Super Puma

makedonas

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
06/09/2003
Μηνύματα
5.934
Likes
0
Website
avianewsgr.blogspot.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
RUS
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDM
Ρε παιδια, πσαχνω να βρω καμμια καλη φωτο του Super Puma (της ΠΑ) και το μονο που βρημα ηταν αυτο εδω... :cry:

:arrow: http://www.planepictures.net/netshow.cgi?125571

Εχει κανεις σας καμμια αλλη προταση :?: :?:

Μερσι
 
Merci...

Αλλα ειναι παρα πολυ μικρη φωτο.. :cry:

Πολυ θα ηθελα να μαθω ποιος μουτσος καθοριζει τα χρωματα των... :?
 
Μετά απο ένα SAU βρήκα που να εντάξω την ειδησούλα :mrgreen: ...

Η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε με τη Γαλλία για αγορά 15 νέων Super Puma αξίας 400 εκατ. Ευρώ
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1029474&lngDtrID=244

Χρειαζόμαστε τόσα? Vassdel?
 
Και λίγα είναι. Ποιές αεροπορίες αγοράζουν πια ένα τόσο παλιάς τεχνολογίας και υψηλής τιμής ελικόπτερο? Η πίεση για τη δημιουργία οργανικών θέσεων είναι πολύ μεγάλη και τα Super Puma είναι η πιο φτηνή λύση, έρχονται και εκλογές...(Εγώ δεν είμαι κακοήθης να μιλάω για μίζες χωρίς στοιχεία... Αν ήξερα κάτι θα πήγαινα στον εισαγγελέα).
Αλλού είναι το πρόβλημα. Οτι δεν βγαίνει και σε πολιτικό όπως πχ το Agusta 109 (άλλου ρόλου βέβαια αλλά είναι ελικόπτερο συνταξιουχικής καρριέρας). Oπότε πας εξερχόμενος πχ εκ της Πολεμικής Αεροπορίας (δεν ξέρουμε αν θα τα δώσουν όλα στην Πολεμική Αεροπορία ή θα πάρει και το Λιμενικό) πηγαίνοντας για δουλειά δηλ για χειριστής ελικοπτέρου ως συνταξιούχος, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος ή το αφεντικό του την επί του τύπου εκπαίδευση. Για τους χειριστές λοιπόν που είναι στα πρόθυρα της εξόδου, άνθρακες ο θησαυρός!
 
121.5, δεν ξέρω ή δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γράφεις/εννοείς/υπονοείς. Τέλος πάντων.
Στο θέμα μας.
Σύμφωνα με κανόνες ICAO, σύμφωνα με συνθήκες, με συμφωνίες κλπ, η Ελλάδα καλύπτει το ελληνικό FIR με συγκεκριμένο αριθμό μέσων έρευνας διάσωσης. Αυτή την στιγμή, η κάλυψη του χώρου γίνεται από 10 διαφορετικές τοποθεσίες - άρα με 10 ελικόπτερα.
Τα ελικόπτερα μπορούν να είναι διαφόρων προδιαγραφών/δυνατοτήτων και ως προς τον επιθυμητό τύπο ελικοπτέρου, ασχολούνται διάφορες επιτροπές για να καταλήξουν στον κάλλιστο τύπο για τα ελληνικά δεδομένα. Για διάφορους λόγους, ασχέτως αν συμφωνούμε ή όχι μαζί τους, η Ελλάδα φαίνεται πως επιλέγει το Super Puma. (προσωπικά και εν συντομία, θεωρώ πως αν πρέπει να έχουμε ΜΟΝΟ έναν τύπο ελικοπτέρου, για όλες τις δουλειές, για όλες τις συνθήκες και για όλα γενικώς, τότε καλά κάναν και το επέλεξαν. Είναι μεγάλο και ακριβό π.χ. για αεροδιακομιδές, αλλά άψογο για πτήση σε καιρό /end-offtopic).
Τώρα, όσον αφορά τον αριθμό:
10 ελικόπτερα σε υπηρεσία (και με μεγάλο φόρτο εργασίας) απαιτούν και υποστήριξη. Με πρόχειρο υπολογισμό θεωρώ πως χρειάζονται:
10 να είναι σε υπηρεσία.
3-4 να είναι στη mother base/bases για κάλυψη απαιτήσεων εκπαίδευσης νέων χειριστών/πληρωμάτων
3-4 να είναι εν ενεργεία για κάλυψη απαιτήσεων συντήρησης των ήδη υπαρχόντων πληρωμάτων.
2 να είναι standby για ανάληψη υπηρεσίας σε περίπτωση βλάβης ή VIP, ή σε έκτακτες ανάγκες με μεγάλες απαιτήσεις.
6-9 θα βρίσκονται εκτός ενεργείας σε διάφορα στάδια προγραμματισμένων ή απρογραμμάτιστων επισκευών (αισιόδοξος αριθμός με βάση τα όσα έχουμε δει ως τώρα).
Στο σύνολο έχουμε 24-29 ελικόπτερα να απαιτούνται για να καλυφθεί πλήρως το FIR με την ίδια, ή ελαφρώς καλύτερη κάλυψη από ότι ως τώρα, οπότε υπό αυτό το πρίσμα, η παραγγελία είναι σωστή.

Υ.Γ. Ωστόσο ελπίζω πριν να ολοκληρωθεί η παραλαβή του οποιουδήποτε τύπου ελικοπτέρου, να ληφθούν υπόψιν κάποιες διαδικαστικές ασημαντότητες:
:arrow: Τα ελικόπτερα κοστίζουν. Δεν μπορείς να αγοράζεις κάθε 5 χρόνια καινούρια. Ως εκ τούτου, πριν τα πάρεις και τα πετάξεις κάπου να φυλάνε υπηρεσία, αγόρασε με ασήμαντο (για το κράτος, όχι για μένα) κόστος ένα υπόστεγο να τα βάζεις μέσα.
:arrow: Οι χειριστές και τα πληρώματα δεν κοστίζουν. Αλλά είναι δύσκολο να έχεις πάντα πληθώρα από δαύτους. Οπότε, πριν στείλεις 15 νοματέους να σου φυλάξουν υπηρεσία στο Κάτω Πουρναράκι, βάλε τους μια τέντα να κρατάνε το κεφάλι τους στεγνό και σκιερό.
:arrow: Το air-condition στο Ε/Π κοστίζει κάμποσα ευρώ. Αν πάρεις 15, θα σου κάνουν και σκόντο. Σαν ποσό σκέτο ίσως να βγει πολύ, αλλά μέσα στο συνολικό κόστος αγοράς, ή σε αυτά τα ρημάδια τα αντισταθμιστικά οφέλη, χώστο μέσα να χαρείς. Αν κάποιος από τους αποφασίζοντες πιστεύει ότι είναι ανούσιο κόστος, την επόμενη φορά που θα πετάξει το ελικόπτερο μέρα, ας μπει μέσα για βόλτα. 2 ώρες να πετάξεις από Μάιο-Σεπτέμβριο και δεν μπορείς να να δεις από τον ιδρώτα. Με πανάκια και πετσετούλες.
 
Κάποια ερωτήματα ακόμα:

γιατί η Eurocopter δεν έχει ανακοινώσει τίποτα?
σε τι ρόλους θα χρησημοποιηθούν (γινόταν φασαρία για την έλλειψη πυροσβεστικών ή όλα μέσα)?
Σκοπεύει η Ελλάδα να πληρώσει τα ΝΗ90 (άρα κ να τα παραλάβει) ή τα Super Puma είναι αντικατάσταση τους (στον medevac ρόλο)?
Η λύση Super Puma είναι προσωρινή μέχρι να αλλάξει κυβέρνηση κ να παραλάβουν τα ΝΗ90 ή αποφάσισαν ότι ο τύπος τους καλύπτει μακροπρόθεσμα?
 
H όλη υπόθεση έχει να κάνει με την αντικατάσταση των -γερασμένων είναι αλήθεια- ΑΒ-205 (UH-1H) της ΠΑ, σε ρόλο έρευνας-διάσωσης (αλλά και με οψιόν χρήσης τους σε "βοηθητικές" αποστολές, όπως αεροδιακομιδές, επιτήρηση, μεταφορές, VIP, κλπ., μια υπόθεση για την οποία ακούω περίπου 4 χρόνια τώρα. Την είδα και πριν από κάμποσο καιρό σε άλλα site, αλλά επειδή το είχα ξαναακούσει, δεν το ανέφερα στο φόρουμ.
Τα ΝΗ-90, είναι παραγγελία του ΣΞ (Στρατού Ξηράς) σε αντικατάσταση(?)/ενίσχυση του στόλου των Σινούκ. Η παραγγελία των ΝΗ-90 δεν ξέρω αν συνεχίζεται ή σε ποιό στάδιο βρίσκεται. Αλλά δεν έχει καμία σχέση το ένα Ε/Π με το άλλο, ούτε μπορεί το ένα να αντικαταστήσει το άλλο.
Οι αποστολές medevac, καλύπτονται για την ημέρα από τα Ε/Π Α-109, ενώ για μέρα, νύκτα, καιρό, καθώς και για περιπτώσεις περισσοτέρων του ενός ασθενούς, εκτελούνται από AS-332, C-130 & C-27. Η συγκεκριμένη παραγγελία δεν αφορά τον ρόλο αυτό.
Τέλος, μια τέτοια παραγγελία (τέτοιου οικονομικού μεγέθους εννοώ), δεν μπορεί να είναι προσωρινή. Ο τύπος σαφώς και τους/μας καλύπτει μακροπρόθεσμα, καθώς έχει αποδείξει πως είναι ένα Ε/Π πολλαπλών ρόλων που μπορεί να ανταπεξέλθει στην ποικιλία των απαιτήσεων. Το αν είναι το καλύτερο δυνατό ελικόπτερο που μπορεί να αγοράσει η χώρα, είναι μια μεγάλη συζήτηση που απαιτεί την μελέτη πολλών διαφορετικών παραμέτρων. Πάντως, επαναλαμβάνω: Με όσα μπορώ να ξέρω, αν πρέπει να διαλέξουμε μόνο ένα τύπο ελικοπτέρου, τότε το AS-332 είναι το κάλλιστο. Ίσως το AS-532 (Cougar) να είναι καλλίτερο, αλλά δεν ξέρω πόσο κοστίζει και αν συμφέρει.
 
Το Cougar ως τι? το AS532 δεν νομίζω οτι θα συνέφερε για ρόλους παρά για CSAR. Παρόλα αυτά είχα δει κάτι φωτογραφίες με Έλληνες φαντάρους σε ένα καινούργιο Cougar (με γαλλικό νηολόγιο) σε φωτογράφιση του ΕΣ. Δεν ξέρω πως κατέληξε η ιστορία.

Για το ΝΗ90: αν δεν κάνω λάθος 4 Ε/Π επι του συνόλου αφορούσαν ρόλους SAR + multi. Γνωρίζω ότι τα κάποια από τα ΝΗ90 είναι κάτω από μια τέντα (σε στυλ τσίρκου, κυριολεκτικά) έτοιμα να παραδωθούν όταν κ εάν αποφασισθεί. Αλλιώς θα πληρώσουμε την ρήτρα.
 
flesland":25whfg4f said:
Για το ΝΗ90: αν δεν κάνω λάθος 4 Ε/Π επι του συνόλου αφορούσαν ρόλους SAR + multi.
Τα 4 θα είναι «special operations» + 4 κιτ για medevac
flesland":25whfg4f said:
Γνωρίζω ότι τα κάποια από τα ΝΗ90 είναι κάτω από μια τέντα (σε στυλ τσίρκου, κυριολεκτικά) έτοιμα να παραδωθούν όταν κ εάν αποφασισθεί. Αλλιώς θα πληρώσουμε την ρήτρα.
Ποιος θα πληρώσει; Εμείς ή η NHI; :twisted:
Το NH90 οπού έχει παραδοθεί (Γαλλία, Φινλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Σουηδία) έχει παραδοθεί σε εκπαιδευτική διαμόρφωση. Το πρώτο Γερμανικό NH90 σε αρχική επιχειρησιακή διαμόρφωση (IOC) παραδόθηκε τον Ιούνιο 2009 μετά από χρονια καθυστερήσεων.

Beim Bau des Transporthubschraubers NH90, der durch jahrelange Verzögerungen von sich Reden machte, sei Eurocopter "jetzt in der Spur", sagte Bertling. Vor einer Woche habe Eurocopter, das bislang acht NH90 in der Trainingskonfiguration an das deutsche Heer geliefert hatte, den ersten "Hubschrauber in der operativen Konfiguration" ausgeliefert.

http://www.aero.de/EADS-Tochter_Eurocop ... g_8582.htm

Σε πλήρης επιχειρησιακή διαμόρφωση (FOC) θα είναι μετά το 2012.

The NH90 programme has suffered technical difficulties and has already been delayed to the extent that it will not be fully available before 2012
Jane's Air Forces News Briefs 24/01/2009
http://www.janes.com/articles/Janes-Def ... NH90s.html

Άρα γιατί να τα παραλάβουμε από τώρα αφού δεν πληρούν τις προδιαγραφές;
 
Top