Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για την Aegean Airlines
Άβαταρ μέλους
marioskef
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 264
Εγγραφή: 19 Ιαν 2006, 04:12
x 2

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό marioskef » 14 Νοέμ 2019, 14:06

marioskef έγραψε:Χρήστο, δεν θα σχολιάσω τα περί φούσκας κλπ κλπ. Προσωπικά διαφωνώ αλλα το σέβομαι.

Κάνοντας εγω μια πιο προσεκτική ανάγνωση όμως προκύπτει ότι εχεις απόλυτο δίκιο. Στη ουσία η εταιρεία δεν αγοράζει αεροσκάφη. Πληρώνει προκαταβολές για αεροσκάφη που κατα πάσα πιθανότητα θα πωλήσει. Ήδη κατα τα γραφόμενα 2 απο τα 30 έχουν κλείσει οι σχετικές συμφωνίες.

Για όποιον εχει κατεβάσει το σχετικό έγγραφο, ας κοιτάξει τη σελίδα 102 που νομίζω ειναι κατατοπιστική.



For the record... Αμεσως μετα ειχα επιβεβαιωσει οτι αυτο που αναφερεις ειναι γενικευμενα μεν αλλα σωστο...
1 x


Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1667
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 130

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό george_a » 14 Νοέμ 2019, 16:37

Περί οικονομικών, 'αγοράς' και 'ενοικίασης'.

Τα αεροσκάφη (ΑΦ) για μια αεροπορική εταιρεία δεν είναι το 'πατρικό σου σπίτι' που θα κρατήσεις για πάντα, θα κληρονομήσεις στα παιδιά σου και στα εγγόνια σου. Τα ΑΦ είναι εργαλεία παραγωγής έργου.
Ως τέτοια, έχουν
- - - - κόστος αγοράς ή κτήσης, χρεώλυσης, συντήρησης, χρήσης (σε καύσιμα, τέλη αεροδρομίων, τέλη υπέρπτησης κλπ κλπ).
Προσφέρουν
+ + + + έσοδα.

Άρα, η 'κτήση' τους δεν προσθέτει στα '+' τίποτε απολύτως. Το κόστος αγοράς μπορεί να συμπεριλάβει ποικίλες μορφές, μία από τις οποίες είναι το sale & lease back.

Τι ακριβώς προσφέρει αυτό και γιατί να μην κάνουν κατ' ευθείαν 'lease' από μια εταιρεία όπως η GECAS / ILFC κλπ?

(α) αν παραγγείλεις από την εταιρεία (Airbus) κατ' ευθείαν, επιλέγεις εσύ τη διαμόρφωση (τεχνικά χαρακτηριστικά)
(β) αυτή η διαμόρφωση είναι πολύ πιθανόν να μην είναι διαθέσιμη από όλες τις leasing εταιρείες όταν το θέλεις, στην τιμή που θα ήθελες. Έτσι ο στόλος σου έχει τις δυνατότητες που ταιριάζουν στις ανάγκες σου.
(γ) με το sale & lease back κάποιος επενδυτής αναλαμβάνει να βάλει στο portfolio του ένα Α 320, με σκοπό να επενδύσει εκεί τα χρήματά του. Η εταιρεία έχει συγκεκριμένο συμβόλαιο χρήσης (π.χ. 10 χρόνια) μετά τη λήξη του οποίου η χρήση του ΑΦ μπορεί να συνεχιστεί ή όχι, ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες της εποχής.
(δ) με το sale & lease back η εταιρεία αποφεύγει την υπέρμετρη χρηματοοικονομική επιβάρυνση της άμεσης αγοράς και αποκτά ευελιξία στο αν θα τα κρατήσει όταν θα τα χρειάζεται στο μέλλον ή όχι.
(e) μπορείς πάντα να 'νοικιάσεις' από τις leasing εταιρείες για να πάρεις νωρίτερα παραλαβές (νομίζω ότι το SX-NEO είναι από leasing) και να κάνεις 'δοκιμή'.
3 x

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 108

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 14 Νοέμ 2019, 20:07

Εξ όσων γνωρίζω, η εταιρεία έχει μόνο ελάχιστα ιδιόκτητα α/φη. Άρα σύμφωνα με την έννοια του όρου "sale and lease back" μόνο αυτά μπορεί να πουλήσει και να τα νοικιάσει πάλι για όσο χρονικό διάστημα τα χρειάζεται, αποκτώντας ρευστό σήμερα και πληρώνοντας το κόστος ενοικίασης με τον μήνα. Η πρόσφατη αγορά ????? όπως ανακοινώθηκε δεν έχει αυτή την έννοια. Αυτά από εμένα και σταματώ εδώ. Ας κρατήσει ο καθένας την άποψή του.
Leaseback, short for "sale-and-leaseback", is a financial transaction in which one sells an asset and leases it back for the long term; therefore, one continues to be able to use the asset but no longer owns it.
1 x

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 597
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 28

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό OveLix » 15 Νοέμ 2019, 00:50

«Σκάσιμο μπαλονιού» εταιρείας με 1,19 δισ. τζίρο το χρόνο, €600 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα (με 200 εκατ. δανεισμό), συνεχή ανάπτυξη επί δεν ξέρω κι εγώ πόσα χρόνια συνεχόμενα, με παραγγελία και παράδοση αεροσκαφών μέσα σε capital controls κλπ κλπ.

Και καπάκι "ο καθένας ας κρατήσει την άποψή του". Δεν νομίζω ότι θέλει να σ' τη στερήσει κανένας. Κράτα τη όλη δική σου :mrgreen:
12 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις


Άβαταρ μέλους
Alex-LGSA
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 492
Εγγραφή: 15 Ιαν 2004, 22:22
Τοποθεσία: LHR-MUC-CHQ
x 48

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό Alex-LGSA » 15 Νοέμ 2019, 01:16

Πήγα να πω κι εγώ σχεδόν τα ίδια OveLix, αλλα με πρόλαβες.

Ενα fun fact ακομα: Από τα 7000 A320/321 που πετάνε σήμερα τα 4000 είναι leased. Έχουν αλλάξει οι εποχές...
2 x
Alex

Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 597
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 28

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό OveLix » 15 Νοέμ 2019, 01:31

Οι εποχές έχουν αλλάξει, αλλά τα φόρουμ μένουν ίδια. :mrgreen:

Φυσικά και μπορεί κανείς να έχει τη δική του άποψη, αλλά όχι και τα δικά του γεγονότα.

Στην επίσημη ανακοίνωση τον Μάρτιο του 2018, ο τότε αντιπρόεδρος (νυν πρόεδρος) είχε πει σαφώς ότι όλα τα νέα αεροσκάφη θα πληρωθούν μέσω sale and lease back ή/και εταιρειών leasing και χρηματοδότησης δανείων. Στις παραλαβές του 2016, οι ανακοινώσεις ανέφεραν σαφώς τη AWAS. Δεν καταλαβαίνω πώς ξαφνικά ανακαλύπτει κάποιος με έκπληξη ότι τα αεροσκάφη «δεν είναι ιδιόκτητα», αναφέρει την τιμή της μετοχής και μιλά για μπαλόνια. Είπαμε, απόψεις. Ιδιωτικές εξ ολοκλήρου.
3 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
TOGA
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 222
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006, 10:49
x 45

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό TOGA » 15 Νοέμ 2019, 06:15

«μπορεί κανείς να έχει τη δική του άποψη, αλλά όχι και τα δικά του γεγονότα.»

Κάντε το κορνίζα και βάλτε το σπίτια σας (μας) παιδιά, τα μισά προβλήματα του κόσμου θα είχαν λυθεί.
2 x


Άβαταρ μέλους
joker2013
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 201
Εγγραφή: 08 Δεκ 2013, 12:19
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KOR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 189

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό joker2013 » 15 Νοέμ 2019, 12:09

OveLix έγραψε:Οι εποχές έχουν αλλάξει, αλλά τα φόρουμ μένουν ίδια. :mrgreen:

Φυσικά και μπορεί κανείς να έχει τη δική του άποψη, αλλά όχι και τα δικά του γεγονότα.

Στην επίσημη ανακοίνωση τον Μάρτιο του 2018, ο τότε αντιπρόεδρος (νυν πρόεδρος) είχε πει σαφώς ότι όλα τα νέα αεροσκάφη θα πληρωθούν μέσω sale and lease back ή/και εταιρειών leasing και χρηματοδότησης δανείων. Στις παραλαβές του 2016, οι ανακοινώσεις ανέφεραν σαφώς τη AWAS. Δεν καταλαβαίνω πώς ξαφνικά ανακαλύπτει κάποιος με έκπληξη ότι τα αεροσκάφη «δεν είναι ιδιόκτητα», αναφέρει την τιμή της μετοχής και μιλά για μπαλόνια. Είπαμε, απόψεις. Ιδιωτικές εξ ολοκλήρου.


Αυτοί που προβλέπουν χρεοκοπία της Aegean επειδή δεν θα πάρει όλα τα αεροσκάφη ιδιόκτητα είναι σαν αυτούς στο ταμείο που λένε, "Κοίτα τον μπροστινό, πλήρωσε με πιστωτική κάρτα, πρέπει να μην έχει μια" :P

Επίσης είναι παράδοξο να ελπίζουν απο το καρντιά τους να κλείσει μια μεγάλη ελληνική εταιρία, με την ελπίδα λογικά να νεκραναστηθεί η πΟΑ :wall:
1 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3756
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 123

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 15 Νοέμ 2019, 12:50

Ας μας πει ποια ακριβώς εταιρεία στην Ευρώπη το 2019, έχει όλο της τον στόλο ιδιόκτητο... ώστε να κάνει το ιδιο και η Aegean. :roll: :lol:
2 x

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3489
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 540

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό aakunz » 15 Νοέμ 2019, 15:04

Το θέμα είναι ότι ο μέσος επιβάτης της εκάστοτε αεροπορικής αγνοεί τι σημαίνει "Sale And Lease Back" και «τιμές καταλόγου» και πιστεύει πως ό,τι αεροπλάνο φέρει τα λογότυπα της, είναι αγορασμένο και αυτομάτως της ανήκει. Από τη δική της πλευρά, η ίδια η αεροπορική με πολύ εύσχημο τρόπο αποφεύγει να διευκρινίσει μέσω των μέσων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό (in flight περιοδικό, δελτία τύπου, πληρωμένα ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων κλπ), αφήνοντάς το να πιστεύει, ότι π.χ. η Aegean θα επενδύσει 5 δις ευρώ στην ανανέωση του στόλου της, ενώ στην πραγματικότητα το πραγματικό ποσό που έβγαλε από το ταμείο της είναι πολύ μικρότερο.

Αυτά βέβαια συμβαίνουν παντού. Και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών διαφημίζουν το 5G δίκτυο ή τις οπτικές ίνες. Το θέμα είναι πού προσφέρονται οι εν λόγω υπηρεσίες.
1 x


Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1667
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 130

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό george_a » 15 Νοέμ 2019, 15:10

CHRISTOS55 έγραψε:Εξ όσων γνωρίζω, η εταιρεία έχει μόνο ελάχιστα ιδιόκτητα α/φη. Άρα σύμφωνα με την έννοια του όρου "sale and lease back" μόνο αυτά μπορεί να πουλήσει και να τα νοικιάσει πάλι για όσο χρονικό διάστημα τα χρειάζεται, αποκτώντας ρευστό σήμερα και πληρώνοντας το κόστος ενοικίασης με τον μήνα. Η πρόσφατη αγορά ????? όπως ανακοινώθηκε δεν έχει αυτή την έννοια.


Έχει και παραέχει. Πολλές εταιρείες εφαρμόζουν το sale & lease back άμα τη παραλαβή, Είναι ακριβώς τότε που το ΑΦ έχει τη μεγαλύτερη αξία 'μεταπώλησης'. Αμέσως μετά την πρόσφατη 'αγορά'. Ουσιαστικά πρόκειται για μεταφορά των όρων οικονομικής επιβάρυνσης, με λίγο ή πολύ το leasing που κάνουν πολλές εταιρείες στα εταιρικά αυτοκίνητα. 'Αγοράζω' αυτό, σημαίνει ότι εγώ κάνω την παραγγελία, αλλά στο δίνω να το βάλεις στο δικό σου porftolio, σε αντάλλαγμα σου δίνω τόσα κάθε μήνα για (π.χ.) 10 χρόνια.
1 x

Άβαταρ μέλους
Agostino
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 15 Ιαν 2015, 14:12
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): QTR
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EGLL
x 7

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό Agostino » 15 Νοέμ 2019, 16:50

aakunz έγραψε:Φαντάζομαι, απόκτηση μεριδίου στον ΑΙΑ μέσω της επικείμενης περαιτέρω αποκρατικοποίησης δεν συμβαδίζει με τους στόχους της Αιγαίου, ε;

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι να δικαιολογούν κάτι τέτοιο, μεταξύ των οποίων:
1. ίσως να μην πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής στο διαγωνισμό
2. ίσως να μην ήθελε να αναλάβει το ρίσκο να είναι ταυτόχρονα αγοραστής και πωλητής υπηρεσιών αεροδρομίου (σε περίπτωση που μειωθούν τα έσοδα από το πτητικό έργο, αναποφευκτα θα μειωθούν τα έσοδα και από τις υπηρεσίες αεροδρομίου από τη στιγμή που είναι ο μεγαλύτερος χρήστης, --> διπλό ρίσκο)
1 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1231
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 225
Επικοινωνία:

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 16 Νοέμ 2019, 14:56

joker2013 έγραψε:, με την ελπίδα λογικά να νεκραναστηθεί η πΟΑ
Νόμιζα ότι το πλάνο της νεκρανάστασης αρχειοθετήθηκε στο χρονοντούλαπο μετά την αποχώρηση του συντρόφου Σπίρτζη.
2 x


Άβαταρ μέλους
mrk
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 340
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Αθήνα
x 96

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό mrk » 21 Νοέμ 2019, 20:24

Αύξηση εσόδων στο 9μηνο, ξεπερνώντας το 1δις:

https://www.capital.gr/epixeiriseis/339 ... -enneamino
0 x
Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement.

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 108

Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 22 Νοέμ 2019, 17:46

Αύξηση εσόδων κατά 10%, αύξηση επιβατών κατά 7% και κέρδη -5%.
https://www.metaforespress.gr/aeroporik ... %84%ce%bf/
0 x



Επιστροφή σε “Aegean Airlines”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες