Τα DC-3 / C-47 στην Ελλαδα!!!

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.591
Likes
2.771
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Προκειται για τις Ντακοτες της Π.Α. που ειτε ειναι ακομα σε πτητικη κατασταση, ειτε τα κουφαρια τους ειναι (εστω και μισα) καπου στον Ελληνικο χωρο.Το πρωτο νουμερο ειναι το "reg." , το δευτερο (μετα το =) το serial no και μετά που ειναι το καθενα. Οι παυλες δειχνουν οτι δεν ειναι γνωστο το s/n του αεροσκαφους.


  • 12351 =12351 Sedes, dump, white
    13012 =13012 Crashed Elefsina,spare
    16348 =16348/33096 Sedes, dump
    92613 - ----------- SKG aeroclub stored
    92615 ------------ Sedes, dump
    92619 - ---------- Sedes, dump
    92620 - ---------- Sedes, dump
    92621 - ---------- ATH derelict, 2004
    92622 - ---------- Sedes, operational
    92623 - --------- Sedes, dump
    92625 =4449 ATH derelict, 2004
    92626 - ---------- Elefsina's gate
    92627 - --------- Sedes, dump
    92629 - --------- Sedes, dump
    92630 - --------- ATH derelict, 2004
    92632 - --------- Tripoli
    92634 - --------- Sedes, dump
    92635 - --------- Sedes, stored
    92637 =19983 ATH derelict, 2004
    92638 - -------- Sedes, dump
    92641 - -------- Prsv Katerini, Cafeteria
    349111 =14927/26372 Tatoi
    KJ960 =14807/26252 Tatoi
    KK156 =15295/26740 Sedes, operational
    KK169 =15415/26860 Tatoi
    KK171 =15417/26862 Tatoi, dump (parts)
    KN475 =16204/32952 Sedes, dump
    KN542 =16398/33146 Sedes, dump
    KN575 =16451/33199 Larissa, operational
    KN616 =16515/33263 Sedes, dump
    KP255 =16809/33557 Sedes, operational
 
Ωραίο θέμα, Γιώργο!!

:arrow: Σύμφωνα με άρθρο της ΠΤΗΣΗΣ του Οκτωβρίου του 2004 (Νο229), τα μοναδικά πλέον C-47 σε υπηρεσία στην Ελλάδα είναι τα 49-2622 (c/n 20474) και το KK-156 (c/n 15295/26740) που από τον Ιανουάριο του 2003 έχουν βάση μόνιμα το αεροδρόμιο "Μακεδονία" (LGTS) αφήνοντας το αεροδρόμιο του Σέδες.

:arrow: Άλλα DC-3 που διασώζονται στην Ελλάδα (πρώην αεροσκάφη ΥΠΑ):

SX-ECD (δάπεδο Ανατολικού Αεροσταθμού LGAT) (14787/26232)
SX-ECF (κήπος ΥΠΑ) (c/n 16458/33206 ή 38206)


:arrow: Να κάνουμε και μια αναφορά στα C-47/C-53 που πέταξαν με την ΟΑ/TAE . Τα αεροσκάφη με @ αναφέρονται και στην παραπάνω λίστα (του GP707).

SX-BAA Douglas C-47A 1267 (12677)
SX-BAB Douglas C-47A 18981
SX-BAC Douglas C-47A 19274(αλήθεια αυτό τι έχει γίνει??)
SX-BAD Douglas C-47A 9491
@SX-BAE Douglas C-47A 12351
SX-BAF Douglas C-47A 12322
SX-BAG Douglas C-47B 26880 -15435
SX-BAH Douglas C-47B 26565
SX-BAI Douglas C-47A 12162
SX-BAK Douglas C-47B 26095 -14650
SX-BAL Douglas C-47B 25923
SX-BAM Douglas C-47A 20184
SX-BAN Douglas C-47A 9187
SX-BAQ ??


SX-BBA Douglas C-47A 12373 04.06.57
SX-BBB ??
SX-BBC Douglas C-47A 12304 04.06.57
@SX-BBD Douglas C-47A 13012 01.01.57
SX-BBE Douglas C-47B 26459 04.06.57 -15014
SX-BBF Douglas C-53 4860 04.06.57


:arrow: Σχετικά με το "KJ960 =14807/26252" που αναφέρεται ότι βρίσκεται στο Τατόι, πιο συγκεκριμένα εκτίθεται στο μουσείο της ΠΑ εκεί.
 
Xpnsto, va kai to 492622 ev ptnsn, kapoia stigmn tov Ioulio, pavw apo to spiti mou... ;) Na snmeiwsw otito ev logw aeroskafos liges meres argotera to 'epiasa' va petaei vuxta (kata tis 00:00) polu xamnla, wste mporesa va diakpivw apo to avtavaklwmevo fws to idio to reg! :oops:
 
το λοιπον:
:arrow: SX-BAA DOUGLAS C-47A-15-DK (DC-3) T.A.E. cn:12677 del:25.04.47 out. date:01.63 ex:42-92833, became:12677(SX). Transferred to Olympic 04.57. Transferred to Hellenic Air Force
:arrow: SX-BAB DOUGLAS C-47A-65-DL (DC-3) T.A.E. cn:18981 del:01.01.57 crashed:03.09.47 name:RHODES ex:42-100518 . Crashed Voula on a training flight. Fatalities:3/8 (crew).
:arrow: SX-BAC DOUGLAS C-47A-70-DL (DC-3) T.A.E. cn:19274 del:04.06.57 sold:01.63 NILE ex:42-100811. Transferred to Olympic 04.57
:arrow: SX-BAD DOUGLAS C-47A-30-DL SKYTRAIN (DC-3) T.A.E. cn:9491 del:08.03.49 crashed:29.10.59 ex:FD873(G). Transferred to Olympic 04.57. Crashed Avlona (time:15.25) on OA 214 (ATH-SKG). The left propeller broke, rotating, caused serious cuts on the left wing which separated and loss of control followed. Fatalities:18/18
:arrow: SX-BAE DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3) T.A.E. cn:12351 del:08.03.49 sold:01.63 ex:KG344, became:12351(SX). Transferred to Olympic 04.57. Transferred to Hellenic Air Force.
:arrow: SX-BAF DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3) T.A.E. cn:12322 del:08.03.49 crashed:23.04.49 ex:KG325, Crashed Hassani airport (Hellinikon)
:arrow: SX-BAG DOUGLAS C-47B-20-DK (DC-3) T.A.E. cn:15435/26880 del:23.09.47 sold:10.72 ex:43-49619, became:N172K. Transferred to Olympic 04.57
:arrow: SX-BAH DOUGLAS C-47B-15-DK SKYTRAIN (DC-3) T.A.E. cn:15120/26565 del:23.09.47 sold:11.71 name:EPIRUS ex:43-49304(N), became:N98392. Transferred to Olympic 04.57.Hijacked 12/9/48 ATH-SKG.Still as SX-BAH 9/3/72.
:arrow: SX-BAI DOUGLAS C-47A-1-DK (DC-3) T.A.E. c/n:12162 del:17.01.48 crashed:06.06.49 ex:G-AJGX, Crashed into mountain, Malakasa, 30km NE of ATH, on a flight from Kavala. Fatalities: 22/22
:arrow: SX-BAK DOUGLAS C-47B-5-DK (DC-3) T.A.E. cn:14650/26095 del:08.03.49 sold:02.72 ex:KJ925, became5X-UWJ. Transferred to Olympic 04.57
:arrow: SX-BAL DOUGLAS C-47B-5-DK (DC-3) T.A.E. c/n:14478/25923 del:24.03.49 sold:02.73 ex:KJ893, became:N292L. Transferred to Olympic 04.57
:arrow: SX-BAM DOUGLAS C-47A-90-DL SKYTRAIN (DC-3) A.M.E. cn:20184 del:12.05.50 sold:06.54 ex:NC48520, became:F-VNBL. Transferred to T.A.E. 7/51
:arrow: SX-BAN DOUGLAS C-47A-1-DL SKYTRAIN (DC-3) T.A.E. cn:9187 del:06.02.50 sold:01.63 ex:G-AGHH, became:23325(SX). Transferred to Olympic 04.57. Transferred to Hellenic Air Force.
:arrow: SX-BBA DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3) EL.A.S. cn:12373 del:08.03.48 sold:01.63 ex:LX-LAC, became:2373(SX). Transferred to T.A.E. 7/51 & to Olympic 4/57. Transferred to Hellenic Air Force.
:arrow: SX-BBB DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3) OLYMPIC AW cn:12332 del:27.03.48 sold:10.53 ex:G-AIOF, became:CF-HHR. Transferred to T.A.E. 7/51
:arrow: SX-BBC DOUGLAS C-47A-5-DK (DC-3) EL.A.S. cn:12304 del:01.03.48 sold:01.63 ex:G-AJBC, became:12304(SX). Transferred to T.A.E. 7/51 & to Olympic 4/57. Transferred to Hellenic Air Force.
:arrow: SX-BBD DOUGLAS C-47A-20DK (DC-3) EL.A.S. cn:13012 del:01.03.48 sold:01.63 ex:G-AJBD, became:13012(SX) . Transferred to T.A.E. 7/51 & to Olympic 4/57. Transferred to Hellenic Air Force.
:arrow: SX-BBE DOUGLAS C-47B-10-DK SKYTRAIN (DC-3) OLYMPIC AW cn:15014/26459 del:30.05.49 destroyed:12.77 ex:NC79003, Transferred to Olympic 04.57. Withdrawn from use & broken up.
:arrow: SX-BBF DOUGLAS C-53-DO SKYTROOPER (DC-3) EL.A.S. cn:4860 del:31.12.49 destroyed:12.77 ex:pH-NDV, Transferred to T.A.E. 1/56 & to Olympic 04.57. Withdrawn from use & broken up.

Νομιζω οτι καλυψα πληρως το θεμα :shock:
 
Tουλαχιστον σε οτι αφορα τα σκαφη της Τ.Α.Ε. 100%, διοτι εψαχνα εδω και καιρο για λιστα με τα νηολογια ! (δλδ απο τα σκαφη που δεν πηγανε ΟΑ..) ;) Αν και ειχε και καποια Φοκκερ... Ξερει κανεις τιποτε? Παρακαλω με ΠΜ!!!
 
Θα προσπαθήσω παρακάτω να ταξινομήσω τα όσα αναφέρονται στην παραπάνω λίστα (του GP707) προσθέτοντας στοιχεία και από κάποιες ακόμα πηγές. Γενικώς η ιστορία με τα ελληνικά πολιτικά DC-3 φαίνεται περίπλοκη.

Από τα παραπάνω 19 συνολικά DC-3 που πέταξαν με τις ελληνικές εταιρείες από το 1947, τα 11 από αυτά ήταν αεροσκάφη της Τ.Α.Ε., τα 6 της ΕΛΛ.Α.Σ. και μένουν άλλα 2 τα οποία φαίνεται πως πέταξαν με την Α.Μ.Ε (σε ενοικίαση από την Τ.Α.Ε.). Το 1951 οι 3 εταιρείες (Τ.Α.Ε., ΕΛΛ.Α.Σ., Α.Μ.Ε.) συγχωνεύτηκαν στη "νέα" Τ.Α.Ε. οπότε το σύνολο των 16 εναπομεινάντων (από τα 19 αρχικά) αεροσκαφών μεταφέρθηκαν στη νέα εταιρεία. Το 1953 και το 1954 2 DC-3 πουλήθηκαν στο εξωτερικό (τα SX-BAM και SX-BBB αντιστοίχως). Επομένως, στην Ολυμπιακή κατέληξαν στις 06-04-1957 (ημερομηνία ίδρυσης της) 14 DC-3 (τα SX-BAA, SX-BAC, SX-BAD, SX-BAE, SX-BAG, SX-BAH, SX-BAK, SX-BAL, SX-BAN, SX-BBA, SX-BBC, SX-BBD, SX-BBE, SX-BBF).

------
------


:arrow: Η "πρώτη" Τ.Α.Ε. αρχικά παρέλαβε (τον Ιούλιο του 1946 στο Κάιρο) 3 αεροσκάφη (λογικά τα SX-BAA, SX-BAB, SX-BAC) με ονόματα "Ρόδος", "Πίνδος" και "Μήλος" (δεν μπορώ να καταλάβω τι μπέρδεμα έχει γίνει με το όνομα "Nile" ... κάτι σε "Νείλος" και "Μήλος"!?). Στις 02-09-1947 γίνεται -στο αεροδρόμιο Ελληνικού- η επίσημη παράδοση και βάπτιση 3 ακόμα DC-3 (λογικά τα SX-BAG, SX-BAH και SX-BAI) στα οποία δίνονται τα ονόματα "Μακεδονία", "Ήπειρος" και "Θράκη". Άλλα 5 αεροσκάφη αγοράστηκαν από τη R.A.F. στη Τεχεράνη την ίδια περίοδο (λογικά τα SX-BAD, SX-BAE, SX-BAF, SX-BAK, SX-BAL ??). Από τα 11 αεροσκάφη της Τ.Α.Ε., 3 απολέστηκαν σε ατυχήματα την περίοδο 1947-1949:

SX-BAB 03-09-1947 σε εκπαιδευτική πτήση, στη περιοχή της Βούλας (3 νεκροί)
SX-BAF 23-04-1949 κατά τη προσγείωση στο Ελληνικό, εκτελώντας το δρομολόγιο Βόλος-Αθήνα
SX-BAI 06-06-1947 στη Μαλακάσα, εκτελώντας το δρομολόγιο Καβάλα-Αθήνα (22 νεκροί)


:arrow: Τα 6 αεροσκάφη της ΕΛΛ.Α.Σ. είναι τα SX-BBA, SX-BBB, SX-BBC, SX-BBD, SX-BBE, SX-BBF. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1947 και τα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 01-03-1948. Aρχικά διέθετε 3 DC-3 στα οποία δόθηκαν (σε ειδική τελετή στο Ελληνικό) τα ονόματα "Χελιδών", "Αλκυών" και "Ιέραξ". Μετά από λίγο παραλήφθηκε και 4ο DC-3 ενώ μεταξύ 1948-49 αγοράστηκαν άλλα 2 DC-3 από τη συνέταιρο της Scottish Aviation, φτάνοντας τα 6 συνολικά αεροσκάφη.

:arrow: Η εταιρεία Α.Μ.Ε. ιδρύθηκε το 1947 και ξεκίνησε τακτικές πτήσεις το 1949. Η εταιρεία ζήτησε τη συνεργασία της Τ.Α.Ε. και νοίκιασε 2 DC-3 από την τελευταία ενώ γύρω στο 1950 οι 2 εταιρείες συγχωνεύονται.


------
------

Σχετικά με την τύχη των αεροσκαφών στην Ολυμπιακή και έπειτα, φαίνονται τα εξής:

:arrow: Στις 29-10-1959 το SX-BAD συντρίβεται στην περιοχή της Αυλώνας κατά την εκτέλεση του δρομολογίου Αθήνα-Θεσ/νίκη (18 νεκροί)

:arrow: Ήδη από τον 01/1963 (ή το 1964 από άλλη πηγή) 7 αεροσκάφη DC-3 παραδίδονται στο δημόσιο για το κλείσιμο οικονομικών εκκρεμοτήτων. 6 από αυτά πηγαίνουν στην Πολεμική Αεροπορία (SX-BAA, SX-BAE, SX-BAN, SX-BBA, SX-BBC, SX-BBD) ενώ το 7ο (SX-BAC) δεν γνωρίζω ακριβως που κατέληξε. Το έχω όμως σε φωτογραφία της δεκαετίας του '80 στο Ελληνικό με τα χρώματα της ΟΑ (φαίνεται σαν μουσειακό αεροσκάφος). Πιο συγκεκριμένα:

SX-BAA ---> H.A.F. ως 12677
SX-BAC ? ? ? ?
SX-BAE ---> H.A.F. ως 12351
SX-BAN ---> H.A.F. ως 23325R
SX-BBA ---> H.A.F. ως 12373 (ή 2373)
SX-BBC ---> H.A.F. ως 12304
SX-BBD ---> H.A.F. ως 13012

:arrow: Τα υπόλοιπα 6 αεροσκάφη, συνέχισαν να πετούν ως το 1970. 4 από αυτά πουλήθηκαν στο εξωτερικό (από άλλη πηγή εκτός της παραπάνω λίστας: 3 στην Air Libya και 1 στο Ισραήλ) και τα άλλα 2 παρέμειναν στην Ελλάδα (τα SX-BBE, SX-BBF):

SX-BAG ---> Air Libya (10/1972) - από άλλη πηγή: 1977
SX-BAH ---> Air Libya (11/1971) - από άλλη πήγη: στις 22-11-1977
SX-BAK ---> Uganda AVS Services 5Χ-VWJ (ή UWJ) (02/1973)
SX-BAL ---> Air Libya ? (02/1973)

SX-BBE ---> Πήγε στην Ε.Μ.Υ. (Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία) το 1971. (?) Καταστράφηκε το 12/1977
SX-BBF ---> Καταστράφηκε το 12/1977
 
Top