LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα αεροδρόμια «Νίκος Καζαντζάκης» και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι
Άβαταρ μέλους
jj_lgkr
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 300
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2012, 17:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): SAA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDH
x 51

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό jj_lgkr » 19 Φεβ 2019, 20:31

Προφανώς τυπογραφικό λάθος. Καθώς πρόκειται για κατηγορίας 4 διάδρομο (reference field length>1800m) με βάση τον ICAO, το πλάτος του διαδρόμου πρέπει να είναι τουλάχιστον 45 μέτρα.
0 x


Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 292
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 107

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό 6circles » 19 Φεβ 2019, 20:40

Σίγουρα πρόκειται πέρι τυπογραφικού λάθους.
Υπάρχουν σαφώς κανονισμένα μίνιμουμ για πλάτος διαδρόμων. 45 μέτρα είναι το μίνιμουμ για widebodies.

Τέλος, μια ερώτηση: Στο ρεπορτάζ γίνεται λόγος για 27 αυτόνομες θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη. Φυσούνες δηλαδή δεν θα υπάρχουν; Είναι τελικά είδος πολυτελείας για τα ελληνικά αεροδρόμια, και μάλιστα για καινούργιο αεροδρόμιο που θα ανοίξει το 20ΧΧ;; :wall: :wall:
1 x

geo13pao
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 15 Ιουν 2017, 21:26
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSA
x 72

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό geo13pao » 19 Φεβ 2019, 23:34

Είχα διαβάσει ότι η μελέτη προβλέπει 5 γέφυρες επιβίβασης τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS).

Έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα μοιάζει το νέο αεροδρόμιο γιατί μερικά φωτορεαλιστικα που έχουν βγει προς τα έξω είναι ορθογώνια πλαίσια του 1950. :rant: Ας γίνει επιτελους μια σοβαρή δουλεια. Ακόμα και της Αθηνας δεν έχει κανένα αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Παρτε σαν παράδειγμα το αεροδρομιου του Μπιλμπάο από τον Καλατραβα.
2 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2043
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 197

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό flesland » 20 Φεβ 2019, 02:48

Πάνε 15 χρόνια από τότε που ο Καλατράβα ανέλαβε έργο με την συμμετοχή του Δημοσίου στην Ελλάδα και συζητάμε ακόμα για το κόστος. Για Καλατράβα και άλλα τέτοια παρόμοια στην Ελλάδα δεν υπάρχει ούτε φράγκο, ούτε ενδιαφέρον - μόνο αν το πληρώσει κάποιο από τα μεγάλα Ιδρύματα (βλεπε ΚΠΙΣΝ) αλλά το Καστέλι δεν ενδιαφέρει τόσο.

Τώρα αυτό με τις φυσούνες ισχύει; Είναι δυνατόν να τους κάνουν ξενάγηση με 40C; Φαντάζομαι θα χει κάποιες τουλάχιστον;
0 x


geo13pao
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 15 Ιουν 2017, 21:26
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSA
x 72

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό geo13pao » 20 Φεβ 2019, 13:16

Έκανα αναφορά στο αεροδρομιο του Μπιλμπάο, επειδή είναι 20 ετών και ακόμα εντυπωσιακό σε αντίθεση με το διεθνές αεροδρομιο της αθηνας που μετά από 20 χρονια παραμένει αδιάφορο σχεδιαστικά. Δεν είπα να έρθει ο Καλατραβα ούτε ο Ζαν Νουβέλ να σχεδιάσουν το αεροδρομιο στο Καστελλι. Υπάρχουν αρκετοί αρχιτέκτονες Έλληνες που κάνουν καταπληκτική δουλεια και θα μπορούσαν να φτιάξουν ένα λειτουργικό και εντυπωσιακό αεροδρομιο, μιας και φτάνουμε στο 2020.

Από το σχέδιο γενικής διάταξης που παρουσίασε η νέακρητη φαίνεται το τετράγωνο με τα 2 τρίγωνα στην πρόσοψη όπου θα υπάρχουν και οι 5 γέφυρες επιβίβασης.

https://www.neakriti.gr/article/kriti/1513521/etsi-tha-ginei-o-neos-aerolimenas-sto-kasteli/
1 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3758
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 126

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 20 Φεβ 2019, 15:35

Ωραία αυτά που λέτε αλλά εδώ μιλάμε για ένα ιδιωτικό έργο το οποίο αφορά ένα αεροδρόμιο με έντονη εποχική λειτουργία που εξυπηρετεί ένα τουριστικό προορισμό και το οποίο φτιάχνεται με τα οικονομικά δεδομένα του 2019, και όχι του 1995.
Ο κύριος όγκος των επιβατών της Κρήτης είναι τουρίστες και γι'αυτό το λόγο τα τέλη επιβατών (τα οποία αποτελούν το κύριο έσοδο και θα πληρωθούν τα δάνεια για την κατασκευή) πρέπει να κρατηθούν χαμηλά. Επιπλέον, οι μεγαλες οδικές προσβάσεις του αεροδρομίου αποτελουν ενα σημαντικο μερος του κοστους κατασκευης που μπορει να μην υπαρχουν σε ενα αλλο αεροδρομιο που βρισκεται κοντα σε οδικα δικτυα.
Στα πλαίσια της προσπαθειας διατηρησης του κοστους κατασκευης σε λογικά και βιωσιμα επιπεδα, έγιναν σταδιακά διαφορες περικοπες της αρχικης μελετης που για μενα ειναι κατι λογικο.
1 x

Άβαταρ μέλους
6circles
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 292
Εγγραφή: 21 Σεπ 2006, 08:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): NZAA
x 107

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό 6circles » 20 Φεβ 2019, 19:56

Ακριβώς επειδή είναι ιδιωτικό το έργο και δεν θα γίνει από το χρεοκοπημένο Δημόσιο περιμέναμε τα στοιχειώδη "καλούδια" ενός νέου ευρωπαικού ( λέω τώρα ) αεροδρομίου.

Όσο για το επιχείρημα ότι το Ηράκλειο είναι καθαρά τουριστικός προορισμός και εξυπηρετεί κυρίως low cost τουρίστες και εταιρίες, τότε αεροδρόμια σαν την Μάλαγα ( 20+ φυσούνες ) Ιμπίθα ( 4 φυσούνες ) Μασσαλία ( 12 ) Αττάλειας ( 12 ) Σμύρνη ( 16 ) Λάρνακα ( 10 ) και Παλέρμο ( 6 ) γιατί έχουν;; Ποιοί πετάνε εκεί, η Singapore Airlines η Cathay Pacific ή η Emirates;;

Ας το πάρουμε χαμπάρι τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα γίνονται κυρίως για τις "μάσες" και το κόψιμο της κορδέλας στα εγκαίνια και πολύ λιγότερο για την σωστή εξυπηρέτηση του πολίτη ( και ας μην μιλήσω για την αισθητική τους που συνεχίζει να παραπέμπει στην Ελλάδα του 1950 ακόμη :rant: ) ....
2 x


STAVROS_ATH
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 346
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2009, 18:09
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 48

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό STAVROS_ATH » 20 Φεβ 2019, 20:15

Να το πούμε για μια ακόμα φορά.Το αεροδρόμιο Καστελλίου (και όχι Ηρακλείου, αυτό βρίσκεται 40 χιλιόμετρα μακριά) προβλέπεται να έχει έντονο εποχικό χαρακτήρα, όπως και τώρα το Νικ.Καζ, αν βέβαια δεν αλλάξει δραστικά κάτι.Τι σημαίνει αυτό;Ότι από Νοέμβριο μέχρι Μάρτιο θα πετούν 12-13 πτήσεις την ημέρα.Οι πτήσεις εσωτερικού της Α3 προς ΑΤΗ και SKG και οι πτήσεις της Ellinair και της Skyexpress, πάλι εσωτερικού.Δείτε τώρα στο flightradar την κίνηση του αεροδρομίου.
Η εποχικότητα είναι ένα έντονο φαινόμενο στα ελληνιά νησία και φυσικά στην Κρήτη.Στην Ισπανία και την Ιταλία φυσικά δεν ισχύει κάτι τέτοιο.Λυπάμαι που θα το πω, αλλά οι πόλεις της Κρήτης δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για τον τουρίστα να τις επισκεφτεί το χειμώνα και οι υποδομές είναι ελάχιστες.
Συμφωνώ και επαυξάνω με τα 1000 στο σχόλιο του προηγούμενου φίλου ότι τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα γίνονται για το τίποτα.Στην προκειμένη περίπτωση για να εξυπηρετηθούν οι μπατιροτουρίστες στα Μάλλια και τη Χερσόνησο θα γίνει ένα αεροδρόμιο έκτρωμα στη μέση του πουθενά, το οποίο το χειμώνα θα αποτελεί και φάντασμα.Τώρα βλέπουμε ότι και οι παροχές του αεροδρομίου θα ναι επιπέδου χρεοκοπημένης χώρας.Τι να πω;Προσωπικά εύχομαι να αργήσει και άλλο η κατασκευή και παράδοσή του.
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3758
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 126

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 20 Φεβ 2019, 23:24

6circles έγραψε:Ακριβώς επειδή είναι ιδιωτικό το έργο και δεν θα γίνει από το χρεοκοπημένο Δημόσιο περιμέναμε τα στοιχειώδη "καλούδια" ενός νέου ευρωπαικού ( λέω τώρα ) αεροδρομίου.


Διακρίνω μια διαφορετικη αντίληψη για την έννοια του ιδιωτικού. Τα αεροδρομια με μνημειακό χαρακτήρα και μια τάση για overcapacity ειναι κλασσικα δημοσια, ειδικα σε προηγούμενες εποχές που σκοπός ηταν ο εντυπωσιασμός. Τα ιδιωτικά εργα παντα εχουν πρωτίστως γνώμονα τη βιωσιμότητα και η σχεδίαση δεν εχει υπερδιαστασιοληση. Οι κατασκευές δεν εχουν περιττά στοιχεια. Οταν θα κριθεί απολύτως απαραίτητο, τοτε θα γινουν και απαραίτητες επεκτάσεις. Κλασσικα παραδείγματα τα βρετανικά αεροδρομια, η πρωτη διδάξασα χωρα με ιδιωτικά αεροδρομια, ηδη απο τη δεκαετια του '80 και του '90.

Από εκεί και περα μου αναφέρεις τα δημοσια ισπανικά αεροδρομια που φτιάχτηκαν σε καλυτερες εποχές και έχουν υψηλότερο traffic, το αεροδρομιο της 2ης μεγαλύτερης πόλης της Γαλλίας και του μεγαλύτερου λιμανιού Μεσογειου, το βασικο αεροδρομιο μια χωρας με κινηση ολο το χρονο (Λάρνακας) ή πχ το αεροδρομιο της Antalya, που παιζει σε πολλαπλάσια μεγέθη (25+ εκατ. επιβατες/ετος!). Δεν εχουν καποια σχεση με τα μεγέθη ή τα χαρακτηριστικά του Καστελίου.
2 x

Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2043
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 197

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό flesland » 21 Φεβ 2019, 00:06

Καταρχάς το ζητούμενο είναι να φύγουμε από την τωρινή κατάσταση που οι τουρίστες στέκονται όρθιοι και περιμένουν γιατί δεν υπάρχει χώρος ούτε στο πάτωμα να κάτσουν, που οι τουαλέτες είναι τούρκικες, που οι ουρές είναι μέχρι έξω χωρίς κλιματισμό και σκίαστρο και που υπάρχει ένας ιμάντας αποσκευών ανά 10 πτήσεις το καλοκαίρι.

Υπό αυτή την έννοια, τα χουβαρνταλίκια είναι ωραία και σε όλους αρέσει το Kansai και το Τ5 του Λονδίνου αλλά στην Ελλάδα που δεν έχουν ανταλλακτικά τα ασθενοφόρα και που χρωστάει της Μιχαλούς το κράτος σε ότι κινείται, να φέρεις τον Πιάνο και τον Καλατράβα για να σχεδιάσει το Καστέλι, που θα σκάνε οι τουρίστες με διχάλα σαγιονάρα και μαγιό είναι λίγο εξτραβαγκάνζα που λένε και στο χωριό μου. Εν τω μεταξύ, το 95% των αεροδρομίων στην Ευρώπη είναι τρις χειρότερα από το ΑΤΗ που δεν μας κάνει, εκτός από τα 2-3 Γερμανικά (πχ το Τ2 του Μονάχου που πλήρωσε η LH) και κάποια άλλα μικρά ή μεμονωμένα τερμιναλ (πχ το Τ5), οπότε δεν νομίζω ότι ένα σύγχρονο τέρμιναλ για point2point και τσάρτερ πτήσεις, που το πούλμαν τους πάει σερί για τσεκ ιν (άρα δεν παραμένει κόσμος εκεί για transit) έχει και παραπάνω απαιτήσεις. Το Bilbao που αναφέρθηκε είναι α) πολύ μικρό β) έχει κατακριθεί για το μέγεθος του γ) ακολουθεί το γενικότερο μάρκετινγκ της περιοχής που περιλαμβάνει πχ το μουσείο gugenheim και τα εστιατόρια michelin. To μάρκετινγκ της Κρήτης σκοντάφτει λίγο στο κλειστό μουσείο της Κνωσού και στις ουρές των 2 ωρών.

Για το αν υπάρχουν Έλληνες αρχιτέκτονες που μπορούν να κάνουν καλή δουλειά δεν το ξέρω, αλλά θα ήθελα να μάθω αν κάποιος έχει προηγούμενη εμπειρία σε κάποιο άλλο αεροδρόμιο (εκτός αν θέλουμε το Κατσέλι να γίνει testbed με ότι ρίσκο αυτό συνεπάγεται). Και ας μην γελιόμαστε, τις περισσότερες φορές σε αυτά τα προτζεκτς αγοράζεις το όνομα του αρχιτέκτονα και μετά το σχέδιο. Δεν κάθετε ο ίδιος ο Καλατράβα να σχεδιάσει με το μολυβάκι του το τόξο τάδε, έχει μια ομάδα από 20 αρχιτέκτονες που δουλεύουν σε αυτό, και στο τέλος βάζει αυτός την υπογραφή του και εσύ το χέρι στην τσέπη.
4 x


IGA
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 04 Μάιος 2018, 02:10
x 4

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό IGA » 21 Φεβ 2019, 12:59

Να διευκρινήσω ότι το Καστέλι θα διαθέτει καταρχήν 10 γέφυρες σε διάταξη Mars και με δυνατότητα υποστήριξης της εποχικότητας. Ως προς τις μελέτες ασφαλώς κ υπάρχουν ελληνικά γραφεία που τις εκπονούν!
1 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3758
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 126

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 08 Μαρ 2019, 15:45

Ειναι αρκετο αστειο οτι τα περισσοτερα αρθρα που κυκλοφορουν για Καστελι χρησιμοποιουν την παρακατω (ασχετη) μακέτα του αεροδρομιου Haikou Meilan International στην Κίνα, όπως και άλλες μακέτες ξένων αεροδρομίων.

Εικόνα
2 x

Άβαταρ μέλους
LGIR09
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 24 Οκτ 2006, 20:22
Τοποθεσία: ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LGIR09 » 09 Οκτ 2019, 19:47

Καλησπέρα σε όλους.
Ξεκίνησαν τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου όπως αναφέρει το παρακάτω άρθρο.
Τα τοπικά μέσα χρησιμοποιούν συνεχώς τον όρο αεροδρόμιο Καστελίου.
Τα αεροδρόμια συνήθως φέρουν το όνομα της πλησιέστερης μεγάλης πόλης (αυτής δηλαδή που εξυπηρετούν).
Για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου πρόκειται.

Αεροδρόμιο Καστελίου: Ιστορική μέρα - «Έπιασαν» δουλειά οι μπουλντόζες

Ξεκίνησαν οι εργασίες για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο

Ιστορική μέρα στην περιοχή του δήμου Μινώα Πεδιάδος και την Κρήτη καθώς «έπιασαν» δουλειά το πρωί της Τετάρτης οι μπουλντόζες στον Ευαγγελισμό.
Οι εργασίες αφορούν στις πρώτες τομές στο έδαφος ενώ θα εγκατασταθεί μελλοντικά και το εργοτάξιο για να κατασκευαστεί το νέο αεροδρόμιο Καστελίου.
Αρχικά εκριζώθηκαν 200-220 ελαιόδεντρα τα οποία δεν είχαν ελιές ενώ σε πρώτο στάδιο θα καθαριστεί μια έκταση 20 στρεμμάτων.
Όλες οι ενέργειες γίνονται με την παρουσία της Αρχαιολογίας.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος κ. Φραγκάκη τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται κανονικά. Μάλιστα και στο παρελθόν έχει κάνει λόγο "για ένα έργο για τον τόπο μας και την Κρήτη που θα έπρεπε να ενώνει τους δημότες".
Το χρονοδιάγραμμα του έργου
«Κατασκευαστικά δε θα χρειαστούμε 5 αλλά 4 χρόνια και, όταν τελειώσει, να είστε σίγουροι, το νέο αεροδρόμιο θα είναι αντάξιο του βαρυσήμαντου τουριστικού ρόλου της Κρήτης», έχουν επισημάνει για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι οι Ινδοί επενδυτές που έχουν πάρει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο σε επενδυτική σύμπραξη με τον ελληνικό όμιλο της ΤΕΡΝΑ.
Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ και GMR θα έχει τελικά το 54,1% της εταιρείας, αφού το υπόλοιπο 45,9% θα εκχωρηθεί, με βάση τη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί και κυρωθεί ήδη από το Κοινοβούλιο, στο ελληνικό Δημόσιο.


Πηγή: https://www.neakriti.gr/article/kriti/irakleio/1557487/aerodromio-kasteliou-istoriki-mera-epiasan-douleia-oi-bouldozes/
0 x
Ο.Φ.Η. ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΝΑΠΝΟΗ ΜΟΥ



Επιστροφή σε “Αερολιμένας Ηρακλείου”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης