LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τα αεροδρόμια «Νίκος Καζαντζάκης» και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι
IGA
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 10
Εγγραφή: 04 Μάιος 2018, 02:10
x 4

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό IGA » 09 Φεβ 2020, 01:13

d|m|tr|s έγραψε:Στο παρακάτω άρθρο με αφορμή την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κρήτη, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, και κάποια τεχνικά στοιχεία του αεροδρομίου όταν θα είναι έτοιμο:

• Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (apron) για 27 απομακρυσμένες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E (ή 10+2 σταθερές θέσεις στάθμευσης Κατηγορίας C)

• 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων περί τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και περίπου 1.000m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι


Αν κατάλαβα καλά οι θέσεις τύπου MARS είναι διπλές γέφυρες επιβίβασης στις οποίες θα μπορεί να σταθμεύσει είτε ένα widebody τύπου 777/787/330 αλλά όχι 747 ή 340 π.χ. είτε ταυτόχρονα 2 αεροσκάφη τύπου 320/737/E190.

Τα 72000 τ.μ. αεροσταθμού θα είναι πολύ άνετα για το καλοκαίρι και σχεδόν... έρημος το χειμώνα. Αναρωτιέμαι πώς θα καλύπτεται το κόστος λειτουργίας και συντήρησης το χειμώνα. Εκτός εάν κλείνει ένα τμήμα του τη χειμερινή σεζόν.
Όσο για τον κόμβο μεταξύ Ευρώπης και μέσης Ανατολής, μάλλον θα εννοούν καμιά περίπτωση emergency diversion...


5 θέσεις Mars, icao code E, design aircraft Icao E, με δυνατότητα εξυπηρέτησης F, 10 γέφυρες τα πρώτα χρόνια, μερικό κλείσιμο το χειμώνα, βιοκλιματικό κτίριο, hydrants, GPU ανά θέση, 32 θέσεις στάθμευσης για αρχή, MRO
0 x


IATA/TASOS
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1496
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2003, 21:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AZA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: THESSALONIKI/KILKIS
x 56
Επικοινωνία:

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό IATA/TASOS » 09 Φεβ 2020, 01:43

Εχω μια απορία και θα ήθελα τη βοήθεια σας και αν είναι εύκολο χωρίς ειρωνεία.
Στο Ηράκλειο, ώς το 2ο σε κίνηση της χώρας , κυρίως ένα βαριά 5μηνο τη θερινή σεζόν και κυρίως τσάρτερ πτήσεις με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πτήσεων καθαρά τουριστικού ενδιαφέροντος , το αεροδρόμιο θα εχει γεφυρες αποβίβασης/επιβίβασης.
Επειδή το θέμα έχει συζητηθεί και για το αεροδρόμιο Θες/νίκης για πιο λόγο δε θα έχει φυσούνες …. μπλα μπλα…. το Ηράκλειο που είναι καθαρά τουριστικό για πιο λόγο ?
Θυμάμαι πολύ καλά σε ποστ για το τι λέγατε κάποιοι για το αεροδρόμιο της Θεσ/νίκης , έρχεται λίγο σε αντίθεση με αυτό το αεροδρόμιο της Θες/νικη.
Δε θέλω να φέρω αντιπαράθεση και να παιχτεί τύπου … γράφω το μακρύ μου και το κοντό μου … απλά διαβασα διάφορα και μου ήρθε στο μυαλό ένα οξύμωρο σχήμα.
Μια απλή σκέψη λοιπόν.

υ.γ μη γίνει το θέμα τύπου ΟΦΗ-ΠΑΟΚ ...σας παρακαλώ....αλλά οσο γίνετε μια συζήτηση νορμάλ. Σας μερσώ.
2 x
Γουστάρω το ξεκατινιασμα σ'αυτό το φορουμ.

teris3
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 346
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2008, 11:26
x 61

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό teris3 » 09 Φεβ 2020, 09:54

Χωρις να ειμαι ειδικος, νομιζω πως δεν εχει καμια σχεση το να φτιαχνεις αεροδρομιο σε νεα εκταση απο το μηδεν και να προσπαθεις να κανεις επεκταση σε υφισταμενο με συγκεκριμενους χωρικους περιορισμους.
Υ.Γ Ακομα και ετσι, πιστεω πως στο SKG υπαρχει ΠΡΟΒΛΕΨΗ για φυσουνες μελλοντικα ΑΝ χρειαστει...
2 x

Aris1979
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 97
Εγγραφή: 19 Αύγ 2017, 17:02
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL
x 50

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό Aris1979 » 09 Φεβ 2020, 10:34

Ο ρόλος των φυσούνων είναι κατά κύριο λόγο η προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.
Ένα συντριπτικά υψηλό ποσοστό θα χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο τους μήνες όπου οι θερμοκρασίες κάτω από τον ήλιο είναι μονίμως πάνω από 40.
0 x


d|m|tr|s
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 601
Εγγραφή: 04 Ιαν 2007, 19:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: Mosquito land
x 38

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό d|m|tr|s » 09 Φεβ 2020, 11:30

Αρκεί βέβαια να προβλέψουν να υπάρχει κλιματιστικό μέσα στη φυσούνα, αλλιώς οι θερμοκρασίες εκεί θα πιάνουν τους... 50, ειδικά αν πρόκειται για φυσούνες με τζάμια.

Παράδειγμα ο γυάλινος διάδρομος στο CGN που ενώνει το Terminal 1 με το Terminal 2 landside. Μέχρι πριν 3-4 χρόνια δεν υπήρχε κλιματισμός παρά μόνο στα Terminals. Ε, το καλοκαίρι ηταν προτιμότερο να περάσεις εκτός του κτιρίου παρά μέσω αυτού του διαδρόμου. 8) Τώρα πλέον υπάρχει ευτυχώς κλιματισμός.
0 x

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 132

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 09 Φεβ 2020, 11:49

IATA/TASOS έγραψε:Εχω μια απορία και θα ήθελα τη βοήθεια σας και αν είναι εύκολο χωρίς ειρωνεία.
Στο Ηράκλειο, ώς το 2ο σε κίνηση της χώρας , κυρίως ένα βαριά 5μηνο τη θερινή σεζόν και κυρίως τσάρτερ πτήσεις με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πτήσεων καθαρά τουριστικού ενδιαφέροντος , το αεροδρόμιο θα εχει γεφυρες αποβίβασης/επιβίβασης.
Επειδή το θέμα έχει συζητηθεί και για το αεροδρόμιο Θες/νίκης για πιο λόγο δε θα έχει φυσούνες …. μπλα μπλα…. το Ηράκλειο που είναι καθαρά τουριστικό για πιο λόγο ?


Για να μπουν γεφυρες επιβιβασης (φυσουνες) σημαινει οτι μπροστα στο νεο αεροσταθμο (terminal) θα πρεπει να υπαρχει δαπεδο σταθμευσης. Στην Θεσσαλονικη δεν προβλεπεται επεκταση του δαπεδου σταθμευσης αεροσκαφων, τουλαχιστον σε αυτη τη φαση, αφου αυτο ηταν επαρκες. Μαλιστα, με την αλλαγη διαταξης των αεροσκαφων σε power-in/push-out που θα γίνει από φέτος, οι θεσεις σταθμευσης θα αυξηθουν κι αλλο. Επομενως, ενας νεος αεροσταθμος ο οποιος δεν θα εχει μπροστα δαπεδο σταθμευσης, δεν μπορει να εχει και φυσουνες. Τουλαχιστον σε αυτη τη φαση. Στο υπαχοντα παλι αεροσταθμο (ο οποιος θα εχει τα μισα gates του αεροδρομιου), δεν υπαρχει δυνατοτητα να μπουν εκ των υστερων φυσουνες.
2 x

IATA/TASOS
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1496
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2003, 21:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AZA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: THESSALONIKI/KILKIS
x 56
Επικοινωνία:

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό IATA/TASOS » 09 Φεβ 2020, 13:11

teris3 έγραψε:Χωρις να ειμαι ειδικος, νομιζω πως δεν εχει καμια σχεση το να φτιαχνεις αεροδρομιο σε νεα εκταση απο το μηδεν και να προσπαθεις να κανεις επεκταση σε υφισταμενο με συγκεκριμενους χωρικους περιορισμους.
Υ.Γ Ακομα και ετσι, πιστεω πως στο SKG υπαρχει ΠΡΟΒΛΕΨΗ για φυσουνες μελλοντικα ΑΝ χρειαστει...


και στα 2 αεροδρομια (το ένα σε νέο χώρο, το άλλο επεκταση) υπάρχουν δυνατότητες επέκτασεις και σχεδιασμού.

Για το θέμα με τα κλιματιστικα δεν το θεωρώ και τόσο ...πως να το πω ...παράδειγμα γιατι πολλές χώρες με υψηλές θερμοκρασίες εχουν αντίστοιχα αεροδρόμια.

@LEKPO1A Οσο για το δάπεδο στάθμευσης, από ότι ξερω στο νέο κτίριο θα έχει νέο δάπεδο και νεες θέσεις στάθμευσης.

Σας ευχαριστώ πάντως για τις ιδεες σας θα ήθελα και την άποψη μερικών ακόμα :)
0 x
Γουστάρω το ξεκατινιασμα σ'αυτό το φορουμ.


Άβαταρ μέλους
OveLix
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 874
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2004, 17:42
Τοποθεσία: Elbonia
x 344

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό OveLix » 09 Φεβ 2020, 13:54

Από όσο θυμάμαι, οι προδιαγραφές που έθεσε το δημόσιο για την επέκταση του αεροσταθμού στο LGTS δεν περιελάμβαναν φυσούνες.

Το Καστέλι θα διακινεί πάνω από 1,5 εκατ. επιβάτες τον μήνα το καλοκαίρι (ήδη το LGIR διακινεί από 1,1 έως 1,4 εκατ. επιβάτες τον μήνα στην περίοδο Ιούν.-Σεπτ.) και έχει σκοπό να φτάσει κάποτε τους 15 εκατ. επιβάτες ετησίως (το LGTS ελπίζει να φτάσει τους 10). Είναι φυσικό κι επόμενο το LGTL να είναι υψηλών προδιαγραφών, με όλα τα κομφόρ και δυνατότητες.
0 x
Are we clear of that Cessna?
------------------------------------
Λευτεριά στο Πέιτον Πλέις

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 132

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 09 Φεβ 2020, 14:50

IATA/TASOS έγραψε:@LEKPO1A Οσο για το δάπεδο στάθμευσης, από ότι ξερω στο νέο κτίριο θα έχει νέο δάπεδο και νεες θέσεις στάθμευσης.


Όχι Τάσο. Δεν θα φτιαχτει νεο δαπεδο σταθμευσης στο SKG. Μπροστα στο νεο terminal (airside) θα υπάρχει μονο service road για τα λεωφορεια.
1 x

danichro
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 11 Δεκ 2009, 18:03
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EHAM
x 16

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό danichro » 09 Φεβ 2020, 15:11

υπάρχει κάποιος λόγος που συνεχίζεται η συζήτηση για το SKG εδώ; έχει συζητηθεί άπειρες φορές αυτό, δεν καταλαβαίνω το κόλλημα αν το ένα αεροδρόμιο έχει φυσούνες και το άλλο όχι. Διαγωνισμός είναι;
0 x


Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 09 Φεβ 2020, 15:34

Υπαρχει χάρτης που να δειχνει το ακριβες σημειο του νεου αεροδρομιου καθως και το χωροταξικο σχεδιο;
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

Άβαταρ μέλους
Kalamariotis
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 10 Ιουν 2019, 12:17
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: SKG
x 9
Επικοινωνία:

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό Kalamariotis » 09 Φεβ 2020, 15:43

ptiseisA έγραψε:Τη μετεγκατάσταση του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης»-και τη δημιουργία νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι ζήτησαν σήμερα κάτοικοι της Αλικαρνασσού με κινητοποίηση τους κατά την οποία ύψωσαν μπαλόνια, στα 50 μέτρα, σε μια προσπάθεια παρεμπόδισης των προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης». Η κινητοποίηση έγινε στην πλατεία του Αγίου Νικολάου και το ύψος που έφτασαν τα μπαλόνια ήταν στην ευθεία που ακολουθούν τα αεροσκάφη για την προσγείωσή τους. Πάντως, η λειτουργία του αεροδρομίου δεν επηρεάστηκε καθώς στη διάρκεια της κινητοποίησης από τις 11 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι, είχε προγραμματιστεί μόνο μια απογείωση. Ο δήμαρχος της Αλικαρνασσού Βαγγέλης Σισαμάκης στην ομιλία του τόνισε ότι το αίτημά της δημοτικής αρχής και των κατοίκων της περιοχής, για την μετεγκατάσταση του αεροδρομίου, είναι ξεκάθαρο και επεσήμανε ότι περιμένει τις ενέργειες της κυβέρνησης μέχρι το Μάιο. Υπενθυμίζεται ότι μια μέρα νωρίτερα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανόλης Κεφαλογιάννης, είχε ανακοινώσει ότι μέχρι το Πάσχα, αναμένεται κυβερνητικό κλιμάκιο στο Ηράκλειο για τις επίσημες εξαγγελίες, που θ’ αφορούν τη δημιουργία νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, το οποίο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο έργο.

Τι λέτε για αυτό ? Μάλλον η ιστορία με το Ελ. Βενιζέλος επαναλαμβάνεται.... :cry:

Πηγή άρθρου: ΑθηναΪκό πρακτορείο ειδήσεων


15 χρόνια μετά, το αεροδρομίο μολις ξεκινα να κατασκευάζεται.... Στην Ελλαδα κινουνται ολα τοσο αργά που μεχρι να σηκωσουμε το ενα ποδι, ο πληθυσμος της Τουρκιας αυξανεται.... κατα ενα εκατομμυριο ατομα. Μεχρι να ολοκληρωθει το αεροδρομιο στο Καστελλι, η Τουρκια θα εχει κατασκευασει αλλα 15 αεροδρομια στην Κων/πολη. Η κατασταση μας ειναι τραγικη.
0 x
-We are going down Larry.
-I know it. [CVR ends].

-We have an engine failure. We are not gonna make it. Full power! [CVR ends].

chr04
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 176
Εγγραφή: 27 Απρ 2006, 15:57
x 37

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό chr04 » 09 Φεβ 2020, 16:23

Πόσο χρήσιμο θα ήταν μαζί με τον ΒΟΑΚ (βόρειος οδικός άξονας Κρήτης) να κατασκευαζόταν μαζί του και σιδηροδρομική γραμμή που να καλύπτει το νησί από άκρη σε άκρη;
0 x


geo13pao
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 124
Εγγραφή: 15 Ιουν 2017, 21:26
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSA
x 88

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό geo13pao » 09 Φεβ 2020, 16:52

Αν τυχόν κάποτε υπάρξει μελέτη για τρένο από άκρη σε άκρη στην Κρήτη, το νησί θα κοπεί στα 4 από τα ΚΤΕΛ. Πολύ δυνατό το ΚΤΕΛ στην Κρήτη.

Αυτό που θα εξυπηρετούσε θα ήταν μια μελλοντική γραμμή από Ηράκλειο προς το νέο αεροδρομιο είτε light τρένο/τραμ. Το θέμα είναι ότι το καλοκαίρι θα έχει κόσμο, το χειμώνα όμως ; Άσε που θα την φάνε και αυτήν την γραμμή τα ΚΤΕΛ.
1 x

IATA
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: 26 Μαρ 2004, 09:38

Re: LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Δημοσίευσηαπό IATA » 09 Φεβ 2020, 18:25

Το θέμα είναι ότι το καλοκαίρι θα έχει κόσμο, το χειμώνα όμως ;


Νομίζω αναφέρθηκε ότι μεταξύ άλλων το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό: να επεκταθεί η τουριστική σεζόν και στο χειμώνα.
0 x
____________________________________
Αλέξανδρος



Επιστροφή σε “Αερολιμένας Ηρακλείου”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης