Δυνατότητα πορείας εκτός VFR Routes

aero21

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
19/11/2013
Μηνύματα
9
Likes
0
Στο AIP γράφει:
1.2.4.1 VFR flights, when operating above Greek territory at and below FL 195
shall follow VFR routes and altitudes where established, when flying within or into TMAs/MTMAs unless otherwise cleared by
the appropriate ATC unit

Κάνουμε σχέδιο πτήσης, ειδικά Πελλοπόνησσο λίγα μέρη είναι εκτός TMAs/MTMAs. Σε αρκτετές περιπτώσεις οι διαδρομή που θέλουμε να κάνουμε αν πάμε από VFR Routes είναι πόντια και ειδικά όταν θες να πετάξεις πάνω απο συγκεκριμένα μέρη οι VFR Routes δε περνάνε πάνω από αυτά. Τι κάνουμε σε αυτή τη περίπτωση; Δηλώνουμε πορείες στις VFR Routes και μετά στον αέρα ζητάμε από ATC Unit να πάμε direct?
Επειδή είμαι νέος πιλότος και έχω σκοπό να κάνω και cross country μακρινά (για τα δεδομένα μου....πχ Τρίπολη-Γιάννενα) είμαι τυπικός και κάνω πάντα προεργασία πριν πάω για τη πτήση (υπολογισμούς καυσίμου, πορείες σε σχέση με ραδιοβοηθήματα κτλ) εκτός από τις τοπικές. Η αλλαγή στον αέρα με οδηγεί στο να αναιρώ ότι δουλειά έχω κάνει και ουσιαστικά να χρησιμοποιώ μόνο το tablet αλλάζοντας επιτόπου τα δεδομένα κάτι το οποίο σε περίπτωση που πάπαλα οι μπαταρία πρέπει να τα κάνω στο χέρι την ώρα της πτήσης...
Υπάρχει τρόπος να το δηλώσεις πριν την απογείωση;
 
Στο σχεδιο πτησης δηλωνεις τα vfr routes. Στις περισσοτερες περιπτωσεις σε καλυπτουν (TMA Αθηνων). Οταν θελεις να κανεις καποια παρακαμψη το ζητας στον ασυρματο και αν δεν υπαρχει προβλημα θα σου δωσουν αδεια. Να θυμασαι ομως οτι τα vfr routes υπαρχουν στις TMA για να διαχωριζουν VFR-IFR κυκλοφορια οποτε οταν πλησιαζεις αεροδρομιο πολυ πιθανονο ειναι να σε υποχρεωσουν να τα ακολουθησεις με μικρες αποκλισεις. Αν καποιο σημειο δεν ειναι σε vfr route και δεν επηρεαζεις ctr αεροδρομιου το γραφεις στο σχεδιο πτησης π.χ. ονομα κομωπολης, καποια λιμνη κτλ. Για παραδειγμα αν θες να κανεις τον γυρο της παρνηθας δεν υπαρχουν vfr routes οποτε μπορεις να γραψεις π.χ. σκουρτα δηλαδη οτι θα περασεις απο αυτο το χωριο.
 
Φίλε aero21, στις VFR πτήσεις δεν έχει ούτε δικαίωμα ούτε υποχρέωση το ATC να σου δώσει εξουσιοδότηση να πετάξεις επί κάποιας διαδρομής ή ν αλλάξεις ύψος κλπ. Εσύ έχεις την υποχρέωση να ενημερώσεις το ATC για το τι κάνεις ή τι πρόκειται να κάνεις και το ΑΤC σου απαντά εάν το δέχεται ή όχι. Πχ έχεις το δικαίωμα να πετάξεις Μέγαρα-Γιάννενα κατευθείαν (και το λες στην πρώτη μαζί τους επαφή) αλλά το Athinai TMA έχει το δικαίωμα να σου πει "Ὁχι, θα πας KOR-PIKAD and then resume your own navigation". Aρα το ΑΤC έχει δικαίωμα μόνο να σου απαγορεύει.
Οσο για τη διαδρομή Τρίπολη-Γιάννενα (η ωραιότερη της Ελλάδας) μπορείς να την κάνεις άνετα κατευθείαν αφού δεν εμπλέκονται καθόλου VFR Routes. Πρόβλημα θα βρεις στην Κέρκυρα πηγαίνοντας για καύσιμα. Θα φτάσεις πάνω απ την Ηγουμενίτσα στα 3000 πόδια, (θα δεις και θ ακούσεις οτι δεν υπάρχει καμμιά κυκλοφορία) θα ζητήσεις από τον πύργο να έρθεις κατευθείαν για προσγείωση στον 35 και ο πύργος θα σε στείλει (για πλάκα) στο KRK VOR στα 1000 πόδια κι από κει θα σου πει ελεύθερος για προσγείωση και θα γράψεις 15 λεπτά πτήση παραπάνω.
Ως προς την ΤΜΑ Αθηνών, είναι γνωστό ότι ειδικά από τα Μέγαρα υπάρχει ελευθερία κινήσεων προς βόρεια και δυτικά εκτός VFR routes πχ LGMG- Xιλιομόδι-Μυκήνες-Αρτεμίσιο-LGTP αντί LGMG-Dapori-Davro-Nafplio-ASTOV-LGTP. Ασε που δεν υπάρχει λόγος να πας στο ASTOV για να βγεις από την ΤΜΑ (από Ναύπλιο για Τρίπολη πας κατευθείαν εκτός VFR route). Το ίδιο και προς βορράν δηλ Καστοριά, Γιάννενα, Λάρισα κλπ, πετάς κατευθείαν αφού μάλιστα δεν υπάρχουν VFR routes. Νοτιοδυτικά προς Καλαμάτα, Σπάρτη, Κύθηρα και νότια προς Χανιά δεν υπάρχει πρόβλημα με VFR routes, όσο δεν πετάς πολύ ψηλά και δεν επηρεάζεις το approach, το ILS του LGAV κλπ
 
koulis":14edhy27 said:
Να θυμασαι ομως οτι τα vfr routes υπαρχουν στις TMA για να διαχωριζουν VFR-IFR κυκλοφορια

Η αλήθεια είναι πως μου είχε τύχει πέριξ του αεροδρομίου καλαμάτας να έχω μόλις απογειωθεί με πορεία βόρεια και προς Meli και να έρχεται ifr πτήση από Kalo Nero προς Meli στο ίδιο ύψος με μένα vfr και μου έκανε εντύπωση γιατί εγώ ήμουν vfr και αυτός ifr και υποτίθεται οι vfr routes είναι για αυτό το διαχωρισμό. Δεν είχε λήψη η Καλαμάτα από εκείνον και ακούγοντας πως πάμε ντουγρού σε collision course ειδοποίησα καλαμάτα και έκανα τον ενδιάμεσο σταθμό για επικοινωνία της ifr πτήσης με Καλαμάτα. Αλήθεια σε αυτές τις περιπτώσεις τι γίνεται; Λογικά το κουμάντο το κάνει το ATC αλλά αν δεν έχει λήψη και εσύ ακούσεις τελευταία στιγμή πως είσαι 1΄ από collision course τι κάνεις; ATC ή κατευθείαν μιλάς με τον άλλον;

koulis":14edhy27 said:
Για παραδειγμα αν θες να κανεις τον γυρο της παρνηθας δεν υπαρχουν vfr routes οποτε μπορεις να γραψεις π.χ. σκουρτα δηλαδη οτι θα περασεις απο αυτο το χωριο.

Έτσι είχα κάνει και η Καλαμάτα επειδή δεν ήξερε τοπώνύμιο με ρώτησε σε σχέση με πιο γνωστό πού είμαι

C421 καταλήγω πως στο σχέδιο πτήσης κάνουμε αυτό που λέει το AIP και στον αέρα μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα και να ζητήσουμε αυτό που μας βολεύει. Αν λόγω συνθηκών στο όνομα της ασφάλειας ή της βαρεμάρας κάποιου μας απαγορευτεί ακολουθούμε vfr routes. Όμως αυτό που δηλώνουμε στο σχέδιο πτήσης δε μπορεί να είναι αντίθετο με το AIP, έτσι δεν είναι;
 
Φιλε aero21 μας τα περιγραφεις λιγο περιεργα σχετικα με την πορεια συγκρουσης, κατι δε πρεπει να καταλαβες καλα στον ασυρματο σχετικα με την πορεια της ifr κυκλοφοριας
 
Φίλε aero21, καλόν είναι να υποβάλεις με VFR flight plan τη διαδρομή που πραγματικά θα κάνεις αγνοώντας το ΑΙΡ. Και λέω αγνοώντας το ΑΙΡ όχι διότι σε προτρέπω σε παρανομία αλλά διότι το VFR flight plan δεν αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας (τo ΙFR πάει μέχρι Eurocontrol). Εσύ λοιπόν με το VFR flight plan όπως προτίθεσαι να το κάνεις ζητάς τη διαδρομή και το ATC την αποδέχεται. Εννοείται οτι δεν ζητάμε τρελά πράγματα πχ από Ανατολικό Αίγινας να πάμε κατευθείαν Μύκονο δηλ να περάσουμε κοκορέτσι τις χοάνες του LGAV. Δεν έχει νόημα και προκαλεί απαξία να υποβάλεις VFR σχέδιο πχ LGMG-KOR-PIKAD-IXONI-ELVAS-GARTA-LGIO και μετά την απογείωση να λες στο ΤΜΑ οτι άλλο το τι σχέδιο υπέβαλες κι άλλο το τι θα κάνεις δηλ οτι θα πας κατευθείαν Μέγαρα-Γιάννενα. Αρα λοιπόν μέτρο υπάρχει και οι ελεγκτές του ΤΜΑ και του Info είναι πάρα πολύ εξυπηρετικοί και κυρίως κατανοητικοί με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Γενική Αεροπορία στις πτήσεις VFR. Το τι γίνεται όμως με τους κατά τόπους ελεγκτές στις ΤΜΑ τους πέραν της Αθήνας, είναι μια άλλη δακρύβρεχτη ιστορία...
 
koulis":3otwxzgi said:
Φιλε aero21 μας τα περιγραφεις λιγο περιεργα σχετικα με την πορεια συγκρουσης, κατι δε πρεπει να καταλαβες καλα στον ασυρματο σχετικα με την πορεια της ifr κυκλοφοριας

Ο πύργος μου λέει μετά την απογείωση πήγαινε 3000' στο MELI. Και ερχόταν από KALO NERO προς MELI στα 3000' IFR πτήση η οποία προσπαθούσε να το πει στον πύργο αλλά αυτός δεν είχε λήψη λόγω αναγλύφου, είχα μόνο εγώ. Αυτό το λέω πορεία σύγκρουσης. Αν έκανα κάτι λάθος ο πύργος δε θα μου έλεγε να μείνω στα 2500' και να κάνω τον ενδιάμεσο φαντάζομαι. Απ'ότι κατάλαβα εκπαιδευόμενος σε IFR ήταν από σχολή.
Καταλήγοντας θεωρώ πως μπορούμε να δηλώσουμε τη διαδρομή που θέλουμε πάντα με τη κοινή λογική πως εντός χώρων με κίνηση, σε προεκτάσεις των διαδρόμων που χρησιμοποιούν μεγαλύτερα αεροπλάνα πρέπει να ακολουθούμε vfr routes. Αν είναι να το απορρίψει κάποιος θα είναι το ATC. Τώρα αν είμαστε στον αέρα και δεν ακούμε πχ τίποτα στη Καλαμάτα στον ασύρματο από κίνηση μπορούμε να πάμε direct και γενικά πάντα στα πλαίσια της κοινής λογικής και έχοντας situation awareness των διαύλων και της κυκλοφορίας αναλόγως ζητάμε.
 
Aπο καλο νερο για μελι στα 3000 δεν ειναι ifr. Αυτα τα σημεια ειναι vfr. Αν ηταν ifr η πτηση ο πιλοτος θα ανεφερε radial και distance και οχι καλο νερο, μελιγαλα ή μεγαλοπολη...
 
Απλό και συχνό. Του έδωσε "cleared for visual approach" χωρίς να ακυρώσει (δεν είναι αναγκαίο) το ifr flight plan του.
 
και clear για visual να ηταν το καλο νερο δεν εχει καμια σχεση με ifr routes. Απο που ερχοταν? Απο τη Σικελια? Και ηξερε το <<καλο νερο>>? Και ειδικα απο καλο νερο για μελι ακομα και για ifr δεν ειναι λιγο χαμηλα τα 3000ft?
 
Top