Απόψεις και σκέψεις μετά την συνέντευξη τύπου Aegean [Οκτ. 2013]

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Πραγματικά, όντως, η απομαγνητοφώνηση είναι πλούσια κ ζουμερή, αξίζει 15-20 λεπτά της προσοχής όλων. Προσωπικά θα την ξαναδιαβάσω και αύριο το πρωί με καθαρό κεφάλι ώστε να σχολιάσω, έχει ζουμί :cool:
:arrow: http://el.aegeanair.com/i-etaireia/grafeio-tupou/deltia-tupou/deltio-tupou/?prid=444

@spotterakis
Λέει κάποια πράγματα και για την SKG ο Βασιλάκης. Πάντως, δύσκολα η SKG θα εξελιχθεί σε year round βασικό σταθμό όσο τα πορτοφόλια μας είναι αδειανά κι όσο δεν επενδύει ο τόπος στον τουρισμό, χειμερινό, καλοκαιρινό, θρησκευτικό, city break κτλ κτλ...
 
Κάποιες σκέψεις από την απομαγνητοφώνηση:

Οι προορισμοί εξωτερικού θα πρέπει από την Αθήνα, από 33 που είναι σήμερα, να φτάσουν τα 80 τουλάχιστον το 2023, με έναν υπερδιπλασιασμό, σχεδόν τριπλασιασμό των προορισμών.

Όταν λέει "τουλάχιστον 80" προορισμούς εξωτερικού από Αθήνα, δεν είναι λογικό να συμπεράνουμε και κάποιους προορισμούς long haul;;

Είμαι σίγουρος ότι δεν συμπεριλαμβάνει και πτήσεις κοινού κωδικού, γιατί τους κάνει σύγκριση με τους 33 προορισμούς που ήδη πετάει η Αιγαίου με δικά της αεροσκάφη.

Απλά δεν μπορώ να σκεφτώ 80 προορισμούς μέχρι και 4 ώρες από Αθήνα που να δικαιολογούν πτήσεις.

Επίσης δεν μπορώ να σκεφτώ πως μπορεί να "επιβιώσει" το κομμάτι short / medium haul χωρίς το feed από ένα έστω και περιορισμένο δίκτυο long haul.

Πάντως αρκετά φιλόδοξο ως σχέδιο.

Να πάμε από το τέλος. Η απόφασή μας στο ορατό μέλλον και όσο το δυνατόν μπορούμε να προγραμματίσουμε είναι να έχουμε και τα δύο brands.

Σας είπα ότι έχουν και τα δύο εξαιρετικά στοιχεία, το ένα μια ιστορία μια ταύτιση με τη χώρα το άλλο μια δυναμική, μια ποιότητα που έχει φέρει στη χώρα και νομίζω και τα δυο είναι δυο πολύ καλές διαφορετικές εκδώσεις του τι σημαίνει να είσαι ένας Έλληνας αερομεταφορέας. Άρα τα δύο σήματα και τα δύο brands θα μείνουν....

Έχω την εντύπωση ότι κάποια στιγμή θα γίνουν τα δύο brand ένα. Πέρα από το συναισθηματικό κομμάτι, νομίζω ότι κάποια στιγμή θα υπάρξει ένα μόνο brand.
Θα τολμούσα δε να προβλέψω και νέο image στον ορίζοντα, ίσως εντός τριετίας, και ένας λόγος που διατηρούνται και τα δύο ονόματα και χρώματα είναι για λόγους οικονομίας και επειδή και τα δύο θα πρέπει να αντικατασταθούν. ( Όλα αυτά καθαρά δικές μου εικασίες, δεν έχω την παραμικρή πληροφόρηση ).

Όσο για τον στόλο, με δεδομένο ότι ο στόχος είναι γύρω στα 70 αεροσκάφη μέχρι το 2023, και τώρα είναι 45 και θα γίνουν 50 το 2014, αυτό συνεπάγεται προσθήκη 3 με 4 αεροσκαφών το χρόνο ( λαμβάνοντας υπόψην και κάποιες πιθανές αποχωρήσεις ). Θα περίμενα να δω widebody αν όλα πάνε καλά, το Β787-8 έχει ιδανική χωρητικότητα και για αεροδρόμια με πρόβλημα σε χρονοθυρίδες αλλά και για δειλά βήματα σε Ασία ( που ενδιαφέρει αρκετά την εταιρία, όπως είπε ο κ. Βασιλάκης ).

Σε γενικές γραμμές, βρήκα τα όσα είπε ο κ. Βασιλάκης εξαιρετικά ενδιαφέροντα, πολύ πιο φιλόδοξα απ' ότι περίμενα ( η παλιά ΟΑ θα ωχριά σε μέγεθος από την Αιγαίου του 2023 ) αλλά και σχετικά αόριστα σε κάποιους τομείς. Μακάρι όλα να πάνε κατ' ευχήν και σε λίγα χρόνια να έχουμε τον αερομεταφορέα που μπορούμε να έχουμε και ποιοτικά και ποσοτικά. :great:
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Tα 2 πραγματάκια που επισημαίνεις τα είχα σημειώσει κι εγώ οπότε ξεκινώ με αυτά.

Οι 80 προορισμοί της Αθήνας αφορούν έναν 10ετή πλάνο-στόχο, στόχο που όπως ομολόγησε κι ο ίδιος ο Βασιλάκης είναι λίγακι στο περίπου για διάφορους απόλυτα κατανοητούς λόγους. Ο κύριος άξονας πάντως που σκοπεύει να κινηθεί αρχικά τουλάχιστον είναι η σύνδεση εσωτερικού-εξωτερικού με περίπου 30 συνολικά προορισμούς μέσα στη χώρα και 34 συνολικά δρομολόγια που συνδέει πια το χωνί, το μεγάλο χωνί που πρέπει να χτίσουμε στην Αθήνα, με σημαντικό αριθμό προορισμών στο εξωτερικό ο οποίος και αυτός θα μεγαλώνει.. Επίσης ανέφερε τις ροές που δύναται να δημιουργηθούν με χώρες όπως ο Λίβανος, δλδ παράλιες χώρες της Αφρικής κ της μέσης Ανατολής, αλλά λόγω συνθηκών αυτή τη στιγμή δεν είναι εφικτό ενώ μάλλον απέφυγε να πεί αυτό που πολύ σωστά σκέφτηκες, ότι κάποια στιγμή και βάσει σχεδίου θα έρθουν και τα μακρινά.

Ως γενικότερο σχόλιο με αφορμή τα παραπάνω, μ' άρεσε πάρα πολύ που φαίνεται να υπάρχει ένα τόσο μακρόπνοο και συγκεκριμένο πλάνο χωρίς ωστόσο να αποκόπτεται απ΄την πραγματικότητα η οποία ανα πάσα στιγμή μπορεί να σε στείλει στα τάρταρα αν είσαι απροετοίμαστος, υπερφίαλος κτλ. Αμφιβάλλω αν υπάρχει άλλη ελληνική εταιρεία με πλάνο 10ετίας.

Όσον αφορά τα 2 brands, ο Βασιλάκης δείχνει δημοσίως τουλάχιστον να τα εξισώνει ίσως και εις βάρος του όσα κατόρθωσαν με την Αιγαίου τόσα χρόνια. Δεν νομίζω πάντως ότι αγόρασε την ΟΑ για να την εξαφανίσει ως brand, τότε απλά θα περίμενε να βγεί ο χειμώνας για να κλείσει ενώ κάποιος γνωστός μου υποστηρίζει ότι μπορεί και αργότερα να θελήσει να πουλήσει κάποιο απ' τα δύο, αν οι περιστάσεις το απαιτήσουν. Προσωπικά πιστεύω ότι ο -ανομολόγητος- σκοπός τους βάσει σχεδιου είναι να επανέλθουν οι κύκλοι ως κύριο brand ειδικά στο hub που σκοπεύουν να κτίσουν στην Αθήνα που σηκώνει και premium κίνηση ενώ το έταιρο brand μπορεί να αξιοποιηθεί all around απο Αθήνα και περιφέρεια για δρομολόγια λοκοτσαρτερίστικα.

Στα υπόλοιπα που με έκαναν εντύπωση:
"Μιλώντας τώρα για το τι έχει κάνει η Aegean στο διάστημα αυτό, να πω πολύ γρήγορα ότι γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια βλέποντας την κάμψη της ζήτησης στο εσωτερικό, καταρχήν αναγκαστικά και αργότερα κατ’ επιλογή γυρίσαμε περισσότερο από το δυναμικό μας, χωρίς να μεγαλώνουμε σε στόλο ουσιαστικά, από το εσωτερικό στο εξωτερικό."
- Ειλικρινέστατος μας λέει ότι πιθανότατα δεν θα είχαν ασχοληθεί με τον τουρισμό αν οι συνθήκες δεν το επέβαλαν, ίσως μέχρι τότε να μην το είχαν ψάξει καν ωστόσο μέσα σε 3-4 χρόνια έκαναν μεγάλα βήματα σε ένα κομμάτι που αν δεν δουλευτεί σωστά κι αν δεν έχεις ικανά κεφάλαια μπορεί να σε κλείσει μέσα σε μια σεζόν.

"Το σημαντικό είναι ότι βλέπετε, ότι αυτές οι βάσεις όλες έχουν θετικό ρυθμό ανάπτυξης και η Αθήνα, η πιο μεγάλη με συν 9% και μάλιστα αν εξαιρέσουμε τους Έλληνες επιβάτες από τη κίνηση εξωτερικού, η αύξηση της Aegean στην Αθήνα είναι πολύ σημαντικότερη. Ξεπερνάει το 15% η αύξηση των ξένων που ήρθαν στην Αθήνα με Aegean."
- Η αύξηση των ξένων στην Αθήνα νομίζω ότι τους έδωσε την ώθηση να επενδύσουν περαιτέρω στην Αθήνα, είτε αφορά o&d είτε connections για λοιπούς ελληνικούς προορισμούς φαίνεται ειλλημένη απόφαση και σίγουρα σε συνεργασία με τον ΑΙΑ. Βρίσκω σωστή την κίνηση, δυναμώνει τη θέση της στο κύριο α/δ, τοποθετείται για μελλοντικές καταστάσεις που πιθανότατα θα φέρουν κι άλλο ανταγωνισμό ενώ έχει το πλεονέκτημα να προσφέρει connections στα νησιά με ότι όρους κρίνει ότι συμφέρουν. Αυτό που ξεκινά με τα άγονα που θα δίνει τζάμπα ή με μικρή χρέωση το σκέλος εσωτερικού όταν ο επιβάτης συνεχίζει από/στο εξωτερικό νομίζω ότι κάποια στιγμή θα επεκταθεί σε όλο το δίκτυο, είναι κάτι που το έκανε και η πΟΑ με πολύ μεγάλη επιτυχία.

"Άρα συζητήσεις δεν έχουν γίνει με κανέναν και βεβαίως για αρκετό καιρό δεν είναι η προτεραιότητά μας, η κατεύθυνσή μας αυτή. Χωρίς να θέλω να πω ότι οι επενδύσεις των ξένων funds στην Ελλάδα δεν έχουν σημασία.

Σας είπα, εμείς δεν έχουμε κάνει και δεν έχουμε την πρόθεση να κάνουμε στο άμεσο διάστημα καμία συζήτηση με καμία ξένη εταιρία για να αποκτήσει μερίδιο στην Aegean ή στην Olympic Air. Αυτό το οποίο σήμερα κάνουμε πρέπει να λειτουργήσει για να μπορέσει να δημιουργήσει αξία και μέσα από αυτό να απαιτήσει τη δική του εξέλιξη και αργότερα την οποιαδήποτε συνεργασία στο οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ή να συνεχίσει και μόνο του.

"
Η 10ετής ανάπτυξη βάσει πλάνου φαίνεται ότι στηρίζεται σε ιδίες δυνάμεις, απόλυτα θεμιτό αν αναλογιστούμε ότι εκθειάζεται η έως τώρα σχέση μεταξύ των κύριων μεγαλομετόχων, ενώ αποφεύγεται και η πιθανή ανάμιξη διάφορων fund που ψάχνουν το εύκολο χρήμα με γρήγορες αγοραπωλησίες. Πιθανότατα εάν απαιτηθεί να επιταχύνει τους ρυθμούς να χρειαστεί επιπλέον χρήματα όχι τόσο για επέκταση στόλου όσο για τη χρηματοδότηση του ανοίγματος νέων δρομολογίων. Στα νησιά υπάρχει πολύ ψωμί όμως κυριαρχεί η εποχικότητα που σημαίνει είτε δανεικά αεροπλάνα και εποχικό προσωπικό για 5,6,7 μήνες είτε η ανάγκη για εύρεση έργου για τους υπόλοιπους μήνες. Το 2ο σενάριο καλύπτει η ανάπτυξη της Αθήνας καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όπως και η ανάπτυξη άλλων μη καλοκαιρινών μορφών τουρισμού, με τα 2 τελευταία να μην είναι στην αρμοδιότητα της αεροπορικής.

"προφανώς τα ίδια τα νησιά αν έχουν τη δυνατότητα κάνοντας κάποιες προσπάθειες. Εμείς θα τους δώσουμε ότι πλατφόρμα μπορούμε, είτε μέσω των περιοδικών μας, είτε στο site μας, είτε με την προσπάθειά μας με την Marketing Greece, για να ενισχύσουμε αυτή τη προσπάθεια, για να τις δώσουμε ένα αποτέλεσμα, τόσο για τα νησιά, όσο και για εμάς."
- Σε σχέση και με το άνωθεν σχόλιο, υπάρχει η διάθεση για συνεργασία με προορισμούς, κράτος και φορείς ενώ διαφαίνεται και η αξιοποίηση της ιστοσελίδας τους, το είχα πεί ότι μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν μέχρι και μικροσάιτ για κάθε βάση ή προορισμό.

Eδώ κλείνω μιας και βγήκε μακρυνάρι, αφήνω έξω κάποια δευτερεύοντα όπως Star alliance, δίκτυο και θέσεις εξωτερικού για το 2014...
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

jet":1ven6elz said:
[...] ταχα μου λογω αεροδρομιων με μικρους αεροδιαδρομους [...]
facepalm2.jpg
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Σε ευχαριστώ ΟΑ701 για τα σημεία που έθιξες.

Αυτό που εγώ θα συμπλήρωνα και δεν έχει να κάνει με το τεχνικο-οικονομικό της συνέντευξης τύπου, είναι η "αύρα" του κ. Βασιλάκη και των λόγων του.

Ειλικρινής, άμεσος και επικοινωνιακός, σοβαρός αλλά όχι σοβαροφανής, ανθρώπινος, με εξέπληξε θετικά με το μείγμα φιλοδοξίας, οράματος αλλά και ταπεινότητας αφού αναγνώρισε και την αοριστία του εγχειρήματος σε κάποια σημεία όσο και την μη ικανότητά του να προβλέψει τις εξελίξεις. Σπάνιο στην Ελλάδα να παραδέχεσαι ότι δεν είσαι θεός... ;)

Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο αλλά εντυπωσιάστηκα με αυτό που και συ επισήμανες ότι επιτέλους υπάρχει κάποιος επιχειρηματίας με πλάνο σε βάθος 10ετίας, έστω και εξ ανάγκης, γενικό. Μακάρι να τους βγει.

Τέλος για το branding, και εγώ πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα δούμε το όνομα της ΟΑ να μένει, απλά δεν ξέρω πως θα "εξαφανιστεί" αυτό της Αιγαίου. Αυτό που είπες έχει μια λογική, μένουν και τα δύο, απλά ΟΑ=flag carrier με βάση την Αθήνα και Α3 = charter / low cost / island based carier. Ίδωμεν :)
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Προσωπικά δεν πιστεύω πως θα επικρατήσει το όνομα της Ολυμπιακής. Γιατί όλοι σκέφτομαστε με συναισθηματισμούς? Η λογική λέει πως θα μείνει το όνομα της Αιγαίου.
Γιατί?
α) Η Ολυμπιακή μεταβιβάζει το μισό απο διεθνές πτητικό έργο που της έμεινε στην Αιγαίου,
β) Τα καινούρια αεροσκάφη προορίζονται όλα για την Αιγαίου,
γ) Όλοι οι νέοι προορισμοί θα εκτελούνται απο την Αιγαίου,
δ) Η Ολυμπιακή περιορίζεται όλο και πιο πολύ σε δρομολόγια εσωτερικού με χαμηλή επιβατική κίνηση (γιοκ τοπ προορισμοί εσωτερικού) και κυρίως,
ε) Ο Βασιλάκης έδωσε τα πάντα για να δημιουργήσει το Brand της Αιγαίου (λογικά θα σκεφτεί εγωιστικά καθώς εγώ αυτό θα έκανα)
στ) To όνομα Ολυμπιακή (που υπάρχει μόνο στην Ελλλάδα) μπορεί άνετα να σβήσει όπως έσβησε και αυτό της PanAm που ήταν αρκετά ανώτερο.

Επίσης, αν πότε πρόκειται να υπάρξει στρατηγικός επενδυτής στην Αιγαίου θα προέλθει εξ ανατολής ( Etihad) ενισχυόμενο απο το γεγονός ότι βολεύει και η εξαγορά της ex Jat νυν airSerbia καθώς αν θυμάμαι καλά ο Βασιλάκης την είχε βάλει στο μάτι στο παρελθόν..

Και τέλος, υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην σβήσει το όνομα της Ολυμπιακής γτ θα βρεθεί κάποιος να το αγοράσει (βασικά να παραχωρήσει το δικαίωμα η Αιγαίου που κατέχει απο το κράτος λόγω αύξησης εσωτερικού ανταγωνισμού στο μέλλον).

Και στο κάτω κάτω τι κόστος έχει να διατηρείς ένα Brand μικρής κλίμακας? (πχ. Air France-Hop!)
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

nsap":2l5zkcwl said:
To όνομα Ολυμπιακή (που υπάρχει μόνο στην Ελλλάδα)...
Brand μικρής κλίμακας

Τώρα μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα έχω δει (διαβάσει) όλα!!! Ευχαριστώ :banana:
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Ας κανουμε ενα γκαλοπ ποιοι απο εμας προτιμουν Ολυμπιακη κ ποιοι Αιγαιου? εγω προσωπικα θελω την Ολυμπιακη, οταν την πηρε η MARFIN λειτουργουσε αψογα χωρις κομματοσκυλα κ συνδικαλιστες οπως η παλαια Ολυμπιακη, το μονο σκελος που θελω απο την παλαια Ολυμπιακη ειναι τους προορισμους τιποτα αλλο, brand olympic air εξωτερικο, aegean εσωτερικο, και εννοειτε και με μεγαλυτερα αεροσκαφη αυτη ειναι η γνωμη μου, πειτε την αποψη σας με λιγα λογια, μην μακριγορουμε απλα λεμε την αποψη μας λιγα λογια και με ουσια!!
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Τώρα μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα έχω δει (διαβάσει) όλα!!! Ευχαριστώ

Δεν αναφέρομαι στην εύρος της σημασίας που έχει το όνομα Olympic αλλά στην υπάρξη της εταιρείας σαν Ολυμπιακή. Ποιος την υπολογίζει στο εξωτερικό? Κανένας. Όλοι μου οι συγγενείς μένουν εξωτερικό σε πάνω απο τρεις διαφορετικές χώρες και πίστεψε με την έχουν διαγράψει την Ολυμπιακή. Δεν ξέρουν αν υπάρχει καν πλέον.

Στην τελική το μέλλον θα δείξει. Εδώ θα είμαστε.

Και τέλος δεν θέλω να συμμετέχω στον αγώνα ειρωνείας..Κακήν Κακώς που ασχολούμαι..
 
Re: Νέα Δρομολόγια Aegean

Καποιοι απο εμάς ξοδεύουμε λίγο χρόνο για να γράψουμε απόψεις, γνώμες, εικασίες ακόμη και ανοησίες αλλά το παλεύουμε. Το να μπαίνει κάποιος στη ροή είναι αναφαίρετο δικαίωμα του όπως και να εκφέρει τη γνώμη του ή να σχολιάζει άλλες γνώμες. Ωστόσο λίγο τακτ βρε παιδί μου δε βλάπτει :)

Προς τους mods:
Μήπως να δημιουργηθεί ένα νέο νήμα για τη συνέντευξη του Βασιλάκη γιατί στο παρόν ξεφεύγουμε απ' τα νέα δρομολόγια;
 
Top