Υπόθεση Βλαστού - Παλαιοκώστα: Ελικόπτερα και ασφάλεια

  • Thread starter ops10
  • Ημερομηνία δημιουργίας

ops10

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
19/07/2009
Μηνύματα
49
Likes
0
Με αφορμή την επικαιρότητα, παραθέτω αυτό που βρήκα στο νετ. Θίγει, έστω και όχι σε βάθος, 1-2 σοβαρά θέματα που άπτονται της ασφάλειας των ελικοπτέρων και των αεροπορικών εγκαταστάσεων γενικώς. Προσωπικά δεν το προσυπογράφω απολύτως, αλλά νομίζω δίνει μια πολύ καλή πάσα για κουβέντα:

http://orthografos.blogspot.gr/2013/02/ ... l?spref=fb
 
Όντως, εδώ υπάρχει κενό! Παρεπιπτόντως έβαλε κώδικα Α7500;
 
O τύπος στο Blog παπ...ρολογεί, καθόσον αυτό που λέει είναι μια μεγάλη βλακεία.
Τα επικόπτερα προσγειώνονται στους προκαθορισμένους χώρους του αεροδρομίου και όχι πάνω στην πίστα όπου θέλουν δίπλα σε αεροσκάφη που τροχοδρομούν ή επιβιβάζουν και αποβιβάζουν κόσμο.
Ως προς την βλακεία για τους ενόπλους, γιατί ποιον τρομοκράτη εμποδίζει να περάσει στο αεροδρόμιο όπλα.... ο έλεγχος από τα μηχανήματα ασφαλείας.
Την δεκαετία του 80 όταν γινόντουσαν οι αεροπειρατείες η μία πίσω από την άλλη στην Αθήνα, τα όπλα περνούσαν με άλλους τρόπους και όχι μέσω του συνηθισμένου τρόπου επιβίβασης επιβατών. Και την δεκαετία του 80 υπήρχαν σωματικοί έλεγχοι. Τα όπλα ωστόσο έμπαιναν. Πιστεύω και σήμερα αν θέλουν να περάσουν μπορούν, απλώς τώρα έχουν αλλάξει οι συνθήκες και η μορφή της τρομοκρατίας στις αερομεταφορές έχει διαφορετική φύση.
 
Καλά, δεν έχουν όλα τα αεροδρόμια ειδικές θέσεις για τα ελικόπτερα! Μπορεί κάλλιστα να προσγειωθεί στην πίστα, όπως και γίνεται αρκετές φορές! Επιβίβαση και αποβίβαση σε αεροσκάφος την ώρα που άλλο αεροσκάφος μπαίνει σε θέση (εξαιρείται η περίπτωση nose-in/push-back) διακόπτεται. Ομοίως και όταν προσγείωνεται η απογειώνεται ελικόπτερο.
 
Αν μιλάμε για τα μικρότερα αεροδρόμια της Ελλάδας, εκεί και από τα συρματοπλέγματα μπορούν να περάσουν μπαζούκας. Μην κοροϊδευόμαστε. Τέτοιους προβληματισμούς δεν έχουν οι Αμερικάνοι με την Τρομοκρατία να τους κτυπά την πόρτα ξεκάθαρα, και με κανόνες General Aviation που είναι τελείως free. Εδώ ακόμη όλοι οι εναέριοι χώροι των αεροδρομίων είναι κατηγορία C, άρα η είσοδος και έξοδος από αυτούς είναι ελεγχόμενοι. ΦΥσικά με την λογική του blog, και ένα στρατιωτικό αεροπλάνο C130 ξένης χώρας που θα προσγειωθεί στο LGAV Μπορεί να βγάλει τανκς και να κάνει επίθεση. Τι θα γίνει, θα του απαγορευθεί η προσγείωση;;;;
 
Δε πρέπει να χρησιμοποιούμε με τοσο γενικο τροπο την εννοια αεροδρομιο. Ενα αεροδρομιο εχει διαφορετικες περιοχες διαβαθμισης αλλες ελευθερες αλλες περιορισμενες. Ακομα και στην πιστα των αεροσκαφων αλλου πανε τα GA και αλλου οι αερογραμμες. Ακομα και σε μικρα αεροδρομια δε μπορεις να πλησιασεις μεγαλο αεροπλανο ακομα και αν εισαι στην πιστα. Γι αυτο το σκοπο υπαρχει και το handling για να παιρνει τον ιδιωτη απο το cessna και να τον πηγαινει στο κτηριο του αεροσταθμου χωρις να κανει βολτες στην πιστα. Ο σκοπος δεν ειναι να φιαξεις ενα αεροδρομιο οπου για καθε αεροπλανο θα υπαρχει και ενας αστυνομικος. Ο σκοπος ειναι η διαδικασιες που υπαρχουν ηδη και κριβουν πολυ σοφια να εφαρμοζονται.
 
"spy1"... Εδώ ακόμη όλοι οι εναέριοι χώροι των αεροδρομίων είναι κατηγορία C, άρα η είσοδος και έξοδος από αυτούς είναι ελεγχόμενοι..."
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων εννοώ η κυκλοφορία (είσοδος έξοδος από την τερματική, όχι επίγεια είσοδος και έξοδος :)
 
Λυπάμαι που το λέω σε μερικούς, αν αν κάποιος πάσχει από ασχετοσύνη σε θέματα ασφαλείας αερολιμένων, δεν είναι ο συντάκτης του blog αλλά ορισμένοι που κάνατε κάποια σχόλια ελαφρά τη καρδία. Λέω λοιπόν:

α) Δεν προβλέπονται ειδικοί χώροι για ελικόπτερα στους ελληνικούς τουλάχιστον αερολιμένες, που είμαι σε θέση να γνωρίζω με πάσα υπευθυνότητα. Και όπου προβλέπονται τέτοιοι, αυτό γίνεται για λόγους λειτουργικούς και ΟΧΙ ασφαλείας. Παρομοίως ο όποιος διαχωρισμός γίνεται μεταξύ αερογραμμών και γενικής αεροπορίας πάλι γίνεται για λειτουργικούς λόγους. Κατά συνέπεια στο 95% των περιπτώσεων, τα airsides αποτελούν ενιαίους χώρους από πλευράς ασφαλείας και αυτό ακριβώς είναι το ζήτημα που ΟΡΘΟΤΑΤΑ θέτει το μπλογκ.
β) Η εξίσωση κοινών εγκληματιών/τρομοκρατών με ΕΠΙΣΗΜΟΥΣ κρατικούς στρατούς και του οπλισμού αμφότερων κατηγοριών πάσχει σε όλα τα επίπεδα.Άλλο το έγκλημα και η τρομοκρατία και άλλο η επίσημη κήρυξη προλέμου κατά της Ελλάδας. Διότι το σενάριο των πυροβολισμών εναντίον ελληνικού αερολιμένα από το πλήρωμα ξένου στρατιωτικού είναι αυτό ακριβώς: Κύρηξη πολέμου.
γ) Δεν ξέρω ακριβώς τί περιορισμούς έχουν οι αμερικανοί. Σίγουρα όμως δεν αφήνουν τον οποιονδήποτε, έτσι απλά να απογειώνεται από ένα χωράφι, χωρίς έστω να είναι με κάποιο τρόπο από πριν πιστοποιημένος, και εν συνεχεία να προσγειώνεται σε ενιαίους χώρους αερολιμένων σα να μη συμβαίνει τίποτα. Γι' αυτό στοιχηματίζω ότι θέλετε.
δ) Κανείς δεν πιστεύει στα σοβαρά ότι είναι δυνατό να αποτραπούν τα πάντα με προληπτικά μέτρα. Όσο χαζό είναι αυτό, άλλο τόσο χαζό είναι το άλλο άκρο που λέει ότι αφού δεν μπορούμε να είμαστε 100% βέβαιοι, ας μην κάνουμε τίποτα διότι "άμα είναι να γίνει θα γίνει". Και ένα περιστατικό λιγότερο να έχεις στα 10 χρόνια, είναι ΚΕΡΔΟΣ πώς να το κάνουμε.

Και κάτι τελευταίο, επειδή στο μεταξύ το έψαξα λιγάκι., κι αν κάτι μου διέφυγε, κάθε διόρθωση καλοδεχούμενη. Βάσει του αλληνικού προγράμματος ασφαλείας (ΕΚΑΠΑ και τεχνική οδηγία ασφαλείας, είναι και τα δυο σε ΦΕΚ του 2011 και ο οποιοσδήποτε μπορεί να τα βρει στο http://www.et.gr ), ο χειριστής του κάθε αεροσκάφους που απογειώνεται από μη ελεγχόμενο χώρο είναι ο ίδιος υπεύθυνος για τον έλεγχο των επιβατών του. Αυτό και τέρμα. Αν αυτό φαίνεται σε κάποιους αρκετό, ΟΚ, απλώς διαφωνούμε. Γιατί κι εγώ το βρίσκω όντως κουφό άλλοι να περνάνε από μια σειρά ελέγχους καμιά φορά και υπερβολικούς και άλλοι να περνάνε μπάι.
 
Η συζήτηση είναι λίγο γενική, το ελικόπτερο δεν μπορεί να λειτουργήσει με βάση τους κανόνες των μεγάλων αεροσκαφών και αν αποφασίσουν κάτι τέτοιο απλά το ''άθλημα'' θα πεθάνει. Δηλαδή αν είμαι λεφτάς και θέλω να καλέσω ελικόπτερο να με πάρει από το κότερο και να με πάει στο επόμενο νησί, υπάρχει κάποια λογική δυνατότητα για έλεγχο; Κάποιες φορές που πετούσα με Ντορνίε 328 (30pax), όταν έφευγε από το Άουγκσμπουργκ δεν υπήρχε καν έλεγχος ταυτότητας και όταν έφευγε από Γαλλία υπήρχε όλη η τυπική διαδικασία, ακριβώς επειδή ο υπήρχε ξεχωριστή διαβάθμιση στο ποιος πετάει από Άουγκσμπουργκ και ποιος από Μασσαλία.

Η λύση για μένα είναι η πληροφόρηση των Αρχών όπως λέγεται ότι υπήρχε στην δεύτερη περίπτωση και όπως σαφώς δεν υπήρχε με τον Παλαιοκώστα. Ένας Έλληνας με έναν Αλβανό και 2 ''συνοδούς πολυτελείας'' καλούν Ε/Π από την Ζαγορά να πάνε στο Καϊμάκτσαλάν. Για αυτό έχει πέσει έξω το Γκστάαντ... :twisted:
 
Επειδή το χειρότερο σε ένα φόρουμ είναι όταν ένας θέλει να εμφανίζεται ως σχετικός χωρίς να είναι, και προκειμένου να αποκαταστήσουμε μερικά πράγματα που γράφονται τόσο εύκολα εδώ θέτω υπόψη τα ακόλουθα:
Class C περιοχή : Η είσοδος - υπέρπτηση έξοδος από την εναέρια περιοχή απαιτεί επικοινωνία με το ATC και παροχή άδειας διέλευσης, καθώς και άδειας είτε για προσγείωση είτε για απογείωση. Η προσγείωση και η απογείωση γίνεται από καθορισμένα σημεία που αναφέρει το ATC στον πιλότο και όχι όπου θέλει ο πιλότος.
Δηλαδή ακόμη και αν δεν υπάρχει ένδειξη με το H, το ελικόπτερο, ή το αεροσκάφος γενικής αεροπορίας θα σταθμεύσει στο σημείο που θα καθορίσει ο ελεγκτής και όχι αυτοβούλως ο πιλότος (δεν μιλάμε για τα αεροδρόμια αερολεσχών) αλλά για τα αεροδρόμια όπου φιλοξενούν και λοιπή κίνηση.
Επομένως να προσγειωθεί ένα ελικόπτεο δίπλα σε ένα αεροσκάφος που επιβιβάζει ή αποβιβάζει χωρίς άδεια του ελεγκτή δεν είναι δυντό .... δεν επιτρέπεται. Αν τώρα κάποιος παρά τους περιορισμούς το κάνει, τότε δεν μπορείς να το ορίσεις, όπως δεν μπορούσες να ορίσεις το κτύπημα στο ισραηλινό αεροσκάφος με μπαζούκας από τρομοκράτες στο αεροδρόμιο του Ελληνικού τα τέλη της δεκαετίας του 80 όπου οι δράστες βρισκόντουσαν έξω από το αεροδρόμιο!!
Στην Ελλάδα όλα τα αεροδρόμια είναι Class C
Class Ε, στην Αμερική και όπου αλλού προβλέπεται τέτοια περιοχή, για την είσοδο, έξοδο και υπέρπτηση αυτής δεν απαιτείται ούτε καν επικοινωνία με κάποιο ελεγκτή. Η είσοδος έξοδος, διέλευση, προσγείωση και απογείωση είναι απολύτως ελεύθερη και στην κρίση του πιλότου. Επομένως ναι, μπορεί να σηκωθεί από όποιο χωράφι ή από όποιο αεροδρόμιο που βρίσκεται σε αντίστοιχο χαρακτηρισμένο χώρο χωρίς την όποια επικοινωνία, τόσο απλά.
Τέλος υπάρχουν και άλλες κατηγορίες οι οποίες προβλέπουν συγκεκριμένους περιορισμούς ή ελευθερίες στην κίνηση των VFR πτήσεων.

Επομένως όχι δεν μπορεί ένα ελικόπτερο να προσγειωθεί σε ελληνικό αεροδρόμιο όπου θέλει χωρίς άδεια του ελεγκτή, ούτε μπορεί να σταθμεύσει σε σημείο που δεν θα υποδείξει ο ελεγκτής. Αυτό προς γνώση και για να μην λέει ο καθένας ότι θέλει.

Περαιτέρω σε όλα τα μεγάλα αεροδρόμια της Ελλάδας, όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση, απαγορεύεται και η υπέρπτηση από αυτά, τέτοια δε υπέρπτηση μπορεί να γίνει μόνο κατόπιν εξουσιοδότησης από τον Πύργο. Σε διαφορετική περίπτωση ο πιλότος είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τις συγκεκριμένες διαδρομές και τα συγκεκριμένα ανώτατα ή κατώτατα όρια πτήσεις για να περάσει την περιοχή του αεροδρομίου. Μια πτήση από το Τατόι για παράδειγμα προς την Μύκονο, δεν μπορεί να διέλθει πάνω από το LGAV γιατί οι σχεδιασμένες υποχρεωτικές πορείες θα το φέρουν από τον Αγ. Θωμά περίπου, Μαραθώνα, Λόφο και θα τον κατεβάσουν προς την Κέα μέσω Σουνίου, γεγονός που αυξάνει την πτήση κατά 40 περίπου λεπτά σε σχέση με την κανονική της διάρκεια.

Τέλος αν μας αρέσει να αναθεματίζουμε ότιδήποτε συμβαίνει με την λογική "πονάει κεφάλι-κόβει κεφάλι " αυτή είναι η πιο απλοϊκή και λανθασμένη μέθοδος αντιμετώπισης ενός προβλήματος. Επειδή ο Παλαιοκώστας ή ο Βλαστός ήθελαν να διαφύγουν με ελικόπτερο, και επειδή οι αρχές στην πρώτη περίπτωση ήταν παντελώς απροετοίμαστε δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να απαγορευτεί η πτήση ελικοπτέρων. Με την ίδια λογική σωρεί τρομοκρατικών ενεργειών και εγκληματικών ενεργειών (πολύ περισσοτέρων από την συγκεκριμένη απόδραση') έχουν γίνει με ιδιωτικά αυτοκίνητα. Άρα πρέπει να απαγορευθεί η κίνηση αυτοκινήτων γύρω από φυλακές, Δημόσιες Υπηρεσίες, Υπουργεία - Βουλή, Τράπεζες κτλ. Αντίστοιχα θα πρέπει να απαγορευθεί και η κυκολοφορία πεζών γιατί και αυτοί μπορεί να είναι ύποπτοι ως φέροντες όπλα.

Για να θυμηθούμε λίγο τι είπε και ο φιλόσοφος- πολιτικός και νομικός Ceasare Beccaria
"False is the idea of utility that sacrifices a thousand real advantages for one imaginary or trifling inconvenience; that would take fire from men because it burns, and water because one may drown in it; that it has no remedy for evils, except destruction..."
 
Top