Αυξήσεις στα τέλη της Fraport για τη Γενική αεροπορία

airfan

Business-Class-Member
Εγγραφή
11/02/2018
Μηνύματα
256
Likes
131
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Εχουν αναρτηθεί απο τέλος Γενάρη αλλά δεν ακούστηκε κάτι μέχρι σήμερα και αφορά τη δεύτερη αύξηση στα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης για τα 14 αεροδρόμια της Fraport. Από όσα σύγκρινα , αφορούν κυρίως τα μικρά α/φ, που π.χ. τέλη προσγείωσης απο 2 ευρω της ΥΠΑ πήγαν στα 50 και απο 1/4/2018 πάνε στα 100 ευρώ για μέχρι 5 τόνους και αντίστοιχα απο 100 στα 200 για 5-10 τόνους..
Διάβασα και τη παρακάτω διαμαρτυρία της AOPA Hellas :
Καινούργια προβλήματα με την Fraport.
Δεν πρόλαβε να καθίσει η σκόνη από την ημερίδα που έγινε με μεγάλη επιτυχία στις 22 Ιανουαρίου, και δημιουργήθηκε καινούργιο πρόβλημα με την FRAPORT. Η εταιρία ανακοίνωσε ότι από 1η Απριλίου πολλαπλασιάζει τις χρεώσεις των ελαφρών αεροπλάνων που θα προσγειώνονται στα αεροδρόμια της. ¨Όλα τα τέλη, οι υπηρεσίες και οι εξυπηρετήσεις που παρέχει η εταιρία στα αεροδρόμια πολλαπλασιάζονται από 2 έως 7 φορές το κάθε ένα. Τελικά μία απλή προσγείωση και απογείωση σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Fraport κοστίζει περισσότερο από 200 ευρώ.
Η είδηση έφερε συναγερμό στην ΑΟΡΑ. Επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε με την διεύθυνση της FRAPORT. Δεν απαντάει κανείς. Στη διάρκεια της ημερίδας εμφανίστηκε ο COO της FRAPORT κος Ηλίας Μαραγκάκης όλο χαμόγελα. Ανταλλάξαμε ευχές και καλές εκφράσεις. Καμία άλλη πληροφορία για την είδηση που ήρθε μερικές μέρες αργότερα.
Ο αντιπρόεδρος της ΑΟΡΑ Κ. Μπίρης επιχείρησε αμέσως να επικοινωνήσει με την εταιρεία. Στάθηκε αδύνατο. Ύστερα από αυτό η ΑΟΡΑ έψαξε νομικά το θέμα. Υπάρχει στην Ελλάδα επιτροπή ανταγωνισμού που δεν επιτρέπει εταιρείες που έχουν κυρίαρχη θέση στην αγορά να προχωρούν σε υπερβολική κοστολόγηση. Υπάρχει και Ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού στις Βρυξέλλες. Η προσφυγή στους οργανισμούς αυτούς κοστίζει μεγάλα χρηματικά ποσά, διαρκεί πολλά χρόνια και φυσικά θα έχει σαν αντίδικο την νομική υπηρεσία της FRAPORT που είναι εξαιρετικά δυνατή. ΄
Άλλη λύση είναι να ενημερώσουμε την Ελληνική κοινωνία για την αρνητική θέση που έχει η εταιρία απέναντι στα Ελληνικά ελαφρά αεροπλάνα και αντίστοιχα για τον αποκλεισμό των τουριστικών ελαφρών αεροπλάνων που έρχονται τα καλοκαίρια.
Φυσικά το πιο καλό απ’ όλα θα ήταν να συζητήσουμε τα προβλήματα με την εταιρεία και να βρούμε φιλική λύση του προβλήματος.
Στην Ευρώπη γύρω από κάθε μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο υπάρχει ένας αστερισμός από μικρά αεροδρόμια και πεδία προσγειώσεων για τις ανάγκες των ελαφρών αεροπλάνων. Αυτό το πράγμα στην Ελλάδα σήμερα δεν υπάρχει.
Η ΑΟΡΑ απευθύνεται στην αεροπορική οικογένεια της Ελλάδος, σχολές, αερολέσχες, εταιρείες να συνεργαστούν όλοι μαζί για να ξεπεράσουμε και αυτό το εμπόδιο.
Θα σας ενημερώνουμε τακτικά για όλες τις κινήσεις που γίνονται πάνω στο θέμα.
 
Επιστροφή στα παλιά φθηνά υπό κρατική διαχείριση αεροδρόμια με ότι αυτό συνεπάγεται βέβαια σε διαθεσιμότητες καυσίμου και ωραρίου λειτουργίας.Από ότι φαίνεται τα Light - Ultralight SX νηολόγια θα εμφανίζονται σπανιότατα στα 14 παραχωρημένα αεροδρόμια...
 
Μετά απο 5 ολόκληρα χρόνια αφοτου η Fraport πήρε τα 14 μεγάλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, η AOPA Ελλάς "ξύπνησε" και τώρα διαμαρτύρεται για τα υπέρογκα τέλη που πληρώνουν στους γερμανούς και ζητάει να μην επαναληφθεί οτ ιδιο με τα υπόλοιπα αεροδρόμια που θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν (πιθανόν να πληρώσουμε κιόλας). Να θυμίσουμε πάντως οτι ενώ ειχαν φανεί οι προθέσεις της Fraport σχετικά με τη γενική αεροπορία πριν αναλάβει τα 14 αεροδρόμια, η AOPA δεν είχε πάρει θέση. ισως και να χειροκροτουσαν τα μέλη της αυτή την εξέλιξη. Σίγουρα, σήμερα το έχουν μετανοιώσει οικτρά !!

Αναλυτικά η επιστολή:

«Με ενδιαφέρον πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ την είδηση ότι η Πολιτεία ετοιμάζεται να παραχωρήσει σε ιδιώτη επενδυτή 23 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια για αξιοποίηση και εκμετάλλευση αυτών.

Το ενδιαφέρον μας δικαιολογείται αφού είμαστε η ΑΟΡΑ Hellas, ο Σύνδεσμος Πιλότων & Ιδιοκτητών Αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας (Aircraft Owners & Pilots Association), που είναι ελληνικό μη κερδοσκοπικό αεροπορικό σωματείο, του οποίου πρωταρχικός σκοπός είναι η προστασία του δικαιώματος στην πτήση και η διάδοση του αεροπορικού πνεύματος στη χώρα μας.

Η ΑΟΡΑ Hellas εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία των πιλότων, χειριστών και ιδιοκτητών αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα και είναι παρακλάδι της διεθνούς ΙΑΟΡΑ. Κάθε είδηση που αφορά στα ελληνικά αεροδρόμια μάς ενδιαφέρει άμεσα, αφού αυτά χρησιμοποιούνται από τα μέλη μας, αλλά και από τα μέλη των άλλων ΑΟΡΑ που εδρεύουν στο εξωτερικό και που έρχονται στην Ελλάδα για αεροπορικό τουρισμό.

Οι επιφυλάξεις μας δικαιολογούνται διότι στην προηγούμενη σύμβαση παραχώρησης, με την οποία παραχωρήθηκαν το 2017 από την Πολιτεία 14 ελληνικά αεροδρόμια σε ξένη επενδυτική εταιρία, δεν υπήρξε η παραμικρή πρόβλεψη για την προστασία και εξυπηρέτηση της Γενικής Αεροπορίας. Αποτέλεσμα αυτής της κραυγαλέας παράλειψης ήταν το γεγονός ότι τα αεροπλάνα της Γενικής Αεροπορίας, ελληνικά και ξένα, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στα 14 αυτά αεροδρόμια.

Τα προβλήματα ποικίλουν από τα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης που είναι πολλαπλάσια από αυτά αντίστοιχων αεροδρομίων στην Ευρώπη, τα ακριβά τέλη επίγειας εξυπηρέτησης, την έλλειψη διαθεσίμου χώρου στάθμευσης και διανυκτέρευσης, την έλλειψη καυσίμου ανεφοδιασμού ελαφρών αεροσκαφών, τη γνωστή ελληνική γραφειοκρατική διαδικασία, κλπ.

Αποτέλεσμα των προβλημάτων αυτών είναι να αποθαρρύνεται ο αεροπορικός τουρισμός από το εξωτερικό με αεροπλάνα Γενικής Αεροπορίας, τα οποία προτιμούν να κατευθύνονται σε τουριστικούς προορισμούς γειτονικών χωρών που διαθέτουν πολύ φιλικότερα προς τη Γενική Αεροπορία αεροδρόμια (όπως το Dubrovnik και πολλά άλλα), με φθηνότερες τιμές, φθηνότερα τέλη, φθηνότερο καύσιμο, κοκ.

Το αρχείο της ΑΟΡΑ Hellas πλημμυρίζει κάθε χρόνο από παράπονα και διαμαρτυρίες πιλότων, χειριστών και ιδιοκτητών αεροπλάνων που έρχονται στην Ελλάδα με τις καλύτερες προθέσεις για αεροπορικό τουρισμό, αλλά σύντομα απογοητεύονται και δηλώνουν ότι δεν θα ξαναέρθουν…

Τα αεροδρόμια στη χώρα μας κατασκευάστηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού, όχι μόνο για τις εμπορικές πτήσεις των αερογραμμών αλλά και για τη Γενική Αεροπορία (αεροπορική εκπαίδευση, αεροπορικός τουρισμός, κλπ.), προκειμένου να ενισχύουν τις τοπικές, αλλά και γενικότερα την ελληνική οικονομία. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, αφού είναι στατιστικό δεδομένο ότι κάθε επιβάτης αεροσκάφους Γενικής Αεροπορίας 4- 6 θέσεων που έρχεται στη χώρα μας είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και έχει δεκαπλάσια αγοραστική δύναμη από τoν επιβάτη μιας πτήσης χαμηλού κόστους, charter.

Είναι γνωστό ότι το όνειρο του κάθε Ευρωπαίου πιλότου ελαφρών αεροσκαφών είναι να προσγειωθεί στα νησιά μας και να απολαύσει το ελληνικό τοπίο ex-altis. Είναι τουρίστες που θα μείνουν στα ακριβότερα ξενοδοχεία, θα πάνε στα καλύτερα εστιατόρια και θα είναι περιζήτητοι ενισχυτές της ελληνικής οικονομίας.

Πρέπει, λοιπόν, στη νέα σύμβαση παραχώρησης ελληνικών αεροδρομίων σε οποιονδήποτε επενδυτή, εάν και όταν υπογραφεί, να γίνει ρητή μνεία της Γενικής Αεροπορίας, με σκοπό την προστασία και εξυπηρέτηση των ελαφρών αεροσκαφών, ελληνικών και ξένων, που πετούν στον ελληνικό εναέριο χώρο με σκοπό τον αεροπορικό τουρισμό ή και απλά τις πτήσεις ψυχαγωγίας στα περιφερειακά αεροδρόμιά μας.

Ως ελάχιστη απαίτηση, θα πρέπει όλα τα ελληνικά αεροδρόμια να διαθέτουν χώρους για τουλάχιστον 10-15 διαγραμμισμένες θέσεις στάθμευσης για ελαφρά αεροσκάφη, καύσιμο Avgas 100LL, ενώ τα τέλη προσγείωσης πρέπει να μην υπερβαίνουν αυτά, όπως ορίζονται σήμερα από την Ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και όχι όπως ορίζονται από τα αφιλόξενα στη Γενική Αεροπορία αεροδρόμια της ξένης επενδυτικής εταιρίας.


Η πρόσφατη επίσκεψη 11 Ευρωπαϊκών ελαφρών αεροσκαφών, σε ένα από τα πιο μικρά και απομακρυσμένα αεροδρόμια της Ελλάδος, αυτό του ακριτικού μας Καστελόριζου, απέδειξε με απόλυτη επιτυχία, ότι με σωστό συντονισμό και με τη βοήθεια της ΥΠΑ, τα ελληνικά αεροδρόμια μπορούν και πρέπει να εξυπηρετούν τη Γενική Αεροπορία, προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, αλλά και της Ελληνικής οικονομίας.
Η ΑΟΡΑ Hellas είναι έτοιμη να συναντηθεί και να συνεννοηθεί με τους αρμόδιους φορείς πριν από την όποια σύμβαση παραχώρησης και να προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Γενική Αεροπορία στη χώρα μας, που δυστυχώς την έχουν φέρει στην τελευταία θέση ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές χώρες».

 
Χωρίς να είμαι ειδικός αλλά με τη δική μου απλή λογική θα μπορούσα να συμπεράνω ότι η αύξηση των τελών μπορεί να έχει διάφορους λόγους:
1. την κάλυψη του κόστους ανανέωσης των υποδομών και ανάπτυξής τους
Αυτά που ως επιβάτες θεωρούμε αυτονόητα και τα απαιτούμε στην ώρα τους, οικονομικά και χωρίς πολλά απρόοπτα απαιτούν (συν)εργασία πολλών ανθρώπων. Καθαριστές δουλεύουν για να διατηρούν τους χώρους, τα αεροσκάφη, τις τουαλέτες κλπ. καθαρά και αμόλυντα, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καταστηματάρχες, οδηγοί λεωφορείων, ηλεκτρολόγοι και πολλές άλλες ειδικότητες που εν μέρει πληρώνονται από τον προϋπολογισμό του διαχειριστή, στη συγκεκριμένη περίπτωση την Fraport. Υποθέτω -χωρίς να το γνωρίζω με βεβαιότητα- ότι ένα μέρος ίσως να εξακολουθεί να καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
2. τη ρύθμιση της αεροπορικής κίνησης
Αν τα τέλη παρέμεναν μονίμως χαμηλά, ίσως να προσελκύονταν πολλοί αερομεταφορείς που μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα δε θα μπορούσαν να καλύψουν το κόστος χρήσης του αεροδρομίου ή θα έπεφτε το επίπεδο και η ποιότητα των υπηρεσιών. Επομένως, ίσως να είναι ένα εργαλείο να έρθουν επιχειρήσεις που έχουν σκοπό να μείνουν, να επενδύσουν, να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους συμβάλλοντας στην αναβάθμιση του αεροδρομίου
3. την αύξηση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας του διαχειριστή
Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι περισσότεροι από εμάς θέλουν έναν εργοδότη που θέλει και μπορεί να πληρώσει καλούς μισθούς και στην ώρα τους. Αν δεν έχει επαρκή έσοδα, πως θα το καταφέρει αυτό;

Δε θέλω να παρεξηγηθώ, ούτε εμένα μου αρέσει η αισχροκέρδεια, ούτε η υπερβολή, αλλά αν θέλουμε αναβάθμιση των αερομεταφορών αυτό έχει το κόστος του. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η Fraport έρχεται από μια χώρα όπου οι μισθοί εκ των πραγμάτων είναι πολύ υψηλότεροι από της Ελλάδας και επομένως έχουν άλλη αντίληψη του κόστους. Μια απλή σύγκριση στο κόστος ενός μπουκαλιού νερού, που στην Ελλάδα αν θυμάμαι καλά είναι 0,50 Ευρώ, στη Γερμανία δεν είναι σπάνιο να πληρώσεις 2 Ευρώ, στο αεροδρόμιο ακόμη περισσότερα.
 
Διάβασα ότι στα άμεσα πλάνα βρίσκεται η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού.

Τα υπόλοιπα περί ξεπουλήματος κλπ όποιος έχει πάρει μια πτήση πριν και μια μετά τις ιδιωτικοποιήσεις γνωρίζει. Μου ακούγεται περίεργο σε εμπορικά αεροδρόμια που δεν χωράνε καν τα τσάρτερ, να έχουμε πρόβλεψη για 15 θέσεις τσέσνα. Λύσεις για όλα υπάρχουν, αρκεί να υπάρχει η θέληση και η δράση.
 
Τι ωραία που ακούγονται οσα προτείνουν οι πολιτικοι, που δεν έχουν ιδέα περι του αςροπορικού αντικειμένου, αλλά και δεν ακου΄ν ή συμβουλεύονται καν οσους την έχουν... Για να αναπτυχθεί οαεροπορικός τουρισμός, πρέπει να ειναι προσβάσιμα τα αεροδρόμια. Απο τη μέν Fraport βλέπουμε μια αρνητική στάση, με το κόστος να έχει πολλαπλασιαστεί ώστε να ειναι σχεδόν απαγορευτικό για τους απλούς ιδιοκτήτες μικρών ιδιωτικών α/φ. Αυτο άλλωστε φάνηκε απο την πρώτη κιόλας μέρα, που χωρί΄ς να έχει μπεί ουτε μια βίδα απο πλευράς της αυξησε τα τέλη, με αποτέλεσμα η κινηση της GA να μηδενιστεί σχεδόν. Και σήμερα έχει περιορισμούς, που δεν επιτρέπει την προσγείωση χωρίς προηγούμενη έγκριση κάπου 48 ωρών κλπ κλπ.. Ετσι πολλοί καταφεύγουν στα μικρότερα- κρατικά, οσα έχουν και καύσιμα...Ειδαμε τα Γιάννενα να εκτοξεύουν την κίνησή τους, μόνο και μόνο χάρις στη μετακίνηση πολλών αντί για Κέρκυρα εκεί για ανεφοδιασμό. Το πρόβλημα στα μικρότερα ειναι κυρίως η στελέχωση με ΕΕΚ ή AFISO, αφου βλέπουμε οτι ακόμα και το καλοκαίρι υπάρχει ενας μονο κακομοίρης που ουτε ρεπό, ποσο μάλλον ουτε άδεια δεν μπορεί να πάρει.. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει παρουσία τελωνείου και διαβατηριακού ελέγχου σε οσα θα επιτρέψουν την προσγείωση απο α/δ του εξωτερικού.. Οταν λοιπόν επιλυθούν αυτά , τοτε μιλάμε για ανάπτυξη του αεροπορικου τουρισμού
 
Απλά για να λυθούν αυτά κάποιος πρέπει να τα πληρώσει. Αν θες ο κακομοίρης να πάρει ρεπό ή να υπάρχει τελωνείο κοκ, ελπίζω να μην περιμένουν οι χρήστες ιδιωτικών ότι αυτά θα τα πληρώσει η κυρα-Μαρία από Σεπόλια με τους φόρους της, που επίσης δεν παίρνει ρεπό και έχει μισθό 750Ε. Κάπου να έχουμε και την αίσθηση της λογικής, το σπορ είναι πολύ ωραίο αλλά ακριβό.
 
Απλά για να λυθούν αυτά κάποιος πρέπει να τα πληρώσει. Αν θες ο κακομοίρης να πάρει ρεπό ή να υπάρχει τελωνείο κοκ, ελπίζω να μην περιμένουν οι χρήστες ιδιωτικών ότι αυτά θα τα πληρώσει η κυρα-Μαρία από Σεπόλια με τους φόρους της, που επίσης δεν παίρνει ρεπό και έχει μισθό 750Ε. Κάπου να έχουμε και την αίσθηση της λογικής, το σπορ είναι πολύ ωραίο αλλά ακριβό.
Ναι, ειναι ακριβό το σπόρ.. Αλλά, οταν εξαγγέλουν πλάνα για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού, θα πρέπει να εχουν λύσει τα θέματα που ανέφερα....Οταν δηλαδή με τον ίδιο τρόπο, θέλουμε μαρίνες superyacht και ας χαλάσουμε κάπως το φυσικο περιβάλλον, στο βωμό της "ανάπτυξης", με τον ιδιο τρόπο το πληρώνει η κυρά Μαρία.. να έρχονται λεφτάδες μπάς και πάρουμε και εμείς κανα φράγκο και το παραπάνω τσιμέντο δεν πειράζει... Εδω λοιπόν, ειρωνευομαστε τους ιδιοκτήτες GA , λες και αυτοί δεν μπορούν να επιλέξουν άλλους προορισμούς- που αυτό κάνουν και σήμερα.
Τελικά, θέλουμε να βελτιωθούν οι συνθήκες για την Γενική Αεροπορία ή αρκούμαστε να φωτογραφίζουμε liveries ?
 
Θέλουμε να βελτιωθούν και να πληρώνουν οι χρήστες.

Επειδή δείχνεις γνώστης, έχεις υπόψη σου πόσοι είναι οι ιδιώτες ιδιοκτήτες αεροσκαφών γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα;
Έχεις υπόψη πόσοι ιδιοκτήτες/πιλότοι από την ΕΕ ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα αλλά δεν ήρθαν επειδή τους φάνηκαν ακριβά τα 50 ευρώ τέλη προσγείωσης για το τσεσνάκι και τα 200 ευρώ για το 10 τόνων ιδιόκτητο δικινητήριό τους;

Για να ξέρουμε για τι κόσμο και τι ποσά μιλάμε δηλαδή.
 
Top