LGTS/SKG: Έργα στο intersection των διαδρόμων

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για το αεροδρόμιο «Μακεδονία»
skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 23 Οκτ 2017, 14:18

Ulrike έγραψε:Να ρωτήσω κάτι άλλο: αυτές οι 4 πτήσεις την ώρα αφήνουν και κάποια περιθώρια; Δηλ. εάν η πρώτη απ΄αυτές φτάνει / φεύγει με καθυστέρηση, λογικά θα έχει επιπτώσεις και στις άλλες (και μέχρι το βράδυ πού θα φτάσουν οι καθυστερήσεις...). Ή εάν στις πρωινές ώρες υπάρχει ομίχλη, οι πτήσεις μπορούν να γίνουν αργότερα, ή αναγκαστικά θα ακυρωθούν λόγω έλλειψης slots;


Τα airports slots που παρέχει η Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣΠ) είναι ένας γενικός προγραμματισμός των δρομολογίων σε επίπεδο σεζόν. Το αν τη συγκεκριμένη μέρα οι πτήσεις για x,y λόγους έρθουν με καθυστέρηση (καιρός, τεχνικοί λόγοι, επιχειρησιακά θέματα κ.α.) είναι θέμα της εναέριας κυκλοφορίας και του flow control να τις διαχειριστεί, βάζοντας CTOT κτλ. Μπορεί το όριο που θα θέσει η εναέρια κυκλοφορία κατά περίπτωση -αναλόγως με τις συνθήκες- να είναι και υψηλότερο από 4 αφίξεις/ώρα.

costasim έγραψε:Προσωπικά δεν μπορώ να συσχετίσω την ΑΣΦΑΛΕΙΑ με την ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Δηλ. γιά πάνω από 4 πτήσεις την ώρα πώς τίθεται θέμα ασφάλειας;


Τι σχέση έχει η χωρητικότητα που χρησιμοποιείται για τη διαχείριση των slots με την ασφάλεια; Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο.
Η χωρητικότητα είναι μειωμένη γιατί ο 10L/28R δεν θα έχει παράλληλο τροχόδρομο όποτε τα αεροσκάφη θα τον καταλαμβάνουν για περισσότερο χρόνο ενώ και η διαδικασία προσέγγισης Circling απαιτεί μεγαλύτερα separation minima μεταξύ των αεροσκαφών.

Τα θέματα ασφαλείας που μπορεί να έχουν τεθεί σχετίζονται με άλλες παραμέτρους.

costasim έγραψε:αλλά με πλάτος περί τα 30μ (όπως φαίνεται από την δορυφ) καί με σταθερά εμπόδια σε μάλλον οριακές αποστάσεις από αυτόν, πώς ξεπερνώνται τα θέματα ασφάλειας;
Εν τω μεταξύ ο τροχόδρομος του υπό αναβάθμιση διαδρόμου έχει πλάτος περί τα 45μ καί μάλλον ήταν φτιαγμένος να χρησιμοποιείται εναλλακτικά με αυτόν γιά προσαπωγειώσεις.


Λίγο μπερδεύτηκα. Ο τροχόδρομος που θα χρησιμοποιηθεί ως διάδρομος 10L/28R είναι ο τροχόδρομος του υπό αναβάθμιση διαδρόμου...
1 x


costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36
x 1

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό costasim » 23 Οκτ 2017, 21:45

Α... δεν είχε διευκρινισθεί ή δεν το είχα διαβασει. Οπότε είναι πιό εύκολα τα πράγματα.
Αν δεν κάνω λάθος παρόμοιες διατάξεις διαδρόμου -τροχοδρόμου έχουν όλα τα στρατιωτικά, γιά λόγους ασφάλειας , ενώ μπορούν , τα στρατιωτικά α/φη, να απογειώνονται χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα καί τον κύριο διάδρομο καί τον τροχόδρομο, σε περιπτώσεις έκτακτες.
0 x

Holy Dio
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 156
Εγγραφή: 23 Αύγ 2014, 17:56
x 84

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Holy Dio » 24 Οκτ 2017, 11:12

Γιατί πιο εύκολα; Και σε σχέση με ποιά άλλη λύση;

Όπως και να έχει, θα είναι μια περίοδος στην οποία η κυκλοφορία θα διαχειρίζεται από όλους αρκετά συντηρητικά. Δεν θα υπάρχει θέμα ασφάλειας. Η χρήση του με τις συνθήκες που θα δημοσιευθούν (κινήσεις διαδρόμου ανά ώρα, διαδικασίες ελάχιστα κλπ) θα είναι ασφαλής και σε συνδυασμό με τις επιλογές των εταιρειών που βασίζονται στις δικές τους διαδικασίες αλλά και ελάχιστες απαιτήσεις.

Υπομονή χρειάζεται από όλους, αλλά κυρίως ίσως από το επιβατικό κοινό που δεν γνωρίζει, ούτε είναι φυσικά υποχρεωμένο να γνωρίζει, τις λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση μιας πτήσης.

Απλά να επισημάνω ότι εδώ και πολλά χρόνια το αεροδρόμιο λειτουργεί με τον 16/34. Πολλά πληρώματα των εταιρειών με βάση στην Ελλάδα είναι εξοικειωμένα με αυτή τη διάταξη. Εξοικείωση με ένα αεροδρόμιο σημαίνει καλύτερους χρόνους τροχοδρόμησης αλλά και αξιοποίηση των ευκολιών που επιτρέπουν οι κανονισμοί σε ότι αφορά την προσέγγιση και αναχώρηση με καλό καιρό.

Από τον 16/34 λοιπόν θα πάμε στον 10L/28R. Έναν διάδρομο που κανείς δεν τον έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ούτε τις διαδικασίες του. Μπορεί να λέμε ότι εδώ και 3 χρόνια γνωρίζουν ότι ο διάδρομος θα αλλάξει κλπ αλλά δεν νομίζω ότι είναι εύκολο για τις εταιρείες να εκπαιδεύσουν τα πληρώματα χωρίς να ξέρουν σίγουρα πότε θα γίνει αυτή η αλλαγή. Ποιο το νόημα ας πούμε να είχε ετοιμαστεί η Aegean με σεμινάρια και simulation για πέρσι τέτοια εποχή και τελικά να πρέπει να τα εφαρμόσουν ένα χρόνο μετά;

Και επαναλαμβάνω ότι δεν αναφέρομαι σε θέματα ασφάλειας ή μη ικανότητας να προσεγγίσουν, απλά μιλάω για την εξοικείωση που δίνει στο πλήρωμα τη δυνατότητα να λειτουργήσει το αεροσκάφος ποιο κοντά στις δικές του ανάγκες σε ότι αφορά ταχύτητες, ύψη, βαθμούς καθόδου και ανόδου κλπ.
2 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36
x 1

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό costasim » 24 Οκτ 2017, 17:24

Ποιό εύκολο καί ασφαλές από το να χρησιμοποιούταν ο τροχοδ. του 16/34.

Τώρα αεροδρόμιο με μηνιαίες κινήσεις α/φων περί τις 2500-3500, ή κατα μέσο όρο 80-120 την ημέρα, χωρίς τροχόδρομο, προφανώς καί θα λειτουργεί με χαμηλώτερο επίπεδο εξυπηρέτησης καί με λιγώτερες κινήσεις α/φων.

Δεν μπορεί να περιμένε βέβαια κανείς οτι με 4 κιν/ωρα θα έχουμε 4Χ24Χ30=2900 τον μήνα δηλ κοντά στην περισινή κίνηση, διότι ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ στην ημέρα δεν είναι δυνατόν να γίνει.

(Τα στοιχεία των κινήσεων είναι από στατιστικά της ΥΠΑ γιά το 2016 καί τους μήνες Οκτ, έως καί Φεβ. δεν μπόρεσα να βρώ στοιχεία ωριαίων αιχμών, που είναι καί το κρίσιμο γιά ένα αεροδρόμιο.)
0 x


goodfella
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 62
Εγγραφή: 16 Απρ 2010, 01:04
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): lgts
x 15

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό goodfella » 24 Οκτ 2017, 21:41

Οι κινήσεις είναι 8 ανά ώρα, όχι 4.
0 x

skg2012
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 19:21
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BBT
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 56

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό skg2012 » 24 Οκτ 2017, 21:53

4 αφίξεις + 4 αναχωρήσεις = 8

Αναφέρεται παραπάνω.
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36
x 1

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό costasim » 25 Οκτ 2017, 17:38

Οπότε κατά μέσο όρο οι κινήσεις δεν περιορίζονται δραματικά, όμως αν , όπως είναι και λογικό, μαζεύονται στο π.χ. 8ωρο 8-16 , αυτούς τους χειμερινούς μήνες , τότε υπάρχει ανάγκη μειώσεων καί... όποιος πρόλαβε...

Εχω την γνώμη πάντως οτι, η φράπορτ, ίσως θεωρεί την "αναβάθμιση" του παλαιού τμήματος του διαδρόμου περιττή, καθόσον είναι δύσκολη η ανάπτυξη υπερατλαντικών πτήσεων από Θεσ/νίκη, γιά τις οποίες αποφασίσθηκε από την ΥΠΑ το έργο.

Το ερώτημα είναι επίσης θα τελειώσουν μέσα στο προβλεπόμενο χρόνο , ή θα φθάσωμεν ...Ιούλιο;
0 x


Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3741
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 115

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 25 Οκτ 2017, 20:48

costasim έγραψε:Εχω την γνώμη πάντως οτι, η φράπορτ, ίσως θεωρεί την "αναβάθμιση" του παλαιού τμήματος του διαδρόμου περιττή, καθόσον είναι δύσκολη η ανάπτυξη υπερατλαντικών πτήσεων από Θεσ/νίκη, γιά τις οποίες αποφασίσθηκε από την ΥΠΑ το έργο.


Δεν έχει καμία σχέση η δυνατότητα εκτέλεσης υπερατλαντικών πτήσεων με τη ανακατασκευή ενός τμήματος στη μέση του διαδρόμου μήκους 230 m.
0 x

costasim
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 04 Μαρ 2012, 16:36
x 1

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό costasim » 26 Οκτ 2017, 17:47

Αναφέρομαι στην εργολαβιά: "Αναβάθμιση αντοχής του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28 του αεροδρομιου Μακεδονία" , πού έχει ανατεθεί από την ΥΠΑ στην εταιρεία ΕΤΕΘ με ημερομηνία σύμβασης 24-12-2012 καί συμβατική ημερομηνία περάτωσης 16-8-2014. Θυμιζω οτι:
η εργολαβία αυτή είναι υποέργο της συνολικής αναβάθμισης του αεροδρομίου, που κύριο έργο ήταν η κατά 1000μ επέκταση του διαδρόμου 10-28 καί του τροχοδρόμου -του στην θάλασσα.
Η αναβάθμιση αντοχής περιλαμβάνει την πλήρη ανακατασκευή όλου του οδοστώματος του υφιστάμενου 10-28, με εκσκαφή σε ΒΑΘΟΣ 2,70μ ώστε να αποκτήσει ενιαία τεχνικά χαρακτηριστικά με το προς επέκταση τμήμα, γιά να δέχεται α/φη υπερατλαντικών πτήσεων.
Ε...κάποια στιγμή έφτασε καί ο χρόνος, πέραν βέβαια του συμβατικού χρόνου ολοκλήρωσης, να αναβαθμισθεί καί το ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΜΗΣ των δύο ΔΙΑΔΡΌΜΩΝ.
Δηλ. είχαμε σε εξέλιξη εργολαβίες (η σύμβαση επέκτασης είχε υπογραφεί την 31-10-2005 καί με συμπληρωματική την 20-7-2011) πρίν ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
(αν θυμάμαι καλά σε πολύ προηγούμενες αναρτήσεις είχα εκφράσει προβληματισμό το τί θα γινόταν όταν θα εφθανε εκεί το έργο).
0 x

nikmech
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 05 Δεκ 2008, 17:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 17

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό nikmech » 26 Οκτ 2017, 20:40

Πάντως ακόμη και σήμερα τα αεροπλάνα προσγειώνονται στον διάδρομο 18/36. Προφανώς με την εκκίνηση των έργων ο τροχιόδρομος του 10/28 - κατά το παλιό τμήμα του μόνον ?? - θα χρησιμοποιείται ως διάδρομος και τροχιόδρομος. Στην περίπτωση αυτή δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια διεύρυνση κυκλικού σχήματος που υπάρχει στα μικρά αεροδρόμια ώστε να διευκολύνεται η αναστροφή του αεροσκάφους ? Ο χρόνος 7,5 min (= 8 κινήσεις ανά ώρα) διαχωρισμού μου φαίνεται αρκετά μεγάλος βέβαια. Και το χρονικό διάστημα τεσσάρων ?? μηνών για τόσο μικρό ανακατασκευαζόμενο τμήμα διαδρόμου επίσης !! εκτός εάν υφίστανται πολύ αυστηρές προδιαγραφές συμπύκνωσης των εδαφών αλλά και πάλι.
0 x


Άβαταρ μέλους
aris320
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 853
Εγγραφή: 12 Ιουν 2015, 09:50
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGIO
x 257

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό aris320 » 26 Οκτ 2017, 22:19

Δεν είναι 18/36 η κατεύθυνση του υπό χρήση διαδρόμου αλλά 16/34 είναι απλά πράγματα.
0 x

airport123
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 28 Οκτ 2016, 11:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 155

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό airport123 » 26 Οκτ 2017, 22:27

Θα ξεκινήσουν τελικά τα έργα μέχρι τη Δευτέρα ; Ή πάμε κι άλλο πίσω ;
0 x

airport123
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 28 Οκτ 2016, 11:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 155

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό airport123 » 28 Οκτ 2017, 09:29

Αν δούμε το πρόγραμμα πτήσεων γι' αύριο, έχουν αλλάξει αρκετές ώρες πτήσεων που γίνονταν συγκεκριμένες ώρες. Πλέον έχουμε μέχρι 5 πτήσεις ανά ώρα. Επομένως αύριο ξεκινούν τα έργα;
0 x


Ulrike
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 640
Εγγραφή: 30 Δεκ 2011, 11:01
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 155

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό Ulrike » 28 Οκτ 2017, 09:46

Έχουν ξαφνικά αλλάξει ή απλά πετάνε άλλη ώρα σε σύγκριση με σήμερα/ την τελευταία εβδομάδα; Γιατί από αύριο αρχίσει και κανονικά το χειμερινό πρόγραμμα, όταν κάποιες πτήσεις πάντα πετάνε σε (λίγο) διαφορετικές ώρες. Μάλλον φέτος στο χειμερινό πρόγραμμα έλαβαν υπόψη και τα έργα. Τουλάχιστον στις δικές μου κρατήσεις δεν βλέπω αλλαγές (εκτός από τα 5 λεπτά στη πρώτη πτήση ATH-SKG).

Πραγματικά θα μπορούσαν επιτέλους να κάνουν κάποια επίσημη ανακοίνωση πότε θα αρχίσουν. Αν και δεν θα περίμενα Κυριακή.
1 x

airport123
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 28 Οκτ 2016, 11:51
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
x 155

Re: LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

Δημοσίευσηαπό airport123 » 28 Οκτ 2017, 10:14

Δεν ξέρω αν άλλαξαν ξαφνικά ώρες κάποιες πτήσεις. Μπορεί να συμβαίνει αυτό που λες κι εσύ. Εγώ το μόνο που είδα ήταν ότι ενώ πχ την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε 7 πτήσεις στη ζώνη 10.00-11.00 τώρα έχουμε 2

Πραγματικά πότε θα υπάρξει ανακοίνωση??? Λέγανε τέλη Οκτωβρίου και φτάσαμε τέλη Οκτωβρίου...
0 x



Επιστροφή σε “Αερολιμένας Θεσσαλονίκης”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης