LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Εντάξει, κατανοώ ότι υπάρχουν άνθρωποι που πληρώνουν ψίχουλα για να μένουν σε 4 και 5 αστέρια με αντάλλαγμα να τους περιφέρουν μαντρωμένους τρεις φορές την εβδομάδα στην αγορά για δερμάτινα και χαλιά. Αν αυτό εννοούν στην Κρήτη με το "επιμήκυνση" της σεζόν, τότε ποιος είμαι εγώ να τους πω το αντίθετο;
 
joker2013":4ynlaga2 said:
15 χρόνια μετά, το αεροδρομίο μολις ξεκινα να κατασκευάζεται.... Στην Ελλαδα κινουνται ολα τοσο αργά που μεχρι να σηκωσουμε το ενα ποδι, ο πληθυσμος της Τουρκιας αυξανεται.... κατα ενα εκατομμυριο ατομα. Μεχρι να ολοκληρωθει το αεροδρομιο στο Καστελλι, η Τουρκια θα εχει κατασκευασει αλλα 15 αεροδρομια στην Κων/πολη. Η κατασταση μας ειναι τραγικη.

Θα έχει χτίσει άλλα 15 αεροδρόμια και θα έχει στείλει άλλους 15,000 αντιφρονούντες στο μπουντρούμι. Οι δικτατορίες είναι πάντα πιο αποτελεσματικές στην εκτέλεση δημοσίων έργων, είναι πολύ βολικό να μην υπάρχει αντίθετη άποψη, διαμαρτυρία, διάλογος κλπ.
Αντίθετα στις δημοκρατίες, συμβαίνει να κολλάει ένα έργο για χρόνια, πολλά χρόνια. Δες π.χ. τον τρίτο διάδρομο του Heathrow.[/quote]

Aυτο δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση. Η Ιαπωνια, οι ΗΠΑ κτλ. ειναι δημοκρατικές χώρες. Ολιγωρία ομως δεν έχουν. Λειτουργουν με ταχυτητα. Οι απόψεις σας ειναι ακραιες, ξεκαθαρα. Συνδεετε την δημοκρατια με τριτοκοσμικες χωρες και την ευελιξια με δικτατορία. Γι αυτο ειμαστε στα χαλια που ειμαστε σημερα στην Ελλαδα.
 
kbrin":1zi842o1 said:
Πάντως, η Σαρδηνία, η Κορσική, η Κύπρος δεν έχουν διόδια, και ψάχνοντας λίγο βρήκα κι αυτό "Στη Γερμανία, διόδια στα 52.000 χλμ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας πληρώνουν μόνο τα οχήματα βάρους άνω των 7,5 τόνων μέσω του συστήματος της βινιέτας."

Αυτό δεν είναι ακριβές. Στην Γερμανία δεν υπάρχει σύστημα βινιέτας, αλλά χιλιομετρική χρέωση μέσω της Toll Collect. Βινιέτα υπάρχει στην Αυστρία και την Ελβετία.
Στα παραδείγματα σου δεν ανέφερες την Σικελία (νησί με περιμετρικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και της Μαγιόρκα (ίσως το τουριστικότερο νησί της Μεσογείου) που και τα δύο έχουν διόδια.

Είμαι της άποψης πως όσο υπάρχει ένα δευτερέυον οδικό δίκτυο που να διασχίζει την Κρήτη παράλληλα με τον νέο ΒΟΑΚ, η χρέωση διοδίων δε θα έπρεπε να δημιουργεί πρόβλημα.



Όσον αφορά το Καστέλι, είναι επιτακτική η ανάγκη κατασκευής του. Η όλη συζήτηση μου θυμίζει τις αντιδράσεις που υπήρχαν τότε απο πολλούς για την μεταφορά του αεροδρομίου της Αθήνας, από το Ελληνικό στα Σπάτα. Και τότε πολλοί το θεωρούσαν φαραωνικό, μη αναγκαίο, υπερβολικά απομακρυσμένο απο την Αθήνα κ.τ.λ. Τελικά η όλη εξέλιξη του ΔΑΑ, η οικιστική ανάπτυξη, η άνοδος του τουρισμού και οι νέες ανάγκες που δημιουργούνται, μόλις 20 χρόνια μετά, δικαίωσαν αυτή την επιλογή. Το ίδιο πιστεύω θα γίνει και στην Κρήτη. Το Καζαντζάκης μόνο διαφήμιση δεν είναι για το νησί και τον ελληνικό τουρισμό.
 
Kalamariotis":3pezok6o said:
joker2013":3pezok6o said:
15 χρόνια μετά, το αεροδρομίο μολις ξεκινα να κατασκευάζεται.... Στην Ελλαδα κινουνται ολα τοσο αργά που μεχρι να σηκωσουμε το ενα ποδι, ο πληθυσμος της Τουρκιας αυξανεται.... κατα ενα εκατομμυριο ατομα. Μεχρι να ολοκληρωθει το αεροδρομιο στο Καστελλι, η Τουρκια θα εχει κατασκευασει αλλα 15 αεροδρομια στην Κων/πολη. Η κατασταση μας ειναι τραγικη.

Θα έχει χτίσει άλλα 15 αεροδρόμια και θα έχει στείλει άλλους 15,000 αντιφρονούντες στο μπουντρούμι. Οι δικτατορίες είναι πάντα πιο αποτελεσματικές στην εκτέλεση δημοσίων έργων, είναι πολύ βολικό να μην υπάρχει αντίθετη άποψη, διαμαρτυρία, διάλογος κλπ.
Αντίθετα στις δημοκρατίες, συμβαίνει να κολλάει ένα έργο για χρόνια, πολλά χρόνια. Δες π.χ. τον τρίτο διάδρομο του Heathrow.

Aυτο δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση. Η Ιαπωνια, οι ΗΠΑ κτλ. ειναι δημοκρατικές χώρες. Ολιγωρία ομως δεν έχουν. Λειτουργουν με ταχυτητα. Οι απόψεις σας ειναι ακραιες, ξεκαθαρα. Συνδεετε την δημοκρατια με τριτοκοσμικες χωρες και την ευελιξια με δικτατορία. Γι αυτο ειμαστε στα χαλια που ειμαστε σημερα στην Ελλαδα.[/quote]

Προσοχή στην προσγείωση απο τα λογικά άλματα. Μη χτυπήσουμε κανα πόδι.

Η σύγκριση έγινε καθαρά με την Τουρκία την οποία τα τελευταία 10-15 χρόνια πολλοί θαυμάζουν για την αποτελεσματικότητα της, την παραγωγή αγαθών και τους ουρανοξύστες που σηκώνει ο Σουλτάνος. '

Στις δημοκρατικές χώρες οποιοδήποτε μεγάλο έργο περνάει απο κόσκινο, τόσο για το οικονομικό του κομμάτι όσο και για περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και άλλα θέματα. Συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην Ευρώπη που υπάρχει συνεχής διαβούλευση ή αποτυχίες, ο τρίτος διάδρομος του Λονδινου, παρόμοιο ζήτημα στη Φρανκφούρτη και φυσικά το φοβερό νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου. Όλα αυτά με τον Ερντογάν θα είχαν ολοκληρωθεί, γιατί πρώτον δε δίνει λογαριασμό σε κανέναν που ξοδεύει τα λεφτά του κράτους και δεύτερον δεν υπάρχει αντίθετη γνώμη.

Στην Ελλάδα συζητήθηκε πόσο σωστή είναι η τοποθεσία για το νέο αεροδρόμιο, αν θα το υποστηρίξει το οδικό δίκτυο, ποια η βιωσιμότητα του σε βάθος χρόνου ή στους off μήνες καθότι η Κρήτη έχει seasonal τουρισμό, οι περιβαλλοντικές του επιπτώσεις, οι επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία κ.α. Ναι θα μπορούσε το κράτος να είχε ρίξει μερικά δις, να μη λάβει υπόψιν του κανένα και να το είχε φτιάξει χθες το Καστέλι όπως θα έκανε ο γείτονας. Η δημοκρατία όμως δε ρολάρει έτσι...

Όσο για τις ΗΠΑ και τις υποδομές τους, νομίζω δεν είναι και το πιο πετυχημένο παράδειγμα (η Ιαπωνία είναι άλλος κόσμος, συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια).

Φιλικά και τέρμα το off topic
 
kbrin":3gwsvhi5 said:
Είναι καθαρά θέμα πολιτικών αποφάσεων είτε για το αεροδρόμιο το που και πως θα γίνει, είτε για τον ΒΟΑΚ με τα διόδια. Πάντως, η Σαρδηνία, η Κορσική, η Κύπρος δεν έχουν διόδια, και ψάχνοντας λίγο βρήκα κι αυτό "Στη Γερμανία, διόδια στα 52.000 χλμ των αυτοκινητοδρόμων της χώρας πληρώνουν μόνο τα οχήματα βάρους άνω των 7,5 τόνων μέσω του συστήματος της βινιέτας."

Οχι, δεν είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων. Όλη η χώρα πληρώνει διόδια και μας λένε τόσα χρόνια πως τα τσουχτερά διόδια που δίνουμε είναι το αντιτιμο για να χρησιμοποιούμε ένα αξιοπρεπές και καλοσυντηρημένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Ίδιο μοντέλο πρέπει να ακολουθηθεί και στην Κρήτη και αν δεν υπάρχει αποδοχή απο την τοπική κοινωνία, ας μη γίνει ποτέ. Αυτοκινητόδρομος με το ζόρι δε γίνεται. Είναι ανούσια η σύγκριση με άλλες χώρες, στη Γερμανία οι αυτοκινητόδρομοι δεν έχουν διόδια αλλά στην Ιταλία, τη Γαλλία και την Ελλάδα έχουν. Φτάσαμε σε κανά συμπέρασμα;

Κι απο τη στιγμή που η τοπική αυτοδιοίκηση εξαρτάται οικονομικά απο το κεντρικό κουμπαρά, αν φτιαχτεί δωρεάν αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί και θα συντηρείται με τα χρήματα όλων των υπόλοιπων χαζών Ελλήνων που δεν ήξεραν να πουλήσουν μαγκιά και πληρώνουν διόδια σα τα κουτορνίθια...
 
H ADP εξαγόρασε το 49% των μετοχών της GMR και εκεί που ψαχνόταν να μπει στη 2ή ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, boom, αποκτά μέρος από το καστέλι
 
Δυο χρόνια παρατείνονται οι κατασκευαστικές εργασίες λόγω συμπληρωματικών έργων!

ΠΗΓΗ: Συμπληρωματικές εργασίες για την αναβάθμιση του αεροδρομίου στο Καστέλι, με παράταση του χρόνου παράδοσης

Ειδικότερα, με τις διατάξεις της κυρούμενης Συμφωνίας τα Συμβαλλόμενα Μέρη συμφώνησαν μεταξύ άλλων:

α. την εκτέλεση εκ μέρους της εταιρείας Συμπληρωματικών Εργασιών για την αναβάθμιση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στη βάση του τροποποιημένου Βασικού Σχεδίου Ανάπτυξης αυτού,

β. την παράταση, κατά 24 μήνες, της Συνολικής Προθεσμίας της Περιόδου Μελετών – Κατασκευών του Έργου (σημειώνεται ότι το αεροδρόμιο, το οποίο έχει ολοκληρωθεί στο 20%, θα παραδιδόταν αρχικά στα τέλη του 2025 / αρχές του 2026).

γ.
την καταβολή εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου στην εταιρεία, της δαπάνης που απαιτείται για την εκτέλεση των Συμπληρωματικών Εργασιών, η οποία προσδιορίστηκε στο ποσό των 104.943.699,85 ευρώ καθώς και του ποσού για την κάλυψη της αμοιβής του Ανεξάρτητου Μηχανικού που αφορά στις Συμπληρωματικές Εργασίες,

δ. την παραίτηση της εταιρείας από:

-το δικαίωμα διεκδίκησης του επιπλέον ποσού που αιτήθηκε για την εκτέλεση των Συμπληρωματικών Εργασιών,

-οποιαδήποτε μελλοντική απαίτησή της από τυχόν επαύξηση της δαπάνης λειτουργίας και συντήρησης του Αεροδρομίου, η οποία οφείλεται άμεσα στις Συμπληρωματικές Εργασίες,

-το δικαίωμα καταγγελίας της Σύμβασης Παραχώρησης λόγω παράτασης της Συνολικής Προθεσμίας Περιόδου Μελετών – Κατασκευών κ.λπ.

Να σημειωθεί ότι, από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα επί του κρατικού προϋπολογισμού:

  • Δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού από την καταβολή στην εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.»:
α. των εξόδων εκτέλεσης των Συμπληρωματικών Εργασιών, για την αναβάθμιση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, ύψους 104.943.699,85 ευρώ, [άρθρο 77 (εσωτ. άρθρο 4 παρ. 4.3)],

β. της αμοιβής του Ανεξάρτητου Μηχανικού αναφορικά με τις Συμπληρωματικές Εργασίες, η οποία, σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο,

εκτιμάται στο ποσό του 1,6 εκατ. ευρώ περίπου. [άρθρο 77 (εσωτ. άρθρο 4 παρ. 4.3)]

Η ανωτέρω δαπάνη θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
 
Το τραμ δε θα ήταν καθόλου κακή ιδέα για την πόλη του Ηρακλείου, αλλά ο προαστιακός για το αεροδρόμιο θα πάει άπατος, αφενός γιατί οι ντόπιοι μετακινούνται από/προς το αεροδρόμιο κυρίως με δικά τους μέσα και οι τουρίστες το καλοκαίρι παραλαμβάνονται από τουριστικά λεωφορεία. Ο προαστιακός -κατά τη γνώμη μου- δε θα μπορούσε να έχει ούτε καν εποχικό χαρακτήρα.
Προαστιακό χρειάζεται χθες το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
 
Ενα τραμ μεχρι αεροδρόμιο θα είχε νόημα στη Θεσσαλονίκη πολύ περισσότερο από το μετρό και με πολύ χαμηλότερο κόστος αλλά τα κόμπλεξ και τα εκλογικά οφέλη είναι αξεπέραστα. Ευτυχώς έγινε επανάσταση και λύθηκε το πρόβλημα. Ο λογαριασμός στον τελευταίο. Τα τριεγγονα μου και εγώ σας ευχαριστούμε γιά την προσφορά.
 
Top