Αεροπειρατεία επί χούντας

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας με άμεση σχέση την Ελλάδα ή την Κύπρο
Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5518
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 518
Επικοινωνία:

Αεροπειρατεία επί χούντας

Δημοσίευσηαπό GP707 » 16 Αύγ 2007, 11:52

Χθες είδα στον Alpha μια πολύ ενδιαφέρουσα αεροπορική ιστορία η οποία μου ήταν άγνωστη.

Ιπτάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας ο Κρητικός Μιχάλης Μανιαδάκης αρνιόταν μετά την 21η Απριλίου να ενσωματώσει στη στολή του τα σύμβολα της χούντας. Την απόφασή του αυτή δεν την έκαμψαν ούτε οι φυλακίσεις ούτε οι συνεχείς μεταθέσεις σε όλη τη χώρα (Τανάγρα, Αραξος, Σούδα, Λάρισα). Λίγο πριν μετατεθεί στη Σχολή Πολέμου στο Τατόι και διαβλέποντας ότι του ετοίμαζαν νέες διώξεις αποφάσισε να διαφύγει στη Σοβιετική Ενωση με το αεροπλάνο του. "Προκειμένου να με κάψουν αυτοί, καλύτερα να κάψω μόνος μου τον εαυτό μου", εξηγεί ο ίδιος.

Κατέστρωσε λεπτομερές σχέδιο πτήσης, υπολόγισε τη διαδρομή, τα καύσιμα που χρειαζόταν η Ντακότα του, και το βράδυ της 9ης Σεπτεμβρίου 1970 μπήκε στη βάση της Σούδας προφασιζόμενος την ετοιμασία του αεροπλάνου για πτήση το επόμενο πρωι. Μπήκε μέσα στο αεροσκάφος με νηολόγιο 92621 και περίμενε υπομονετικά ένα DC-6 της ΟΑ που ήταν σταθμευμένο μπροστα απο τη Ντακότα, να βάλει μπρος τους κινητήρες, ώστε να κάνει το ίδιο και αυτός, για να μη γίνει αντιληπτός απο τον πύργο ελέγχου. Έτσι κι έγινε. Τροχοδρόμησε πίσω απο το DC-6 και απογειώθηκε δευτερόλεπτα μετά, μην αφήνοντας χρονικό περιθώριο στους υπευθυνους να τον σταματήσουν. Πέταγε στα 11.500 πόδια χωρίς κανένα απολύτως εσωτερικό ή εξωτερικό φωτισμό, που σημαίνει ότι τα όργανα ήταν θεοσκότεινα και πετούσε νύχτα, με την εμπειρία του.
Πέρασε από το Ηράκλειο όπου ήταν έτοιμα τα αντιεροπορικά για να τον καταρρίψουν αλλά λόγω ύψους ήταν αδύνατον και έφτασε με ελιγμούς πάνω απο τη Ρόδο, όπου ζήτησε να έρθει σε επαφή με το FIR της Τουρκίας. Το επιτελείο επιχείρησε να τον μεταπείσει, χωρίς επιτυχία.

Πάνω από την Τουρκία πέταξε ανενόχλητος. Πολύ αργότερα πληροφορήθηκε από έλληνα αξιωματικό του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη ότι η Χούντα έστειλε σήμα στην τουρκική πολεμική αεροπορία να τον ρίξουν. Είχαν απογειωθεί 4 τουρκικά μαχητικά F-102 να τον αναχαιτίσουν, αλλά ο ίδιος δεν τα συνάντησε ποτέ. Μόλις μπήκε στο σοβιετικό εναέριο χώρο αναχαιτίστηκε από σοβιετικά μαχητικά, τα οποία τον οδήγησαν και προσγειώθηκε στη Σεβαστούπολη, όπου ζήτησε πολιτικό άσυλο.

Εμεινε 6 χρόνια στην Τασκένδη δουλεύοντας σε οικοδομές. Αδεια επιστροφής στην Ελλάδα του δόθηκε μόλις δυο χρόνια μετά τη μεταπολίτευση, το Νοέμβριο του 1976. Στις αρχές του 1977 πέρασε από δίκη με τις κατηγορίες της προδοσίας και της καταστρατήγησης βασικών κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, αλλά αθωώθηκε, συνέχισε για λίγο διάστημα τις πτήσεις κυρίως σε ψεκασμούς και μετά επέστρεψε στο χωριό του. Από το 1982 μέχρι σήμερα εκλέγεται συνεχώς πρόεδρος της κοινότητας Καλού Χωριού Λασηθίου.

Αυτό κι αν θέλει κοτσια... :thx:
0 x
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "


john3
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2006, 21:40

Δημοσίευσηαπό john3 » 16 Αύγ 2007, 12:19

Μια παραπομπή στην προέλευση του κειμένου (Ελευθεροτυπία 21.4.1996) θα ήταν πρέπουσα:
http://www.iospress.gr/ios1996/ios19960421a.htm
0 x

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5518
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 518
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό GP707 » 16 Αύγ 2007, 12:29

Σωστά! Παράληψή μου :oops: . Απλά πρόσθεσα κάποια πραγματακια που άκουσα στη χθεσινή εκπομπή και δεν υπάρχαν στο κείμενο.
0 x
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

Άβαταρ μέλους
pilot767
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: 19 Ιουν 2006, 15:10
Τοποθεσία: 23street clouds
Επικοινωνία:

μ

Δημοσίευσηαπό pilot767 » 16 Αύγ 2007, 12:32

λοιπον αυτο ουτε εγω το ηξερα,το καλο χωριο ειναι δεν ειναι 3 τεταρτα απο το σπιτι μου,εχω κατι στο μυαλο μου αλλα θα σας το πω αργοτερα αν υλοπιειθει.
0 x


john3
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 35
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2006, 21:40

Δημοσίευσηαπό john3 » 16 Αύγ 2007, 22:44

Παρεμπιπτόντως (κι ελαφρώς off topic), για μια άλλη αεροπειρατεία την εποχή της χούντας (αυτή του Γιώργου Φλαμουρίδη - ή Φλαμπουριάδη?) διάβαζα πρόσφατα την μαρτυρία της αεροσυνοδού της πτήσης στο ενδιαφέρον βιβλίο "ένα κομμάτι ουρανού", με ιστορίες 8 πρώην ιπτάμενων της ΟΑ. Από το βιβλίο ξεχώρισα την αναφορά στη χαμηλή πτήση με YS-11 προς Λάρνακα (λίγες μέρες μετά την εισβολή του Ιούλη 1974) για τη μεταφορά ιατροφαρμακευτικού υλικού, την απώλεια κινητήρα ενός 747 λίγο μετά την απογείωση της ΟΑ411 τον Αύγουστο του 1978, και την τραγική περίπτωση συνοδού εδάφους της ΟΑ της οποίας το πρώτο αεροπορικό ταξίδι έλαχε να είναι η μοιραία πτήση που έπεσε στην Κερατέα το 1969...
0 x

Άβαταρ μέλους
pilot767
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: 19 Ιουν 2006, 15:10
Τοποθεσία: 23street clouds
Επικοινωνία:

r

Δημοσίευσηαπό pilot767 » 16 Αύγ 2007, 23:58

Kati παρομοιο ειχε επιχειρησει και ενας πιλοτος απο αιγυπτο αν δεν κανω λαθος το 198.. στη σουδα(στο στρατιωτικο αεροδρομιο) με μαχητικο ζητωντας πολιτικο ασυλο λογω του δικτακτορικου καθεστωτος,και ετυχε να ειναι βαρδια στον πυργο ο ξαδερφος του πατερα μου,οπου μου διηγειθηκε την ιστορια μερικα χρονια πριν.
Τελευταία επεξεργασία από pilot767 σε 17 Αύγ 2007, 11:32, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x

Άβαταρ μέλους
Nikitas
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: 13 Μαρ 2006, 13:26
Τοποθεσία: ΒΟΛΟΣ

Re: r

Δημοσίευσηαπό Nikitas » 17 Αύγ 2007, 10:44

pilot767 έγραψε:διδακτορικου καθεστωτος


μάλλον δικτατορικού
0 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες