Παρουσίαση - Αrista International Airlines

Στέφος

First-Class-Member
Εγγραφή
15/04/2012
Μηνύματα
711
Likes
153
Περιοχή
Γερμανία
Website
hellenicaviationhistory.blogspot.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDMA
Η εταιρεία δεν ήταν "ελληνική" με την καθαυτή έννοια, ήταν κάτι όπως η SkyGreece της εποχής, αλλά πιο επιτυχημένη...

Η Αrista International Airlines [κωδικοί RY / RAQ?] ιδρύθηκε (με ισχυρή ελληνική συμμετοχή και επιχειρισιακό σχεδιασμό με προσανατολισμό την ελληνική αγορά, γιαυτό και γίνεται παρουσίαση της) τον Ιούλιο του 1981 ως Tourlite International Airlines (δεν πρέπει να συγχέεται με την Tourlite International, που δραστηριοποιήθηκε από τις αρχές του 1990 και μετά, και ήταν αποκλειστικά tour operator). Από την αρχή είχε σαν στόχο να δραστηριοποιηθεί στον χώρο των μισθωμένων πτήσεων, κυρίως προς Αθήνα. Να σημειωθεί ότι πρόεδρος της ήταν ο ελληνικής καταγωγής Nicholas Athans (Νικόλαος Αθανασίου), ενώ υπεύθυνος "Μάρκετινγκ και πωλήσεων" ήταν ο κ. Δημήτρης Κώστας.
Λίγο πρίν τον Mάρτιο του 1982, όταν ήταν να έρθει το πρώτο Douglas DC-8-62CF (στοιχεία νηολογίου SE-DBI, cn 46129/523), μισθωμένο από την SAS, άλλαξε το όνομα σε Arista International Airlines. Η πρώτη πτήση ήταν στις 24 Μαρτίου, με προορσμό το Νασσάου. Τον Ιούνιο του 1983 η εταρεία παρέλαβε το δεύτερο της αεροσκάφος, επίσης ένα Douglas DC-8-62 με στοιχεία νηολογίου SE-DDU (cn 45906/30), επίσης μισθωμένο από την SAS. Ο χρόνος της αρχικής μίσθωσης για τα αεροσκάφη της SAS ήταν για 3 χρόνια. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία εξυπηρετούσε ήδη Κάϊρο, Αζόρες, Ρώμη, Λισαβώνα, Τελ Αβίβ, Λας Βέγκας.

Γρήγορα η εταιρεία οδηγήθηκε στο συμπέρασμα ότι η εξυπηρέτηση της γραμμής Νέα Υόρκη - Αθήνα αποκλειστικά στα πλαίσια μίσθωσης δεν ήταν κερδοφόρα. Έτσι αποφασίστηκε το μεγάλωμα του δικτύου και αυξηση του στόλου. Έτσι η εταιρεία το τρίτο μισθωμένο αεροσκάφος της από την SAS το παρέλαβε τον Ιανουάριο του 1983, ένα Douglas DC-8-62C (ΟY-KTE, cn 45922/335). Το δίκτυο μεγάλωσε και εξυπηρετούσε πλέον από Νέα Υόρκη προορισμούς όπως (εκτώς της Αθήνας, Ρώμη, Τελ Αβίβ, Μαϊάμι, Λονδίνο, Παρίσι και Ρίο ντε Τζανέϊρο.
To επόμενο Douglas DC-8-63CF ήρθε το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου και είχε μια ιδιαιτερότητα. Ενώ παραδώθηκε ως N920CL (cn 46058/433) και μισθωμένο από την Capitol, τον Απρίλιο του 1984 άλλαξε ενώ ήταν ακόμη στην εταιρεία και έγινε N950JW, γιατί η ιδιοκτησία είχε περάσει στην Arrow Air.

Παράλληλα με την αύξηση του στόλου και το μεγάλωμα του δικτύου, η εταιρεία θέλησε να αρχίσει να εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις από Νέα Υόρκη προς Αθήνα, μεταφέροντας παράλληλα εκεί την έδρα της. Όπως ήταν φυσικό η αντίδραση της ΥΠΑ (δλδ της τότε κυβέρνησης) ήταν κάθετη σε μια τέτοια ενέργεια και αρνήθηκε την έκδοση ΑΟC, λόγω του μονοπωλείου της Ολυμπιακής στη συγκεκριμένη διαδρομή. Οπως ήταν φυσικό, και έμελλε να επαναληφθεί πολλές φορές ακόμη στο μέλλον, οι επενδυτές έχασαν το ενδιαφέρον τους (μαζί με τα επενδεδυμένα κεφάλαια) και η εταιρεία αναγκάστηκε τον Μαϊο του 1984 να σταματήσει τις εργασίες της. Εκείνη την περίοδο η εταιρεία απασχολούσε περί τα 130 άτομα.

Ενδιαφέρον ίσως, το ότι το 2003 ο ιδρυτής και πρόεδρος της Arista, κ. Αθανασίου ίδρυσε και πάλι την Tourlite International Inc.

Φυσικά, όποιος έχει πιο πολλά στοιχεία, μπορεί να τα παραθέσει. Όλες οι παρουσιάσεις βασίζονται σε προσωπική έρευνα την εποχή 2011-2012.
 
Mια απο τις 2 διαφορετικες safety cards της εταιρειας που εχω. Στην πισω πλευρα το DC-8 φερνει το ονομα "MARO", το ονομα που ειχαν δωσει στο SE-DDU.
 
Φίλε Στέφο, αφού σε ευχαριστήσω προσωπικά για την καλές και ενημερωμένες αναφορές σου στις παλαιές εταιρείες, Δέξου σε παρακαλώ τις ευχαριστίες από ένα εκ των Μετόχων της εταιρείας και τότε Γενικό Διευθυντή, για την ωραία αναμνηστική Safety Card την οποία του έστειλα. Μια μικρή διόρθωση έτσι για την Ιστορία. Η συγκεκριμένη εταιρεία δεν κατέθεσε ποτέ Αίτηση στην Ελληνική ΥΠΑ για έκδοση AOC. Πραγματοποιούσε μόνο πτήσεις Charter στην Ευρώπη. Η διακοπή των πτήσεων έγινε λόγω της εφαρμογής του Νόμου FAR 36 (Noise Level Restrictions για τα συγκεκριμένα α/φη). Η εταιρεία σταμάτησε τις πτήσεις τον Μάιο του 1984 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 1984 αλλά στην συνέχεια κάποιοι μέτοχοι απεχώρησαν (με κυριότερο τον Ν. Αθανασίου) η δε εταιρεία στην συνέχεια πουλήθηκε.
 
Top