Cretan Airlines

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.592
Likes
2.771
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Ίσως θυμάστε την Cretan Airlines που ιδρύθηκε το Μάρτιο του 93. Είχε φέρει 3 Α320 της Adria τα οποία είχε βάψει στα όμορφα χρώματα της:
To SX-BAS http://www.airpics.net/photo/SX-BAS-Air ... nes/8847/L
To SX-BAT http://www.airpics.net/photo/SX-BAT-Air ... nes/8848/L
και το SX-BAU http://www.airpics.net/photo/SX-BAU-Air ... nes/8849/L

Κάτι που μόλις έμαθα τυχαία: Το παρακάτω Dornier 328 http://www.airpics.net/photo/D-CASU-Dor ... tled/947/L με τα χρώματα της Νιγηριανής Afrimex (που ποτέ δεν παρέλαβε γιατί ποτέ δεν άνοιξε) είχε έρθει για demo στην Cretan Airlines (και δεν ήταν delivery flight όπως θεωρούσα ως τώρα) η οποία, μάλιστα, είχε παραγγείλει 2 αεροσκάφη για να κάνει εσωτερικές πτήσεις αντί των 2 από τα 3 Α320 που είχε νοικιάσει και έληγαν τα συμβόλαια. Θα συνέχιζε με 2 Α320 (το SX-BAS που ήδη είχε) και ένα ακόμα Α320, το SX-BAX http://www.airpics.net/photo/SX-BAX-Air ... nes/8850/L το οποίο πρόλαβε και παρέλαβε τελικά 2 μήνες πριν κλείσει.

Δυστυχώς όμως δεν πρόλαβε να πάρει τα παραγγελθέντα Do 328 αφού τον Απρίλιο του '95 έκλεισε οριστικά.
 
Πολύ σωστά. Κάτι είχα διαβάσει τότε.
Κρίμα που δεν άντεξε. Την προτιμούσαν αρκετοί στη Γερμανία.
 
Παρουσίαση - Cretan Airlines

KRT+logo1.jpg


H Cretan Airlines [κωδικοί C5 / KRT] ιδρύθηκε το 1992 απο κρητικούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνταν στον χώρο του τουρισμού. Δεν πρέπει να συγχέεται με την μετέπειτα ιδρυθήσα Cretan Airways που δεν κατάφερε να έχει πτητικό έργο. Την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης την παρέλαβε την 1 Ιουνίου 1992. Το πρώτο αεροσκάφος, ένα Airbus A320-231 με στοιχεία νηολογίου SX-BAT (cn 113), το οποίο ήταν μισθωμένο από την Adria Airways η εταιρεία το παρέλαβε τον Μάρτιο του 1993. Η πρώτη πτήση έγινε μέσα Απριλίου, μετά την παραλαβή του δεύτερου Α320-231 (SX-BAS, cn 43) στις αρχές του μήνα. 'Ηταν από τις πρώτες εταιρείες που προσπάθησαν να εδραιωθούν στην Ελλάδα, μετά την αλλαγή της σχετικής νομοθεσίας στις αρχές της δεκαετίας, η οποία ευνοούσε κυρίως εταιρείες charter. Σκοπός ήταν να μεταφέρει από και προς την Ελλάδα ευρωπαίους πελάτες των ιδρυτών της στα ξενοδοχεία της Κρήτης. Παρά το ότι η εταιρεία ξεκίνησε με σκοπό να εκτελεί ναυλωμένες πτήσεις, είχε ανοίξει ένα σταθερό δρομολογιο μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αθήνας - Κρήτης, ενώ σκόπευε να λειτουργήσει επιπλέον εσωτερικά δρομολόγια. Γιαυτό τον σκοπό είχε πρόθεση να προμηθευτεί υπερσύγχρονα αεροσκάφη τύπου Dornier Do328 (τότε αποτελούσαν ην αιχμή της τεχνολογίας διαθέτοντας μέχρι και HUD στον σταταρ εξοπλισμό!), ενώ ένα Fokker F100 ήταν να έρθει για την άμεση επέκταση του στόλου. Τα αεροσκάφη δεν προμηθεύτηκαν ποτέ, μιας και η εταιρεία σύντομα είχε να αντιμετωπίσει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, απόρροια των χαμηλών πληροτήτων, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες. Η ILFC καθήλωσε τα αεροσκάφη που της ανήκαν, λόγω υπέρογκων χρεών (ένα 5ο Α320 ήταν έτοιμο να παραδωθεί, κάτι που δεν έγινε), με αποτέλεσμα την άμεση ανάκληση της άδειας πτητικής εκμετάλλευσης της εταιρείας από την ΥΠΑ, τον Απρίλιο του 1995. Στο διάστημα της λειτουργίας της είχε μεταφέρει περίπου 100.000 επιβάτες (αριθμός ιδιαίτερα χαμηλός, παίρνοντας υπ'οψιν και τον αριθμό των αεροσκαφών που ήταν ταυτόχρονα σε λειτουργία), ενώ απασχολούσε περίπου 250 άτομα.

Να σημειωθεί οτι η εταιρεία έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Airbus A320 (SX-BAT), πρίν από την S.E.E.A., ενώ είχε πετάξει συνολικά με 4 αεροσκάφη, 3 εκ των οποίων είχαν για αρκετό διάστημα το σλοβενικό νηολόγιό τους (καθότι μισθωμένα από την Adria Airways, όπως ήδη αναφέρθηκε). Η εταιρεία εκτελούσε δρομολόγια από αεροδρόμια της Κρήτης κυρίως προς: Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία.

Φυσικά, όποιος έχει πιο πολλά στοιχεία, μπορεί να τα παραθέσει. Όλες οι παρουσιάσεις βασίζονται σε προσωπική έρευνα την εποχή 2011-2012.
 
Top