aakunz έγραψε:Πίσω από την AirBaltic βρίσκεται ο όμιλος των Σκανδιναβικών Αερογραμμών, αν αυτό λέει κάτι...
Όντως τα πράγματα εκεί πάνω είναι δύσκολα γιατί απλούστατα τους έχουν καταλάβει οι Σκανδιναβοί. Προσπάθησαν οι Estonian Air και η FlyLAL αλλά τους συνέτριψε η SAS μέσω της airBaltic. Η airBaltic είναι μία low cost της SAS η οποία κατείχε το 47,5% (τον Ιανουάριο 2009 πούλησε το μερίδιο της στο airBaltic management), έχει 31 νέα αεροσκάφη και φτηνό εργατικό από τους Λετονούς, με 61 προορισμούς από Ρήγα και 3 από Βίλνιους. Στις Estonian Air έχουν μέρος οι SAS (49%) καθώς και η AS Cresco Bank (17%), είναι μία μικρή (regional) εταιρεία με 6 αεροσκάφη εξυπηρετώντας το Ταλλίνν (τρίτο σε αεροπορική κίνηση με 1,811 εκτ.PAX) με 14 διεθνής προορισμούς στην Ευρώπη συνήθως 3 φορές την εβδομάδα (σε κάθε πόλη) εκτός από Στοκχόλμη, Κοπεγχάγη, Όσλο που έχει καθημερινή εξυπηρέτηση.
Η airBaltic κινήθηκε δυναμικά στην Ρήγα (πρώτο σε αεροπορική κίνηση με 3,691 εκτ.PAX)και κατάφερε να δημιουργήσει περιφερειακό αεροδρόμιο χτυπώντας το δεύτερο (σε αεροπορική κίνηση με 2,048 εκτ.PAX) αεροδρόμιο του Βίλνιους. Με την χρεοκοπία της FlyLAL (τώρα λειτουργούν ως charter) δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Υπάρχει δικαστική διαμάχη για αθέμιτο ανταγωνισμό από πλευράς της airBaltic, αλλά στην περιοχή έχει δημιουργηθεί τετελεσμένο με την Ρήγα το επικρατέστερο αεροδρόμιο. Οι σχέσεις Λετονίας με Λιθουανίας δεν είναι οι καλύτερες με τους Λετονούς να κατηγορούν τους Λιθουανούς ως μη παραγωγικούς και με διαλυμένη οικονομία.