Αεροπυρόσβεση

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για την γενική αεροπορία στην Ελλάδα και την Κύπρο
Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 27 Αύγ 2014, 15:12

Σήμερα το Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος ανακοίνωσε ότι ζήτησε και εστάλησαν από τη Γαλλία δυο CL-415 για βοήθεια στις πολλές και μεγάλες δασικές πυρκαγιές που μαίνονται στην Ελλάδα. Τα δυο γαλλικά αεροσκάφη επιχειρούν από την Θεσσαλονίκη.

Αναλυτικά: http://tinyurl.com/l25a5t2
0 x


Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 14 Αύγ 2017, 20:53

http://www.ipernity.com/doc/777361/45321402

http://www.ipernity.com/doc/777361/45321404

Ένα Kamov KA-32 της Avialift Vladivostok, νηολόγιο RA-31573, το οποίο επιχειρούσε σήμερα στην πυρκαγιά της Αττικής.
0 x

romanosdelios
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 06 Οκτ 2011, 17:35

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό romanosdelios » 14 Αύγ 2017, 22:13

Μια ερώτηση παρακαλώ. Γιατί δεν επιχειρούν βράδυ εναέρια μέσα; Εντάξει καταλαβαίνω πως είναι το σκοτάδι της νύχτας αλλά τα π.χ. τα μαχητικά γιατί πετούν βράδυ σε αερομαχίες; Η μήπως δε πετάνε;
0 x

Άβαταρ μέλους
Alkyon
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: 24 Ιαν 2008, 17:16
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό Alkyon » 15 Αύγ 2017, 10:46

Δεν είμαι ειδικός, πιστεύω όμως πως το κυρίως πρόβλημα είναι η δυσκολία ανεφοδιασμού των εναέριων μέσων τη νύχτα, όπου μια ασφαλής προσθαλάσσωση -ειδικά με αέρα και κυματισμό- είναι σχεδόν αδύνατη. Αλλά και οι χαμηλές πτήσεις πάνω απο τις εστίες της φωτιάς, χωρίς ορατότητα ενέχουν πολλούς κινδύνους.
Όσο για το παράδειγμα των μαχητικών, μην ξεχνάμε ό τι αυτά διαθέτουν καλύτερα ηλεκτρονικά συστήματα και απίστευτες ελικτικές ικανότητες.
0 x


romanosdelios
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 77
Εγγραφή: 06 Οκτ 2011, 17:35

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό romanosdelios » 15 Αύγ 2017, 10:57

Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Ξέχασα πως είναι και η προσαλλαθωση μέσα σε όλα αυτά. Μια τελευταία ερώτηση. Τα Canadair έχουν δυνατότητα ανεφοδιασμού από ο έδαφος ή μόνο μέσω θαλλάσης;
0 x

Άβαταρ μέλους
Alkyon
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 61
Εγγραφή: 24 Ιαν 2008, 17:16
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): UAE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό Alkyon » 15 Αύγ 2017, 14:21

Σύμφωνα με την βικιπαίδεια τα Canadair μπορούν να απογειωθούν πλήρως φορτωμένα με νερό CL-215 (Max takeoff weight: 19,731 kg (43,499 lb) on land), οπότε για ανεφοδιασμό χωρίς προσθαλάσσωση θα πρέπει να επιστρέψουν σε αεροδρόμιο, οπου χάνεται πολλή ώρα. Έτσι τα διαστήματα μεταξύ των ρίψεων είναι υπερβολικά μεγάλα, με αποτέλεσμα κάτι τέτοιο να είναι ασύμφορο.

Όπως καταλαβαίνεις η αεροπυρόσβεση την νύχτα είναι πολύ δύσκολη...
0 x

nikmech
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: 05 Δεκ 2008, 17:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό nikmech » 15 Αύγ 2017, 15:51

Δεν άκουσα κανένα σχόλιο από τους υπεύθυνους - Π.χ. Υπουργείο Εθνικής Άμυνας - για την υπερβολικά μικρή διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών ιδίως CL-215 και δευτερευόντως CL-41. Εάν δε ισχύει αυτό που λέγεται στα κανάλια ότι πολλά είναι σε βαριά συντήρηση είναι επειικώς εγκληματικό για την θερινή περίοδο !!!
1 x


Άβαταρ μέλους
phantom
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 18
Εγγραφή: 02 Νοέμ 2009, 22:03
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OLY
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό phantom » 15 Αύγ 2017, 15:53

Αναφορικά με την αεροπυρόσβεση τη νύχτα, μην ξεχνάμε ότι πρέπει να γίνει προσθαλάσσωση, κατά την οποία πρέπει να πιάσει το αεροσκάφος με μικρό βαθμό καθόδου. Επιπλέον, θα πρέπει ο χειριστής να βλέπει τα κύματα. Στην ξηρά θα πρέπει να είναι ορατά και τα βουνά αλλά και τα εμπόδια, όπως σπίτια, καλώδια ρεύματος, κ.ο.κ. Είναι πολύ δύσκολο για το μάτι του χειριστή μια να βλέπει τα όργανα του αφους, μια τη φωτιά, μια το περιβάλλον... το μάτι δεν μπορεί να ρυθμίζει την νυχτερινή όραση τόσο γρήγορα ωστε να είναι ασφαλής η πτήση. Μιλάμε για πτήσεις σε χαμηλό ύψος και το situation awareness θα ήταν σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

Δεν είμαι χειριστής, αλλά αυτή είναι η άποψη μου λογικά πάντα σκεπτόμενος.
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 15 Αύγ 2017, 16:12

nikmech έγραψε:Δεν άκουσα κανένα σχόλιο από τους υπεύθυνους... για την υπερβολικά μικρή διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών
Δίκιο έχεις. 'Ομως απλώς σφυρίζουν αδιάφορα.
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 19 Αύγ 2017, 13:28

sv1xv έγραψε:Δεν άκουσα κανένα σχόλιο από τους υπεύθυνους... για την υπερβολικά μικρή διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών

Για το θέμα αυτό είχαμε παρέμβαση του κ. Καπάκη:
κάνουμε τη συζήτηση επειδή έχει προκύψει από τα ΜΜΕ, αλλά δεν είναι τα εναέρια μέσα που αποτελούν πανάκεια

Η συγκεκριμένη ατάκα αναμεταδόθηκε με ελαφρώς αλλοιωμένο νόημα στο twitter από τον λογαριασμό @GSCP_GR της ΓΓΠΠ: https://twitter.com/GSCP_GR/status/898202593184411652.

Του απάντησα δεόντως μέσω του ιδίου καναλιού (twitter): "κ. Καπάκη δεν είναι πανάκεια, αλλά όταν δεν υπάρχουν πιά όπως στην Ελλάδα, η έλλειψη είναι εμφανής. Ούτε όμως τα επίγεια είναι επαρκή. Την επωδό σας αυτή την ακούμε εδώ και δεκαετίες από όσες κυβερνήσεις δεν επιθυμούν να ανανεώσουν τον στόλο."

Όπως αναμενόταν, η απάντηση μου αγνοήθκε.
1 x


nikmech
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: 05 Δεκ 2008, 17:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό nikmech » 19 Αύγ 2017, 16:05

Επί της ουσίας κανείς δεν απαντάει στην απλή ερώτηση : "Κατά την Wikipedia - εφόσον στο site της Πολεμικής αεροπορίας δεν αναφέρεται αριθμός αεροσκαφών - η Ελλάδα διαθέτει 11 ή 12 CL-215 παλιά 40ετίας και 7-8 CL-415 20ετίας αεροσκάφη" έστω 17 συνολικά εάν δεν έχουν συνυπολογιστεί δυστυχήματα πρόσφατα. Κατά τις τελευταίες πυρκαγιές σε Αττική και Κεφαλλονιά δεν είδα πουθενα να πετάνε περισότερα από 5-6 αεροσκάφη συνολικά. Μιλάμε για μια διαθεσιμότητα της τάξης του 30-40 % που είναι τραγική. " Επ.΄αυτού δεν δίνει κανείς αρμόδιος απάντηση !!
Σαφώς και η Ελλάδα έχει μεγάλο στόλο για το μέγεθος της χώρας, τα ελικόπτερα βοηθούν πολύ αλλά σαν τα αεροπλάνα δεν έχει ιδίως εάν η φωτιά δεν είναι δίπλα στην θάλασσα ο χρόνος του κύκλου πυρόσβεσης είναι λκατά πολύ μικρότερος για τα αεροπλάνα. Επίσης βάζουμε πολλές ώρες στα Chinook που έχουν άλλες αποστολές και πληρώνουμε σαν χώρα πολλά χρήματα σε ενοικίαση ελικοπέρων. Ενδεχομένως θα συνέφερε η εκκαθάριση - απόσυρση των περισσότερων πολύ γηρασμένων CL-215 και η αγορά είτε CL-415 είτε Beriev BE-200 που μας προτάθηκε σε περιορισμένο αριθμό 4-5 τεμ.
1 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 19 Αύγ 2017, 17:14

Κατ'αρχήν κάποιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες στο internet ανέφεραν στις αρχές του καλοκαιριού διαθεσιμότητα "όχι πάνω από 8 αεροσκάφη". ΤΟ φαινόμενο της μειωμένης διαθεσιμότητας είναι γενικευμένο, από ελικόπτερα μέχρι F-16, ακόμαι και πολεμικά πλοία, δεδομένου ότι το Υπουργείο Οικονομικών δεν δίνει καθόλου χρήματα για ανταλλακτικά. Τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ στα άχρηστα, κλπ.

Άσχετα με το προηγούμενο, σίγουρα θα έπρεπε να υπάρχει ένας κύκλος ανανέωσης των CL-415, μακροχρόνια παραγγελία με χαμηλούς ρυθμούς παράδοσης ώστε ο στόλος να ανανεώνεται σταδιακά και να αποφεύγεται το φαινόμενο της μαζικής παλαίωσης.

Μερικοί παλιοί στην Π.Α. προτιμούν τα CL-215 γιατί ο (προϊστορικός) εμβολοφόρος κινητήρας τους έχει πιό άμεση απόκριση στην εντολή αύξησης ισχύος συγκριτικά με το turboprop. Όμως πρέπει να πάρουν απόφαση ότι δεν μπορούν να συντηρούνται επ'άπειρον.

Πολύ σωστή η παρατήρηση σου για τα Chinook. Θα ήταν καλύτερα να είχαν αγοραστεί, συμπληρωματικά προς τα CL-415, με ευρωπαϊκή επιδότηση 6 S-64, που θα έκαναν και άλλες δουλειές (ειδικές μεταφορές ΓΓΠΠ, χιόνια, πλημμύρες κλπ), γιατί τα Chinook είναι πανάκριβο στρατιωτικό υλικό και όταν τα χρειαστούμε δεν θα τα έχουμε.

Το Be-200 δοκιμάστηκε και δεν απέδωσε, λόγω μεγέθους βασικά κατάφερνε να κάνει ρίψεις μόνο από μεγάλο ύψος. Πλανάται η υποψία ότι η πρόταση προμήθειας του ήταν ένα από τα γνωστά κόλπα προμηθειών του Δημοσίου, όταν όμως η κάνουλα είχε αρχίσει να στερεύει (2005-2006).

Γενικά οι πολιτικοί αντιπαθούν τις προμήθεις με σχετικά μεγάλους χρόνους παράδοσης, γιατί έτσι ξοδεύουν χρήματα που θα μπορούσαν να διαθέσουν πιο αποδοτικά για αγορά ψήφων και την κορδέλα κόβει κάποιος άλλος. Εξαίρεση φυσικά οι περιπτώσεις όπου υπάρχει πολιτικό χρήμα, αλλά στις μεγάλες παραγγελίες του εξωτερικού, τουλάχιστον από δυτικές χώρες, αυτό δεν παίζει πλέον. Μην ξεχνάμε ότι οι πολιτικοί έχουν τις δικές τους προτεραιότητες, οι οποίες δεν ταυτίζονται με τις ανάγκες της Ελλάδος.
1 x

Άβαταρ μέλους
george 150
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 162
Εγγραφή: 15 Μαρ 2012, 17:07
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGSM

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό george 150 » 19 Αύγ 2017, 19:06

Υπήρξε η πρόταση κάποτε της αναβάθμισης των 215 σε 215Τ, η οποία τελικά δεν έγινε αποδεκτή ( θα εξάλειφε από ένα μεγάλο μειονέκτημα κάθε τύπου: τον εμβολοφόρο κινητήρα με τις συχνές βλάβες του 215 και τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά του 415).
Τα ελικόπτερα, ειδικά όταν επιχειρούν κοντά σε θάλασσα είναι πολύ αποτελεσματικά, σε θέμα χρόνου που απαιτείται για την απογείωση τους, σε σχέση με τα CL. Επίσης πλεονεκτούν σε ευελιξία και πρακτικά δεν έχουν τους περιορισμούς που έχουν τα αεροπλάνα σε ότι αφορά την υδροληψία ( ύψος κύματος κ.λ.π.). Ωστόσο το κατώρευμα του κυρίως στροφείου κάνει ζημιά στην κατάσβεση, ενώ από την άλλη οι επιδέξιες βολές που αριστοτεχνικά πραγματοποιούν οι χειριστές των CL, πέφτουν με μεγάλη ταχύτητα στο στόχο και "καθίζουν" τη φωτιά. Θα έλεγα ότι και για τα δύο μέσα, αεροσκάφη και Ε/Π, υπάρχει πλούσιο πεδίο δράσης. Απλά χρειάζεται διαθεσιμότητα μέσων και έξυπνος συντονισμός τους :great:
0 x
Pax exp: DC3, B732, B727, AT72, AT43,ΑΤ46, E145, A306, RJ1H, A320, A319, Α300, MD82, B738, JS41,DH8A, DH8D, SW4,ΑΒ205,PA36.


Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1181
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
Επικοινωνία:

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 20 Αύγ 2017, 14:24

Τελικά κάτω από την πίεση των γεγονότων εδέησε να αναφερθεί στο θέμα ο κ. Τόσκας, ο οποίος ανέφερε διαθεσιμότητα 9-10 αεροσκαφών.

Σε περίπτωση που διαβάσετε τις δηλώσεις ότι "το εργοστάσιο εκλεισε" κλπ, η κατάσταση έχει ως εξής: Η Bombardier σταμάτησε να παράγει ή/και να υποστηρίζει όλα τα utility και ελικοφόρα με εξαίρεση το DHC-8 Q400 (σαν αυτά της Ολυμπιακής).

Τα σχέδια και τα type certificates όλων των τύπων αυτών (διάφορα DHC και CL-215, CL415) τα μεταβίβασε στην Viking Air, η οποία έχει αναλάβει την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου. Αν ήθελαν να κάνουν κάτι σωστό, εφ'όσον αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει γραμμή παραγωγής, ας φροντίσουν να αξιοποιήσουν όσα αεροσκάφη δεν είναι διαθέσιμα.

Δείτε και την είδηση της τελευταίας στιγμής: Viking Air looking at new production of Bombardier CL-415 (του David Pugliese, Ottawa Citizen)
1 x

nikmech
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 38
Εγγραφή: 05 Δεκ 2008, 17:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Αεροπυρόσβεση

Δημοσίευσηαπό nikmech » 20 Αύγ 2017, 18:02

Το πολύ καλό άρθρο - αφιέρωμα στο http://portfolio.news247.gr/canadair εξηγεί τα περισσότερα από τα ερωτήματα που έθεσα ! Παρόλα αυτά δεν εξηγείται η πολύ χαμηλή διαθεσιμότητα των νεότερων CL-415. Το εντυπωσιακότερο κατ.΄ εμένα σημείο του άρθρου είναι η ακινητοποίηση αεροσκαφών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ........
Σήμερα δε στην Καθημερινή στο πρωτοσέλιδο έχει μια «πιασάρικη» δήλωση πιλότου ότι πετάει με το αεροσκάφος (CL-215) που πετούσε και ο πατέρας του (Το άρθρο δεν το βρήκα στο internet ).
Δεν έχω εμπειρία από την αποτελεσματικότητα των ελικοπτέρων ενώ έχω από αυτή των Canadair και δεν πιστεύω ότι μπορούν τα αεροπλάνα να υποκατασταθούν από αεροσκάφη λόγω ταχύτητας επανακύκλωσης και αποτελεσματικότητας σκόπευσης. Γιαυτό και χρειαζόμαστε CL-415
0 x



Επιστροφή σε “Γενική Αεροπορία”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης