Σφήνα μια εταιρεία χαμηλού κόστους;

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Akis

Administrator
Staff member
Εγγραφή
22/11/2002
Μηνύματα
5.138
Likes
392
Περιοχή
Dortmund
Website
www.airliners.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Σφήνα μια εταιρεία χαμηλού κόστους;

Απροσδόκητα εμπόδια ενδέχεται να αντιμετωπίσει η νέα προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, με την πιθανολογούμενη είσοδο νέου ανταγωνιστή στα δρομολόγια εσωτερικού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υποψήφιοι επενδυτές έχουν στα χέρια τους μελέτη που αποδεικνύει τη βιωσιμότητα μιας εταιρείας χαμηλού κόστους, στο πρότυπο της Easyjet και της ιρλανδικής Ryanair, που θα εδραστηριοποιείτο στις υψηλής κάλυψης γραμμές εντός Ελλάδος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εισιτήριο μπορεί να περιοριστεί ώς και στο 45% του κόστους του εισιτηρίου που εκδίδουν σήμερα οι Ολυμπιακές Αερογραμμές ή η Aegean. Η εμφάνιση τρίτου πόλου στα εσωτερικά δρομολόγια εκτός από ανακατατάξεις στην αγορά είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει αναταράξεις στην προσπάθεια πώλησης των ΟΑ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη, σημαντικό, εμπόδιο.

http://www.enet.gr/online/online_text?c=114&id=43987412


Μιλάει ΙΣΩΣ για την BlueStar Airlines ... ίσως ;)
 
Mia eksupni low cost, 8a 8erize pollous karpous ;)
Arkei na min ekselixyei kai auti stin poreia se ...poiotiki etairia :D
 
GIATI OXI OI IDIES OI RYANAIR KAI EASYJET?
HDH SE KAPOIO TOPIC EIXAME PEI GIA THN EASYJET OTI ENDIAFERETE GIA SKG,RHO,HER KAI CFU.
H ALHTHEIA EINAI OTI H LOW COST MANIA LEIPEI APO THN ELLADA KAI EIDIKA EAN TO KOSTOS PESEI MEXRI KAI 45% TOTE THA PROKALESEI SOVARES ANATARAXES STIS OA KAI A3.
MAKARI NA MPEI SFHNA MIA LOW COST GIA NA MPOYN KAPOIA PRAGMATA STH THESH TOYS!
 
ANTE KEROS ITAN GIATI POLY PSILA EXI PARI TON AMANE H OA KAI H AEGIAN KAI PLIRONOUME OLI TA MALIOKEFALA MAS SE ISITIRIA
MAKARH NA DOUME LOOU KWST KAI STIN XORA MAS
 
1. Paraklisi na min grafete me kefalaia grammata ektos kai an thelete na tonisete idiaitera ayta pou lete

2. eksakolouthw na pisteyw oti stous 2 tritos den xwraei
den yparxei i paramikri pithanotita makroxronia na steriwsoun 3 etairies stin agora tis elladas. kapoia tha xasei to paixnidi

time will show
 
Simfono apolita alexander kai den nomizo oti einai toso megalo to elliniko domestic market.
Alloste thimithite poses paromies prospathies apetixan.
Nomizo oti xriazete mia LC me Europaikoys proorismous gia na mporesei na epizisi.
 
Εγώ αντιθέτως πιστεύω ότι είναι αρκετά μεγάλη η αγορά του εσωτερικού...περυσι μόνο Αθήνα με υπόλοιπη Ελλάδα ήταν 4.365 εκατ. και είδαμε πόσο πολύ ανέβηκε όταν οι Ο.Α και η Α3 μείωσαν τις τιμές...μακάρι
 
Η εσωτερική αγορά χωράει πιστεύω και τρίτη εταιρεία. Απλά ο κόσμος τώρα προτιμάει άλλα μέσα για να μετακινηθεί (ΚΤΕΛ, Πλοία) τα οποία είναι κατά πολύ φτηνότερα παρά το αεροπλάνο.

Ένα απλό παράδειγμα. Καβάλα - Αθήνα - Καβάλα. Με ΚΤΕΛ περ. 75-80 EUR RT, με αεροπλάνο (και τα σημερινά δεδομένα) 140 - 160 EUR και πάνω.

Αν κάποια εταιρεία μπορεί να προσφέρει τιμές στα 90 - 100 EUR με το αεροσκάφος, θα το σκεφτούν πολλοί περισσότεροι να κάνουν το δρομολόγιο με το αεροπλάνο, μιας και θα κερδίσουν άνετα 8 ώρες + 8 ώρες, άρα 16 ώρες, αλλά η τιμή θα κυμαίνετε στα ίδια επίπεδα. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλη εταιρεία σαν ΟΑ και Α3, αλλά άνετα εταιρεία LC.
 
Ας υποθέσουμε καταρχάς ότι αυτή η μελέτη όντως υπάρχει. Μια ελληνική low cost θα έχει υψηλά έξοδα λόγω Βενιζέλου (συχνά στις εταιρίες αυτές τα έξοδα για τη χρήση αεροδρομίων φτάνουν το 30% των συνολικών εξόδων τους, όπως αναφέρει συχνά και η Ryanair) και άρα θα πρέπει να μειώσει αλλιώς το κόστος. Βέβαια, οι μισθοί στην Ελλάδα είναι χαμηλότεροι και αυτό είναι ένα πλεονέκτημα. Αν, όμως, θέλουν να κάνουν μεγάλη χρήση των αεροσκαφών τους, θα πρέπει να τα πετάνε σε μικρής διάρκειας δρομολόγια και γι'αυτό τα δρομολόγια εσωτερικού ενδείκνυνται. Με σημαντική μείωση των τιμών, άλλωστε, θα αυξηθεί ανάλογα και η κίνηση (αυτό συμβαίνει σχεδόν πάντα με τις low cost). Δεν αποκλείεται, λοιπόν, να κάνει και δρομολόγια εξωτερικού, αλλά για να έχει υψηλό utilisation στο στόλο της, θα πρέπει αυτά να είναι κοντινά.

Δεν αποκλείω όμως το ενδεχόμενο αυτή η μελέτη να εμφανίζεται από τους "υποψήφιους επενδυτές" για να ισχυριστούν ότι οι ΟΑ έχουν μικρότερη αξία από αυτή που αποτιμά η κυβέρνηση (τωρινή και προηγούμενη), με σκοπό να διαπραγματευτούν το τίμημα της πιθανής εξαγοράς. Ίσως να ακούγεται λίγο ακραίο σενάριο, αλλά εδώ μιλάμε για business... :twisted:

Εγώ απλώς εύχομαι το σενάριο ελληνικής εταιρίας χαμηλού κόστους να γίνει πραγματικότητα.

Όσο για τον αριθμό των εταιριών, οι "ειδικοί" όντως υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει χώρος για τρίτη εταιρία στην Ελλάδα. Αλλά αν υπάρξει μια σοβαρή low cost (η οποία δε θα το γυρίσει σε...full frills), τότε αυτή πολύ πιθανό να επιβιώσει και να έχουμε ανακατατάξεις στις υπόλοιπες. Αν και μια αεροπορική χαμηλού κόστους πάντα διευρύνει την αγορά. Είναι κι αυτό ένας παράγοντας.
 
Aki,sovara milas? 80E to KTEL??? Mipws tin exoun ...pswnisei ligo?
Me sygxwreite,8a protimousa aeroplano. Einai men i diplasia timi,alla kanei ton ypodekaplasio xrono...(Kai einai ν fores pio asfales...)

ME sygxwreite gia to off-topic,alla mou ekane tromerh entypwsh!
 
Top