Ελληνικές εταιρείες αεροψεκασμών?

Παράξενος Ταξιδιώτης

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
19/12/2006
Μηνύματα
11
Likes
0
Ξεφυλλίζοντας ένα παλιό τεύχος της Πτήσης του 1987,έπεσα πάνω σε ένα άρθρο το οποίο έκανε λόγο για 10(!) εταιρείες αεροψεκασμών που υπήρχαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.Οι εταιρείες αυτές ,λόγω της ανάληψης του έργου αυτού από την ΠΑ,οδηγήθηκαν σε αφανισμό.
Χρησιμοποιούσαν Piper Pawnee και Cessna AgTruck,τα οποία εγκυκλοπαιδικά θεωρούνταν πολύ καλύτερα των Dromader για το περιβάλον της χώρας μας.
Γνωρίζει κανείς τίποτα για αυτές τις εταιρείες και κυρίως αν τα αεροσκάφη τους υπάρχουν ακόμη,κάπου?
 
Καλησπερα!

Με σιγουρια μπορω να σου αναφερω τις ακολουθες:

Avionic (ceased ops)
Bellavia (ceased ops)
Agrionic (ceased ops)
3 Delta (operating)


Εκτος αυτων των εταιρειων μερικα ητανε ιδιωτικα και καποια αλλα ανηκανε σε καποιες αερολεσχες. Η 3 Δελτα δεν κανει πλεον ψεκασμους του ειδους, εχει εξειδικευτει σε αλλους τομεις. Τα πιο πολλα ητανε στο Μαραθωνα, πολλα απο αυτα θαφτηκανε οταν εγιναν οι Ολυμπιακες εγκαταστασεις. Καποια "διαφυγανε" στα Μεγαρα και Θεσσαλονικη. Στον συγκεκριμενο τομεα ειναι λιγο θολο το τοπιο, ποιος ειχε τι και ποσο και για ποσο.

Ελπιζω να βοηθησα. :)

Φιλικα Στεφος
 
Φοβερές πληροφορίες Στέφο!Θα τις ψάξω,ευχαριστώ..
Εμαθα κι από έναν φίλο οτι κάποια Cessna AgTruck υπάρχουν ακόμα στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.
Ελπίζω να "ξεθάψω" και κανένα Pawnee πουθενά.... :D
 
Να το ξεθαψω λιγο.. Σημερα τι ισχυει;

Ξερω τις ASFN, Air1, η Bellavia απ'ο,τι φαινεται υπαρχει και παλι αλλα καμμια σχεση με την "παλια"..

Θα θελα να μαθω περισσοτερα, ονοματα ενεργων και μη εταιρειων.. Αλλα και καμμια φωτο απο κανα Hiller ή τι αλλο χρησιμοποιουν..
 
Στα μόνα που μπορώ να σε βοηθήσω είναι ότι η Agrionic και η Bellavia που αναφέρονται παραπάνω ήταν στην ουσία δύο εταιρείες φτιαγμένες από τον ίδιο άνθρωπο. Η μεν Agrionic είχε αναλάβει κυρίως τους ψεκασμούς και γενικά το aerial work, ενώ η Bellavia είχε τον αερομεταφορέα και τον P145. Κάποια στιγμή μετά το 2004 η Agrionic έπαψε να υφίσταται και όλα τα μέσα μεταφέρθηκαν στην Bellavia.
H Agrionic είχε για τους ψεκασμούς δύο Hiller UH-12 (SX-HCI και SX-HCJ) και δύο Bell 47 (SX-HCX και SX-HDM).
Τα -HDM και -HCI δεν ξέρω τι απέγιναν, τα -HCJ και -HCX όμως βρίσκονται σε "αποθήκευση" αποσυναρμολογημένα κάπου στον Ασπρόπυργο.
Η Bellavia υπάρχει ακόμη, χωρίς όμως δικά της (ενεργά) μέσα. Μέχρι πέρισυ εκμεταλλευόταν ένα Bell-206L (D-HAFE) το οπoίο το είχε με leasing, όχι όμως για ψεκασμούς.
Επιφυλάσσομαι για φωτό των παραπάνω στο μέλλον.

Όσο για τις υπόλοιπες εταιρείες, εκτός από τις δύο που αναφέρεις δεν πρέπει να υπάρχει κανείς άλλος που να κάνει ψεκασμούς πλέον.
 
Τα HCJ και HCX τα ειχα φωτογραφήσει πριν τρια χρονια στο πεδίο προσγείωσης της Θήβας, και φαινοντουσαν επιχειρησιακά. Το δε Χ έγραφε επάνω και δεύτερο νηολόγιο, Ν14808. Μετα απο τοτε εννοείς οτι αποσυναρμολογηθηκαν; Η ξαναήρθαν σε υπηρεσία;
 
Και τα δύο ελικόπτερα μεταφέρθηκαν στον Ασπρόπυργο τον Ιούλιο του 2012, (προφανώς λίγες ημέρες αφότου τα φωτογράφησες) όπου και αποσυναρμολογήθηκαν εν μέρει.
Βρίσκονται σε αποθήκευση στο ίδιο σημείο μέχρι και σήμερα.
Όσο για το αμερικάνικο νηολόγιο του HCX, αυτό πρέπει να είναι το παλιό του νηολόγιο το οποίο, για κάποιο λόγο, παρέμεινε πάνω στο ελικόπτερο.

Οι φωτογραφίες είναι της 25 Ιουλίου 2012:

https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24542
https://www.airliners.gr/gallery/display ... ?pid=24543
 
Top