Και μετα το PPL, τι?

billymos

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
24/08/2012
Μηνύματα
5
Likes
0
Καλησπερα και παλι σε ολη τη παρεα..

Οπως ολοι εδω στο φορουμ, ετσι και γω εχω το μικροβιο της αεροποριας.. Η ζωη ομως τα εφερε ετσι, ωστε να μη πραγματοποιησω το ονειρο μου να γινω, ειτε πιλοτος σε μαχητικα, ειτε πιλοτος της πολιτικης..

Επειδη ομως το μικροβιο δε φευγει και πλεον, σε πιο ωριμη ηλικια και εχοντας βαλει σε ταξη τη ζωη μου, αποφασισα να ψαχτω για ppl... Απλα, αυτο που με ανησυχει πλεον, ειναι το μετα....
Δηλαδη, οκ, το πηραμε το διπλωμα.. Μετα? Κατοχος αεροπλανου δεν ειμαι, ουτε εχω καποιον γνωστο να μου το δανειζει (?). Αρα θα πρεπει να απευθυνομαι σε αερολεσχες. Ομως ενοικιαζουν ευκολα? Και αν ναι, μηπως ειναι απαγορευτικο το κοστος για αεροπλανο (συν καυσιμο συν αεροδρομιο) ή τα κρατανε για εκπαιδευση των μαθητων?
Και μετα γενναται το αλλο ερωτημα... Ειναι τα αεροδρομια μας φιλικα απεναντι στη γενικη αεροπορια? Γιατι απο παλαιοτερα ποστ που εχω δει εδω, μαλλον το αντιθετο συμβαινει...

Οποτε? Σε τι θα μου χρησιμευσει το ppl, περα απο το να κανω πραγματικοτητα, εστω και μερικως, το παδικο ονειρο? Εσεις που ειστε ηδη κατοχοι του ppl, πως το εκμεταλλευεστε?

Ευχαριστω για το χρονο σας...
 
Καλησπέρα,

Καταρχάς να διευκρινήσω ότι δεν είμαι κάτοχος PPL. Για την ενοικίαση θα πρέπει να γραφτείς σε αερολέσχη, να πληρώνεις το έτος ένα μικρό ποσό και μετά ενοικιάζεις το αεροπλάνο (μια αερολέσχη που γνωρίζω ενοικιάζει C172 120€/ώρα, συν άλλα τόσα περίπου τα καύσιμά σου). Πολλές λεπτομέρειες δεν γνωρίζω, θα σου πουν οι γνώστες.

Όσο για την αντιμετώπιση της γενικής αεροπορίας μπορώ να σου πω (απο τη μεριά μου-του αεροδρομίου) ότι αν είσαι "εντάξει" δεν υπάρχει κανένα θέμα, και εξηγούμαι. Κατα τη διάρκεια του καλοκαιριού, όλα τα μεγάλα περιφερειακά βγάζουν NOTAM για την παραμονή αεροσκαφών. Πχ εδώ στην Κέρκυρα θέλουμε τουλάχιστον 48 ώρες πριν ειδοποίηση, στο Ηράκλειο-Χανιά-Ρόδο-Κω-Σαντορίνη το ίδιο, στην Μύκονο κανένα αεροσκαφος γενικής αεροπορίας δεν επιτρέπεται να μείνει πάνω από 2 ώρες! Λόγω του τυπικού του θέματος, ακόμα και ένα C172 για 10 λεπτά παραμονής στην Κέρκυρα μπορεί να έχει θέμα αν δεν έχει ειδοποιήσει (ανάλογα την κίνηση που θα έχει το αεροδρόμιο, ποιον αερολιμενικό θα πετύχει κλπ). Επίσης μην περιμένεις να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι οι ελεγκτές να σε βοηθήσουν εν μέσω κίνησης να κάνεις συνέχεια touch'n'go και να κάνεις του κόσμου τα approaches. Με λίγα λόγια το καλοκαίρι plan ahead και έχε υπ'όψιν ότι υπάρχει μεγάλη πίεση στα περιφερειακά λόγω κίνησης/έλλειψης χώρου και προσωπικού. Τον χειμώνα τα πράγματα αλλάζουν φυσικά. Αυτά, τουλάχιστον από τη μεριά του αεροδρομίου. Οι ppl-άκηδες ας μας πουν τις εμπειρίες τους (περιμένω και σχόλια για Ιωάννη Καποδίστρια!).
 
Υπολογισε ετησιο κοστος 1500 ευρω για να συντηρησεις το πτυχιο.
 
Αυτό δε το ήξερα... Για ποιο λόγο;
 
jj_lgkr":2lqwzj50 said:
..... Επίσης μην περιμένεις να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι οι ελεγκτές να σε βοηθήσουν εν μέσω κίνησης να κάνεις συνέχεια touch'n'go και να κάνεις του κόσμου τα approaches. Με λίγα λόγια το καλοκαίρι plan ahead και έχε υπ'όψιν ότι υπάρχει μεγάλη πίεση στα περιφερειακά λόγω κίνησης/έλλειψης χώρου και προσωπικού. . .

Καύσιμα αν έχεις, υπομονή ( βλέπε Holding ;) ), διάθεση για συνεργασία πάνω απ' όλα και όλοι οι καλοί χωράνε :great: :cool:
 
Καλησπέρα σύντροφε, καλώς ήρθες στην παρέα μας, σου εύχομαι να κάνεις το όνειρο σου πραγματικότητα! Από ότι κατάλαβα δεν θες να το πας επαγγελματικά, θες μόνο να πετάς ερασιτεχνικά, οπότε το θελήσεις. Λοιπόν υπάρχουν αρκετές επιλογές στον ερασιτεχνικό τομέα, όπως, παρά πέντε, άνεμοπτερα, υπέρελαφρά, ελαφρά κλπ.

Στην θέση σου θα διάλεγα να βγάλω πτυχίο για υπέρελαφρά, γιατί? Γιατί τα υπέρελαφρά μπορούν να αγγίξουν τις επιδόσεις των ελαφρών, προσφέρουν έναν δευτερο επιβάτη, μπορούν να προσγειώνονται τα καλοκαίρια στο αεροδρόμιο κάποιου νησιού, είναι πολύ πιο οικονομικά τα καύσιμα, η απόκτηση του πτυχίου σαφώς και αυτή πολύ οικονομικότερη και πάνω κάτω κάνεις τα ίδια πράγματα με το ppl.

Το ξανά τονίζω, αυτά μόνο αν θες ερασιτεχνικό πτυχίο, αν αποφασίσεις κάποια στιγμή στο μέλλον να το γυρίσεις σε επαγγελματικό τότε καλύτερα να έχεις ένα ppl
 
Σ ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά προτιμώ τα 4θεσια. Και ίσως κάποια στιγμή το αναβάθμισω σε ir, θα δούμε.
Απλά δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να έχω τέτοιο μεγάλο κόστος ετήσιο μετά την απόκτηση του. Υποχρεωτικές ώρες, ώστε να είσαι ενεργός;
Και επίσης, πες ότι το παίρνω, θα κόβω βόλτες μόνος μου πάνω από το Αιγαίο; Εκτός και αν το παίρνω και πηγανω σκ σε κάποια αεροδρόμια οικογενειακώς. Αλλά θα σου δώσει η Αερολέσχη, αεροπλάνο για να κάθεται σε κάποιο αεροδρομιο; Δε ξέρω, χλωμό το βλέπω...
 
Φίλε billymos, επέτρεψέ μου να κάνω μια άλλου είδους προσέγγιση για το θέμα που σε αφορά. Σύμφωνα με τα γραφόμενα των προηγούμενων (και πολύ σωστά), δεν μπορείς να πετάξεις τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω ανικανότητας του Κρατικού μηχανισμού (έλλειψη θέσεων στάθμευσης σχεδόν σε όλα τα αεροδρόμια, έλλειψη καυσίμων, απροθυμία συνεργασίας ΕΕΚ και Αερολιμενικών κλπ) καθώς επίσης είναι αδύνατες οι πτήσεις τους χειμερινούς μήνες λόγω καιρικών συνθηκών και ωραρίων λειτουργίας των αεροδρομίων. Μιας και δεν σε ενδιαφέρει η επαγγελματική σου ενασχόληση ως Επαγγελματίας Χειριστής α/φων (προφανώς λόγω ηλικίας) και θέλεις μόνο να ικανοποιήσεις την παιδική σου επιθυμία, θα σου πρότεινα το εξής: Υπάρχουν πάρα πολλές Σχολές Χειριστών και Αερολέσχες στην Ελλάδα και μάλιστα σε πολλά αεροδρόμια, διάλεξε λοιπόν το κοντινότερο αεροδρόμιο, συνεργάσου με μία από τις σχολές που έχει έδρα εκεί ή να έλθει να σε πάρει το α/φος από όπου εσύ θέλεις και πέτα όποτε εσύ επιθυμείς, γραβατωμένος , με την παρέα σου, με έναν εκπαιδευτή που θα σε μαθαίνει να πετάς και θα έχει αυτός την όλη ευθύνη και απόλαυσέ το. Με αυτό τον τρόπο έχεις τα εξής πλεονεκτήματα: Είσαι απαλλαγμένος από την οποιαδήποτε ευθύνη, δεν διαβάζεις, δεν δίνεις εξετάσεις, δεν περνάς ιατρικές εξετάσεις και επανεξετάσεις, δεν ανανεώνεις πτυχίο, δεν έχεις την υποχρέωση των συχνών πτήσεων για να είσαι ασφαλής, δεν οφείλεις να γνωρίζεις καιρικές συνθήκες και περιορισμούς και διαδικασίες αεροδρομίων, που έχει καύσιμα και που δεν έχει, αντιμετώπιση βλαβών και πάρα πολλά άλλα. Το βασικότερο όμως όλων είναι ότι δεν θα καταθέσεις περίπου 10.000€ για την απόκτηση του πτυχίου, Θα πετάς και θα πληρώνεις μόνο για τον χρόνο που πέταξες. Φυσικά δεν θα πάρεις ποτέ Πτυχίο για να το δείχνεις στους φίλους σου. Εσύ θα μάθεις να πετάς, θα ικανοποιήσεις την προσωπική σου επιθυμία και την ευθύνη θα την έχει πάντα ο εκπαιδευτής σου. Καλές πτήσεις με όποιο τρόπο εσύ διαλέξεις.
 
Θέλω να βοηθήσω και εγώ κατα κάποιον τροπο και απο όσα ξέρω. Θα πω για τα αεροδρόμια. Φιλέ billymos μερικά αεροδρόμια που δεν έχουν κινηση και μπορείς να κανεις touch and go είναι τα περισσότερα μικρά νησιωτικά όπως των Κυκλάδων, Πάρο, Νάξο , Σύρο. Στα Δωδεκάνησα, Κάλυμνος ,Καστελόριζο ,Λέρος Ικαρία,Χίος, Αστυπάλαια. Σποράδες, Σκύρος. Βορειο Αιγαίο,Λήμνος, Μυτιλήνη. Τώρα αν θες και λίγο βουνό Ηπειρος,Ιωάννινα. Δυτική Μακεδονία, Καστοριά, Κοζάνη. Αλλά να ξέρεις τα περισσότερα απο αυτά δεν έχουν καύσιμο 100LL πράγμα αρνητικό για την γενική αεροπορία. Ορισμένα δεν έχουν ραδιοβοηθήματα πχ Ιωάννινα.Υπαρχουν και τα πεδία προσγείωσης που είναι πολλά στην βόρειο Ελλάδα αλλά και στο Αιγαίο. Μην ανυσηχεις και εγώ έχω αυτό το μικρόβιο μέσα μου, αλλά εγώ θέλω να μπω στα βαθειά,θέλω να πάρω atpl.
.Πάντως σου εύχομαι οποιο πτυχίο πάρεις να το αξιοποιήσει κατάλληλα και σύμφωνα με τους κανονισμους. Καλη επιτυχία. Και ελπίζω κατα ενα μέρος να βοήθησαν. :great:
 
aris320":28vhtamb said:
.Υπαρχουν και τα πεδία προσγείωσης που είναι πολλά στην βόρειο Ελλάδα αλλά και στο Αιγαίο.

Kαι για πες μας κάποια απ τα "πολλά" πεδία ειδικά στο Αιγαίο.

Εγώ πάντως ξέρω μόνο ένα στους Πεύκους που εκτός από έναν ντόπιο-τουρίστα με ένα υπερέλαφρο δεν υπάρχει τίποτα.
 
Top