2 αεροπλάνα στο διάδρομο με αντίθετη φορά - SKG

al3xis

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
30/11/2016
Μηνύματα
11
Likes
3
Καλησπέρα,

Στις 24/01/2017 το μεσημέρι, 16:10, ήταν 2 αεροπλάνα Ryanair με αντίθετη φορά, στον διάδρομο του Μακεδονία. Το ένα περίμενε με την "μούρη" προς Τρίλοφο(από 16), στο τέλος του διαδρόμου και το άλλο πέρασε από πάνω(!!) - από 34 για την απογείωση. Μετά έφυγε και το δεύτερο..

Είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό; Δεν τίθεται θέμα ασφαλείας; Σημειωτέον και τα 2 πιο πριν περιμέναν στον τροχοδιάδρομο σήμα από τον πύργο για να φύγουνε, καθώς ερχόταν μια A3 για προσγείωση. Αμέσως μετά μπήκαν και τα 2, με αντίθετες φορές, στο διάδρομο για απογείωση(!)
 
Καταρχάς, ήσουν αυτόπτης μάρτυρας ή το είδες από το flightradar24 και κάτι ανάλογο;

Η σωστή ορολογία είναι τροχόδρομος και διάδρομος. Δεν υπάρχει τροχοδιάδρομος.
 
Αυτο που λες δεν γίνεται αγαπητέ, επίσης στις 24 του μήνα δεν συνέβη κάτι τέτοιο στο αεροδρόμιο, ήμουν παρόν όλη την ημέρα. Δεν είναι λίγες οι φορές, οπου το Flightradar24 δίνει διαστρεβλωμενες πληροφορίες (μέσω ενώς refresh της σελίδας διορθώνεται).
 
Πάντως στο flightradar24 περί τις 1410UTC της 24/1/2017 έχει μια προσγείωση RYR στον 16 (μάλιστα σύμφωνα με την εικόνα του flightradar24 έχουμε runway excursion καθώς κατέληξε στον τροχόδρομο A και όχι στον διάδρομο.) και μια RYR που αναμένει στο holding point 16.

Ακολούθως προσγειώνεται μια AEE όσο η προηγουμένως προσγειωθείσα RYR τροχοδρομεί στον A προς τον D για να αναμείνει στον D. Όταν η AEE που προσγειώνεται περνάει το κατώφλι του 16 η RYR που ήταν στο holding point 16 στον Α κάνει line up για τον 16 και περιμένει. Όταν η ΑΕΕ περνάει και τον D η RYR που ήταν στον D μπαίνει στον διάδρομο για τροχοδρόμηση και έξοδο από C προς την πίστα. Με το που ελευθερώνει στον C απογειώνεται η RYR που περίμενε 16.

Αν όλα αυτά τα βλέπεις στο flightradar πρέπει να έχεις υπόψη ότι το fr24 δεν δείχνει τα αεροσκάφη σε διάσταση ανάλογη του περιβάλλοντα χώρου και φυσικά έχει και αποκλίσεις θέσεις.

Το fr24 παίρνει δεδομένα από ads-b δέκτες που δεν ανήκουν σε φορέα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και τα προβάλει σε έναν χάρτη δικό του. Λογικό είναι να υπάρχουν αποκλίσεις στον χρόνο, την ακριβή θέση των αεροσκαφών και ειδικά για το έδαφος αποκλίσεις και ως προς τον προσανατολισμό κατά τον διαμήκη άξονα τους.
 
Eγω δεν ξερω αν εγινε αυτο,αλλα ξερω οτι δεν χρησιμοποιειται ο τροχοδρομος παραλληλα του 16/34 ,αλλα τροχοδρομουν στο διαδρομο, τα α/φη κανουν μια ωραια στροφη στο κατωφλι του διαδρομου και φευγουν (backtracking?)..Γινονται εργα στον τροχοδρομο;
 
Ο τροχόδρομος παράλληλα του 16/34, ο Α, χρησιμοποιείται αλλά όχι σε όλο του το μήκος.

A0085/17 NOTAMR A0084/17
Q) LGGG/QFAXX/IV/NBO/A /000/999/4031N02258E005
A) LGTS B) 1701161455 C) 1702282159
E) THE FOLLOWING PARTS OF MANEUVERING AREA ARE CLOSED DUE TO WIP.
1. RWY 10/28 EXCEPT INTERSECTION WITH 16/34
2. PART OF TWY F FROM THR RWY 10 TO RWY 16/34
3. PART OF TWY A FROM TWY LINK D TO TWY F
4. PART OF TWY LINK E FROM TWY F TO RWY 10/28
5. TWY LINKS G, J, F1 AND F2.
 
Μπορεί ένα αεροσκάφος να ζητήσει απογείωση από τον αντίθετο διάδρομο εφόσον περιμένει να ελευθερωθεί ο διάδρομος από τα αναχωρούντα αεροσκάφη και εφόσον δεν υπάρχει δεύτερο αεροσκάφος μέσα στον διάδρομο. Το έτερο αεροσκάφος -από αυτό που βρίσκεται εντός διαδρόμου κι έχει πάρει clearance για απογείωση- θα πρέπει να αναμένει εκτός διαδρόμου.
 
Το FlightRadar24 έχει ένα πρόβλημα: αν για λίγο δεν λαμβάνει στίγμα παρουσιάζει μια φαναστική πορεία με βάση την καλύτερη εκτίμηση που μπορεί να κάνει. Για πτήσεις σε μεγάλο ύψος η ασυνέπεια συνήθως δεν είναι αντιληπτή, όμως σε προσεγγίσεις και προσγειώσεις εμφανίζονται διάφορα τραγελαφικά, π.χ. missed approach αντί για προσγείωση & απογείωση, υπέρβαση διαδρόμου και σταμάτημα στα χωράφια ή στην θάλασσα κλπ. Το πρόβλημα είναι συνηθέστερο σε πτήσεις που κάνει track με multilateration επειδή εκεί υπάρχουν μεγαλύτερες αβεβαιότητες και κενά κάλυψης. Σχετικές πληροροφορίες υπάρχουν και στο FR24 FAQ.

Τα έχω ξαναγράψει αλλά λοιδωρήθηκα άγρια από "αυτούς που ξέρουν καλύτερα".
 
Καλό θα είναι να διαβάζετε τι γράφω...

Ταξιδεύω 2-3 φορές / εβδομάδα με αεροπλάνο.

Ήμουν αυτόπτης μάρτυρας, ήμουν στο αεροπλάνο των 16:20 για Αθήνα της FR. Ήμουν θέση Α και είχα στα αριστερά μου το θέαμα. Μπήκαν και τα 2 αεροπλάνα μαζί στον διάδρομο, όπως σας έγραψα τις κατευθύνσεις. Πιο πριν περιμέναν και οι 2 fr να προσγειωθεί μια Α3.

Ξαναλέω: Δε το είδα από flightradar. ΉΜΟΥΝ στο αεροπλάνο μέσα. Και όλοι οι επιβάτες που είχαν παράθυρο αριστερά, το είδαν. Σίγουρα, 100% υπήρχαν 2 αεροπλάνα με αντίθετη φορά στον κύριο διάδρομο.
 
Επειδή διαβάζουμε τι γράφεις: Πρώτον δεν αναφέρεις στο αρχικό post ότι ήσουν αυτόπτης και "κάνεις γαργάρα" την σχετική ερώτηση που ακολουθεί. Δεύτερον, συμβαίνει να υπάρχει και άλλος αυτόπτης (και με κάπως πιο αξιόπιστο ιστορικό) που έχει διαφορετική άποψη.
 
Top