Νέο regional turboprop για τις ΟΑ: Προτάσεις!

Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

toy2day

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
13/01/2008
Μηνύματα
77
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Ξέρω ότι είναι λίγο εκτός τόπου και χρόνου αυτό το ζήτημα -για τους διάφορους γνωστούς λόγους-, αλλά θα ήθελα να ανοίξει μια συζήτηση για το ποιο θα θέλατε να είναι το επόμενο turboprop της ΟΑ. Θεωρώ ότι μετά και τις παράλογες αυξήσεις στο πετρέλαιο, πως η επιλογή ελικοφόρου στην κατηγορία 65-75 θέσεων είναι μονόδρομος. Μπορεί το ανανεωμένο ATR-72-600 να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, ή μήπως το αειθαλές DASH-8 Q400 ακόμα δεν έχει πει την τελευταία του κουβέντα? Σε διάφορα φόρα υπάρχει αρκετή συζήτηση για τα δύο αυτά αεροσκάφη καθώς και συκρίσεις οικονομικών, κλπ. Επειδή δεν φαίνεται και κάποιος άλλος ικανός παίκτης αυτή τη στιγμή, θα ήταν ωραίο να πει εδώ ο καθένας τη γνώμη του!
 
Πιστεύω πως είναι χάσιμο χρόνου. Το ζητούμενο είναι τι θέλει η ΟΑ (management, κυβέρνηση κλπ). Το τι θέλουμε εμείς δε λέει και τίποτα. Ούτως ή άλλως το ATR72-600 που αναφέρεις θα πετάξει για πρώτη φορά το δεύτερο εξάμηνο του 2010.

Στις προθέσεις της κυβέρνησης και νομίζω πολλών ελλήνων πολιτών είναι μέχρι τότε να έχει εξυγειανθεί η εταιρεία (με τον έναν τρόπο ή με τον άλλον) και όχι να μαζέψει όλα τα flagship αεροπλάνα της ευρωπαικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας.

(το θέμα είναι σίγουρα ενδιαφέρον αλλά ως γενική σύγκριση μεταξύ των δυο αεροσκαφών. Οι ΟΑ δεν κολάνε πουθενά)
 
Είναι υποθετικό το ερώτημα. ΑΝ οι ΟΑ επιλέξουν αεροσκάφος, και με δεδομενες τις ελληνικές συνθήκες σε νησιά κλπ, η ερώτηση είναι "ποιο αεροπλάνο θα ταίριαζε καλύτερα". Το αναμενόμενο ATR-72-600 (ή ακόμα και το -500) ή το DASH-8 Q400? Ακριβώς αυτό. Σύγκριση μεταξύ των δύο!
 
Regional jet, ειναι η καλυτερη και ποιο συγχρονη λυση Canadair RJ700 η 900 και Embraer ERJ170/190. Παντως τωρα που υπαρχη ελειψη αεροσκαφων η ΑΖ εχει αποσειρη σχεδων ολλα τα ATR72/500 απο το στολο της, να μια καλη και οικονομικη ιδεα να νοικιασουμε 2-3 απο αυτα για μερικα χρονια!
 
και τα δυο tprops είναι αξιόλογα αεροπλάνα. Τώρα η ΟΑ έχει το q300 που παίρνει ~50κάτι άτομα, ενώ το q400 βάζει άλλους 20.

Το πρόβλημα με τα dash είναι ότι είχαν μια ατυχή χρονιά με τα σκέλη προσγείωσης και έπεσε κάπως η εικόνα τους. Ωστόσο το πρόβλημα διορθώθηκε όπως φαίνεται και ακόμη και ο μεγαλύτερος παθών (SAS) διάβασα ότι παίρνει και άλλα (ως copensation και καλά των ζημιών της).

Σε μια υποθετική ολυμπιακή νομίζω πάντως ότι θα είχαν θέση 2 διαφορετικά turboprop, ένα σαν το q300 / atr42 για μικρά νησιά, χαμηλό load factor, και ένα όπως το ATR72 για μεγαλύτερες χωρητικότητες.
 
το Q-400 εχει το αβανταζ της μεγαλύτερης ταχυτητας και μειωνει αρκετα το χρόνο ταξιδιου σε συγκριση με τα ΑΤR..επίσης νομιζω ειναι και πιο "ησυχο"..Απτην αλλα δεν ξερω ποιο απο τα 2 ειναι πιο ανετο..
 
Εγω με την σειρα μου διαβασα οτι θα σταματησει η παραγωγη των 100 και 200 προς οφελος τη παραγωγης του 400 , απο εκει και περα η sas τα απεσυρε και τα 22(?) που ειχε και μαλλον παει για CRJ.(πολυ βαστικη λυση αλλα 3 landing gear up ηταν πολλα ....αλλα και τα 3 απο διαφορετικους λογους)
Το Q400 ειναι η καλυτερη λυση παντως ην σημερον ημερα...
 
Το θέμα έχει ξανασυζητηθεί σε διάφορα topics (πχ viewtopic.php?f=15&t=4321) και έχει εξαντληθεί. Δε βλέπω το λόγο γιατί να ξαναρχίσουμε την ίδια συζήτηση σε νέο topic. Το αφήνω ανοιχτό όμως, μήπως και κάποιος έχει να παραθέσει κάτι καινούριο.
 
Κατά την άποψή μου, τα ATR έχουν αποδειχθεί σκυλιά. Ταξιδεύω χρόνια με αυτά και μου εμπνέουν περισσότερη εμπιστοσύνη από τα Dash. Αν και δεν είμαι ειδικός, ωστόσο θα ήθελα να δω στο στόλο της Ολυμπιακής (ελπίζω κάποτε...) τα νέα ATR 72/42-600. Τα οποία έχουν μικρότερη κατανάλωση από την αντίστοιχη κατηγορία των Dash και ειδικότερα των CRJ και απ' ότι διάβαζα, θα έχουν ένα ειδικό σύστημα για να προσγειώνονται με ασφάλεια σε αεροδιαδρόμους των 800 μέτρων άρα θα μπορέσουν ενδεχομένος να καλύψουν και τα νησιά Μήλος, Πάρος κλπ που σήμερα μπορούν να εξυπηρετηθούν μόνο από τα Dash 8. Το θέμα είναι ότι πολλά αεροσκάφοι είναι καλά, αλλά πως, πότε και αν θα μπορέσει η ΟΑ να τα αποκτήσει...
 
Να ρωτήσω και εγώ με τη σειρά μου κατά πόσο τίθεται θέμα περιορισμών για την αγορά/ενοικίαση κάποιων ελικοφόρων, αναφορικά με τα μικρά μήκη διαδρόμων σε ορισμένα αεροδρόμια (Μήλος, Πάρος, Καστελλόριζο κλπ.); Υπάρχει πιθανότητα να τίθεται ζήτημα περιορισμού των επιλογών για μια εταιρεία που θέλει να πετάξει εκεί στην επιλογή αεροσκάφους;
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top