Failed start up: Lamda Airlines

Στέφος

First-Class-Member
Εγγραφή
15/04/2012
Μηνύματα
710
Likes
151
Περιοχή
Γερμανία
Website
hellenicaviationhistory.blogspot.de
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDMA
H LAMDA Airlines [κωδικοί - / LMD] ιδρύθηκε στις αρχές του 1992 από τον κ. Χρήστο Λυκομήτρο, ενώ βασικός μέτοχος ήταν μια ελληνική ναυπηγική εταιρεία. 'Ηταν από τις πρώτες εταιρείες που κατέθεσαν στην ΥΠΑ αίηση για απόκτηση άδειας εκμετάλλευσης, και ίσως η πρώτη πραγματικά σοβαρή προσπάθεια που είχε γίνει στον χώρο και παράλληλα καταδικάστηκε να μείνει στα χαρτιά μόνο. Η εταιρεία ειχε παραγγείλει τον Μάρτιο του 1992 2 καινούρια αεροσκάφη από την McDonnell Douglas τύπου MD-83, ενώ είχε και μια προαίρεση για άλλα 2 καινούρια αεροσκάφη του ίδιου τύπου. Μάλιστα για να συμβαδίζει με τους αυστηρούς (τότε – απαράδεκτους για τα σημερινά δεδομένα) νόμους, είχε προκαταβάλλει το 10% εξ ιδίων κεφαλαίων σε μετρητά στην McDonnell Douglas, ενώ το ποσό που έλειπε για να φτάσει το 51% της αξίας των αεροσκαφών (ώστε να μπορούν να θεωρηθούν ιδιοκτησία της) θα το έπαιρνε με τη μορφή δανεισμού από γαλλική τράπεζα με την οποία είχε κάνει συμφωνία ετήσιας αποπληρωμής μετά τον πρώτο χρόνο λειτουργείας της εταιρείας. Η σε μεγάλο ποσοστό συμμετοχή της ναυπηγικής εταιρείας ήταν αρκετή για την εγγυοδότηση του προγράμματος. Η εταιρεία είχε λάβει και τις σχετικές διαβεβαιώσεις από την ΥΠΑ για το νομότυπο της υπόθεσης. Η εταιρεία σκόπευε να αρχίσει τσάρτερ πτήσεις προς διάφορους προορισμούς στην Ευρώπη τον 'Αυγουστο του 1992, ενώ σχεδίαζε την έναρξη προγραμματισμένων πτήσεων εσωτερικού, όταν θα είχε ολοκληρωθεί η ανάπτυξη της εταιρείας και θα μπορούσε να προσθέσει τα κατάλληλα αεροσκάφη.

Και ενω εκείνη την εποχή και εν μέσω ανακατατάξεων η Lamda περίμενε το AOC της από την ΥΠΑ, η Olympic Airways έκανε τα αδύνατα δυνατά ώστε να καθυστερεί η έκδοση. Διότι, παρά τη συμμετοχή της ναυπηγικής εταιρείας, τις εγγυήσεις της γαλλικής τράπεζας και το γεγονός οτι η εταιρεία θα πετούσε με ολοκαίνουρια αεροσκάφη, η ΥΠΑ απεφάνθη ότι δεν υφίσταται γερή οικονομική βάση, με αποτέλεσμα να μην εκδόσει την άδεια. Στις αρχές του 1993 οι εμπλεκόμενοι, απογοητευμένοι με τη στάση της ΥΠΑ παράτησαν το εγχείρημα. Ο κ. Λυκομήτρος παρέμεινε όμως στον αεροπορικό χώρο και κάποια χρόνια αργότερα ίδρυσε την AEROGENESIS Α.Ε.

Η εταιρεία δεν παρέλαβε ποτέ αεροσκάφη, στοιχεία των οποίων θα μπορούσαν να αναγραφούν εδώ.
 
Top