απογείωση. Στην Ελλάδα όλα τα αεροδρόμια είναι Class C
spy1":1i0rii54 said:
Εδώ ακόμη όλοι οι εναέριοι χώροι των αεροδρομίων είναι κατηγορία C, άρα η είσοδος και έξοδος από αυτούς είναι ελεγχόμενοι.
Αν και είναι μάλλον off topic (θα μπορούσε να είναι και από μόνο του ένα καλό θέμα) αλλά επειδή αναφέρθηκε επανειλημμένως για την κατηγοριοποίηση του ελληνικού εναερίου χώρου θα πρέπει να αναφερθεί το εξής: από τον Ιούλιο του 2007 έχει γίνει κατηγοριοποίηση του ελληνικού εναέριου χώρου MONO από το FL195 συμπεριλαμβανομένου και πάνω. Όλο το FIR πάνω από το FL195 ανήκει στην κατηγορία C (Class C). (Πηγή AIP Greece RAC 1, παρ. 2.2.5).
Κάτω από το FL195 η κατηγοριοποίηση του ελληνικού εναέριου χώρου, είναι υπό μελέτη η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη αλλά πολύ σύντομα θα γίνει αυτό.
Εντούτοις, οι εξυπηρετήσεις εναέριας κυκλοφορίας σε ελεγχόμενα αεροδρόμια (δηλαδή ας πούμε χοντρικά όλα τα μεγάλα της χώρας) συμπίπτουν με εκείνες οι οποίες παρέχονται σε Class D και όχι class C.
Για να δείτε τις εξυπηρετήσεις και τους περιορισμούς κάθε κλάσης εναέριου χώρου, για όποιον ενδιαφέρεται, ένα καλό link είναι αυτό http://microlights.elao.gr/docs/classes.pdf
Με πρόλαβε και ο Ils Z approach!
Αυτά προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
 

ops10

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
19/07/2009
Μηνύματα
49
Likes
0
Mε κάλυψε πλήρως ο ILS Z approach σε ότι αφορά τις παρατηρήσεις του spy1 που ενδέχεται να είναι σωστές (δε γνωρίζω πολλά από εναέρια κυκλοφορία) αλλά είναι απλώς εκτός θέματος. Tα ΦΕΚ των ΕΚΑΠΑ και ΤΟΑ 1 είναι τα 1485 και 1580. Τεύχος Β του 2011 αμφότερα.

Και βέβαια σε καμία περίπτωση δε θα υπονοούσα (θα ήταν ηλίθιο αυτό) ότι επειδή βλέπω κάποιο θέμα ασφαλείας στο πώς προγειώνονται ανεξέλεγκτα σε αεροδρόμια τα ελικόπτερα που απογειώνονται από μη ελεγχόμενους χώρους, αυτό θα έπρεπε να απαγορευτεί. Ξαναλέω όμως ότι εξίσου ηλίθιο είναι να βλέπεις ένα πρόβλημα και να επιμένεις να μην το αντιμετωπίζεις. Εκτός αν έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά με κάποιο τρόπο που εγώ δεν τον ξέρω. Σε αυτή την περίπτωση θα είμαι υπόχρεος σε όποιον μας τον πει.
 

ops10

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
19/07/2009
Μηνύματα
49
Likes
0
Μαθαίνω ότι βρέθηκε λύση, βάσει της ΤΟΑ 1 που ανέφερα παραπάνω, έγινε μάλιστα πριν μερικές μέρες και η ανάλογη υπενθύμιση με έγγραφο της δ15 στους 3 handlers (swiss, olympic, goldair). Ποια είναι η λύση; Θα προσλάβουν οι handler σεκιουριτάδες, να τους εκπαιδεύσει κι όταν φτάνει κάνα α/φος προερχόμενο από πεδίο προσγείωσης θα το ψάχνουν ή/και θα το φυλάνε για όσο χρόνο μένει σε πίστα αερολιμένα :shock:

Δεν αναφέρω καν ποιος θα κληθεί να επωπιστεί το κόστος, σίγουρα όχι η ΥΠΑ. Αν ήταν να γίνει αυτό, θα προσλάμβανε αυτή τους σεκιουριτάδες.

Είπαμε ρε παίδες, είδαμε κάποιοι ένα (υπαρκτό) πρόβλημα. Πρόβλημα είναι π.χ. να βρουμε μια σφήκα στο δωμάτιο, αλλά όταν αποφασίσουμε να τη σκοτώσουμε δεν το κάνουμε πυροβολώντας την. Και μάλιστα με ...μπαζούκας! :oops:
 

george 150

Economy-Class-Member
Εγγραφή
15/03/2012
Μηνύματα
182
Likes
52
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGSM
Μα στην πτήση με την οποία επιχειρήθηκε η τελευταία απόδραση, το ε/π δεν αναχώρησε/προσγειωθηκε σε κανενα αεροδρομιο. Έφυγε από... ξενοδοχείο και προφανώς αν κατάφερναν να πάρουν το δραπέτη, θα προσγειωνόταν σε κάποιο προκαθορισμένο απόμερο σημείο. Μ@λ@κες ήταν να πανε σε αεροδρόμιο ( με ή χωρίς σεκιουριτάδες)?! :D :D
 
Top