Ιστορία της Ελληνικής πολιτικής αεροπορίας

dtrach

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
26/11/2002
Μηνύματα
2.190
Likes
93
Περιοχή
Athens,Greece
ICQ
94343431
Tha mporousate na me voithisete na matho tin istoria tis politikis aeroporias stin ellada???

I idea mou irthe otan diavaza to national geographic kai o suggrafeas periergafe tin ptisi tou apo to elliniko stin kriti to 1940! :shock:

upirxan tote taktikes ptiseis esoterikou???? Pote ksekinisan kai poies itan??? Poia itan i proti diethneis ptisi pou egine???poia i proti kseni aeroporiki pou petakse stin ellada??

Poia itan ta prota politika aerodromia kai pote xtistikan??? Oti tetoiou eidous pliroforia exete tha ithela na tin kanete post edo! :)
 
Geniki istoria tis ellinikis politikis aeroporias dyskola tha vreis kategegrameni.. mporeis omos nadiavaseis to arthro, pou distixos einai se morfi .pdf kai den mporo na kano attach

http://www.sciencedirect.com/science?_o ... 1&ie=f.pdf

Epeidi malon den tha mporeseis na to deis giati den exeis athens password, tha sto steilo sto email sou.

Sta references isos deis kati pou na se endiaferei... kai mias kai eisai located stin athina, na mporeseis na pas sto Athens uni kai na ta ksetriposeis...

na sai kala...
Nick
:D
 
Euxaristo Para Polu!!! Den ksero ti allo na po! :)
 
eisos na min einai akribos auto pou psahneis: stin selida flightsim.gr
iparhi ena link sto opio ehoun katagrafi olla ta aeroplana pou petousan stin ellada, kai ti egine me auta. gia meriaka iparhoun kai fotos. merika aksiosimiota:

-To 1972 petousan 2 Yakowlev 40 giatin olympiaki sta hromata tis
-I OA einhe nikiasei kapote ena 747-100
-I OA einhe parangili kapote Douglas DC-8
-ehoun katagrafi kai i aeroporikes eteries po ipirhan prin tin OA
 
Re: Istoria tis Politikis Aeroporias stin ellada!

Ο δημοσιογράφος Αλέξανδρος Καραμανλάκης: Ο πρώτος νεκρός πιλότος της Ελληνικής Αεροπορίας

https://www.in.gr/2019/08/29/plus/featu ... eroporias/

Οι 3 πρωτοπόροι
https://www.in.gr/2019/01/12/plus/featu ... parxi-tis/

https://www.haf.gr/history/haf-history/1911-1912/

Ο Κων. Μάνος (στρατιωτικός) έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος Έλληνας επιβάτης αεροπλάνου
https://taxydromeio.gr/aviators-greeks-postcards/
 
Η πρώτη αεροπειρατεία στην Ελλάδα έγινε από έξι νεαρούς Θεσσαλονικείς, μέλη της ΕΠΟΝ.
Η περιπέτειά ξεκίνησε στις 12 Σεπτεμβρίου 1948 από το αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Αφού εξασφάλισαν εισιτήρια, επιβιβάστηκαν στη μεσημεριανή πτήση της ΤΑΕ (προδρόμου της Ολυμπιακής Αεροπορίας) για Θεσσαλονίκη. Στο αεροπλάνο, τύπου DC-3 (Ντακότα), επέβαιναν συνολικά 21 άτομα (τετραμελές πλήρωμα και 17 επιβάτες), ακολουθώντας το ποτάμι του Αξιού κατόρθωσε να προσγειώσει τελικά το αεροπλάνο σε μία λωρίδα γης στην τοποθεσία Μπούργκα, 60 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά των Σκοπίων. Μετά την αποβίβαση των έξι αεροπειρατών, οι χειριστές κατόρθωσαν να απογειώσουν το αεροπλάνο και να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη γύρω στις 5 το απόγευμα, 4 ώρες και 27 λεπτά μετά την αναχώρησή του από την Αθήνα.
Οι έξι αεροπειρατές, όπως αναφέρει το sansimera, δικάσθηκαν ερήμην από το Έκτακτο Στρατοδικείο Θεσσαλονίκης και καταδικάσθηκαν σε θάνατο. Δύο από αυτούς, ο Σπύρος Χελμιάδης και ο Αχιλλέας Κετιμλίδης επέστρεψαν παράνομα στην Ελλάδα και σκοτώθηκαν σε μάχες του Εμφυλίου Πολέμου. Οι υπόλοιποι τέσσερις έζησαν για πολλά χρόνια σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ο πιο γνωστός απ’ όλους είναι ο Αντώνης Βογιάζος (1930-1992), που σπούδασε σκηνοθεσία στη Σοβιετική Ένωση και μετά τη μεταπολίτευση, όταν επαναπατρίστηκε, είχε σημαντικές τηλεοπτικές επιτυχίες στο ενεργητικό του.

https://www.in.gr/2019/09/12/plus/proti ... i-nearous/
 
Re: Istoria tis Politikis Aeroporias stin ellada!

AirNamibia":1261osua said:
Ο δημοσιογράφος Αλέξανδρος Καραμανλάκης: Ο πρώτος νεκρός πιλότος της Ελληνικής Αεροπορίας

https://www.in.gr/2019/08/29/plus/featu ... eroporias/

Οι 3 πρωτοπόροι
https://www.in.gr/2019/01/12/plus/featu ... parxi-tis/

https://www.haf.gr/history/haf-history/1911-1912/

Ο Κων. Μάνος (στρατιωτικός) έμεινε στην ιστορία ως ο πρώτος Έλληνας επιβάτης αεροπλάνου
https://taxydromeio.gr/aviators-greeks-postcards/

Πολύ καλές οι αναφορές. Υπάρχουν όμως μερικές ανακρίβειες.

Σχετικά με τον Λεωνίδα Αρνιώτη, δεν θεωρείται ο πρώτος αεροπόρος, γιατί είχε την ατυχία οποτεδήποτε κανόνισε δημόσια πτήση του, αυτή να μην γίνει ή να αποτύχει. Η προσπάθειά του δεν έγινε την Άνοιξη του 1908 (όπως εσφαλμένα σημειώνει ο Ιωάννης Θεολόγης ήδη από το 1956 και έκτοτε όλοι όσοι κάνουν αναφορά) αλλά την Κυριακή 26/9/1910 μπροστά σε 2000 θεατές (με πληρωμένο εισιτήριο) αλλά και τον ίδιο τον βασιλιά - βλέπε εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ : 24/9/1910 σελ. 2 : "Της Ημέρας : Πρώτη Πτήσις εν Ελλάδι" & ΕΜΠΡΟΣ : 27/9/1910 σελ. 2 : "Πώς Δεν επέταξεν ο κ. Αρνιώτης". Η προσπάθεια κατέληξε σε φιάσκο.
Σαν επικρατέστερη εκδοχή φαίνεται εκείνη που λέει ότι ο Αρνιώτης αγόρασε τον Ιανουάριο του ίδιου έτους ένα Μπλεριώ, με το οποίο έκανε δοκιμαστικές πτήσεις στις οποίες όμως πάθαινε διάφορες βλάβες τις οποίες "αποκαθιστούσε" σε ποδηλατάδες των Αθηνών, με αποτέλεσμα στο τέλος το αεροσκάφος να θεωρείται από πολλούς σαν κατασκευασμένο από τον ίδιο τον Αρνιώτη, και με τελικό αποτέλεσμα να μην είναι πλέον σε θέση να πετάξει (λόγω υπερβολικών "τζόγων" στα συρματόσχοινα).

Επίσης η κοινή προσπάθεια πτήσης και των τριών αεροπόρων κανονίστηκε από τον Αρνιώτη (που ήταν πάντα θεατρικός επιχειρηματίας) για την Δευτέρα του Πάσχα 26/3/1912 σαν "Αεροπορικός Αγώνας" στο Γουδή (ΕΜΠΡΟΣ 27/3/1912 σελ.3 "Ο Αεροπορικός Αγών εις το Γουδή") ο οποίος τελικά απέτυχε γιατί ο Καραμανλάκης δεν κατάφερε να απογειωθεί από την Πάτρα για την Αθήνα, λόγω της ασφυκτικής κοσμοσυρροής γύρω από το αεροπλάνο του (και όχι επειδή σκοτώθηκε).
βλέπε ψηφιοποιημένες εφημερίδες Εθνικής Βιβλιοθήκης : http://efimeris.nlg.gr/ns/main.html

Ο Κωνσταντίνος Μάνος ήταν πράγματι ο πρώτος Έλληνας επιβάτης με πληρωμένο εισιτήριο στις 28/3/1911 με τον Ρώσο αεροπόρο Σέργιο Ουτόσκιν στο Φάληρο (ΕΜΠΡΟΣ : 29/3/1911 σελ. 1 "Χρονογραφήματα : Η Τρίτη του Αεροπλάνου" αλλά και ο πρώτος νεκρός επιβάτης στην Ελλάδα στο ατύχημα που σκοτώθηκε ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος 4/4/1913 στο Λαγκαδά (ΕΜΠΡΟΣ 6/4/1913 σελ. 4 "Αι λεπτομέρειαι του αεροπορικού δυστυχήματος")

Τέλος, η ημερομηνία 29/8/1912 της Ελλάδας εκείνης της εποχής που ακολουθούσε ακόμη το Ιουλιανό ημερολόγιο που πήγαινε 14 ημέρες πίσω από το Γρηγοριανό που χρησιμοποιούσε η υπόλοιπη Ευρώπη με την οποία συγχρονίστηκε τον Φεβρουάριο του 1923, αντιστοιχεί στη σημερινή 12η Σεπτεμβρίου. Που σημαίνει ότι σήμερα 12/9/2019 στις 8:30 πμ συμπληρώθηκαν 107 χρόνια από το πρώτο αεροπορικό ατύχημα στην Ελλάδα, που κόστισε τη ζωή στον Αλέξανδρο Καραμανλάκη.
 
Η Πρώτη διαμάχη εκπροσώπων Πολιτικής και Πολεμικής Αεροπορίας 27 Μαΐου 1912. :!:
Ο Καμπέρος υπήρξε ο πρώτος Στρατιωτικός Πιλότος στην Ελλάδα (Μάιος 1912). H πρώτη επίσημη πτήση με αεροσκάφος κρατικό <Δαίδαλο>, ήταν αυτή του Καμπέρου γιαυτό και αναφέρεται πάντα με την επεξήγηση «Πρώτος Στρατιωτικός Αεροπόρος». Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος (μηχανικός) είχε πετάξει στις 8 Φεβρουαρίου 1912 από τον στρατώνα του Ρουφ έως το Θησείο με ιδιωτικό αεροσκάφος <Αλκυών>.
Ο Καμπέρος αρκετές φορές έκανε προσγείωση ανάμεσα σε πλήθος κόσμου στην παραλία του ΑΚΤΑΙΟΝ από όπου για την τόλμη του πήρε και το όνομα Τρελοκαμπέρος. Είναι ο άνθρωπος που πρώτος αναφέρεται στα χρονικά να έριξε χειροβομβίδες πάνω από τον εχθρό, αν και ο ρόλος τότε των αεροπλάνων ήταν αναγνωριστικός.


http://www.perfectreader.net/%cf%84%cf% ... %85%cf%80/
 
Εξαιρετικό άρθρο!

Ο Καμπέρος όπως αναφέρεται και το απόσπασμα της εφημερίδας τροποποίησε το Farman σε υδροπλάνο, επιτρέποντάς του να απογειώνεται τόσο από στεριά όσο και από θάλασσα.
Φαίνεται να ήταν φανατικός Πειραιώτης, τόσο ώστε έχω ακούσει (δεν γνωρίζω ο ίδιος) ότι υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του Ολυμπιακού.
 
Top