Πτωση ιδιωτικού ελικοπτέρου στο Πόρο

Επιβεβαιώνω το νηολόγιο
 
Είναι χαρακτηριστικό αυτό το καλώδιο που συνδέει την Πελοπόννησο με τον Πόρο στο συγκεκριμένο σημείο. Πάντοτε απορούσα γιατί δεν το είχαν κάνει υποθαλάσσιο.
 
Εγώ πάλι απορώ γιατί δεν είχε κάποια σημάδια, όπως πορτοκαλί σημαδούρες - μπάλες, πείτε τα όπως θέλετε. Πολλά τα ερωτήματα (όπως, είναι δυνατόν ένας έμπειρος πιλότος σαν αυτόν που ήξερε την περιοχή - λογικά - να έκανε ένα τέτοιο λάθος και γιατί; Γιατί δεν υπήρχε σήμανση των καλωδίων, γιατί - όπως είπε ο Ανδρέας πιο πάνω - δεν είναι υποθαλάσσια τα καλώδια, κλπκλπκλπ). Το θέμα είναι ότι χάθηκαν 3 άνθρωποι χωρίς λόγο, και ίσως από ολιγωρία "υπευθύνων"... Ουφ...
 
Πάντως εγώ από τα ρεπορτάζ κατάλαβα ότι υπάρχει περίπτωση να έπεσε στα καλώδια λόγω άλλης βλάβης κατά την απογείωση, Ούτως ή άλλως ακόμα είναι νωρίς για να εμπιστευτούμε τα "πορίσματα" των δημοσιογράφων.
 
Ένα ακόμα ατύχημα είχε συμβεί με παρόμοιο τρόπο στην ίδια περιοχή στις 3-Ιουλίου-1980 με το SX-HBC:
 

Attachments

  • 1980JUL03_SX-HBC.pdf
    304,2 KB · Προβολές: 144
Διάβασα κάπου (δεν γνωρίζω αν είναι αληθές) ότι η ΥΠΑ (5 μέρες !!!!!!!! μετά το ατύχημα) απαγόρευσε τις πτήσεις από/προς το ελικοδρόμιο του Πόρου και έχω τις εξής απορίες: Ήταν άραγε εγκεκριμένο το ελικοδρόμιο ή όχι, ποιες είναι οι ελλείψεις του ελικοδρομίου που επηρέασαν την συγκεκριμένη πτήση/πρόσκρουση, σε τι φταίει το ελικοδρόμιο αν το ελικόπτερο πήγε πάνω στα καλώδια, καλώδια υπάρχουν παντού, τι έγινε πρώτο η έγκριση του ελικοδρομίου ή μήπως τα καλώδια προϋπήρχαν, στη Νάξο που έγινε ατύχημα μέσα στο αεροδρόμιο γιατί δεν έκλεισε το αεροδρόμιο. Αυτά και άλλα πολλά.
 
CHRISTOS55":idmsj2bm said:
Διάβασα κάπου... και έχω τις εξής απορίες:
Γενικά στο Δημόσιο, προκειμένου να τα έχουν καλά με την κοινή γνώμη, εφαρμόζουν την πρακτική "πονάει κεφάλι - κόψει κεφάλι".
 
Οι πτήσεις ελικοπτέρων στο Γαλατά σταμάτησαν για 3 μήνες με ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η ΥΠΑ ώστε να μπορέσει η επιτροπή διερεύνησης να συλλέξει στοιχεία απο την περιοχή για το ατύχημα. Χτές ανελκύστηκε απο δύτες η ουρά του ελικοπτέρου. Αν χρειαστεί περισσότερο χρόνο η επιτροπή το διάστημα αυτό μπορεί να παραταθεί.


Για το κατα πόσον είναι παράνομο το "ελικοδρόμιο" (δεν είναι ελικοδρόμιο με την επίσημη έννοια του όρου, είναι "πεδίο προσγείωσης") το Π.Δ 19/2009 - ΦΕΚ 35/Α'/3.3.2009 περί αδειοδότησης ελικοδρομίων μεταξύ άλλων αναφέρει και τα εξής:

Αρθρο 3
Αδεια ίδρυσης και λειτουργίας
1. Αδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου απαι­τείται όταν ο χώρος εμπίπτει σε μία τουλάχιστον από τις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) βρίσκεται εντός των ορίων εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως και εντός των ορίων οικισμού,
β) όπου πραγματοποιούνται πτήσεις κατά τη διάρκεια της νύκτας,
γ) βρίσκεται επί υπερυψωμένης κατασκευής,
δ) όπου υπάρχει δραστηριότητα παροχής εκπαίδευ­σης σε χειριστές,
ε) όπου παρέχονται υπηρεσίες συντήρησης ελικοπτέ­ρων,
στ) όπου εκτελούνται προγραμματισμένες πτήσεις μεταφοράς επιβατών,
ζ) σε όποια άλλη περίπτωση φυσικό ή νομικό πρόσωπο επιθυμεί ο χώρος προσγείωσης των ελικοπτέρων του να αδειοδοτηθεί ως ελικοδρόμιο.
2. Για την ίδρυση και λειτουργία ελικοδρομίου κατά τα ανωτέρω απαιτείται άδεια του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από εισήγηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία χορηγείται σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 του παρόντος.
3. Δεν απαιτείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας για τις περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, καθώς και για πεδία προσγείωσης ελικοπτέρων.


Τα ελικόπτερα δεν χρειάζονται απαραίτητα αδειοδοτημένα ελικοδρόμια για να απο/προσγειωθούν.
Το συγκεκριμένο πεδίο στο Γαλατά ευρίσκεται εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή οικισμού;;;
 
Top