Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Εδώ όλες οι πληροφορίες και ερωτήσεις για αεροπορικές τραγωδίες, προσγειώσεις ασφαλείας με άμεση σχέση την Ελλάδα ή την Κύπρο
Άβαταρ μέλους
sv1xv
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1231
Εγγραφή: 27 Σεπ 2006, 06:30
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): BAW
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGEL
x 225
Επικοινωνία:

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό sv1xv » 07 Αύγ 2014, 14:34

Nontas έγραψε:Απο τους ανθρώπους μέσα στο πιλοτήριο ο χρόνος που απαιτήθηκε για να αντιληφθεί έκαστος την κατάσταση του αεροσκάφους ήταν διαφορετικός και είχε σχέση με τον φόρτο εργασίας και τις προσωπικές ικανότητες του καθ ενός, γι αυτό και δεν έγιναν όλα τέλεια... Απο τις πληροφορίες που έχω εγω ο ΙΜ είχε πρόβλημα μειωμένης ακοής. Παράκουσε την ερώτηση και τη θεώρησε εντολή, σε συνδυασμό με το οτι άργησε να αντιληφθεί τι συνέβαινε στο αεροπλάνο...
Καλά, αυτά νόμιζα ότι συμβαίνουν μόνο στην Αφρική και την Κεντρική Ασία, έλα όμως που συνέβαιναν και μέσα στα πόδια μας και δεν είχαμε καταλάβει τίποτα!!!!
0 x


gregory-trelamenos me to
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 21:46
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό gregory-trelamenos me to » 25 Φεβ 2015, 18:34

το αποσπασμα της εκπομπης https://www.youtube.com/watch?v=f9YzsO_ZPGI
0 x

Άβαταρ μέλους
bari
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 12 Ιουν 2007, 11:19
x 15
Επικοινωνία:

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό bari » 17 Μαρ 2015, 17:06

Καινουργιο -και χορταστικο σε χρονο- αφιερωμα απο τον ΑΝΤ1 στο συμβαν http://www.antenna.gr/webtv/watch?cid=_n6_zg_xelpm_ik%3d

:great:
-οι συνεντευξεις των πρωταγωνιστων της ημερας με πολλα πλανα απο το 747 της ΟΑ στο Ελληνικο

:wall:
-η υπερβολικη και εκνευριστικη σε ολα της παρουσιαστρια
-τα επαναλαμβανομενα γεμισματα με 5-6 ασχετα πλανα απο ασχετα αεροσκαφη και animation της κακιας ωρας
0 x

Άβαταρ μέλους
AccelDrag
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 25
Εγγραφή: 10 Ιουν 2011, 02:16
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
x 2

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό AccelDrag » 17 Μαρ 2015, 21:26

Τώρα να γίνω κακός;
Όλοι γνωρίζουμε λίγο πολύ τα άσχημα των ΟΑ αλλά κάποια πράγματα είναι άθλοι ειδικά όταν αλλάζουν procedures στον χώρο...
Καλά...ένας...ένας άνθρωπος δεν βρέθηκε να τον μνημονεύσει πέρα απο την εκπομπή αυτή;;;;;
0 x


northwest dc10
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 11 Μαρ 2005, 12:08
x 15

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό northwest dc10 » 18 Μαρ 2015, 14:29

To πιο "μεγάλο" incident όλων των εποχών.Aircraftmanship η captainship που λεει κι ο κος Ακριβός.Δευτερο skill μετά το Sioux city.Ναι. Αν λάβεις κανείς υπόψη του το Αμστερνταμ και το Σικάγο που μπορούσαν υπο προυποθεσεις να σωθούν αλλα δεν σώθηκαν ειναι τεράστιο και απίστευτο επίτευγμα.Κάποιες σκέψεις μόνο:Χαιδεμα στα κοντρόλ δεν επιτρέπουν σήμερα τα FBW. Και το hudson πάμπολλες πιθανότητες ειχε .Χειριστές σαν τον Μιγάδη και τον Φικάρδο δεν υπάρχουν πια (κοινότοπο) γιατί μπορεί και μακαρι να μην χρειαστούν.Για την ΟΑ οι υπερβολές ειναι κραυγαλέες.Δυστυχώς υπάρχει η Κερατέα,Η Βούλα ,Η Κοζάνη Ο Κερκετέας που δεν μαφήνουν να το χαρώ.
1 x

gregory-trelamenos me to
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 49
Εγγραφή: 10 Φεβ 2007, 21:46
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό gregory-trelamenos me to » 19 Μαρ 2015, 22:05

επιδη κολλαει...το λινκ της εκπομπης..https://www.youtube.com/watch?v=WH6tCby ... ture=share
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 97

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό AGV » 20 Μαρ 2015, 11:53

Δεν είναι τόσο ότι κολλάει, όσο το ότι αν προσπαθήσεις να να το προχωρήσεις γυρίζει σε διαφημίσεις κλπ. Άστο να προχωρήσει μόνο του.
[ΣΗΜ. Μεγάλε, αν νομίζεις ότι είσαι ο μόνος trelamenos σ' αυτό το forum είσαι γελασμένος. Εμείς είμαστε χειρότεροι!]
0 x


Γεώργιος Σπαντιδάκης
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 09 Απρ 2015, 19:28

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό Γεώργιος Σπαντιδάκης » 09 Απρ 2015, 20:15

Σύμφωνα με όσα σχόλια διάβασα, έχω να παραθέσω τα ακόλουθα:
1. To συγκεκριμένο περιστατικό αφορά την πτήση ΟΑ411 της 9-8-1978 προς Νέα Υόρκη.
2. Κυβερνήτης ήταν ο αείμνηστος Σήφης Μιγάδης και όχι ο Φικάρδος ο οποίος ήταν συγκυβερνήτης.
3. Ιπτάμενος μηχανικός ήταν ο αρχιμηχανικός της Ο.Α. άρα εξαιρετικά έμπειρος, υπεύθυνος και αυτός ο τύπος τεχνικού που τον ονομάζουμε "γάτος".
4. Δεν έκοψε την έγχυση νερού στον κινητήρα τον Νο 1 από λάθος, αλλά λόγω του ότι είχε ένα μικρό πρόβλημα και δεν έπρεπε να λειτουργεί στο μάξιμουμ που δουλεύουν οι κινητήρες στην απογείωση. Αν άφηνε το νερό να εγχυθεί στον κινητήρα, τότε θα είχαμε πιθανότατα νέα έκρηξη και απώλεια και άλλου κινητήρα οπότε το αεροπλάνο θα ήταν και από τον Θεό καταδικασμένο.
5. Ο κυβερνήτης, κόντρα στην τότε πρακτική, ανέβασε τα σκέλη γιατί αν τα είχε ανοιχτά η οπισθέλκουσα που θα εδημιουργείτο από τις ανοιχτές φωλιές των τροχών, τις θυριδες καθώς και από τα εκτεταμένα σκέλη θα ήταν τέτοια που θα έριχνε το αεροσκάφος.
6. Η μίνιμουμ ταχύτητα πτήσης στα πρώτα δραματικά δευτερόλεπτα ήταν 156 μίλια την ώρα και όχι 80 που διάβασα κάπου τη στιγμή που τα βιβλία μιλάνε για 175 μίλια την ώρα ταχύτητα ασφαλείας και 180 πλεύσης στην απογείωση.
7. Όταν πέρασαν τα πρώτα δευτερόλεπτα και το αεροσκάφος δεν έπεσε, τότε ο ιπτάμενος μηχανικός έδινε λίγο λίγο το νερό στον κινητήρα που είχε το πρόβλημα και έτσι η ταχύτητα ανέβηκε συνεπικουρούμενη και από το γεγονός ότι μόνλις πέρασε την καμινάδα της ΔΕΗ του Κερατσινίου και μπήκε σε δροσερότερη περιοχή, η πικνότητα του αέρα άλλαξε και αυτό το γεγονός του έδωσε κάποια μέτρα ύψος και έτσι σώθηκαν αεροσκάφος πλήρωμα και επιβάτες.
Όλες οι ενέργειες που έγιναν από τον κυβερνήτη Σήφη Μιγάδη καθώς και από τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος ειδικότερα όσους βρίσκονταν στο cocpit άλλαξαν τις διαδικασίες emergency του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους καθώς και το περιστατικό αυτό καθ' εαυτό σηματοδώτησε την κατάργηση της έγχυσης νερού στους κινητήρες.
Και για όσους δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει έγχυση νερού, δεν καίνε νερό οι κινητήρες. Γίνεται έγχυση νερού σε ορισμένα μέρη του κινητήρα για επιπλέον ψύξη άρα καλύτερη απόδωση που μεταφράζεται σε επιπλέον ώση καθώς οι στροβιλοκινητρες των επιβατικών αεροσκαφών στερούνται του after burner που διαθέτουν τα μαχητικά
0 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 97

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό AGV » 09 Απρ 2015, 22:16

Για περισσότερες πληροφορίες βλέπε συνημμένο αρχείο δημοσίευσης 5-Αυγ-2014 12:49 :

1 x

CHRISTOS55
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 385
Εγγραφή: 12 Ιαν 2014, 12:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
x 108

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό CHRISTOS55 » 10 Απρ 2015, 11:21

Τα σχόλια του κ. Σπαντιδάκη έρχονται σε πλήρη αντίφαση με την επισυναπτόμενη αναφορά του κ. Παπαγεωργίου όσον αφορά τις ενέργειες του "γάτου" Ι/Μ. Τι μας έχει πιάσει τελικά εδώ και ένα μήνα τώρα και κάνουμε μνημόσυνα μετά από 37 χρόνια.
1 x


seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 10 Απρ 2015, 14:37

Εχουμε αναφορές απο 4-5 άτομα (και ενα επίσημο έγγραφο) οτι έκοψε τα νερά κατα λάθος, και μονο μια οτι τα έκοψε για να σώσει το αεροπλανο. Σορυ, αλλα θα πιστέψω τους περισσότερους και το χαρτί. Ο "γάτος" δεν επιβεβαίωσε τη φήμη του.
1 x
SX-796

Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1667
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 130

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό george_a » 10 Απρ 2015, 16:45

Δεν χρειάζεται καν να πάμε σε άλλες μαρτυρίες. Το έγγραφο είναι επίσημο, και ξεκάθαρο στο τι έφταιξε: The inadvertent shut off of the water injection pumps by the flight crew and the resulting decrease in thrust.

Όλα τα άλλα, μαρτυρίες, ηρωϊκές αναφορές, κλπ κλπ είναι απλώς για εσωτερική κατανάλωση, ιδιαίτερα χρήσιμη όταν δεν μας αρέσει η αλήθεια.
1 x

Άβαταρ μέλους
AGV
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 520
Εγγραφή: 13 Απρ 2011, 22:03
Τοποθεσία: Ύπαιθρος
x 97

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό AGV » 11 Απρ 2015, 11:27

Στην ουσία ο φίλος μας Γιώργος, μας λέει ότι ο συγκεκριμένος Ι/Μ ήταν από τους καλύτερους της εποχής του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι και οι καλύτεροι δεν κάνουν σφάλματα.
Όταν ο καλύτερος τεχνικός που είχαμε έβαλε όργανα κινητήρων ανάποδα (η μηχανή #2 εμφανιζόταν στην στήλη του #1 και αντίστροφα), μας έκοψε όλους κρύος υδρώτας. Κανένας δεν βρέθηκε να κατηγορήσει τον συγκεκριμένο τεχνικό που είναι δεδομένο ότι προσπάθησε να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά όλοι προσπαθήσαμε να βρούμε έναν τρόπο να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά το ίδιο σφάλμα. Δυστυχώς τα χειρότερα ατυχήματα έχουν συμβεί σε "κακές στιγμές" και όχι πάντα από ασυνείδητους.
Η συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται να ήταν ένα τέτοιο παράδειγμα.
2 x


Άβαταρ μέλους
A300B4
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 09 Ιούλ 2014, 03:48
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LEGE
x 1

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό A300B4 » 27 Απρ 2015, 11:06

Η εκπομπή 'Σε πρώτο πλάνο' έκανε ένα δεύτερο αφιέρωμα / συνέχεια για το αγαπημένο μας συμβάν. :lol:
Αν και αποτελεί στην ουσία πιο πολύ μία συρραφή αποσπασμάτων της αρχικής εκπομπής με καινούργιες συνεντεύξεις, έχοντας ως πρόλογο μία ατυχή αναφορά-σύγκριση με την πτήση Germanwings 9525 :-?

https://www.youtube.com/watch?v=PrhaDbEDj_Q

Αρνητικά στοιχεία:
Το γνωστό πλέον ύφος της παρουσίασης.
Οι κουραστικές συνεχείς επαναλήψεις στα πάντα (αλήθεια, πόσες φορές αναφέρθηκαν οι λέξεις δαίμονες και άγγελοι..; ). :wall:


Θετικά στοιχεία:
Η παρουσία και εξιστόρηση του περιστατικού από τον δεύτερο ιπτάμενο μηχανικό της πτήσης εκείνης. :great:
Η μέρα αυτή μέσα από τα μάτια των κορών του Μιγάδη.
0 x

pet
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 28 Απρ 2008, 21:01
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ΑΕΕ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAL
x 8

Re: Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

Δημοσίευσηαπό pet » 13 Σεπ 2015, 14:30

A300B4 έγραψε:Η εκπομπή 'Σε πρώτο πλάνο' έκανε ένα δεύτερο αφιέρωμα / συνέχεια για το αγαπημένο μας συμβάν. :lol:
Αν και αποτελεί στην ουσία πιο πολύ μία συρραφή αποσπασμάτων της αρχικής εκπομπής με καινούργιες συνεντεύξεις, έχοντας ως πρόλογο μία ατυχή αναφορά-σύγκριση με την πτήση Germanwings 9525 :-?

https://www.youtube.com/watch?v=PrhaDbEDj_Q

Αρνητικά στοιχεία:
Το γνωστό πλέον ύφος της παρουσίασης.
Οι κουραστικές συνεχείς επαναλήψεις στα πάντα (αλήθεια, πόσες φορές αναφέρθηκαν οι λέξεις δαίμονες και άγγελοι..; ). :wall:


Θετικά στοιχεία:
Η παρουσία και εξιστόρηση του περιστατικού από τον δεύτερο ιπτάμενο μηχανικό της πτήσης εκείνης. :great:
Η μέρα αυτή μέσα από τα μάτια των κορών του Μιγάδη.


Την μοναδική αλήθεια για τα γεογονότα μπορεί μόνο να ξέρει η τριάδα των Μιγάδη-Φικάρδου-Μιχαηλίδη και ο Βαλασόπουλος που όπως αναφέρει στο ντοκυμαντέρ βρισκόταν στο θάλαμο διακυβέρνησης ως βοηθός μηχανικού τότε...
1 x



Επιστροφή σε “Ατυχήματα και συμβάντα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

 

 

cron