ATH-KZI/KSO... What's the story?

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Mε αφορμή τα πόστ που βλέπω, όπου συνφορουμίτες (απο τις περιοχές αυτές) διαμαρτύρονται για την γραμμή, θα ήθελα να ρωτήσω πώς ήταν διαχρονικά η κίνηση και πώς το βλέπουν μελλοντικά...

Οφείλω πάντως να κάνω μερικές επισημάνσεις-παρατηρήσεις...

1. Είμαι σίγουρος ότι παλαιότερα είχε περισσότερη ζήτηση λόγω έλλειψης σοβαρού οδικού δικτύου... Πλέον, πρέπει να παίρνουμε υπ' όψιν και τις αναβαθμίσεις των δρόμων (μελλοντικά και των σιδηρόδρομων)...

2. Είμαστε λαός που δεν αποχωρίζεται το αμάξι του ούτε για αστείο... Παρατηρώ πόσοι κατεβαίνουν Ρόδο κάθε καλοκαίρι με τις αμαξάρες τους ενώ στην πραγματικότητα είναι πιό φτηνά να νοικιάσουν απο εδώ.. Δυστυχώς μιλάμε για νοοτροπία, που δύσκολα αλλάζει...

3. Επίσης, γενική παρατήρηση, εκτός της SKG, κανένας άλλος προορισμός της ηπειρωτικής Ελλάδας δεν έχει παραπάνω απο 3-4 πτήσεις την ημέρα για ΑΤΗ (εξαιρούμενης ίσως της AXD) όπως επίσης κανένας δεν συνδέεται με άλλες πόλεις ή έστω νησιά (εξαιρούμενων βέβαια των επιδοτούμενων)... Αυτό κάτι δείχνει, νομίζω...

4. Σίγουρα, όταν μια περιοχή διαθέτει Α/Δ ,δεν είναι ωραίο να υπολειτουργεί ή να μην προσφέρει τα αναμενόμενα... Νομίζω ότι απαιτείται συναίνεση και όραμα απο τους ντόπιους, ώστε να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο για να έχουν αεροπορική σύνδεση τουλάχιστον με την ΑΤΗ... Στην τελική, όπως πολλά νησιά πλέον αγοράζουν καράβια για να εξυπηρετούνται, έτσι και περιοχές που ζητούν καλύτερη αεροπορική σύνδεση μπορούν να συστήσουν μια κοινοπραξία και να στήσουν μία μικρή αεροπορική... Με το απαραίτητο κεφάλαιο, την κατάλληλη στελέγχωση και την απαραίτητη υποστήριξη απο τις τοπικές κοινωνίες, μιά χαρά θα τα καταφέρουν...

5. Μερικές φορές όταν ζητάς κάτι αλλά δεν το παίρνεις (για οποιονδήποτε λόγο), οφείλεις να κοιτάξεις να το πραγματοποιήσεις μόνος σου... Εμείς τουλάχιστον, το έχουμε καταφέρει εώς ένα σημείο και το συστήνω ανεπιφύλακτα...
 
OA701":3p5vlxnk said:
1. Είμαι σίγουρος ότι παλαιότερα είχε περισσότερη ζήτηση λόγω έλλειψης σοβαρού οδικού δικτύου... Πλέον, πρέπει να παίρνουμε υπ' όψιν και τις αναβαθμίσεις των δρόμων (μελλοντικά και των σιδηρόδρομων)...

Μη νομίζεις πως τα πράγματα ήταν καλύτερα τότε! Όπως είπα και σε άλλο ποστ το δρομολόγιο της Ολυμπιακής ήταν πάντα παθητικό! Όσον αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση, το δρομολόγιο Κοζάνη - Θεσσαλονίκη έχει διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες και 20 λεπτά!!! Όταν έφτιαξαν την Εγνατία και την παράκαμψη της Καστανιάς δεν προέβλεψαν να σχεδιάσουν στην μέση της οδού σιδηροδρομικές γραμμές!

OA701":3p5vlxnk said:
2. Είμαστε λαός που δεν αποχωρίζεται το αμάξι του ούτε για αστείο...

Συμφωνώ και επαυξάνω! Πάντως στην περιοχή επικρατεί η εξής νοοτροπία: Αν κάποιος πρέπει να μετακινηθεί μόνος του στην Αθήνα δεν παίρνει το αυτοκίνητο και πηγαίνει αεροπρικώς απο Θεσσαλονίκη. Όταν στο αυτοκίνητο επεβαίνουν περισσότερα απο ένα άτομο πηγαίνει με το αυτοκίνητο Αθήνα. Είναι καθαρά θέμα κόστους.

OA701":3p5vlxnk said:
3. Επίσης, γενική παρατήρηση, εκτός της SKG, κανένας άλλος προορισμός της ηπειρωτικής Ελλάδας δεν έχει παραπάνω απο 3-4 πτήσεις την ημέρα για ΑΤΗ (εξαιρούμενης ίσως της AXD) όπως επίσης κανένας δεν συνδέεται με άλλες πόλεις ή έστω νησιά (εξαιρούμενων βέβαια των επιδοτούμενων)... Αυτό κάτι δείχνει, νομίζω...

Τα λάθη του παρελθόντος! Όμως αν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αυτές έχουν χαμηλούς ναύλους θα προσελκύσουν κόσμο

OA701":3p5vlxnk said:
4. Σίγουρα, όταν μια περιοχή διαθέτει Α/Δ ,δεν είναι ωραίο να υπολειτουργεί ή να μην προσφέρει τα αναμενόμενα... Νομίζω ότι απαιτείται συναίνεση και όραμα απο τους ντόπιους, ώστε να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο για να έχουν αεροπορική σύνδεση τουλάχιστον με την ΑΤΗ... Στην τελική, όπως πολλά νησιά πλέον αγοράζουν καράβια για να εξυπηρετούνται, έτσι και περιοχές που ζητούν καλύτερη αεροπορική σύνδεση μπορούν να συστήσουν μια κοινοπραξία και να στήσουν μία μικρή αεροπορική... Με το απαραίτητο κεφάλαιο, την κατάλληλη στελέγχωση και την απαραίτητη υποστήριξη απο τις τοπικές κοινωνίες, μιά χαρά θα τα καταφέρουν...

Νομίζω πως η κοινωνία μας δεν είναι ακόμη ώριμη για τέτοιες προσπάθειες με τις οποίες συμφωνώ εν μέρει. Μη ξεχνάμε όμως οτι στη Δυτική Μακεδονία συμβαίνει το εξής αξιοπερίεργο: Σε απόσταση μόλίς 60 χιλιομέτρων βρίσκονται δυο αεροδρόμια, KSO (διεθνές το λένε τρομάρα τους) και KZI (έχει να γίνει παρέμβαση απο τότε που φτιάχτηκε).

OA701":3p5vlxnk said:
5. Μερικές φορές όταν ζητάς κάτι αλλά δεν το παίρνεις (για οποιονδήποτε λόγο), οφείλεις να κοιτάξεις να το πραγματοποιήσεις μόνος σου... Εμείς τουλάχιστον, το έχουμε καταφέρει εώς ένα σημείο και το συστήνω ανεπιφύλακτα...

Νομίζω πως επικρατεί ένα "ημικομουνιστικό" μοντέλο στην Ελλάδα! Όταν μια επιχείρηση έχει έσοδα και πηγαίνει καλά τότε ο ιδιοκτήτης τα βάζει όλα στην τσέπη. Όταν μια επιχείρηση δεν πηγαίνει καλά τότε η γνωστή ατάκα πρωταγωνιστεί: "Μα που είναι επιτέλους το κράτος"?

Συνεχίστε με τις τοποθετήσεις σας για να΄κάνουμε κουβέντα μιας και με ενδιαφέρει το ζήτημα λόγω του οτι μεγάλωσα και είμαι Καστοριανός και ζω στην Κοζάνη :D
 
Θά μού επιτρέψετε όμως να κάνω μιά μικρή παρέμβαση εδώ.Η Ελλάδα είναι μιά μικρή χώρα καί οι αποστάσεις μεταξύ τών πόλεών της δέν είναι ιδιαίτερα μεγάλες.Τό νά γεμίσουμε την χώρα μέ αεροδρομιάκια και αεροδρομιόπουλα δέν νομίζω οτι εξυπηρετεί κάτι ιδιαίτερο.

Παράδειγμα,αυτό που ανέφερε ο Socrates:Καστοριά και Κοζάνη σέ απόσταση 60 χλμ,κάθε μιά από ένα αεροδρόμιο.Ενώ άν υπήρχε μόνο ένα,στά 30 χλμ,καί μιά καλή σιδηροδρομική σύνδεση σέ στύλ προαστιακού,θά εξυπηρετούσε και τίς δύο.

Παρόμοια καί στην Θεσσαλία:Λάρισα καί Βόλος δέν απέχουν πολύ μεταξύ τους,κι'όμως έχουν ξεχωριστά αεροδρόμια.ενώ θά μπορούσε π.χ. τό αεροδρόμιο τής Λάρισας να εξυπηρετή καί τις δύο πόλεις,μέ μιά καλή "αναβάθμιση" τής σιδηροδρομικής σύνδεσης Λάρισας-Βόλου (όπου "αναβάθμιση" νοείται η ύπαρξη διπλής γραμμής και ηλεκτροκίνησης).

Γιά την Μακεδονία καί Θράκη ειδικώτερα,νομίζω οτι τά τρία αεροδρόμια SKG,KVA,AXD είναι υπεραρκετά.Τό μόνο που χρειάζεται είναι η αναβάθμιση τής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης (που ναί μέν περιλαμβάνει την κοιλάδα τού Νέστου,όπου είναι δύσκολο να γίνη διπλή γραμμή,αλλά εδώ έγινε στό "κλασσικό" κομμάτι τών Τεμπών που ήταν ακόμα πιό δύσκολο).

Εν γένει,θεωρώ οτι η άποψη που προβάλλει κάθε Ελληνική επαρχιακή πόλη "νά'χουμε το αεροδρόμιό μας γιά να αναπτυχθούμε τουριστικά" είναι λανθασμένη.Θά μού πήτε "μά καί στο εξωτερικό υπάρχουν πόλεις κοντινές που έχει η καθε μιά το αεροδρόμιό της".Ναί αλλά "στό εξωτερικό" οι χώρες είναι πιό μεγάλες (εκεί που οι κοντινές σχετικά πόλεις έχουν ανεξάρτητα αεροδρόμια) καί άρα έχουν πιό πολύ κόσμο,οπότε το -έστω καί πολύ καλό- σιδηροδρομικό (καί οδικό βέβαια,αλλά εστιάζω στό σιδηροδρομικό διότι ώς ηλεκτροδοτούμενο είναι και πιό οικολογικό) δίκτυο δέν επαρκεί.Οι δέ πόλεις που έχουν αεροδρόμια δέν είναι τών 20 και 30 χιλιάδων κατοίκων αλλά τών 100 και άνω.Ενώ εδώ εις την αποκαλούμενη και "Ψωροκώσταινα" (αλλά γιατί άραγε όχι "Ψωρογιώργαινα" ή "Ψωρομήτσαινα";) τέτοιες συνθήκες δέν ισχύουν.....
 
Όταν ανέφερα παραπάνω "λάθη του παρελθόντος" αυτό εννοούσα! Τα αεροδρόμια και αεροδρομιάκια έγιναν καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους! Η Καστοριά είχε τη γούνα και ήθελε αεροδρόμιο και μάλιστα διεθνές - λέει - για να υπάρχει σύνδεση με τη Ρωσία! Απο τη στιγμή που έγινε το αεροδρόμιο λοιπόν κατέβηκαν μόνον δυο αεροπλάνα απο Ρωσία (charter)! Η Κοζάνη απο την άλλη ήθελε αεροδρόμιο γιατί είναι η πρωτεύουσα της δυτικής Μακεδονίας και έχει τη ΔΕΗ. Και τώρα δυστυχώς μετα και την εγκατάλειψη της γραμμής απο την ZF οι υπάλληλοι του αεροδρομίου θα είναι κηπουροί γιατί θα κλαδεύουν τα δέντρα και θα μαζεύουν ξερόχορτα!
Όταν όμως έφτιαχναν τα αεροδρόμια δεν σκέφτηκαν οτι μελλοντικά οι δρόμοι θα "ανοίξουν", οτι σε τόσο κοντινή απόσταση το ένα απο το άλλο θα αποτελέσουν τροχοπέδη για τα γεωγραφικά δεδομένα της περιοχής και βέβαια δεν τους έκοψε να σκεφτούν μια ιδανική τοποθεσία για να κατασκευαστεί και να εξυπηρετεί όλη τη Δυτική Μακεδονία.
Εγώ λοιπόν πλέον σας το λεώ πως με το άνοιγμα της Εγνατίας πριν λίγους μήνες προς Ιωαννινα, δεν είναι λίγοι οι Κοζανίτες που δεν πηγαίνουν πλέον στο "Μακεδονία" για να πετάξουν αλλά στα Ιωάννινα μιας και με το αυτοκίνητο η διαδρομή είναι μιάμιση ώρα, ακούραστη και το αυτοκίνητο το αφήνεις έξω απο αεροδρόμιο ΧΩΡΙΣ κόστος (όχι όπως το φαρμακείο της Θεσσαλονίκης)! Μου φαίνεται πως θα ακολουθήσω το παράδειγμά τους (αν δεν αγοράσω δικό μου αεροπλάνο :D )
 
Socrates":35zvxhdh said:
Όσον αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση, το δρομολόγιο Κοζάνη - Θεσσαλονίκη έχει διάρκεια ταξιδιού 3 ώρες και 20 λεπτά!!! Όταν έφτιαξαν την Εγνατία και την παράκαμψη της Καστανιάς δεν προέβλεψαν να σχεδιάσουν στην μέση της οδού σιδηροδρομικές γραμμές!

3 κ 20' ? Ελεος... Όσο για την Εγνατία, το παρατήρησα και εγώ σε πρόσφατο ταξίδι μου... Είναι δυνατόν να μην το έχουν προβλέψει? Βέβαια, δεν γνωρίζω πότε ακριβώς σχεδιάστηκε η Εγνατία άλλα όλοι ξέρουμε τι θα σήμαινε "επικαιροποίηση" του έργου... Ακόμα με προσφυγές θα ασχολιόντουσαν...

Socrates":35zvxhdh said:
Συμφωνώ και επαυξάνω! Πάντως στην περιοχή επικρατεί η εξής νοοτροπία: Αν κάποιος πρέπει να μετακινηθεί μόνος του στην Αθήνα δεν παίρνει το αυτοκίνητο και πηγαίνει αεροπρικώς απο Θεσσαλονίκη. Όταν στο αυτοκίνητο επεβαίνουν περισσότερα απο ένα άτομο πηγαίνει με το αυτοκίνητο Αθήνα. Είναι καθαρά θέμα κόστους.

Κοίταξε, η νοοτροπία αυτή μέσες άκρες είναι πανευρωπαϊκή... Μόνοι μας, πάμε στο πλησιέστερο μεγάλο Α/Δ - πόλη, ενώ με παραπάνω άτομα και παρέα έχουμε στο αυτοκίνητο και το κόστος ενδεχομένως επιμεριζόμαστε και γλυτώνουμε αεροπορικά...

Socrates":35zvxhdh said:
Τα λάθη του παρελθόντος! Όμως αν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις περιοχές αυτές έχουν χαμηλούς ναύλους θα προσελκύσουν κόσμο

Αυτό κατα την άποψη μου είναι το ένα σκέλος. Το άλλο είναι, θέλει/έχει την ανάγκη πραγματικά να πάρει αεροπλάνο ο μέσος κάτοικος των περιοχών αυτών? Υπάρχει η ανάλογη παιδεία? Του εξήγησε κανείς τα οφέλη?

Socrates":35zvxhdh said:
Νομίζω πως η κοινωνία μας δεν είναι ακόμη ώριμη για τέτοιες προσπάθειες με τις οποίες συμφωνώ εν μέρει.

Εννοείται Σωκράτη αλλά κάποτε πρέπει να γίνει η αρχή απο κάποιους... Εκεί βέβαια είναι το δύσκολο κομμάτι, ποιοί είναι αυτοί οι κάποιοι... Όμως πλέον δεν μάς παίρνει άλλο... Μένω εδώ, γιατί το συγκεκρίμενο είναι μεγάλο θέμα...

Socrates":35zvxhdh said:
Νομίζω πως επικρατεί ένα "ημικομουνιστικό" μοντέλο στην Ελλάδα! Όταν μια επιχείρηση έχει έσοδα και πηγαίνει καλά τότε ο ιδιοκτήτης τα βάζει όλα στην τσέπη. Όταν μια επιχείρηση δεν πηγαίνει καλά τότε η γνωστή ατάκα πρωταγωνιστεί: "Μα που είναι επιτέλους το κράτος"?

Όλα μα όλα... Ούτε τους φόρους του δεν πληρώνει...Ενώ όταν έχει ζημιές όχι μόνο αναζητά το κράτος αλλά ζητάει και επιδότηση (και του την δίνουν κιόλας) για να αλλάξει αυτοκίνητο ή σπίτι...

Με τον Hastaroth συμφωνώ απόλυτα. Ούτε το μέγεθος ούτε τον πληθυσμό των Ισπανών, Γάλλων, Ιταλών έχουμε...

Σαν συμπλήρωμα, ίσως ήρθε η ώρα να γίνει επανασχεδιασμός του μεταφορικού χάρτη της Ελλάδας, με νέα συνδυαστική χωροθέτηση αεροδρομίων, σιδηρόδρομων, λιμανιών και οδικών αξόνων... Φτάνει με την Αττική...
 
Hastaroth":3oyo7u12 said:
Γιά την Μακεδονία καί Θράκη ειδικώτερα,νομίζω οτι τά τρία αεροδρόμια SKG,KVA,AXD είναι υπεραρκετά.Τό μόνο που χρειάζεται είναι η αναβάθμιση τής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης (που ναί μέν περιλαμβάνει την κοιλάδα τού Νέστου,όπου είναι δύσκολο να γίνη διπλή γραμμή,αλλά εδώ έγινε στό "κλασσικό" κομμάτι τών Τεμπών που ήταν ακόμα πιό δύσκολο).


δεν φθανει μονο η "αναβαθμιση" της γραμμης Θεσσαλονικης - Αλεξανδρουπολης... ειμαι και εγω απο Κοζανη, και βλεπω οτι οι Κοζανιτες δεν πανε μονο Θεσσαλονικη! Για να πας Αθηνα, το κομματι Κοζανη-Ελασσονα-Λαρισα, ειναι (ισως) το χειροτερο στην Ελλαδα! Με καμμια απολυτως προοπτικη αλλαγης! και οχι, για μια περιφερεια σαν την Μακεδονια, δεν φθανουν μονο τα αεροδρομια SKG, KVA, AXD, τα οποια καλυπτουν την Ανατολικη περιοχη! Η Δυτικη μενει ουσιαστικα χωρις Συγκοινωνια, για ενωση με την νοτια Ελλαδα!

Θα μου πεις τωρα, "γιατι" αφου εχουμε την Εγνατια, και σε 2 ωρες ειμαστε Θεσσαλονικη ή σε 2 και κατι στα Ιωαννινα!

Γιατι ομως να αφησω τη περιοχη μου για αυτο το λογο! ας ειχαν προβλεψει αρχικα, το τι μπορει να προσφερει η περιοχη στην τουριστικη αναπτυξη, με εναλλακτικες μορφες τουρισμου (επαγγελματικος ή αγροτουρισμος για παραδειγμα), ωστε να μην ηταν ζημιογονα η γραμμη! απο το 1989 θα μπορουσε να ειχε γινει κατι, αλλα και οι τοπικοι φορεις δεν εδωσαν σημασια... Τα ιδια και στη Καστορια, ΑΚΡΙΒΩΣ τα ιδια!
 
Ως βόρειος και δυτικομακεδών θα ήθελα να καταθέσω και εγώ την άποψη μου.
Πρώτα όμως να σας δώσω ορισμένα στοιχεία για την Δυτική Μακεδονία που την κάνουν κάπως ιδιαίτερη σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
1. Είναι η μόνη περιφέρεια που έχει οδικό δίκτυο σταθερά πάνω από τα 600 μέτρα. Αυτο σημαίνει έκθεση σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε πολλά σημεία του και για πολλές μέρες τον χρόνο. Αυτό ακόμα να το καταλάβει το Αθηνοκεντρικό κράτος και να οργανώσει την σωστή και έγκαιρη χρηματοδότηση του αποχιονισμού και της λειτουργίας του δικτύου κατά τους χειμερινούς μήνες. Πρόσφατα το ελεγκτικό συνέδριο έκοψε δαπάνη αγοράς δεύτερου ζεύγους ελαστικών χειμώνος σε υπηρεσία εκεί διότι δεν την θεώρησε επαρκώς τεκμηριωμένη!!!! Η πλειοψηφία των οδηγών εκεί έχουν δυο ζευγάρια λαστιχα μια για χειμώνα και μια καλοκαίρι (Οι κακοήθιες οτι η μάνα μου και άλλες κυρίες οτι έχουν για κατοικίδιο αντί για σκύλλο αρκούδα δεν ευσταθούν :rolleyes: )
2. Επειδή υπάρχουν σημαντικοί ορεινοί όγκοι που την περιβάλλουν, τα ταξίδια οδικώς και δισηροδρομικώς είναι ενεργοβόρα και δύσκολα. Οι έξοδοι προς την πεδιάδα είναι είτε απο βέροια μέσω εγνατίας, είτε απο Σαραντάπορο Ελλασόνα Λάρισα είτε απο Γρεβενά Ανθρακιά Καλαμπάκα. Δηλαδή παντού πλην εγνατίας στροφές και βουνά.
3. Ετσι αρχικώς για λόγους οδικού δικτύου υπάρχει μια δυναμική για αερομεταφορές
4. ¨Ομως δεν είναι μόνο αυτό. Η γραμμή Κοζάνης και Καστοριάς έχει κίνηση και τους εξής ακόμα λόγους. Η ΔΕΗ απασχολεί στο λεκανοπέδιο Φλώρινας Πτολεμαίδας Κοζάνης περί τα 10.000 άτομα σύν βέβαια όλους αυτούς που ασκούν δορυφορικές με αυτήν δραστηριότητες. Είναι επομένως συχνή ανάγκη στελέχη της να ανεβοκατβαίνουν στην Αθήνα αλλά και τρίτοι π.χ εργολάβοι προμηθευτές να χρειάζονται να ανεβαίνουν ακόμα και αυθημερόν για αυτό το σκοπό. Μαζι είναι το ΤΕΙ που για χρόνια είχε το μοναδικό τμήμα οχημάτων το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης δεν υπάρχει πανεπιστημιακό ή έστω σοβαρό νοσοκομείο και έτσι για οιαδήποτε λίγο σοβαρό πρόβλημα υγείας πρέπει να φύγεις άμεσα σπο εκεί.
5. Η Καστοριά είχε για χρόνια συσωρευμένο πλούτο λόγω της παραγωγής μαζί με την Σιάτιστα Γουναρικών και έτσι πολύς κόσμος πήγαινε και ερχόταν εκει για αγορές δερμάτων γούνας κτλπ. Σήμερα αυτό περιορίζεται, αντισταθμίζεται έντονα όμως απο την αυξημένη τουριστική κίνηση λόγω της υπάρξης ορεινών καταλυμάτων και προορισμών π.χ σκί σε Βασιλίτσα Γρεβενών ή Πισοδέρι. ΤΟ Α/Δ Καστοριάς αναβαθμίστηκε απο παλιά ώστε να υποδεχόταν τσάρτερ και cargο από την Σοβιετική Ένωση με στόχο την αγορά της Γούνας.¨Ελα όμως που όσο να γίνουν αυτά η Κίνα τους πήρε φαλλαγγι.
6 Το πρόβλημα του Α/Δ Κοζάνης αλλά και Καστοριάς είναι ότι επηρεάζονται συχνότατα από τον καιρό. Η τελευταία πληροφορία που έχω ήταν οτι ο Α/ΓΕΑ Λυτζεράκος ξόδεψε πολύ χρόνο μελετώντας την δυνατότητα να αναβαθμίσει το Α/Α Κοζάνης σε Σμηναρχία προκειμένου να λειτουργεί σας Back UP της 110 και 111ΠΜ όταν θα είχαμε χαμηλές νεφώσεις ιδιώς Γενάρη Φλεβάρη εκεί. ΤΟ σχέδιο του δεν προχώρησε ποτε καθώς ο καιρός στην Κοζάνη είναι τα ίδια και χειρότερα
7Επειδή είχαμε και το τραγικό συμβάν του 1976 όλοι είναι πολύ προσεκτικοί και στην παραμικρή αμφιβολία η πτήση ματαιώνεται.
8. Δεν μπορώ να παραθέσω πληρότητες στις πτήσεις αλλά νομίζω οτι ο Socrates θα ξέρει περισσότερα. ¨Ομως καρδιακός φίλος στην αεροπλοία μου λέει οτι πάντα οταν πετούσε Κοζάνη είχε πληρότητα γύρω στο 70% ή και παραπάνω, σύμπτωση δεν ξέρω αλλά γενικά η γραμμή φαινόταν καλά
9. Ποιός είναι ο καημός μου? Μα φυσικά τον ξέρετε. Η ανάγκη δραστικών αλλαγών στο θέμα λειτουργίας υπηρεσιών μεταφοράς στα αεροδρόμια. Παραθέτω παράδειγμα για http://www.flibco.com/ O μάγκας έκανε μια εταιριούλα που μαζεύει κόσμο απο το Hahn και τον μοιράζει σε Λουξεμβούργο Γαλλία κτλπ. Ετσι το Hahn έχει πολυ περισσότερο κόσμο από οτι θα είχε . Το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και για την Κοζάνη Καστοριά. Ξέρω οτι τα λέω αλλά θα τα ΞΑΝΑ λέω. Είπα σε πράκτορα στην Κοζάνη οτι θα μπορούσε να βρεί niche στην αγορά με τα Μετέωρα!! μέσω Α/Δ Κοζάνης και με κοιτούσε λες και είμαι εξωγήινος. Κι όμως, τα μετέωρα ακόμα και με τον Κολοδρομο μεταξύ Γρεβενών Καλαμπάκας είναι περι την 1.30 από Κοζάνη και κάτι λιγότερο απο Καστοριά. Αμα γίνει και ο Ε65 θα είναι δίπλα. Πολύς κόσμος γουστάρει μετέωρα και μπορείς να τον φέρεις απο Σαντορίνη μυκονο κτλπ και να τον ξαναφέρεις σε αυτά τα μικρά αεροδρόμια αλλά φυσικά κανένας δεν την ψάχνει, κανένας δεν μπαίνει στον κόπο.
10. Η Athens αν γκρινιάζει για πληρότητες και για το αεροδρόμιο λέει την μισή αλήθεια. Α. Δεν ήξερες δεν ρώταγες? Εκτός εάν της έταξαν καμιά αναβάθμιση του Α/Δ και δεν έγινε τότε έχει δίκιο. Αλλιώς να μην έμπαινε κάν στο εγχείριμα.
11.Φυσικά και οι τοπικοί παράγοντες δεν φρόντισαν να την βοηθήσουν. Οχι με το λαικίστικο να αγοράσουμε λίγα εισιτήρια αλλα με δράσεις που θα της έφερνα κόσμο. Η νομαρχία έχει μια στρατιά ανθρώπων σε υπηρεσία τουρισμού. Ας οργάνωναν μαζί με τους τοπικούς της Βασιλίτσας ένα πακέτο μεταφοράς προς τα εκει καταλύματα απο το αεροδρόμιο και σε συνεργασία με την Αθενς ας το πουλούσαν μαζί με διαμονη στην δυτική μακεδονία ιδίως τα Σαββατοκύριακα.
12. Ας υπήρχε μια συνεργασία για τα ναύλα σε φοιτητές και φαντάρους.
Ξέρω οτι ονειρέυομαι, οτι αν και στο 2009 θα πρέπει να πάρω αυτοκίνητο για να πάω εκει, οτι άμα πάω με αεροπλάνο μέσω θεσσαλονίκης και μετά με το λεωφορείο θα ξοδέψω τόσα όσα θα αν πήγαινα στις Βρυξέλλες για ΠΣΚ...Αλλά έλα που η μάνα μου δεν είναι Βέλγα...γαμώτο :D
 
dvixos":2yz5j1ds said:
....
8. Δεν μπορώ να παραθέσω πληρότητες στις πτήσεις αλλά νομίζω οτι ο Socrates θα ξέρει περισσότερα. ¨Ομως καρδιακός φίλος στην αεροπλοία μου λέει οτι πάντα οταν πετούσε Κοζάνη είχε πληρότητα γύρω στο 70% ή και παραπάνω, σύμπτωση δεν ξέρω αλλά γενικά η γραμμή φαινόταν καλά ...

Μακάρι να έχει κάποιος στοιχεία για το δρομολόγιο αλλά όταν εγώ έκανα το ρεπορτάζ μου και μίλησα με ταξιδιωτικούς πράκτορες και στις δυο πόλεις το συμπέρασμα ήταν πως συνολικά η Καστοριά είχε καλύτερες πληρότητες απο την Κοζάνη. Σε αυτό βέβαια συντελεί και το οτι η Καστοριά είναι τουριστικός προορισμός ενώ η Κοζάνη..... (άντε μη πω τι είναι, όχι τίποτα άλλο γιατί είμαι και "σόγαμπρος" εδώ και θα μου ορμήσουν :D :D )
 
Αυτο ειναι η αληθεια! Απο Κοζανη, ποτε δεν γεμιζε το αεροπλανο (η καλυτερη πληροτητα εφτανε το 35-40%)...

Μην ντρεπεσε να το πεις... η Κοζανη ποτε δεν αξιοποιησε τον Τουρισμο... ειναι η τραγικη αληθεια!
 
Η κατάληξη που είχε το ζήτημα των αεροδρομίων της Δ. Μακεδονίας έχει ρίζες στο απώτερο παρελθόν και είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις πολιτικές που ακολουθήθηκαν διαχρονικά.Δυστυχώς οι τοπικοί διοικούντες αποδείχθηκαν ανίκανοι να διαχειριστούν το πρόβλημα.

Και εξηγούμαι....
Η αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι τώρα,ήταν να πιέζουμε (μέσω των τοπικών αρχόντων) την πάλαι ποτέ κρατικοδίαιτη Ολυμπιακή Αεροπορία να εξυπηρετεί τη Δ. Μακεδονία με α/φη.Η ΟΑ με τη σειρά της για να εξυπηρετήσει το αίτημα ανταποκρινόταν με δρομολόγια σε ώρες που αυτή βόλευε και όλοι έπρεπε να είναι ευχαριστημένοι.Σωστα;;;
- ΛΑΘΟΣ
Το δρομολόγιο αναχωρούσε απο Αθήνα στις 05.30 το πρωί.Ποιος επιβάτης λοιπόν να επέλεγε αυτο το μέσο αν θα έπρεπε να είναι στο Ελευθέριος Βενιζέλος στις 04.00,άρα να έχει έγερση 03.00;;; Η απάντηση προφανης...

Η περίοδος όμως της παλαίας ΟΑ τελείωσε.Ο κάθε αερομεταφορέας πλέον εκπονεί τα δρομολόγιά του με τεχνοκρατικά κυρίως κριτήρια.Βλέποντας λοιπόν κανείς τις απογοητευτικές επιδοσεις της Κοζάνης το μόνο σίγουρο είναι να άποκλείσει την εμπορική εκμετάλλευση της γραμμής.Θέλω να επισημάνω,πως τα αεροδρόμια είναι πυλώνες ανάπτυξης,κάτι που πολύ συμπολίτες μας ανα την Ελλάδα κατανοούν.Αυτό λοιπόν τους ώθησε εδω και πολλά χρόνια σε πολιτικές πραγματικής αναβάθμισης των αεροδρομίων τους και υπαγωγή τους στο καθεστώς των άγονων γραμμών κάτι που τουλάχιστον εξασφαλίζει με την εγγύηση του κράτους το αγαθό της δημόσιας αεροπορικής μετακίνησης.

Στην Κοζάνη τι συνέβη;;;;
- Κανένα έργο υποδομής στο αεροδρόμιο τα τελευταία 40 έτη.
-Καμμία (εξ όσων γνωρίζω,όποιος είναι ενήμερος παρακαλώ να με διορθώσει) πολιτική συζήτηση για την ένταξη της γραμμής ΑΘΗΝΑ-ΚΟΖΑΝΗ-ΑΘΗΝΑ στο καθεστώς των άγονων γραμμών.Τώρα που λοιπόν όλα αυτά τα γεγονότα που ένας απλός νους θα μπορούσε να αποκωδικοποιήσει,οδήγησαν στη ματαίωση (γιατί άραγε;;;) κάθε αεροπορικού έργου στην Κοζάνη οι Δυτικομακεδόνες ταγοί ίσως ψελλίσουν τη φράση ...άγονη γραμμή... και ..έργα αναβάθμισης...

Πολύ αργά για δάκρυα όμως φίλοι μου..
 
Top