Συμφωνώ με τον Cross, όλοι έχουν τα καλά και τα κακά τους, και οι αεροπορικές και οι κοινωνίες.
Να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω το νόημα του νήματος=thread or topic.
Δεν θέλω να είμαι αρνητικός, αλλά μου φαίνεται σαν λιβάνισμα.
Να μιλάγαμε για αστεία περιστατικά που συνέβησαν, το καταλαβαίνω (υπάρχει βιβλίο πρώην αεροσυνοδού), να μιλάγαμε για τραγικά περιστατικά, θλιβερό.
Αν μιλάμε για το παρελθόν τα νέα παιδιά δεν θα το καταλάβουν, γιατί τα βιώματα και οι εμπειρίες τους είναι διαφορετικές. Ήμουν φοιτητής στην Βοστώνη και πολλές φορές χρησιμοποίησα την
ΟΑ αν και εκείνα τα χρόνια ήταν ποιο γκλαμουριά να ερχόσουν με Swissair καθώς και οι θέσεις ήταν ποιο ευρύχωρες (αυτό το pitch που λέμε :twisted: ) και οι ανταποκρίσεις καλύτερες (γιατί στο JFK έπρεπε να αλλάξεις κτήριο κουβαλώντας τις βαλίτσες) και η εξυπηρέτηση καλύτερη. Βασικά οι τιμές εισιτηρίων ήταν οι ίδιες, γι αυτό αρκετές φορές χρησιμοποίησα την TW γιατί οι τιμές εισιτηρίων ήταν αρκετά χαμηλότερες.
Το να ζω μακριά από την πατρίδα ήταν ένα συναίσθημα που το καταλάβαινα μόνο όταν έφτανα στο κτήριο αναχωρήσεων του JFK και αντίκριζα το
κάθετο σταθερό με το μπλε χρώμα της ΟΑ και τους κύκλους. Αυτό όμως δεν μπορεί να το καταλάβει ο νεοέλληνας. Υπάρχουν κραυγές των ομογενών αλλά κανείς δεν τους ακούει γιατί έχουμε πάθει τόσα από τους εργαζόμενους - διοικούντες της ΟΑ.
Για μένα είναι αδιανόητο γιατί ένα μακρινό δρομολόγιο δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο όταν υπάρχει δίκτυο μετεπιβίβασης. Τόσες εταιρείες του μεγέθους της ΟΑ έχουν μακρινά δρομολόγια ΑΥ, LO, RJ θα μου πεις ότι είναι κρατικές, τότε η DY,FI.
Φωνάζει ο νεοέλληνας ότι τα μακρινά δρομολόγια δεν ήταν/είναι κερδοφόρα, ρημάζουν 4 αεροπλάνα καθηλωμένα γιατί προσπαθεί το άχρηστο δημόσιο να τα πουλήσει (που κατ εμέ δεν είναι άχρηστο, σκοπιμότητες εξυπηρετεί – από $45 εκατ /έκαστο το 2007 στην Avitas κατέβηκε στα $25 εκατ το 2010 στην Cirrus και στα $10 εκατ το 2012 στην Apollo).
Τα δρομολόγια δεν ήταν κερδοφόρα γιατί τα πληρώματα έκαναν δύο βδομάδες με τρεις να γυρίσουν πίσω. Άκουγα ότι πληρώματα για Αυστραλία έκαναν 1 μήνα να ξανακάνουν πτήση. Έκαναν διακοπές στην Σιγκαπούρη έφερναν αφορολόγητα στις βαλίτσες τους οχι ότι αυτό κατέστρεψε την ΟΑ (αυτά συμβαίνουν και σε άλλες εταιρείες έχω δει πληρώματα της Singapore Airlines να ανοίγουν τις βαλίτσες τους και να τις γεμίζουν τσιγάρα…
). Θυμάμαι τότε ήταν τα πικ απ και μάζευα λεφτά με το σταγονόμετρο για να μου φέρει ένας φροντιστής που έμενε στην γειτονιά και εμένα ένα.
Τα δρομολόγια δεν ήταν κερδοφόρα γιατί το επίπεδο αμοιβών των εργαζομένων της ΟΑ ήταν παρασάγγας καλύτερο από το μέσο επίπεδο διαβίωσης αποδοχών –
κάτι σαν το τωρινό επίπεδο απολαβών των εργαζομένων στην Βουλή με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Παρά την ταλαιπωρία των καθυστερημένων πτήσεων και μιλάμε για πολλές ώρες (κάτι σαν San Barbara Airlines με 8-10ωρα καθυστερήσεις :cry: ) JFK ήταν αυτό δεν ήταν κουραφέξαλα, παρά την ταλαιπωρία των συνεπιβατών (γιατί οι ομογενείς δεν ήταν και οι καλύτεροι) με τις τεράστιες χειραποσκευές και με τις βαλίτσες (ναι το 1980 υπήρχαν καρό βαλίτσες
) δεμένες με σκοινί (κάτι σαν Αφρικανικό αεροδρόμιο τώρα)
Πάντα αισθανόμουν υπερήφανος που η ψωροκώστενα έστελνε αεροπλάνο στην άκρη του κόσμου.
Σε γενικές γραμμές δεν έχω παράπονο από την εξυπηρέτηση των πληρωμάτων, το ότι είχαν ένα τουπέ αυτό ήταν αλήθεια αλλά εκείνες τις εποχές όλα τα πληρώματα των εταιρειών είχαν τουπέ ( παράδειγμα της PANAM που παρ όλα αυτά πέρυσι στις ΗΠΑ υπήρχε τηλεοπτική σειρά με πάρα πολύ καλή ακροαματικότητα). Στα μέσα του 1980 η συμπεριφορά των πληρωμάτων είχε αποθρασυνθεί αλλά τότε είχε εδραιωθεί η πτωτική πορεία της εταιρείας. Θυμάμαι την αγενέστατη συμπεριφορά αεροσυνοδού σε πτήση από Κάιρο που ήθελα να πάω τουαλέτα ενώ το αεροπλάνο ετοιμαζόταν για απογείωση και δεν μπορούσε να καταλάβει ότι καταλάβαινα τους κανονισμούς αλλά με είχε πιάσει διάρροια και αν επέμενε τα αποτελέσματα θα ήταν καταστροφικά για την θέση, για την οσμή στην καμπίνα και κατ επέκταση και για τους συνεπιβάτες. Θα μου πεις ότι έφταιγα εγώ που δεν πήγα τουαλέτα στο αεροδρόμιο
, πήγα αλλά ο έλεγχος στην πύλη επιβίβασης ήταν εξονυχιστικός και αργήσαμε πολύ.
Πάντως σε γενικές γραμμές η εταιρεία εξυπηρέτησε και τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς.
Μην ξεχνάμε την τουριστική προβολή που έκανε στην χώρα.
Υπήρχαν εποχές που η ΟΑ ήταν θρυλική όπως ήταν μετέπειτα η Saudia, αλλά οι εποχές αλλάζουν και αν δεν αλλάξουν και οι εταιρείες έχουν το αποτέλεσμα της ΟΑ.
Απλώς οι άνθρωποι της εταιρείας συμπεριφέρθηκαν όπως εμείς που βλέπουμε τα δύσκολα αλλά δεν κάνουμε τίποτα γιατί έχουμε μάθει στον εφησυχασμό και στην κομματική προστασία. Δεν μπορούμε να αντιληφτούμε ότι η παγκόσμια οικονομία έχει αλλάξει και οι εποχές είναι αδίστακτες = ανταγωνιστικές.
***edit****
Α..α... και να μην κατηγορηθώ ότι είμαι εναντίον των πρώην εργαζομένων, τι γίνανε αυτά τα περιβόητα αναπηρικά καροτσάκια; Δεν υπήρχε πτήση που στην πύλη επιβίβασης να μην έβλεπες 2-3 αναπηρικά καροτσάκια.
Αυτή η γενιά του Πολυτεχνείου όλο αναπήρους εξέθρεψε.
Μπορεί όμως να έφταιγαν και οι πρώην εργαζόμενοι μεταφορείς που είχαν κάτι τσέπες… ειδικά ραμμένες- ευρύχωρες.
Ευτυχώς η γενιά των νεοελλήνων είναι ποιο υγιείς. Αυτά τα καροτσάκια χάθηκαν .
Ένα μικρό παράδειγμα, για να μην μιλήσω για τις αγορές των ποιο κατάλληλων αεροσκαφών και πως χρησιμοποιήθηκαν.