Ατυχημα 747 της Τ.Μ.Α. στην Αθηνα

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.615
Likes
2.833
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Στις 3/12/1975 (εχει και γενεθλια σημερα :D ) ενα 747-123 της Τ.Μ.Α. (OD-AGC) κατα τη διαρκεια της προσγειωσης στον 15L του LGAT, δεν καταφερε να σταματησει στο μηκος του διαδρομου και τελικα περασε και τον φραχτη στην αρχη του 33 και σταματησε στο δημοσιο δρομο με καποιες ζημιες οι οποιες επισκευαστηκαν αργοτερα στο hangar της ΟΑ. Εχει κανεις καμμια φωτο απο εφημεριδα της εποχης ή απο αλλη πηγη? Εγω θυμαμαι φωτογραφιες του Αθηναϊκου τυπου απο το ατυχημα αλλα ημουν πολυ πιτσιρικας για να σκεφτω να τις κρατησω :cry:
 
...pali kala pou den htan kaneis stin akri tou 33 na kanei texnes...LOL
Exw diavasei gi ayto to atyxima,legane oti ofeilotan se elleipi troxopedhsh,kai sto oti epiase "makrys" stin 15L...Kontologis,opws to DC-8 tis SR liga xronia meta,alla me poly ligoteres synepeies...
Apories: Ti zhmies epa8e to 747, poso emeine sto LGAT, poios to eftiakse(rhtoriko mallon ayto), kai POIOS EXEI LINK GIA KAMIA FOTO????

(liges) info: http://aviation-safety.net/database/1975/751203-0.htm
 
Εδώ το OD-AGC σε καλές στιγμές! Keep searching!
 
Alex, to eixes bgalei kai auto pio priv fwto??? :twisted:

(leme twpa... para tnv nlikia tou... exeis xeraki... ;) kai emeis exoume polln favtasia... :p )
 
Έπρεπε να περάσουν σχεδόν οκτώ χρόνια για να δώσει κάποιος συνέχεια.Αν μπείτε στο http://www.myaviation.net
και βάλετε στο 1ο search Boeing 747-100 και στο 2ο TMA of Lebanon,θα βγάλει 2 φωτογραφίες του Δεκεμβρίου 1975
που δείχνουν το συγκεκριμένο περιστατικό.Είναι περίεργο,αλλά έχω τραβήξει δύο ολόιδιες έγχρωμες με λίγες ώρες
διαφορά (έχουν βγάλει την ουρά) από το ίδιο σημείο πού είναι δίπλα σε μιά μικρή εκκλησία μέσα στο γκολφ.Είχε
βγει λίγα μέτρα πιό πάνω από το DC-8 της Swissair.Το ατύχημα αυτό είναι από τις πιό έντονες αναμνήσεις πού έχω
από το Ελληνικό.Το τζάμπο έμεινε δύο μήνες στο σημείο εκείνο,τελικά αποφάσισαν παρά τη μεγάλη ζημιά να το επι-
σκευάσουν διότι δεν υπήρχε τρόπος να αντικατασταθεί από άλλο (μιλάμε γιά το 1975),το ανασηκωσαν,το μετέφεραν
με ειδική νταλίκα απο τον 33L δίπλα στο πρώτο υπόστεγο της ΟΑ όπου μέσα σε δύο μήνες το επισκεύασε ομάδα της
Boeing (στο ύπαιθρο,γιατί τότε δεν υπήρχε το ψηλό μπλέ υπόστεγο-είναι κατασκευή του 1980).Το αεροπλάνο το είδα
να απογειώνεται τον Απρίλιο τού 1976 και δεν το ξανάδα από τότε.Είναι ενδιαφέρουσα και αισιόδοξη περίπτωση και
επειδή έμενα κοντά τα είδα σχεδόν όλα.Το μαστορέψανε καλά και πρέπει να αποσύρθηκε το 2007 ως Ν677UP της
United Parcel Service.
 
3993744163_fdb2b7b0ca.jpg
 
Μπράβο pansek για την ταχύτητα ανταπόκρισης (και για την ποιότητα της φωτογραφίας).Έχω μία ίδια αλλά πιό μα-
κρινή.Αν τη μεγαλώσετε λίγο θα δείτε ότι πάνω στο registration OD-....φαίνεται μία γραμμή πού δείχνει καθαρά ότι
η άτρακτος είχε σκεβρώσει από το χτύπημα στην άκρη ενός μικρού χαντακιού.Για να δείτε παρόμοιο overrun μείνετε
στα ατυχήματα και συμβάντα και επιλέξτε 747 ΟΑ:(aborted take-off)1998.Μόλις βγάλει εικόνα,πατήστε στα δεξιά την
πρώτη επιλογή.Οταν ξαναβγάλει εικόνα,πηγαίνετε στην 15η επιλογή με το 747 της Tradewinds.(Τού είχαν αλλάξει
θέση).Η έξοδος πάντως από τον διάδρομο είναι καρμπόν.
Αν τώρα μπείτε στο http://www.airliners.net και γράψετε στην αναζήτηση Boeing 747-123,στην πρώτη σελίδα θα
δείτε το τζάμπο της TMA μετά την επισκευή και αν κάτω από το Remark πατήσετε πάνω στο OD-AGC,θα βγάλει επτά
φωτογραφίες.Ιδίως στην τελευταία φαίνεται το πράσινο "μπάλωμα" με σπρέι.Όλο αυτό το σημείο αντικαταστάθηκε.
Αν τώρα κάτω από το Remark πατήσετε το (c/n 20391/143) θα βγάλει 4 σελίδες με φωτογραφίες μόνο τού συγκεκρι-
μένου αεροπλάνου (American Freighter N9676 όπως ξεκίνησε), TMA OD-AGC, Flying Tigers N820FT, Pan Am N901PA
και UPS N677UP.
 
Το θυμάμαι κι'εγώ αυτό το ατύχημα,μού είχε κάνει μάλιστα εντύπωση πώς το αεροπλάνο δέν είχε συντριβεί τελείως.Μερικούς μήνες μετά,περνώντας με τους δικούς μου από το αεροδρόμιο το είχα δεί -επισκευασμένο πλέον- στο apron,περίπου εκεί που φτιάχτηκε αργότερα το υπόστεγο τής ΟΑ.Εχοντας υπ'όψιν μου το σημείο τού ατυχήματος,είχα απορήσει πώς το είχαν μεταφέρει μέσα στο αεροδρόμιο και τότε είχα υποθέσει πως το σήκωσαν με ελικόπτερα :D .Πάντως η όλη διαδικασία τής μεταφοράς του και μόνο πρέπει να κόστισε αρκετά-πέραν τών όσων κόστισε η επισκευή του-και είναι απορίας άξιο το ότι μιά εταιρία με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες,όπως πρέπει να ήταν η TMA,βρήκε ότι ήταν πιό συμφέρον να επισκευάση το αεροπλάνο αυτό αντί να νοικιάση κάποιο άλλο (παρεμπιπτόντως,τους δυό μήνες που το αεροπλάνο βρισκόταν στο σημείο τού ατυχήματος,με τί πετούσε η εταιρία;Και επίσης,απ'ό,τι φαίνεται στην φωτογραφία,το σημείο στο οποίο βρισκόταν το αεροπλάνο είναι ένας δρόμος εκτός αεροδρομίου,που προφανώς θα έμεινε αποκλεισμένος από την κυκλοφορία όλο αυτό το χρονικό διάστημα...)
 
Σε ένα τεύχος του περιοδικού Flight International (Μάιος 1977) περιγράφεται σε δύο σελίδες η όλη επιχείρηση:
(The world's greatest airplane salvage).Η αρχική σκέψη ήταν να διαγραφεί το αεροσκάφος αλλά δεν θα κέρδιζαν
και τίποτα από αυτό.Την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν τόσα πολλά τζάμπο για να είναι εύκολη υπόθεση μία ενοικίαση
και επιπλέον αν ήθελαν να το αντικαταστήσουν με καινούργιο έπρεπε,λέει,να περιμένουν δύο χρόνια από τη σειρά
παραγωγής της Boeing.Το αεροπλάνο ήταν ασφαλισμένο για 18 περίπου εκ.δολλάρια και ξοδεύτηκαν σχεδόν όλα.
Θεωρήθηκε από τον απεσταλμένο του Flight ότι ήταν η σωστή απόφαση και πως όλα έγιναν υποδειγματικά.
Οι κινητήρες έπρεπε να αντικατασταθούν γιατί είχαν αρχίσει να σκουριάζουν από τον πυροσβεστικό αφρό πού υπήρ-
χε μέσα.Τα σκέλη εστάλησαν γιά επισκευή στο εξωτερικό.Το αεροπλάνο το ανασήκωσαν με pneumatic pumps (ένα
σύστημα πού μοιάζει με φουσκωτά μανταλάκια).Δεν ήμουν μπροστά αλλά ένας συγγενής μού έχει δώσει 4 φωτογρα-
φίες.Κάτω από το μπροστινό μέρος προσάρμοσαν την νταλίκα.Το αεροπλάνο στεκόταν μόνο στα δύο μεσαία σκέλη.
Το χαντάκι το είχαν γεμίσει με χοντρά χαλίκια ώστε το σημείο να είναι κατωφερικό και όπως λέει το περιοδικό,με
προσοχή ανέβασαν το αεροπλάνο στο επίπεδο του αεροδρομίου και με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή το έστριψαν.
Αυτά δεν τα είδα,από το παράθυρό μου όμως έτυχε να το δω,έστω και μέσα από τα δέντρα, να προχωράει αργά
προς το Δυτικό.Τέσσερις φορές πέρασα και το είδα από λεωφορείο σε τέσσερα στάδια επισκευής,δεν πήρα όμως
ούτε μία φωτογραφία...Το θυμάμαι να αιωρείται μισό μέτρο πάνω από το έδαφος με τις ρόδες του,τους κινητήρες
του και τα πράσινα φρεσκοβαμμένα μπαλώματα στην άτρακτο,μία εντυπωσιακή εργασία.
 
Βρήκα εκείνο το άρθρο στο Flight.Μπορείτε να το δείτε στο ιστορικό αρχείο τού περιοδικού ως εξής:Θα μπείτε στην
ιστοσελίδα http://www.flightglobal.com .Την αρχική σελίδα πού θα βγάλει θα την πάτε προς τα κάτω ό,σο πάει.Στο
γκρι πλαίσιο,δεύτερη επιλογή από το τέλος γράφει Images,forums & historic.Στα δεξιά έχει μία σειρά από θέματα να
διαλέξετε.Πατήστε Historic magazine archive.Θα βγάλει μία νέα σελίδα.Εκεί ψηλά πού γράφει search through aviation
history,γράψτε:TMA of Lebanon Athens 1977.Πατήστε search και όταν βγάλει εικόνες,επιλέξτε τη σελίδα με το τζάμπο
στη δεύτερη σειρά (flight safety 1977).Θα βγάλει σελίδες από το τεύχος 23 April 1977.Προχωρείστε προς τα κάτω και θα έχει έτοιμη σε μεγέθυνση την σελίδα τού άρθρου.Γιά να διαβάσετε και τη δεύτερη,προχωρήστε προς τα πάνω και ψηλά στη "μπάρα" θα δείτε δύο βελάκια.Πατήστε το δεξί και θα βγάλει τη συνέχεια τού άρθρου.Ξανακατεβείτε προς τα κάτω και θα έχει σε μεγέθυνση τη δεύτερη σελίδα.Καλή ανάγνωση!
 
Top