Ελληνικές Αεροπορικές εταιρείες και το μέλλον τους

Belavia

First-Class-Member
Εγγραφή
17/06/2009
Μηνύματα
870
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LATI
Αυτό που θα έπρεπε να μας απασχολήσει, είναι προς τα πού πηγαίνει η αεροπορική αγορά της Ελλάδας. Μήπως θυμίζει λίγο 1947 (τότε που υπήρχαν Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις & Ελληνικαί Αεροπορικαί Συγκοινωνίαι & Αεροπορικαί Μεταφοραί Ελλάδος) τότε που φαλίρισαν και έδωσαν άρον-άρον την ΤΑΕ στον Ωνάση. Πως μία τόση μικρή αγορά (11 εκατ.) κατοίκων μπορεί να συντηρήσει 3 αεροπορικές εταιρείες;
Εάν μου πείτε από τους τουρίστες, τότε ποιος ο λόγος Α3 και ΟΑ να πετούνε περίπου τις ίδιες ώρες στις Ευρωπαϊκές πόλεις; Προσπαθεί να κλέψει η μία πελάτες από την άλλη; Αυτός δεν είναι ανταγωνισμός – είναι αυτοκτονία.
Εάν μου πείτε από τους Έλληνες της διασποράς; Τι έγιναν τα δρομολόγια για Αυστραλία, Βοστόνη, ποτέ δεν άνοιξε το Σικάγο, (δεν είχαμε πολλές θείες από το Σικάγο φαίνεται) ή περιμένουμε την Hellenic Imperial να κάνει τα δρομολόγια….. Δυστυχώς δεν βάζουμε μυαλό από την ιστορία, θα μας φταίνε οι ξένοι εάν κλείσουν οι Ελληνικές εταιρείες από τα οικονομικά χρέη.
Επειδή η Α3 δείχνει κερδοφόρους ισολογισμούς και ελπίζουμε ότι η ΟΑir τώρα θα γίνει κερδοφόρα, εφησυχάζουμε και θεωρούμε ότι η αγορά θα αντέξει χωρίς κανένα έλεγχο της αγοράς;
Δεν λέω να γίνουν κρατικές εταιρείες αλλά να γίνει συντονισμός δρομολογίων. Στις ΗΠΑ υπάρχει ο συναγωνισμός εταιριών μεταξύ πόλεων και ωρών (σκοτομός μέχρι λεπτού της ώρας) αλλά εκεί υπάρχει και τεράστια επιβατική αγορά.
 
Θέλεις κάτι να πεις με τα παραπάνω :?: :?: :?:
 
Ωραίο θεματάκι ανοίγεις φίλε Belavia αλλά σηκώνει τόοοοοοοση κουβέντα που φοβάμαι δεν μπορεί να καλυφθεί πλήρως.

Τα μόνα σχόλια που μπορώ αρχικά να κάνω είναι:
1) Δυο εταιρείες να συμφωνήσουν τις ώρες στα φανερά δεν γίνεται εκτός αν υπάρχει αναγνωρισμένη συνεργασία. Σε κάθε άλλη περίπτωση κινδυνεύουν να κατηγορηθούν απ' την Ε.Ε περι ανταγωνισμού, σύστασης καρτέλ κτλ.
2) Το μέλλον των εταιρειών μας μάλλον είναι και το μέλλον των ευρωπαικών. Δηλαδή κάποια στιγμή θα υπάρξουν 3-5 μεγάλοι παίκτες πανευρωπαϊκά και οι υπόλοιπες ή θα απορροφηθούν ή θα γίνουν καθαρά regional/local και θα εκτελούν feeder για τις μεγάλες.
3) Οι loco θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους μέχρι που θα παρέμβει η Ε.Ε και θα περιορίσει για περιβαντολογικούς κυρίως λόγους την αυθαίρετη ανάπτυξη Α/Δ σε κάθε βλαχοχώρι που έχει την τύχη να είναι κοντά σε μεγάλες πόλεις αφού το σύστημα " πάω βλαχοχώρι-ανεβαίνει η κίνηση-βλαχοχώρι πρέπει μεγαλώσει Α/Δ, άρα και τέλη-φεύγω βλαχοχώρι για το επόμενο και αφήνω πίσω μου Α/Δ (και επενδυμένα λεφτά) χωρίς επιβάτες" δεν θα κρατήσει πολύ
Αυτά σαν πρώτες σκέψεις...

* Αυτό που αναφέρω για τα βλαχοχώρια μπορεί να μην είναι ακόμα διαδεδομένο στην Ευρώπη αλλά όποιος γνωρίζει τι γίνεται στην USA με καταλαβαίνει. Σε μια νύχτα και για μια διαφωνία του κώλου μπορεί μια εταιρεί να αφήσει το Α/Δ και να πάει σε άλλο γειτονικό που πιθανώς αρχικά να την ξεμυάλισε και να δημιούργησε αυτό το τραινάκι...
 
H Ελλάδα δυστυχώς αναπτύχθηκε έστω και κουτσά μόνο στο κομμάτι που λέγεται δημιουργία νέων αεροπορικών ετιαριών με μια μόνο μέχρι στιγμής (Α3) να έχει επικυρωμένα αποδείξει την επιτυχία της(Η ZF είναι πολύ νέα ακόμα και ήδη έχει προβλήματα που ελπίζουμε γρήγορα να ξεπεράσει).
Στα υπόλοιπα τμήματα του συνόλου που ονομάζεται πολιτική αεροπορία έμεινε στάσιμη με εξαίρεση το αεροδρόμιο της Αθήνας το οποίο καλώς ή κακώς ξεχωρίζει από όλα τα υπόλοιπα.
Ένα άλλο κομμάτι που επίσης προκαλεί προβληματισμό είναι το πόσοι Έλληνες τελικά ταξιδεύουν αεροπορικώς.
Εαν από τα 10 εκατ. ταξίδευαν τα 5-6 τότε θα είχαμε μια ικανοπιητική αγορά. Συμβαίνει αυτό;
Η αεροπορική αγορά στην Ελλάδα περιορίζεται στα ελληνικά νησιά που όλα μαζί δεν συγκεντρώνουν ούτε 1,5 εκατ κατοίκους ,στα 2 μεγάλα αστικά κέντρα και σε 2-3 Ηπειρωτικές πόλεις που δεν είναι και οι πλέον μεγάλες από πλευράς έκτασης και πληθυσμού.
Μιλάμε για εσωτερική κίνηση πάντα.
Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης των Ηπειρωτικών αεροδρομίων τα οποία στην καλύτερη των περιπτώσεων συγκεντρώνουν Charter κίνηση.
Το ότι η Ελλάδα έχει αστικά κέντρα τα οποία είναι <<βλαχοχώρια>> δεν σημαίνει ότι κάτι παρόμοιο υπάρχει και στην Ευρώπη. Ακόμα και αν είναι έτσι τότε σίγουρα αποτελεί <<μαγκιά>> το πως ένα οποιοήποτε επαρχιακό μέρος στην Ισπανία ή στην Ιταλία δημιουργεί από το 0 σημαντική αεροπορική κίνηση που μόνο καλό μπορεί να επιφέρει στον συγκεκριμένο τόπο.
Στην Ελλάδα κάτι πήγε να γίνει στο Βόλο και είδαμε το κράτος μας τι έκανε...Ας μην απορούμε μετά γιατί πιάσαμε τουριστικό πάτο!
 
Αγαπητά μέλη. Μπορεί κάποιος/α να παραθέσει τις απαιτήσεις/όρους που χρειάζεται να πληρούν -σε όλους τους τομείς- όσες εταιρείες ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα; Όποιος/α το κάνει, ας μη διστάσει να γίνει αφόρητα λεπτομερής.(για το διδακτικό μέρος.. να μένει και κάτι ;)

δικός σας
 
Belavia":1kb3mhpw said:
Αυτός δεν είναι ανταγωνισμός – είναι αυτοκτονία.
Αυτό ονομάζεται ελεύθερη αγορά ......
Belavia":1kb3mhpw said:
Δυστυχώς δεν βάζουμε μυαλό από την ιστορία, θα μας φταίνε οι ξένοι εάν κλείσουν οι Ελληνικές εταιρείες από τα οικονομικά χρέη.
Ποιός "δεν βάζει μυαλό"???
Οι επιχειρηματίες που βάζουν τα ωραία τους χρήματα σε κάτι high risk ???
Μήπως θα έπρεπε να κάνει κανείς business στα σίγουρα μόνο αναλαμβάνοντας έργα δημοσίου(Δρόμους , γεφύρια κλπ)για να "μην μας φταίνε οι ξένοι"???
Belavia":1kb3mhpw said:
θεωρούμε ότι η αγορά θα αντέξει χωρίς κανένα έλεγχο της αγοράς;
Τι προτείνεις δηλαδή??? Κρατικό έλεγχο στο πού και πόσες φορές την μέρα θα πετά κάποια εταιρεία???
Τι θα επιτύχουμε με αυτό ??? Επιστροφή στην εποχή μονοπωλίου της Ο.Α???
OA701":1kb3mhpw said:
κινδυνεύουν να κατηγορηθούν απ' την Ε.Ε περι ανταγωνισμού, σύστασης καρτέλ κτλ.
Στο θέμα ωραρίου δεν τίθεται ζήτημα, το θέμα ξεκινά από την τυχούσα ενιαία (η σχεδόν ενιαία) τιμολογιακή πολιτική.......
OA701":1kb3mhpw said:
Δηλαδή κάποια στιγμή θα υπάρξουν 3-5 μεγάλοι παίκτες πανευρωπαϊκά
Εξ ού και οι συμμαχίες (Star ,one , κλπ). Είναι προάγγελος αυτών που θα έρθουν σε μερικά χρόνια.
OA701":1kb3mhpw said:
Οι loco θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους μέχρι που θα παρέμβει η Ε.Ε
η ΕΕ δεν πρόκειται ποτέ να παρέμβει για loco. Οι μόνες παρεμβάσεις που δύναται να κάνει είναι μόνο στην πιθανή νόθευση του ανταγωνισμού.
Στον τομέα περιβάλλον μπορεί να ψηφίσει νομοθεσία η οποία θα περιλαμβάνει όλη την αεροπορική κοινότητα και όχι μόνο τις loco.
Τα remote αεροδρόμια δεν κινδυνεύουν να κλείσουν για αυτούς τους λόγους.
REGIONAL":1kb3mhpw said:
Στην Ελλάδα κάτι πήγε να γίνει στο Βόλο και είδαμε το κράτος μας τι έκανε...Ας μην απορούμε μετά γιατί πιάσαμε τουριστικό πάτο!
Τί έγινε ακριβώς στον Βόλο???
Αυτό που είδα εγώ είναι ότι η Κυβέρνηση της Ελλάδος μείωσε τα τέλη στα αεροδρόμια που μπορεί να το κάνει (στο LGAV δεν μπορεί...) ενώ η FR δεν τα βρήκε με το Handling της ΟΑ (Δεν της τα πληρώνουν και οι τοπικοί φορείς δε..) οπότε δεν θα πετάξει στον Βόλο.
Τώρα λοιπόν που ιδιωτικοποιήθηκε το handling και απελευθερώνεται στα περισσότερα αεροδρόμια που υπήρχε περιορισμός ας δούμε τι διαπραγματεύσεις θα κάνει ξανά με τους ιδιώτες και μετά κατηγορούμε αβίαστα για τα πάντα το κράτος.
 
Δεν κάνω παράθεση μιας και πρόκειται για το αμέσως προηγούμενο ποστ.
Συμφωνω με όλα εκτός για το Βόλο.
Το πρόβλημα των χρεώσεων δεν είναι μόνο η επίγεια εξυπηρέτηση αλλά και άλλες χρεώσεις όπως σπατόσημο κλπ για τα οποία έχει μεγάλη ευθύνη η ΥΠΑ.
Τι θα ήταν προτιμότερο να ρίξουν λίγο <<νερό στο κρασί>> τους και να αποκτήσει ένα πεθαμένο από πλευράς πτήσεων αεροδρόμιο 4 τακτικές πτήσεις εξωτερικού; ή να το παίζουμε δύσκολοι και υπερ άνω;
Πρέπει να σταματήσουμε να ζούμε στο μικρόκοσμό μας. Μεγάλα κράτη παρακαλούν να ζωντανέψουν ξεχασμένα μέρη μέσω των αεροδρόμιων τους και το έχουν πετύχει.Είναι δυνατόν ακόμα να πιστεύουμε ότι η ΥΠΑ καλα κάνει;Εχει κοιτάξει κανείς την ΑΕΝΑ; Έχουν καμία σχέση;
 
REGIONAL":erirko1p said:
Τι θα ήταν προτιμότερο να ρίξουν λίγο <<νερό στο κρασί>> τους και να αποκτήσει ένα πεθαμένο από πλευράς πτήσεων αεροδρόμιο 4 τακτικές πτήσεις εξωτερικού;

Δεν ειχε και ποτε ζωη(κινηση) για να ειναι πεθαμενο , μια ζωη ανυπαρκτο ηταν... τωρα αρχιζει και γεννιεται :D
;)
 
payneful_tales":x7yu4dqd said:
Αγαπητά μέλη. Μπορεί κάποιος/α να παραθέσει τις απαιτήσεις/όρους που χρειάζεται να πληρούν -σε όλους τους τομείς- όσες εταιρείες ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα; Όποιος/α το κάνει, ας μη διστάσει να γίνει αφόρητα λεπτομερής.(για το διδακτικό μέρος.. να μένει και κάτι ;)

δικός σας

Αν εννοείς τι χρειάζεται για να πάρει ελληνικό AOC, σε γενικές γραμμές απαιτείται ό,τι αναφέρει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 859/2008 (τα λεγόμενα "EU OPS"). Όποιος ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες, μπορεί να ρίξει μια ματιά στο Subpart C ("Operator Certification and Supervision") ;)
 
REGIONAL":1lvf43gp said:
Συμφωνω με όλα εκτός για το Βόλο.

Το θέμα έχει συζητηθεί αναλυτικά εδώ viewtopic.php?f=17&t=2082&st=0&sk=t&sd=a&start=345
και εδώ viewtopic.php?f=21&t=5436&start=105#p89945
Η χώρα μας έπραξε τα δέοντα στο θέμα των χρεώσεων το αναφέρει δέ μόνη της η FR εδώ http://www.ryanair.com/site/EN/news.php ... -en-080709

Quote
Ryanair called again on the Irish Government to follow the recent example of the Belgian, Dutch, Greek and Spanish governments all of whom have scrapped tourist taxes and/or reduced airport charges to zero in order to stimulate tourism.
UnQuote

σαν παράδειγμα προς την χώρα της.
Ας μήν υποτιμούμε συνεχώς την χώρα μας.
 
Top