Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας με άμεση σχέση την Ελλάδα ή την Κύπρο
Άβαταρ μέλους
landlover
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 74
Εγγραφή: 19 Ιουν 2007, 21:14
Τοποθεσία: NEO ΦΑΛΗΡΟ

Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό landlover » 20 Αύγ 2019, 17:13

Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο
http://www.skai.gr/news/greece/article/ ... ston-poro/
0 x


Άβαταρ μέλους
GEM
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 265
Εγγραφή: 28 Αύγ 2006, 21:22
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 47

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό GEM » 20 Αύγ 2019, 17:25

Μάλλον είναι το SX-HTO, Agusta A109C, εταιρείας με βάση τα Μέγαρα.

Στο παρακάτω λινκ υπάρχει φωτογραφία λίγο πριν την πτώση:

https://www.ant1news.gr/Society/article ... -ston-poro
0 x
...just an earth-bound misfit, I.

My FlightMemory Statistics

seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 20 Αύγ 2019, 17:53

Επιβεβαιώνω το νηολόγιο
0 x
SX-793

Άβαταρ μέλους
aakunz
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 3451
Εγγραφή: 27 Σεπ 2003, 19:02
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): GRL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGKC
x 505

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό aakunz » 20 Αύγ 2019, 18:02

Είναι χαρακτηριστικό αυτό το καλώδιο που συνδέει την Πελοπόννησο με τον Πόρο στο συγκεκριμένο σημείο. Πάντοτε απορούσα γιατί δεν το είχαν κάνει υποθαλάσσιο.
0 x


Άβαταρ μέλους
Στέφος
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 621
Εγγραφή: 15 Απρ 2012, 13:39
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDMA
Τοποθεσία: Γερμανία
x 78
Επικοινωνία:

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό Στέφος » 21 Αύγ 2019, 00:35

Εγώ πάλι απορώ γιατί δεν είχε κάποια σημάδια, όπως πορτοκαλί σημαδούρες - μπάλες, πείτε τα όπως θέλετε. Πολλά τα ερωτήματα (όπως, είναι δυνατόν ένας έμπειρος πιλότος σαν αυτόν που ήξερε την περιοχή - λογικά - να έκανε ένα τέτοιο λάθος και γιατί; Γιατί δεν υπήρχε σήμανση των καλωδίων, γιατί - όπως είπε ο Ανδρέας πιο πάνω - δεν είναι υποθαλάσσια τα καλώδια, κλπκλπκλπ). Το θέμα είναι ότι χάθηκαν 3 άνθρωποι χωρίς λόγο, και ίσως από ολιγωρία "υπευθύνων"... Ουφ...
0 x
Ο κόσμος έχει γεμίσει με δικτατορίσκους και κομπλεξικούς...
Εσύ, συνέχισε να βελάζεις σα να μην τρέχει τίποτε...

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5399
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 379
Επικοινωνία:

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό GP707 » 21 Αύγ 2019, 10:05

Πάντως εγώ από τα ρεπορτάζ κατάλαβα ότι υπάρχει περίπτωση να έπεσε στα καλώδια λόγω άλλης βλάβης κατά την απογείωση, Ούτως ή άλλως ακόμα είναι νωρίς για να εμπιστευτούμε τα "πορίσματα" των δημοσιογράφων.
0 x
Γιώργος
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

http://www.air-born.gr
http://sx-reg.air-born.gr/
http://my.flightmemory.com/GP707

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 515
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 91

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό AGV » 26 Αύγ 2019, 10:56

Ένα ακόμα ατύχημα είχε συμβεί με παρόμοιο τρόπο στην ίδια περιοχή στις 3-Ιουλίου-1980 με το SX-HBC:
1980JUL03_SX-HBC.pdf
3-Ιουλίου-1980 SX-HBC
(304.19 KiB) Μεταφορτώθηκε 101 φορές
0 x


CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 98

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 31 Αύγ 2019, 20:59

Διάβασα κάπου (δεν γνωρίζω αν είναι αληθές) ότι η ΥΠΑ (5 μέρες !!!!!!!! μετά το ατύχημα) απαγόρευσε τις πτήσεις από/προς το ελικοδρόμιο του Πόρου και έχω τις εξής απορίες: Ήταν άραγε εγκεκριμένο το ελικοδρόμιο ή όχι, ποιες είναι οι ελλείψεις του ελικοδρομίου που επηρέασαν την συγκεκριμένη πτήση/πρόσκρουση, σε τι φταίει το ελικοδρόμιο αν το ελικόπτερο πήγε πάνω στα καλώδια, καλώδια υπάρχουν παντού, τι έγινε πρώτο η έγκριση του ελικοδρομίου ή μήπως τα καλώδια προϋπήρχαν, στη Νάξο που έγινε ατύχημα μέσα στο αεροδρόμιο γιατί δεν έκλεισε το αεροδρόμιο. Αυτά και άλλα πολλά.
0 x

Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1208
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 211
Επικοινωνία:

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 31 Αύγ 2019, 22:31

CHRISTOS55 έγραψε:Διάβασα κάπου... και έχω τις εξής απορίες:
Γενικά στο Δημόσιο, προκειμένου να τα έχουν καλά με την κοινή γνώμη, εφαρμόζουν την πρακτική "πονάει κεφάλι - κόψει κεφάλι".
2 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό Nontas » 01 Σεπ 2019, 04:20

Οι πτήσεις ελικοπτέρων στο Γαλατά σταμάτησαν για 3 μήνες με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η ΥΠΑ ώστε να μπορέσει η επιτροπή διερεύνησης να συλλέξει στοιχεία απο την περιοχή για το ατύχημα. Χτές ανελκύστηκε απο δύτες η ουρά του ελικοπτέρου. Αν χρειαστεί περισσότερο χρόνο η επιτροπή το διάστημα αυτό μπορεί να παραταθεί.


Για το κατα πόσον είναι παράνομο το "ελικοδρόμιο" (δεν είναι ελικοδρόμιο με την επίσημη έννοια του όρου, είναι "πεδίο προσγείωσης") το Π.Δ 19/2009 - ΦΕΚ 35/Α'/3.3.2009 περί αδειοδότησης ελικοδρομίων μεταξύ άλλων αναφέρει και τα εξής:

Αρθρο 3
Αδεια ίδρυσης και λειτουργίας
1. Αδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου απαι­τείται όταν ο χώρος εμπίπτει σε μία τουλάχιστον από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) βρίσκεται εντός των ορίων εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως και εντός των ορίων οικισμού,
β) όπου πραγματοποιούνται πτήσεις κατά τη διάρκεια της νύκτας,
γ) βρίσκεται επί υπερυψωμένης κατασκευής,
δ) όπου υπάρχει δραστηριότητα παροχής εκπαίδευ­σης σε χειριστές,
ε) όπου παρέχονται υπηρεσίες συντήρησης ελικοπτέ­ρων,
στ) όπου εκτελούνται προγραμματισμένες πτήσεις μεταφοράς επιβατών,
ζ) σε όποια άλλη περίπτωση φυσικό ή νομικό πρόσωπο επιθυμεί ο χώρος προσγείωσης των ελικοπτέρων του να αδειοδοτηθεί ως ελικοδρόμιο.
2. Για την ίδρυση και λειτουργία ελικοδρομίου κατά τα ανωτέρω απαιτείται άδεια του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία χορηγείται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 του παρόντος.
3. Δεν απαιτείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας για τις περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καθώς και για πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων.


Τα ελικόπτερα δεν χρειάζονται απαραίτητα αδειοδοτημένα ελικοδρόμια για να απο/προσγειωθούν.
Το συγκεκριμένο πεδίο στο Γαλατά ευρίσκεται εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή οικισμού;;;
2 x


CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 98

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 01 Σεπ 2019, 19:15

Nonta (δεν είναι προσωπικό αλλά προσπαθώ να μάθω πως λειτουργεί το σύστημα) σε ευχαριστώ πάντως για την παραπομπή στο ΦΕΚ. Άρα μιλάμε για πεδίο προσγείωσης όπου δεν χρειάζεται έγκριση από την ΥΠΑ και οι πτήσεις γίνονται κατά την κρίση και με ευθύνη του χειριστή. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί η ΥΠΑ απαγορεύει με ΝΟΤΑΜ τις πτήσεις στο συγκεκριμένο πεδίο αφού δεν το έχει αδειοδοτήσει. Δηλαδή μπορούν τώρα τα ελικόπτερα να προσγειώνονται 100, 200, 300 μέτρα ποιο πέρα? μπορούν να προσγειώνονται σε μη εγκεκριμένα ελικοδρόμια ή μπορούν οπουδήποτε εκτός από εκεί? Δεν καταλαβαίνω επίσης πως ή συνέχιση των πτήσεων δυσχεραίνει το έργο της ΕΔΑΑΠ. Δεν άκουσα ποτέ να έκλεισε αεροδρόμιο μετά από ατύχημα και μάλιστα για τόσες μέρες εκτός αν έχουν υποστεί ζημιές οι εγκαταστάσεις (διάδρομος, κτήρια, κλπ). Άν όμως διαπιστώθηκε ότι κακώς προσγειώνονταν εκεί ελικόπτερα τότε θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από πάρα πολλούς.
0 x

Άβαταρ μέλους
Nontas
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 333
Εγγραφή: 25 Απρ 2007, 19:06
x 71

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό Nontas » 01 Σεπ 2019, 23:27

-Η ΥΠΑ έχει την δικαιοδοσία να απαγορεύει τις πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών οπουδήποτε κρίνει για λόγους ασφαλείας, , διευκόλυνσης εναέριας κυκλοφορίας, περιβαλλοντολογικούς, πολιτικής προστασίας κλπ κλπ

-Τι ψάχνει η επιτροπή στον Γαλατά δεν ξέρω, υποθέτω όμως ότι θα μπορούσε να ψάχνει για διασκορπισμένα συντρίμμια, να μετρήσει αποστάσεις απο εμπόδια, πιθανόν να κάνει και πτήσεις "αναπαράστασης" του ατυχήματος.
Γιατί κλείνει το πεδίο για 3 μήνες; προφανώς γιατί τόσο χρειάζεται για να αξιολογηθεί ο χώρος από την επιτροπή. Τα αεροδρόμια σε αντίστοιχες περιπτώσεις δεν κλείνουν για τόσο πολύ για λόγους εξυπηρέτησης χιλιάδων επιβατών αλλά και γιατί ήδη υπάρχει μελέτη που εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία τους, κάτι που δεν υφίσταται για πεδία προσγείωσης.

-Σύμφωνα με το άρθρο 12 του Π.Δ 19/2009, ναι, μπορεί να προσγειωθεί ελικόπτερο κοντά στο Γαλατά με ευθύνη του χειριστή και του εκμεταλλευόμενου το ελικόπτερο.

Αρθρο 12
Πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων
1. Η χρήση πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων επιτρέ­πεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία πεδίου προσγείωσης σε περιοχές που υπό­κεινται σε περιβαλλοντική ή άλλη προστασία.
2. Ο χειριστής του ελικοπτέρου είναι υπεύθυνος για την πτητική λειτουργία του ελικοπτέρου σε πεδία προσγείωσης, έχει την πλήρη ευθύνη για την καταλ­ληλότητα του πεδίου προσγείωσης και κρίνει, ενώ βρί­σκεται στον αέρα, την καταλληλότητα της περιοχής.
Στις διαδικασίες αυτές πρέπει να ληφθούν υπόψη ειδι­κότερα τα παρακάτω:
α) η από πλευράς διαστάσεων και αντοχής επάρκεια του χώρου προσγείωσης,
β) οι θέσεις και το ύψος τυχόν εμποδίων στις επι­φάνειες προσέγγισης και απογείωσης, καθώς και στη γειτνίαση της περιοχής προσγείωσης,
γ) η καθαρότητα της περιοχής προσγείωσης για την αποτροπή εκτίναξης σκόνης, άμμου ή λοιπών χαλαρών υλικών,
δ) οι περιορισμοί πτητικής λειτουργίας του ελικο­πτέρου,
ε) πρόνοια για την προστασία στο έδαφος της ζωής, των περιουσιών και της ανθρώπινης δραστηριότητας εν γένει. Κατά τη φάση της προσέγγισης και αναχώρησης, της προσγείωσης και της απογείωσης ή των ελιγμών που σχετίζονται με τα προαναφερθέντα, το ελικόπτερο θα κινείται σε απόσταση ασφαλείας από ανθρώπους, από ζώα, από κτίρια ή οχήματα.
3. Με ευθύνη του χειριστή θα γνωστοποιείται άμε­σα μετά την προσγείωση στην πλησιέστερη Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Εναέριας Κυκλοφορίας το κλείσιμο του σχεδίου πτήσης. Ο χειριστής θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει αντίρρηση για προσγείωση σε ιδιωτικό χώρο από τον ιδιοκτήτη του.
4. Στις προσγειώσεις και απογειώσεις σε πεδία προ­σγείωσης ελικοπτέρων, ο χειριστής και ο εκμεταλλευ­όμενος το ελικόπτερο είναι αλληλέγγυα υπεύθυνοι για την εν γένει εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.


Μπορεί όντως ο χώρος να αποδειχτεί ανασφαλής αλλά εφ' όσον είναι σαφές απο τον παραπάνω κανονισμό οτι την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος σε ποιούς άλλους θα μπορούσαν να αναζητηθούν ευθύνες;
0 x

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 361
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 98

Re: Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 02 Σεπ 2019, 08:27

Nonta σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Τώρα έχω μια πλήρη ενημέρωση και έτσι ολοκληρώνεται και το Πόρισμα.
"Μπορεί όντως ο χώρος να αποδειχτεί ανασφαλής αλλά εφ' όσον είναι σαφές απο τον παραπάνω κανονισμό οτι την ευθύνη την έχουν αποκλειστικά ο χειριστής και ο εκμεταλλευόμενος σε ποιούς άλλους θα μπορούσαν να αναζητηθούν ευθύνες;"
0 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης