Γιατί όχι δρομολόγια Κεφαλονιά / Ζάκυνθο ;

  • Thread starter ckabi
  • Ημερομηνία δημιουργίας

ckabi

Business-Class-Member
Εγγραφή
05/10/2006
Μηνύματα
294
Likes
58
Website
taxidiaris.gr
Πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που ξεκίνησε να πετάει η Aegean, και ενώ έχει προσθέσει τόσους προορισμούς, για Κεφαλονιά και Ζάκυνθο δεν βλέπω να έχει σκοπό να βάλει δρομολόγια :( .

Και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί. Δεν θα ήταν επικερδής προορισμός :?: Τα δύο νησιά εξάλλου μπορούν να συνδυαστούν (όπως τα συνδυάζει και η Ολυμπιακή). Το κόστος για κεφαλονιά με το ΚΤΕΛ είναι 30 ευρώ και χρειάζονται 8 ώρες σχεδόν. Με τις καλές τιμές της Aegean όταν κλείνεις νωρίς εισιτήριο είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα ήταν πρόθυμοι να πετάξουν με Aegean...
 
Δες αυτό το post:

:arrow: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?p=30279#30279

Η επιβατική κίνηση εσωτερικού Κεφαλονιάς και Ζακύνθου φαίνεται να είναι αρκετά κάτω από το όριο των 100.000 επιβατών ετησίως που φαίνεται να έχει προς το παρόν η Aegean για τα δρομολόγια εσωτερικού της.
 
Νομίζω πως μόνο εποχιακά μπορούν να σταθούν αυτά τα δρομολόγια μιας και κατά τη διάρκεια του χειμώνα ή και σεζόν χωρίς πολύ κίνηση οι πτήσεις δεν είναι και τόσο γεμάτες.

Παλιότερα η ΟΑ το χειμώνα πετούσε προγραμματισμένα ATH-EFL-ZTH-ATH ή(ATH-ZTH-EFL-ATH) με ATR72 κυρίως, ενώ τα τελευταία χρόνια κάνει ανεξάρτητες τις πτήσεις με ΑΤ4/DH8 κυρίως. Πολλές φορές δε, συγχωνεύει τις δύο πτήσεις σε μία, προφανώς λόγω έλλειψης πολύ κόσμου. Μου έχει τύχει η πτήση να φεύγει με 22 άτομα και για τα δύο νησιά.

Το καλοκαίρι η κατάσταση ίσως είναι διαφορετική και μάλλον το έχουν καταλάβει αυτό στην Ολυμπιακή μιας και στο διάστημα 21/6-15/9 για Κεφαλονιά είχε 2 πτήσεις με ΑΤ7 ενώ την υπόλοιπη καλοκαιρινή σεζόν είχε 2 πτήσεις με DH8 (κάποιες μέρες μόνο ΑΤ4).

ΟΠότε προς το παρόν δε νομίζω ότι η Α3 (που για να ανοίξει μια γραμμή την περνάει κόσκινο) θα πάει ZTH / EFL
 
xristos":xhcs7u3j said:
Δες αυτό το post:

:arrow: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?p=30279#30279

Η επιβατική κίνηση εσωτερικού Κεφαλονιάς και Ζακύνθου φαίνεται να είναι αρκετά κάτω από το όριο των 100.000 επιβατών ετησίως που φαίνεται να έχει προς το παρόν η Aegean για τα δρομολόγια εσωτερικού της.

jerry":xhcs7u3j said:
Νομίζω πως μόνο εποχιακά μπορούν να σταθούν αυτά τα δρομολόγια μιας και κατά τη διάρκεια του χειμώνα ή και σεζόν χωρίς πολύ κίνηση οι πτήσεις δεν είναι και τόσο γεμάτες.

Πολλές φορές δε, συγχωνεύει τις δύο πτήσεις σε μία, προφανώς λόγω έλλειψης πολύ κόσμου. Μου έχει τύχει η πτήση να φεύγει με 22 άτομα και για τα δύο νησιά.

Πράγματι η κίνηση μπορεί να είναι αρκετά κάτω από το όριο των 100.000. Βέβαια θα έπρεπε να προσθέσουμε ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ + ΖΑΚΥΝΘΟ για να γίνει πιο σωστός ο υπολογισμός. Αλλά το ερώτημα είναι γιατί είναι η κίνηση τόσο χαμηλή. Είναι τόσο χαμηλή, γιατί η Ολυμπιακή που πετάει π.χ για Κεφαλονιά έχει εισιτήριο 58 ευρώ (με φόρους 98 ), ενώ το ΚΤΕΛ κοστίζει 30 ευρώ. Αντίθετα τα εισητήρια της AEGEAN θα ξεκινούσαν από 19 ευρώ (59 με φόρους) και θα ήταν ανταγωνιστικά.

Από προσωπική πείρα θυμάμαι ότι μέχρι και τα μέσα - τέλη δεκαετίας ογδόντα πηγαίναμε πολύ συχνά αεροπορικώς ΑΘΗΝΑ - ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ με boeing και τα αεροπλάνα είχαν καλή πλήρότητα. Στη συνέχεια τα εισιτήρια ακρίβηναν πολύ και προσωπικά έκανα κάπου 10 χρόνια να πετάξω πάλι. Και ενώ για τους Κεφαλονίτες το Αεροπλάνο ήταν ένα μέσο που το είχαν ως επιλογή, σιγά σιγά έπαψε να είναι και έγινε προνόμιο για λίγους. Αυτό το δείχνουν και τα στοιχεία της κίνησης εσωτερικού του αεροδρομίου της Κεφαλονιάς που το 1986 ήταν 60.506 και το 2004 44.879 Αντίθετα με την AEGEAN νομίζω θα μπορούσε να αυξήσει κατά πολύ τους επιβάτες. Θα είχε ενδιαφέρον να μελετηθεί η πορεία αεροδρομίων αφού πήγε σε αυτά η Aegean.

Συμφωνώ ότι τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής πετάνε άδεια μου έχει τύχει και εμένα. Όμως εισιτήριο για να πετάξεις δεν βρίσκεις. Πέταξα πέρσι Χριστούγεννα και μου είπαν ότι είναι η Τελευταία θέση όταν πήρα το εισ. αλλά το αεροπλάνο είχε πολλές ελεύθερες θέσεις. Άλλη φορά ήθελα να φύγω από Κεφαλονιά με έναν φίλο μου και δεν είχε θέσεις. Ο φίλος μου βρήκε εισ. με μέσον (ο πατέρας του δουλεύει στην Ολυμπιακή) και μου έστειλε μήνυμα μόλις απογειώθηκε ότι το αεροπλάνο έφυγε άδειο. Μία σωστή εταιρία (όπως η Aegean) δεν θα είχε τέτοια φαινόμενα και θα είχε πιστεύω πολύ καλή πληρότητα...
 
Πάντως ένας παράγοντας που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι και η βελτίωση του οδικού δικτύου σε σχέση με αυτό που υπήρχε 20 χρόνια πριν (βελτίωση οδού Αθηνών-Κορίνθου, περιφερειακός Πάτρας κτλ.) που συνεπάγονται και κάποια μείωση του χρόνου διαδρομής με αυτοκίνητο.

Π.χ. η γραμμή Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα που παρουσίαζε καλές πληρότητες, καταργήθηκε μόλις άνοιξε η Εγνατία, οπότε και έπεσε κατακόρυφα η επιβατική της κίνηση.
 
Ένας επιπλέον περιοριστικός παράγοντας είναι ότι το μικρότερο ΑΦ στο στόλο της Aegean είναι αρκετά μεγαλύτερο από το ΑTR42/DH8 που χρησιμοποιούν οι ΟΑ. Και δεν μιλάμε για το τί γίνεται τις μέρες που δεν πέφτει καρφίτσα, μιλάμε για τους μήνες εκείνους που με 10-15 επιβάτες θα πρέπει να σηκωθεί ολόκληρο ARJ.

Εκτός κι αν κάτι αλλάξει από τη σημερινή εικόνα, η Α3 δεν δείχνει να θέλει να μπεί στην αγορα των 'μικρών' προορισμών. Κι αν γίνει αυτό, δεν θα γίνει για ένα-δύο μόνο. Όσο η πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων ουσιαστικά απαγορεύουν στον οποιοδήποτε άλλο να εξυπηρετήσει μικρούς προορισμούς, τόσο θα διαρκεί αυτή η εικόνα.
 
xristos":37zsq7jn said:
Πάντως ένας παράγοντας που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι και η βελτίωση του οδικού δικτύου σε σχέση με αυτό που υπήρχε 20 χρόνια πριν

Πολύ σωστό. Σκεφτείτε ότι υπήρχαν εποχές που γίνονταν αεροπορικά δρομολόγια Αθήνα-Σπάρτη και Αθήνα-Καλαμάτα. Επίσης το αεροπλάνο της Κοζάνης έπιανε και Λάρισα. Τότε η Τρίπολη ήταν 4-5 ώρες με το αυτοκίνητο και η Καλαμάτα πάνω από 7! Η Λάρισα με το τραίνο ήταν σχεδόν μια μέρα ταξίδι.

Κώστας
 
ckabi":211x0ojf said:
Είναι τόσο χαμηλή, γιατί η Ολυμπιακή που πετάει π.χ για Κεφαλονιά έχει εισιτήριο 58 ευρώ (με φόρους 98 ), ενώ το ΚΤΕΛ κοστίζει 30 ευρώ. Αντίθετα τα εισητήρια της AEGEAN θα ξεκινούσαν από 19 ευρώ (59 με φόρους) και θα ήταν ανταγωνιστικά.
Ναι όμως δεν κοστίζουν όλα τα εισιτήρια της Aegean 19 ευρώ αλλά μόνο ένας πολύ περιορισμένος αριθμός, που σίγουρα δεν ξεπερνά το 10% των προσφερόμενων θέσεων. Και στο κάτω-κάτω ... τα εισιτήρια των 19 ευρώ υπάρχουν περισσότερο για διαφημιστικούς σκοπούς και η εταιρία δεν βγάζει φράγκο από αυτά. ;)
 
Πολυ δυσκολο να πεταξει σε αυτα τα 2 νησια.
Δυστυχως η δοικηση της Α3 μεχρι στιγμης δεν εχει προτοτυπισει σε κανενα δρομολογιο και εννοω οτι θα μπορουσε να πεταξει σε πτησεις που δεν πεταει η ΟΑ.Αντιθετα εκμεταλλευεται την πολυ μεγαλη αδυναμια των ΟΑ ειτε σε προορισμους εσωτερικου με σημαντικη κινηση ειτε εξωτερικου.Δειτε τι προσθεσε το 2006.Σοφια,Σαμο και ακολουθουν Βουκουρεστι και Καιρο.Προορισμοι που παλι πετανε οι ΟΑ.
Δεν εχει αξιοποιησει οπως θα επρεπε τη Θεσσαλονικη πεταει με πολλες πτησεις εκει οπου και παλι οι ΟΑ εχουν σημαντικη κινηση δηλαδη Αθηνα,Μυτιληνη,Ηρακλειο,Ροδο.Απο εκει και περα τιποτα με αποτελεσμα να γινεται πανικος σε αλλους προορισμους για να βρεθει θεση με τα 50αρια AT4 των ΟΑ.
Ολα αυτα τα εγραψα για να σας δειξω οτι δυστυχως η Α3 ακολουθει τις ΟΑ σε πτησεις με καλη κινηση και απλα το μονο που κανει ειναι να καλυπτει τις αδυναμιες ειτε με μεγαλυτερα αεροπλανα οπως AR1 εναντι ATR,ειτε με παραπανω πτησεις οπως στο δρομολογιο Θεσσαλονικη-Αθηνα 11-12 εναντι 8-9 των ΟΑ,και ετσι καταφερνει να ξεπερναει το μεριδιο και να επαιρεται δικαιολογημενα οτι κατεχει μεγαλυτερο κομματι απο τις ΟΑ.
 
θα μπορουσε τουλαχιστον να ξεκινησει το θεσσαλονικη-κερκυρα ή θεσσαλονικη-σαμος ή ακομα και θεσσαλονικη-λιμνος. Οχι καθημερινα αλλα 4-5 φορες την εβδομαδα. Ειναι μερη που υπαρχουν πολλοι στρατιωτικοι και φοιτητες που θα ειχαν καλες πληροτητες και το χειμωνα.
 
Top