Swissair DC-8

dtrach

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
26/11/2002
Μηνύματα
2.190
Likes
93
Περιοχή
Athens,Greece
ICQ
94343431
kalispera!


extes kathos pigaina me ton patera mou stin glufada kai pairnontas apo ton klassiko dromo pou pairnaei apo to golf o pateras mou mou eipe oti eixe ginei ena atixima me ena aeroplano tis swissair.Autin tin ora psaxno gia plirofories...mipos tha mporousate na me voithisete??? Zousate tote??? Ti ginotan...ti elegan i efimerides ktlp ktlp
 
ΑΠΟ ΟΣΑ ΘΥΜΑΜΑΙ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΚΥΡΙΑΚΗ ΒΡΑΔΥ ΜΕ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ.ΕΡΧΟΤΑΝ ΑΠΟ ΓΕΝΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕ ΓΙΑ ΠΕΚΙΝΟ.ΕΠΙΑΣΕ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ (ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΟΥ) ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ Η ΠΕΔΗΣΗ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΚΗ (ΥΔΡΟΛΙΣΘΗΣΗ) ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΥΨΟΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΓΚΟΛΦ ΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ.Ι4 ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΝΟΜΙΖΩ ΚΑΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΟΛΟΣΧΕΡΩΣ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ http://www.airdisaster.com
 
Exete sizitisei pote me sunaderfous sas ktlp gia auto to peristatiko???Diavasa oti sxetiko vrika..opos kai tin meria pou rixnei to ftaiksimo kai sto aerodromio gia eleipi simansi kai kaki katastasi tou odostromatos,polu endiaferon alla auti tin stigmi den mporo na vro to arthro :(
 
To aeroskafos gia to opoio anafereste einai to:

DC-8-62
c/n 45919.312
c/r HB-IDE
Synolika atoma sto aeroskafos: 156
Skoto8hkan: 14
Traumatistikan: 19
OK: 5

Sxetikh anafora exei to periodiko Ptisi & Diastima no.22 p.63
To atyxhma egine 07/10/1979 par' olo pou h PTISI anaferei ws hmeromhnia atyxhmatos thn 17/10/1979 kai o Richard Kebabjian (kebab.net) 08/10/1979.

Some more details:
The aircraft overran the runway and crashed with the left wing and tail separating before the aircraft came to a rest. The crew touched down too late, at a speed higher than normal, after a non-stabilized final approach. The crew did not fully apply the braking systems after a touchdown under known adverse conditions.


Auta ;)

Panos
 
Εγώ θυμάμαι το ατύχημα σαν παιδί. Οι εφημερίδες είχαν και φωτογραφίες από καμμένους ανθρώπους και όπως καταλαβαίνετε ήταν τραυματικές για ένα παιδί (όπως έγινε και στο ατύχημα της ΟΑ στη Σάμο χρόνια μετά...). Ευτυχώς κάποια στιγμή με παρέμβαση κάποιων οι δημοσιεύσεις "ακατάλληλων" φωτογραφιών σταμάτησαν (τα κείμενα συνεχίζουν). Επίσης θυμάμαι αμυδρά ότι οι εφημερίδες είχαν οργιάσει σχετικά με το ποιος έφταιγε και σχετικά με την επικινδυνότητα (ιατρικών) ραδιενεργών υλικών που κουβαλούσε......

Το DC-8-62 ήταν και παραμένει για μένα το πιο όμορφο πολιτικό αεροπλάνο και μάλιστα είχα την τύχη να έχω πετάξει κάποιες φορές από Ζυρίχη για Αθήνα με DC-8 (flight no. SR-303). Αν και μικρός θυμάμαι έντονα που έμπαινε σε γρήγορη κάθοδο όχι με καταστροφείς άντωσης (no flight spoilers, only ground ones!) αλλά με τους 2 εσωτερικούς αντιστρωφείς ώσης σε έκταση στον αέρα!

Το τελικό κείμενο της Εξεταστικής Επιτροπής στα γερμανικά:

http://www.bfu.admin.ch/common/pdf/992d.pdf

και στα γαλλικά βέβαια:

http://www.bfu.admin.ch/common/pdf/992f.pdf
 
Κατ'αρχάς θα διαφωνήσω με τον convair,διότι το πιό όμορφο πολιτικό αεροπλάνο,γιά μένα,είναι το 707.Ο Douglas προσπάθησε να το μιμηθή με το DC8,αλλά ώς γνωστόν ο Σωκράτης (ο φιλόσοφος,όχι ο Κόκκαλης) έλεγε "προτιμάτε το γνήσιο απ΄τίς απομιμήσεις".Παρ'όλα αυτά,τον Δεκέμβριο τού 1980 επέστρεψα από την Γενεύη με το HB-IDF,δηλαδή το επόμενο στην σειρά από το μοιραίο αεροπλάνο και ήταν μιά πολύ ευχάριστη πτήση.

Είχα διαβάσει αρκετά σχετικά ρεπορτάζ την εποχή που έγινε το δυστύχημα,θυμάμαι όμως χαρακτηριστικά ένα,στό οποίο αναφερόταν ότι την ώρα που "έπιανε" το αεροπλάνο στον διάδρομο,ένας πιλότος που το έβλεπε από την πίστα είπε σε έναν συνάδελφό του "κοίτα τον αυτόν,θα βγή έξω απ'τον διάδρομο".Ολα τα ρεπορτάζ έλεγαν γιά το καθυστερημένο touchdown,γιά την μεγάλη ταχύτητα προσγείωσης,γιά την υδρολίσθηση κλπ,αλλά όλοι έριχναν το φταίξιμο μόνο στους πιλότους και κανείς δέν ανέφερε γιά την κατάσταση τού διαδρόμου (που "ευνοούσε" την εμφάνιση υδρολίσθησης) και γιά το χαντάκι στο τέλος τού διαδρόμου (που άν δέν υπήρχε,το αεροπλάνο δέν θα είχε "σπάσει" σε κομμάτια και δέν θα είχε πιάσει φωτιά..

Σε ένα βιβλίο που έχω διαβάσει γίνεται μνεία τού δυστυχήματος αυτού και αναφέρεται πως ανάμεσα στους επιβάτες ήταν και μιά ομάδα γιατρών που ήταν τόσο ψύχραιμοι ώστε περίμεναν να βγούν πρώτα όλοι οι υπόλοιποι και μετά άρχισαν να κινούνται πρός την έξοδο.Ομως τότε η καμπίνα είχε ήδη αρχίσει να γεμίζη καπνό και κάποιοι πέθαναν από τίς αναθυμιάσεις.

Οι πιλότοι καταδικάστηκαν από Αθηναϊκό δικαστήριο σε φυλάκιση αλλά νομίζω πως άσκησαν έφεση και σε δεύτερο στάδιο αθωώθηκαν ή μειώθηκαν οι ποινές τους,δέν θυμάμαι ακριβώς.
 
Hastaroth":2q7x1yph said:
Κατ'αρχάς θα διαφωνήσω με τον convair,διότι το πιό όμορφο πολιτικό αεροπλάνο,γιά μένα,είναι το 707.Ο Douglas προσπάθησε να το μιμηθή με το DC8,αλλά ώς γνωστόν ο Σωκράτης (ο φιλόσοφος,όχι ο Κόκκαλης) έλεγε "προτιμάτε το γνήσιο απ΄τίς απομιμήσεις".....


Απλά ανέφερα ότι μου αρέσει περισσότερο το DC-8 από το Β-707...είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι προτιμούν το 707. Ο καθένας έχει τις εικόνες του και τα γούστα του, εξάλλου παίζει ρόλο και το livery. Όπως είμα πεπεισμένος ότι πολλοί θεωρούν το Β-747 σαν το πιο όμορφο jet.

Το θέμα της απομίμησης νομίζω ότι είναι περισσότερο μια γενικευμένη απλούστευση παρά στοιχειοθετημένη άποψη. Από που ακριβώς βγαίνει το συμπέρασμα ότι το DC-8 είναι κόπια του B-707; Νομίζω ότι όπως το L-1011 δεν είναι κόπια του DC-10, το CV-990 δεν είναι κόπια του Β-707, έτσι και το DC-8 είναι απολύτως "γνήσιο".
 
Top