Re: Νέα Δρομολόγια Aegean
Tα 2 πραγματάκια που επισημαίνεις τα είχα σημειώσει κι εγώ οπότε ξεκινώ με αυτά.
Οι 80 προορισμοί της Αθήνας αφορούν έναν 10ετή πλάνο-στόχο, στόχο που όπως ομολόγησε κι ο ίδιος ο Βασιλάκης είναι λίγακι στο περίπου για διάφορους απόλυτα κατανοητούς λόγους. Ο κύριος άξονας πάντως που σκοπεύει να κινηθεί αρχικά τουλάχιστον είναι η σύνδεση εσωτερικού-εξωτερικού με περίπου 30 συνολικά προορισμούς μέσα στη χώρα και 34 συνολικά δρομολόγια που συνδέει πια το χωνί, το μεγάλο χωνί που πρέπει να χτίσουμε στην Αθήνα, με σημαντικό αριθμό προορισμών στο εξωτερικό ο οποίος και αυτός θα μεγαλώνει.. Επίσης ανέφερε τις ροές που δύναται να δημιουργηθούν με χώρες όπως ο Λίβανος, δλδ παράλιες χώρες της Αφρικής κ της μέσης Ανατολής, αλλά λόγω συνθηκών αυτή τη στιγμή δεν είναι εφικτό ενώ μάλλον απέφυγε να πεί αυτό που πολύ σωστά σκέφτηκες, ότι κάποια στιγμή και βάσει σχεδίου θα έρθουν και τα μακρινά.
Ως γενικότερο σχόλιο με αφορμή τα παραπάνω, μ' άρεσε πάρα πολύ που φαίνεται να υπάρχει ένα τόσο μακρόπνοο και συγκεκριμένο πλάνο χωρίς ωστόσο να αποκόπτεται απ΄την πραγματικότητα η οποία ανα πάσα στιγμή μπορεί να σε στείλει στα τάρταρα αν είσαι απροετοίμαστος, υπερφίαλος κτλ. Αμφιβάλλω αν υπάρχει άλλη ελληνική εταιρεία με πλάνο 10ετίας.
Όσον αφορά τα 2 brands, ο Βασιλάκης δείχνει δημοσίως τουλάχιστον να τα εξισώνει ίσως και εις βάρος του όσα κατόρθωσαν με την Αιγαίου τόσα χρόνια. Δεν νομίζω πάντως ότι αγόρασε την ΟΑ για να την εξαφανίσει ως brand, τότε απλά θα περίμενε να βγεί ο χειμώνας για να κλείσει ενώ κάποιος γνωστός μου υποστηρίζει ότι μπορεί και αργότερα να θελήσει να πουλήσει κάποιο απ' τα δύο, αν οι περιστάσεις το απαιτήσουν. Προσωπικά πιστεύω ότι ο -ανομολόγητος- σκοπός τους βάσει σχεδιου είναι να επανέλθουν οι κύκλοι ως κύριο brand ειδικά στο hub που σκοπεύουν να κτίσουν στην Αθήνα που σηκώνει και premium κίνηση ενώ το έταιρο brand μπορεί να αξιοποιηθεί all around απο Αθήνα και περιφέρεια για δρομολόγια λοκοτσαρτερίστικα.
Στα υπόλοιπα που με έκαναν εντύπωση:
"Μιλώντας τώρα για το τι έχει κάνει η Aegean στο διάστημα αυτό, να πω πολύ γρήγορα ότι γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια βλέποντας την κάμψη της ζήτησης στο εσωτερικό, καταρχήν αναγκαστικά και αργότερα κατ’ επιλογή γυρίσαμε περισσότερο από το δυναμικό μας, χωρίς να μεγαλώνουμε σε στόλο ουσιαστικά, από το εσωτερικό στο εξωτερικό."
- Ειλικρινέστατος μας λέει ότι πιθανότατα δεν θα είχαν ασχοληθεί με τον τουρισμό αν οι συνθήκες δεν το επέβαλαν, ίσως μέχρι τότε να μην το είχαν ψάξει καν ωστόσο μέσα σε 3-4 χρόνια έκαναν μεγάλα βήματα σε ένα κομμάτι που αν δεν δουλευτεί σωστά κι αν δεν έχεις ικανά κεφάλαια μπορεί να σε κλείσει μέσα σε μια σεζόν.
"Το σημαντικό είναι ότι βλέπετε, ότι αυτές οι βάσεις όλες έχουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης και η Αθήνα, η πιο μεγάλη με συν 9% και μάλιστα αν εξαιρέσουμε τους Έλληνες επιβάτες από τη κίνηση εξωτερικού, η αύξηση της Aegean στην Αθήνα είναι πολύ σημαντικότερη. Ξεπερνάει το 15% η αύξηση των ξένων που ήρθαν στην Αθήνα με Aegean."
- Η αύξηση των ξένων στην Αθήνα νομίζω ότι τους έδωσε την ώθηση να επενδύσουν περαιτέρω στην Αθήνα, είτε αφορά o&d είτε connections για λοιπούς ελληνικούς προορισμούς φαίνεται ειλλημένη απόφαση και σίγουρα σε συνεργασία με τον ΑΙΑ. Βρίσκω σωστή την κίνηση, δυναμώνει τη θέση της στο κύριο α/δ, τοποθετείται για μελλοντικές καταστάσεις που πιθανότατα θα φέρουν κι άλλο ανταγωνισμό ενώ έχει το πλεονέκτημα να προσφέρει connections στα νησιά με ότι όρους κρίνει ότι συμφέρουν. Αυτό που ξεκινά με τα άγονα που θα δίνει τζάμπα ή με μικρή χρέωση το σκέλος εσωτερικού όταν ο επιβάτης συνεχίζει από/στο εξωτερικό νομίζω ότι κάποια στιγμή θα επεκταθεί σε όλο το δίκτυο, είναι κάτι που το έκανε και η πΟΑ με πολύ μεγάλη επιτυχία.
"Άρα συζητήσεις δεν έχουν γίνει με κανέναν και βεβαίως για αρκετό καιρό δεν είναι η προτεραιότητά μας, η κατεύθυνσή μας αυτή. Χωρίς να θέλω να πω ότι οι επενδύσεις των ξένων funds στην Ελλάδα δεν έχουν σημασία.
…
Σας είπα, εμείς δεν έχουμε κάνει και δεν έχουμε την πρόθεση να κάνουμε στο άμεσο διάστημα καμία συζήτηση με καμία ξένη εταιρία για να αποκτήσει μερίδιο στην Aegean ή στην Olympic Air. Αυτό το οποίο σήμερα κάνουμε πρέπει να λειτουργήσει για να μπορέσει να δημιουργήσει αξία και μέσα από αυτό να απαιτήσει τη δική του εξέλιξη και αργότερα την οποιαδήποτε συνεργασία στο οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ή να συνεχίσει και μόνο του.
"
Η 10ετής ανάπτυξη βάσει πλάνου φαίνεται ότι στηρίζεται σε ιδίες δυνάμεις, απόλυτα θεμιτό αν αναλογιστούμε ότι εκθειάζεται η έως τώρα σχέση μεταξύ των κύριων μεγαλομετόχων, ενώ αποφεύγεται και η πιθανή ανάμιξη διάφορων fund που ψάχνουν το εύκολο χρήμα με γρήγορες αγοραπωλησίες. Πιθανότατα εάν απαιτηθεί να επιταχύνει τους ρυθμούς να χρειαστεί επιπλέον χρήματα όχι τόσο για επέκταση στόλου όσο για τη χρηματοδότηση του ανοίγματος νέων δρομολογίων. Στα νησιά υπάρχει πολύ ψωμί όμως κυριαρχεί η εποχικότητα που σημαίνει είτε δανεικά αεροπλάνα και εποχικό προσωπικό για 5,6,7 μήνες είτε η ανάγκη για εύρεση έργου για τους υπόλοιπους μήνες. Το 2ο σενάριο καλύπτει η ανάπτυξη της Αθήνας καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όπως και η ανάπτυξη άλλων μη καλοκαιρινών μορφών τουρισμού, με τα 2 τελευταία να μην είναι στην αρμοδιότητα της αεροπορικής.
"προφανώς τα ίδια τα νησιά αν έχουν τη δυνατότητα κάνοντας κάποιες προσπάθειες. Εμείς θα τους δώσουμε ότι πλατφόρμα μπορούμε, είτε μέσω των περιοδικών μας, είτε στο site μας, είτε με την προσπάθειά μας με την Marketing Greece, για να ενισχύσουμε αυτή τη προσπάθεια, για να τις δώσουμε ένα αποτέλεσμα, τόσο για τα νησιά, όσο και για εμάς."
- Σε σχέση και με το άνωθεν σχόλιο, υπάρχει η διάθεση για συνεργασία με προορισμούς, κράτος και φορείς ενώ διαφαίνεται και η αξιοποίηση της ιστοσελίδας τους, το είχα πεί ότι μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν μέχρι και μικροσάιτ για κάθε βάση ή προορισμό.
Eδώ κλείνω μιας και βγήκε μακρυνάρι, αφήνω έξω κάποια δευτερεύοντα όπως Star alliance, δίκτυο και θέσεις εξωτερικού για το 2014...