Cyprus Airways historical fleet

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.591
Likes
2.771
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Η Cyprus είχε κατά καιρούς πολύ ενδιαφέροντες τύπους αεροσκαφών (DC-9, DC-8, 707, Trident, Bac 1-11,Viscount, CL-44 κλπ).
Για όσους δεν το γνωρίζουν, η Cyprus είχε την πρόθεση να εντάξει στο στόλο της ένα Lockheed Super Constellation. Το συγκεκριμένο, πριν το ενδιαφέρον της CY, πέταγε για την Soli Transocean. Αυτή η εταιρία είχε το L-1049G (Ν9642Ζ) από τον Ιανουάριο του 1966 όταν και ενδιαφέρθηκε να το αγοράσει η Cyprus. Βάφτηκε με τα χρώματα της Cyprus(!!!) και πήρε το νηολόγιο 5Β-CAJ και το όνομα "Αρχιεπίσκοπος Μακάριος" . Τελικά η Cyprus ακύρωσε την αγορά και δεν πέταξε ποτέ με τα χρώματα της. Επέστρεψε Αμερική τον Ιανουάριο του 1967 και παρέμεινε stored στην California μέχρι τη διάλυση του το Μάρτιο του 1971. Μάλιστα από τη μία μεριά είχε τους τίτλους "ΣΟΛΟΙ ΤΡΑΝΖΟΣΕΑΝ" στα Ελληνικά (συνήθης τακτική των Κυπρίων, κατά καιρούς, να γράφουν Αγγλικές λέξεις με Ελληνικούς χαρακτήρες).
Στη φωτο το αεροσκάφος έχει την πορτοκαλί ρίγα των χρωμάτων της Cyprus, τίτλους στα Αγγλικά (από την άλλη μεριά) και το όνομα του Μακάριου κάτω από το κόκπιτ, το 1967 στο Λονδίνο, προφανώς γυρίζοντας Αμερική από Κύπρο. Έχω φωτογραφία τραβηγμένη στη Λευκωσία στα ίδια ακριβώς χρώματα και από την άλλη πλευρά με τους τίτλους στα Ελληνικά αλλά δεν μπορώ να την ανεβάσω για λόγους copyright.

Υποθέτω, από τους Ελληνικούς χαρακτήρες της εταιρίας αυτής πάνω στο αεροσκάφος, ότι ήταν κι αυτή κυπριακή και γι αυτό ενδιαφέρθηκε η Cyprus να το πάρει. Ίσως είδε ότι ήταν σε κακή κατάσταση όσο αφορά τη συντήρηση και το ακύρωσε, πηγαίνοντας κατευθείαν για storage και scrap!!!
 
Eνδιαφερον νημα, Γιωργο! Ελπιζω να μπορεσω να δωσω και εγω λιγα απο τα "φωτα" μου.

Σε πρωτη φαση εχω να προσθεσω τα ακολουθα σε αυτο το πνευμα.

Ηταν ενα Douglas DC-8-52 (cn 45303/141) το οποιο ηταν να παρει το 5B-CAC ειχε "κλειδωθει". Τελικα δεν το πηρε και το αεροσκαφος συνεχισε να πεταει ως N99862.

Το 5Β-DAK εκτος απο το Douglas C-47A-DK που το ειχε, ηταν να το παρει και ενα Vickers Viscount 745D (cn πρεπει να βρω). Τελικα το transaction ακυρωθηκε.

Ιδιαιτερα αξιομνημονευτα ειναι δυο Airspeed AS.40 Oxford που ειχε αγορασει η εταιρεια, το G-AIAU (cn 3645 - στις 21 Ιανουαριου 1953), και το G-AIVY (cn 828 - στις 1 Οκτωβριου 1953). Ποτε δεν πηραν κυπριακο νηολογιο, απ'όσο ξερω.

Τελος, 31 Ιανουαριου 1973 αγορασε ενα ελπικοπτερο Sikorsky S.62A με νηολογιο 5B-CBT (cn 62007). Τον Απριλιο του 1975 πωληθηκε στην Gulf Helicopters (η οποια ειχε ηδη εναν στολο με 5Β- νηολογημενα Sikorsky).
 
Μιας και ανεφερες τα CL-44 πιο πανω, νομιζω οτι αξιομνημονευτο θα ηταν να αναφερουμε το G-BCWJ Canadair CL-44D4-6 (cn 02:cool: το οποιο η εταιρεια το ειχε νοικιασει για λιγες μερες απο την Tradewinds γιατι το G-AWGT ηταν για επισκευη. Το αεροσκαφος ειχε παρει και στικερ (ή τεσπα βαψιμο) της CY πανω απο τo cheatline!
 
Ψαχνοντας για αλλα πραγματα, βρηκα στην "αποθηκη" μου και δυο Auster J5 Adventurer με νηολογιο VQ-CAA (cn 2903) και VQ-CAB (cn 2904), καπου στις αρχες της δεκαετιας του '50... Oι πηγες που παραθετω ειναι για τα συγκεκριμενα αεροσκαφη, υπαρχουν βεβαια και αλλες φωτο, αλλα ξερετε.. copyright.. :mrgreen:
 
Top