AXON AIRLINES (XN / AXO)

  • Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας

panos

First-Class-Member
Εγγραφή
01/06/2003
Μηνύματα
500
Likes
31
Περιοχή
Κορωπί
Website
www.bit.com.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Πληροφορίες (π.χ. ιστορία, στόλος, προορισμοί) για την AXON AIRLINES εδώ.
Ισολογισμοί: 2002(Ο.Χ.2001), 2003(Ο.Χ.2002)

Αποφάσισα να ανοίξω καινούρια κατηγόρια διότι δεν υπήρχε αντίστοιχη για την ΑΧΟΝ AIRLINES μέχρι τώρα στο forum. Πριν λοιπόν εκφράσετε απορίες ή ερωτήσεις σχετικά με την ΑΧΟΝ AIRLINES κοιτάξτε τα παραπάνω URL και εφόσον δεν σας καλύψουν φαντάζομαι πως θα χαρούμε όλοι να συζητήσουμε κάτι πραγματικά ΝΕΟ! Αυτό διότι τις περισσότερες φορές σε πολλές κατηγορίες εκφράζονται απορίες–ερωτήσεις που ήδη έχουν συζητηθεί-απαντηθεί.
 
καλησπέρα παιδιά, διάβαζα σε κάποιο life&style ένθετο την επιχειρηματική ιστορία του Θωμά Λιακουνάκου (Υδρίτη τις Axon Airlines) και αυτό που πραγματικά μου έκανε εντύπωση είναι ότι ενώ αρχικά μίλησε τόσο θερμά για την Axon, μιας και αναφέρθηκε σε αυτήν ως την επιχείρηση - παιδί του- στο τέλος δεν κατάφερε να κρυψει την πικρία από όλη αυτή την ιστορία λέγοντας ότι το παιδί του αυτο του στοίχισε περίπου 80 εκ. euro και αυτά γιατί δεν ήθελε λόγο τις αγάπης του για αυτήν να την odigisei σε πτώχευση.


μετά από κάποιες πληροφορίες που έψαξα είδα ότι ως επιχειρηματική κίνηση η axon ήταν μια από την εταιρίες που ακολούθησαν τον πλέον καθολικό τρόπο δημιουργίας και διοίκησις με νεα αεροσκάφη αυστηρα επιλεγμένο προσωπικό και σε μια εποχή που ο μονος ισάξιος ανταγωνιστής ήταν οι ΟΑ. ωστόσο ως επιχείρηση απέτυχε και 20 μόλις μήνες μετά την έναρξη δρομολογιων τις ανακοίνωσε πως δεν θα συνεχίσει το πτητικό τις έργο.

πολλα ερωτήματα μου γεννήθηκαν μετά από αυτό, και γενικότερα θα ήθελα να αναλύσουμε λίγο την προσπάθεια τους αυτή.

εσεις τι πιστεύετε ότι έφταιξε?
για μια τόσο νέα εταιρία οι πληρότητες τις τάξεως του 60% δεν νομίζετε ότι αρκούν?
όσον αφορά την τιμολογιακή τις πολιτική? πως ήταν οι τιμές τις?
είχατε πετάξει μαζί τις?


θα μου πείτε και εύλογα γιατί σκαλίζω παλιές ιστορίες... και έχετε δίκιο αλλα θεωρώ αδικία μια τέτοια καταληξη από μια εταιρία που (κατά τα φαινόμενα πάντα) είχε μια αριστη κοινωνική ευθύνη τόσο απέναντι στον επιβάτη - πελάτη τις όσο και προς το περιβάλλον τις και αυτό φάνηκε αδιάψευστα όταν και κατά το κλείσιμο τις κανεις δεν έμεινε ξεχασμένος ούτε από την μεριά τον συνεργατών μιας και αποζημιώθηκαν όλοι ούτε όμως και από πλευράς πελατών μιας και φρόντισαν ώστε να μην εκθέσουν κανέναν.

edit:
μήπως τελικά dεν είναι τόσο λάθος να θέλει κάποιος να προσφέρει τόσο καλές υπηρεσίες και αναφέρομαι στα ολοκαίνουρια ιδιόκτητα jet? πιστεύετε ότι έφταιξε το γεγονός ότι απότομα τα χρέη από τον στόλο ήταν τεραστια και δεν μπόρεσαν να καλυφθούν η απλά δεν υπήρξε το μερίδιο τις αγοράς to opoio η εν λόγο εταιρία χρειαζόταν για να kratithei στη ζωή?
 
κατα την ταπεινη μου αποψη το λαθος ηταν στους αρχικους υπολογισμους. η axon εκανε ενα ανοιγμα με νεα αεροσκφοι που σιγουρα μακροπροθεσμα θα ειχαν μικροτερο λειτουργικο βαρος αλλα βραχυπροθεσμα θα την φορτωναν με πολλα χρεη.επελεξε να μειωσει το περιθωριο κερδους της για χαρη της ανεσης του πελατη και του κυρους της..πετουσε με jet εκει που η aegean τοτε πετουσε με turboprops...οι πληροτητες της ηταν αρκετα καλες..αλλα και πιστευω πως ηταν θεμα χρονου να αποδοσει η προσπαθεια καρπους...το θεμα ειναι σε ποιο χρονικο οριζοντα ειχαν θεσει οι επενδυτες το break even...και αν τελικα μπορουσαν οικονομικα να περιμενουν να ερθει εκεινη η ωρα....

για μενα ειναι λαθος να αξιολογουμε τοσο επιφανειακα καποιες επιχειρηματικες προσπαθεις....το αν μια εταιρια ξεκινησει με νεα η με πλαια αεροσκαφη εξαρταται απο την αρχικη της οικονομικη κατασταση και απο το χρονικο σημειο που περιμενουν ιο επενδυτες καρπους.

μην ξεχναμε πως πολλες συγχρονες ιστοριες επιτυχιας ξεκινησαν με παλια αεροσκφη...νοικιασμενα απο τους σημερινους ανταγωνιστες...

η easy ξεκινησε με 2 737-200 proin ba.....ισως σημερα στην ba αν γυρνουσαν τον χρονο πισω να τα ειχαν κανει κατσαρολες μια ωρα αρχιτερα... ;)
 
Το στήσιμο μιας αεροπορικής εταιρείας είναι πολύ δύσκολο. Πρόκειται για ένα 'προϊόν' που είναι άμεσα σχετιζόμενο με τον πελάτη, τις συνθήκες ανταγωνισμού, οικονομικές συγκυρίες, κλπ.

Κανείς δεν μπορεί να ξεκινήσει με σκοπό να έχει άμεσα επιτυχία (κέρδη, αναγνωρισιμότητα στην αγορά, ανάπτυξη...). Οι 'συνταγές' είναι δύσκολο να εφαρμοστούν σε κάθε αγορά. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να ξεκινήσει με μικρά βήματα (ένα-δύο ΑΦ) και να περιμένει σταδιακή επιτυχία. Κάτι τέτοιο έκανε η Hellas Jet, χωρίς επιτυχία. Μπορεί όμως να ξεκινήσει μαζικά (ένα άσχετο παράδειγμα, η ΝovaBank ξεκίνησε ανοίγοντας ταυτόχρονα 60 καταστήματα!) ρίχνοντας στην αγορά πολύ χρήμα και να τα ...ξεγράψει για 5 χρόνια!

Την εποχή που λειτουργούσε η Axon υπήρχαν τρείς ανταγωνιστές, η Cronus, η Aegean (δεν ξέρω αν τότε είχε ήδη απορροφήσει την Αir Greece) και η ΟΑ, στην ίδια αγορά. Κάπου έχασε το κουράγιο της, βοηθούντος ίσως του κλίματος Sept-11.
 
Kalispera paidia,
San prwin ergazomenos tis AXON AIRLINES (kai para poly euxaristimenos), ofeilw na kanw merikes paratiriseis. Kat'arxin i etaireia itan poly swsta stimeni kai apo poly axiologous anthrwpous. To business plan itan kala meletimeno_Ola itan programmatismena, apo to prosopiko, tis ekpaideuseis, tin syntirisi, mexri tis stoles mas, ta repo mas kai tous misthous mas. Isws to commercial department na epasxe ligo, alla mia swsti aeroporiki etaireia kanei panta ena programmatismo 5 etwn, kai xerei oti arxika tha "mpei mesa". Par'ola auta, ta apotelesmata itan poly kalytera ap'oti anamenotan, eidika me ta charters kai ta domestic flights.

To oti eixame kainouria aeroskafi, itan megalo yper. Ekei pou i Aegean xrisimopoiouse turbo-prop, i Axon xrisimopoiouse jet (Embraer 145) me molis 100-200 kila kausimou ana wra parapanw apo to ATR kanontas ti diarkeia tis ptisis poly mikroteri (Mykonos 13-15 lepta tis wras, Hrakleio peripou 30 lepta, Thessaloniki-Rhodes & Thessaloniki Heraklion 55 lepta, enanti 1:40 tou ATR klp.)

To service stin kampina itan apsogo, agize ta oria tis polyteleias, apo cabin crew members, apsoga ekpaideumena, oi de kopeles,itan stin pleiopsifia tous.....koukles (paizei kai auto megalo rolo, san prwti entypwsi, eidika otan theleis na kerdiseis neous epivates). To eswteriko twn aeroskafwn, panta katharo kai poly prosegmeno (dermatina kathismata klp).

Ola pigainan kala, eixame kales plirotites. Dystyxws omws i etaireia stamatise na petaei, perissotero gia politikous logous kai ligotero gia otidipote allo. H 9/11 itan apla i aformi. H AXON stoxeue stin apoktisi tis OA kai isws na itan kai autos o logos tis dimiourgias tis. Oi perissoteroi apo tous prwin ergazomenous tis AXON pisteuoume oti o Kos Liakounakos, mallon piestike apo tin tote kyvernisi na diakopsei ti leitourgia tis etaireias. Den tha mathoume omws pote, ti pragmatika synevi.

To mono pou exw na pw meta apo ola auta, einai ena megalo KRIMA. H AXON eixe kataferei to akatorthwto: Na mazepsei mia megali omada atomwn kai na tous kanei na doulepsoun armonika kai xwris provlimata metaxy tous. Olo to iptameno proswpiko (cockpit kai cabin crew) apoteleito apo exairetika axiologa atoma, toso san epaggelmaties,oso kai san antrwpous. H epikoinwnia mas itan apsogi kai oi parees mas yparxoun akoma!!!! To ground staff itan episis apsogo kai kala ekpaideumeno. Ypirxe mia armonia.

H AXON itan i kalyteri etaireia pou ypirxe pote stin Ellada kai dystyxws den tha yparxei alli, apla kai mono giati oi aeroporikes etaireies sti xwra mas koitane MONO pws "tha tin vgaloun ftina" eis varos tou proswpikou kai syxna eis varos tis syntirisis kai kata synepeia eis varos tis asfaleia ptisewn. Makari na yparxoun kai alloi pou tha akolouthisoun to paradeigma tou Thwma Liakounakou.
 
αδικία λοιπόν, αδικία είναι η μονh λέξη που μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω olla αυτά τα περιστατικά για μια εταιρία που πραγματικά είχε κάθε λόγο και κάθε μέσο να eiparxei ακόμα.

ας γιρισουμε λίγο όμως στο οικονομικό μέρος τις ιστορίας,
στη διάθεση μας είναι οι ισολογισμοί τον περίπου 2 ετών λειτουργίας τις, τα 18 μου χρονια και το eντελος ξένο αντικείμενο που σπουδάζω δεν μπού επιτρέπουν να toys σχολιάσω αλλα από πλευράς αποδόσεων πως ήταν η εταιρία?? όταν λέμε ότι θα είχε κέρδη σε έναν ορίζοντα αρκετά μακροπρόθεσμο για ποσα χρονια μιλάμε? ακόμα αναρωτιέμαι τι λoγο θα είχε μια κυβέρνηση να πιέσει για αναστολή λειτουργίας μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας η οποια είχε μεγάλο μέλλον άρα τζίρους άρα και εισφορές προς το κράτος...

δικαια κατά τι γνώμη μου δημιουργούνται προβληματισμοί όπως το ότι ίσος να υπήρχαν πέσεις από τον ανταγνωσισμό μέσο τις κυβέρνησις, σίγουρα η aegean θα ήθελε ένα καθαρότερο ελληνικό ουρανό οποτε μαζί με την cronus είχαν λόγο να πολεμήσουν την νέα και ελπιδοφόρα προσπάθεια.

ακόμα δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι έφταιξε η εκάστοτε κυβέρνηση μιας και αυτή έναν επενδυτη για την ΟΑ έψαχνε, τι καλύτερο λοιπόν από έναν έλληνα επενδυτη ο οποιος θα παρέχει και μια πιο πατριωτική εκμετάλλευση και σίγουρα θα είχε μια κάποια καλύτερη επικοινωνία τόσο με τις αρχές όσο και με την διοίκηση τον ΟΑ. σίγουρα δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι παρασκήνιο αλλα νομίζω ότι είναι εύλογες απορίες τον οποιον οι απαντήσεις μπορούννα τουλάχιστον να προσεγγιστούν.


ευχάριστο πολύ τον φίλο FL420 μιας και η περιγραφή του για το κλιμα που επικρατούσε στην εταιρία ήταν poli katatopistiki kai προσωπικά ήρθα πιο κοντά σε mia εταιρία την οποια δεν πρόλαβα ζωντανή και για την οποια ήθελα να πάθω αρκετά.
 
αν η ελληνικη κυβερνιση ηθελε να δει κερδη απο τον αεροπορικο κλαδο θα μπορουσε να κανει πολλες αλλες κινησες που βλεπει να γινονται στο εξωτερικο αλλα αυτη σφυριζει κλεφτικα σε παραδοσιακους ρυθμους....συνεπως μην θεωρεις μεγα προσον το γεγονος πως η axon θα εφερνε κερδη

νομιζω πως ακαδημαικα μια εταιρια σχεδιαζεται με στοχο να πιασει break even κοντα στα 5 χρονια...αλλα αυτο ειναι καθαρα ακαδημαικο...δεν ειναι λιγες οι φορες που πολλοι επιχειρηματιες κανουν ενα βημα με στοχο να βγαλουν κερδος σε πολυ πιο συντομο διαστημα και στη συνεχεια να ξαναεπενδισουν(σαν να λεμε σταδιακη επενδυση σε δυο βηματα) και επισης υπαρχουν εταιριες που δεν εχουν σκοπο να κερδισουν..μιας και υπαρχει ενας χαλιφης η μια...Ιταλια και Ελλαδα απο πισω τους... ;)

και εγω πολλες φορες σκεφτικα πως ευθυνες εχει και το κρατος για το κλεισιμο τοσο της axon αλλα και thw galaxy...σκεφτειτε πως οταν κλεινει ενα εργοστασιο το παιζουν θεμα τα καναλια για μερες...την axon kai thn galaxy...τις εφαγε το σκοταδι...

ειμαι μπερδεμενος..δεν εχω καταληξει καπου..αλλα το σιγουρο ειναι πως στη ελλαδα γινονται πολλα ευτραπελα...και ειμαι σιγουρος πως παλιοτερα οι κυβερνησιες δεν ειχαν σκοπο να ιδιοτικοποιησουν την οα....αν το ηθελαν πραγματικα και εγκαιρως..τοτε θα εβρισκαν αγοραστη.....στην οα βολευαν πολλους ψηφοφορους...

ενα ακομα τρελο που συνεβει στην ελλαδα ειναι η σταδιακη συγχονευση της a3 με την cronus και την air greece....νομιζω πως δεν ειναι κοντρα στους κανονες του εμποριου και τυ ανταγωνισμου....αλλα η τελευταια λεξη δεν υπηρχε για πολλα χρονια στο λεξιλογιο των ελληνικων κυβερνησεων...
 
FL420":3stldkw0 said:
Kalispera paidia,
San prwin ergazomenos tis AXON AIRLINES (kai para poly euxaristimenos), ofeilw na kanw merikes paratiriseis. Kat'arxin i etaireia itan poly swsta stimeni kai apo poly axiologous anthrwpous. To business plan itan kala meletimeno_Ola itan programmatismena, apo to prosopiko, tis ekpaideuseis, tin syntirisi, mexri tis stoles mas, ta repo mas kai tous misthous mas. Isws to commercial department na epasxe ligo, alla mia swsti aeroporiki etaireia kanei panta ena programmatismo 5 etwn, kai xerei oti arxika tha "mpei mesa". Par'ola auta, ta apotelesmata itan poly kalytera ap'oti anamenotan, eidika me ta charters kai ta domestic flights.

To oti eixame kainouria aeroskafi, itan megalo yper. Ekei pou i Aegean xrisimopoiouse turbo-prop, i Axon xrisimopoiouse jet (Embraer 145) me molis 100-200 kila kausimou ana wra parapanw apo to ATR kanontas ti diarkeia tis ptisis poly mikroteri (Mykonos 13-15 lepta tis wras, Hrakleio peripou 30 lepta, Thessaloniki-Rhodes & Thessaloniki Heraklion 55 lepta, enanti 1:40 tou ATR klp.)

To service stin kampina itan apsogo, agize ta oria tis polyteleias, apo cabin crew members, apsoga ekpaideumena, oi de kopeles,itan stin pleiopsifia tous.....koukles (paizei kai auto megalo rolo, san prwti entypwsi, eidika otan theleis na kerdiseis neous epivates). To eswteriko twn aeroskafwn, panta katharo kai poly prosegmeno (dermatina kathismata klp).

Ola pigainan kala, eixame kales plirotites. Dystyxws omws i etaireia stamatise na petaei, perissotero gia politikous logous kai ligotero gia otidipote allo. H 9/11 itan apla i aformi. H AXON stoxeue stin apoktisi tis OA kai isws na itan kai autos o logos tis dimiourgias tis. Oi perissoteroi apo tous prwin ergazomenous tis AXON pisteuoume oti o Kos Liakounakos, mallon piestike apo tin tote kyvernisi na diakopsei ti leitourgia tis etaireias. Den tha mathoume omws pote, ti pragmatika synevi.

To mono pou exw na pw meta apo ola auta, einai ena megalo KRIMA. H AXON eixe kataferei to akatorthwto: Na mazepsei mia megali omada atomwn kai na tous kanei na doulepsoun armonika kai xwris provlimata metaxy tous. Olo to iptameno proswpiko (cockpit kai cabin crew) apoteleito apo exairetika axiologa atoma, toso san epaggelmaties,oso kai san antrwpous. H epikoinwnia mas itan apsogi kai oi parees mas yparxoun akoma!!!! To ground staff itan episis apsogo kai kala ekpaideumeno. Ypirxe mia armonia.

H AXON itan i kalyteri etaireia pou ypirxe pote stin Ellada kai dystyxws den tha yparxei alli, apla kai mono giati oi aeroporikes etaireies sti xwra mas koitane MONO pws "tha tin vgaloun ftina" eis varos tou proswpikou kai syxna eis varos tis syntirisis kai kata synepeia eis varos tis asfaleia ptisewn. Makari na yparxoun kai alloi pou tha akolouthisoun to paradeigma tou Thwma Liakounakou.

den mas eipes omos poios ftei gia tin mi apoktisis tis oa?
 
Το ποιος φταιει δεν μπορουμε να το ξερουμε εμεις ως κοινοι θνητοι,ειδικα οταν τα οικονομικα και πολιτικα συμφεροντα (βλ. ψηφοι στις εκλογες) βασιλευουν στη ληψη οποιασδηποτε σημαντικης αποφασης.Αυτη ειναι μια παγια τακτικη σε ολα τα μηκη και πλατη της γης. Μπορουμε να κανουμε μονο εικασιες και ποτε δεν θα μαθουμε τι συνεβη στ'αληθεια. Πιστευω οτι το φταιξιμο δεν προερχεται μονο απο μια πλευρα. Ομως δεν θα ηθελα να επεκταθω περισσοτερο, γιατι οτι εγινε, δεν αλλαζει και αυτο ειναι που δεν ξεχναμε και που μας αφησε την πικρια. Τουλαχιστον ειχαμε την τυχη να δουλεψουμε και να ζησουμε, την εμπειρια μιας μεγαλης και σωστης αεροπορικης εταιρειας που στηθηκε με πολυ καλες βασεις και μερακι, απο εξαιρετικους ανθρωπους
 
FL420":2brdv383 said:
Το ποιος φταιει δεν μπορουμε να το ξερουμε εμεις ως κοινοι θνητοι,ειδικα οταν τα οικονομικα και πολιτικα συμφεροντα (βλ. ψηφοι στις εκλογες) βασιλευουν στη ληψη οποιασδηποτε σημαντικης αποφασης.Αυτη ειναι μια παγια τακτικη σε ολα τα μηκη και πλατη της γης. Μπορουμε να κανουμε μονο εικασιες και ποτε δεν θα μαθουμε τι συνεβη στ'αληθεια. Πιστευω οτι το φταιξιμο δεν προερχεται μονο απο μια πλευρα. Ομως δεν θα ηθελα να επεκταθω περισσοτερο, γιατι οτι εγινε, δεν αλλαζει και αυτο ειναι που δεν ξεχναμε και που μας αφησε την πικρια. Τουλαχιστον ειχαμε την τυχη να δουλεψουμε και να ζησουμε, την εμπειρια μιας μεγαλης και σωστης αεροπορικης εταιρειας που στηθηκε με πολυ καλες βασεις και μερακι, απο εξαιρετικους ανθρωπους
Αν και παρα πολυ καιρο διαβαζω μονο ,μαλλον εφτασε ο καιρος και να γραψω.επειδη ο κυριος παραπανω που σου εκανε μια ερωτηση,μαλλον κατι ξερει, αλλα επειδη εγω δεν ειμαι κοινος θνητος :D :D και τυχαινει να ξερω,σου λεω λοιπον οτι για το θεμα της ολυμπιακης φταιει μονο το πρωην αφεντικο σας,και κανενα συμφερον,και μπορεις να ρωτησεις οποιον χειριστη της ολυμπιακης ηταν στην συναντηση με τον λιακουνακο,τι τους ειπε με το καλημερα ,και μετα αυτοι του ειπαν περνατο απο τη βουλη και βλεπουμε,οσο για τα στελεχοι σας δεν τους ξερω ολους αλλα εναν που ειχατε, και μαλιστα σε μεγαλη θεση, ειναι η αιτια που εκλεισε και η hellas jet.Γιαυτο καλυτερα να σταματησουμε την κουβεντα εδω ,γιατι ο πρωην ειναι στα σκαρια να κλειση και αλλη εταιρια,τα life style τον μαρανανε.καλη σαρακοστη
 
Top