ΟΑ: άρνηση επιβίβασης σε επιβάτη με πρόβλημα υγείας στο KZS

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας

OA701

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2009
Μηνύματα
4.079
Likes
104
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
---
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
KTTS
Να μην τα πολυλογώ, διαβάστε το άρθρο, η ΟΑ αρνήθηκε την επιβίβαση σε επιβάτη που έχρηζε εισαγωγής στο νοσοκομείο της Ρόδου με την δικαιολογία του υπέρβαρου α/φους με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να χρειαστεί να περάσει στα απέναντι παράλια, να πάει οδικώς στο Φετιγέ για τις Α' βοήθειες και έπειτα με άλλο πλοίο να έρθει στη Ρόδο για νοσηλεία.
http://www.rodiaki.gr/article.php?id=198614&catid=1&subcatid=5

Αν οντως ισχύει η καταγγελία τότε με συνοπτικές διαδικασίες θα πρέπει να υπάρξουν κυρώσεις στην ΟΑ. Μάλιστα, δεν ξέρω τι λένε οι συμβάσεις που υπογράφονται αλλά αν δεν περιλαμβάνουν την υποχρεωτική εξυπηρέτηση περιστατικών που το γαλαντόμο κράτος μας δεν διαθέτει puma τότε θα πρέπει να αναθεωρηθούν το συντομότερο...
 
Και ναι έγινε στην Ελλάδα... ζήσαμε να το δούμε και αυτό! :?
 
Παιδιά δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα όσον αφορά τα Medical Cases ειδικά όταν μιλάμε για ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, όπως είναι και η ΟΑ.
Καμία αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεώνεται τα μεταφέρει τέτοιες περιπτώσεις. Κάθε εταιρεία έχει ειδικό τμήμα με γιατρούς που είτε εγκρίνουν τη μεταφορά είτε δεν την εγκρίνουν βάση του εσωτερικού κανονισμού της εταιρείας. Αν δοθεί πράσινο φως και ο άνθρωπος αποβιώσει κατά την διάρκεια της πτήσης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να λογοδοτήσει.

Το κράτος έπρεπε να έχει τα μέσα, ΕΚΑΒ κλπ. Δεν νομίζω η ΟΑ να φέρει καμία ευθύνη εδώ.
 
Αφού ήταν τόσο επείγον γιατί δεν σηκώσαν το Super Puma της Ρόδου;
 
manuelgrecia":2eucacva said:
Παιδιά δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα όσον αφορά τα Medical Cases ειδικά όταν μιλάμε για ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, όπως είναι και η ΟΑ.
Καμία αεροπορική εταιρεία δεν υποχρεώνεται τα μεταφέρει τέτοιες περιπτώσεις. Κάθε εταιρεία έχει ειδικό τμήμα με γιατρούς που είτε εγκρίνουν τη μεταφορά είτε δεν την εγκρίνουν βάση του εσωτερικού κανονισμού της εταιρείας.
Δεν είπε κανείς ότι είναι εύκολα τα πράγματα αλλά να μην τα λέμε πάλι ότι δεν υπάρχει οδικό δίκτυο, ότι δεν υπάρχουν γιατροί μπλα μπλα. Οι αεροπορικές μπορούν να βοηθήσουν και πιθανότατα το κάνουν ωστόσο τα παράπονα είναι πολλά...

Όσον αφορά το περιστατικό καθαυτό, άντε να δεχτώ ότι το "ειδικό τμήμα με γιατρούς" της ΟΑ δεν ενέκρινε την επιβίβαση του ασθενούς. Τότε γιατί τα έριξαν στο υπέρβαρο? Αν μη τη άλλω λίγος σεβασμός δεν βλάπτει...

x4r7s":2eucacva said:
Αφού ήταν τόσο επείγον γιατί δεν σηκώσαν το Super Puma της Ρόδου;
Το περιστατικό δεν ήταν τόσο επείγον αν κατάλαβα καλά οπότε το Puma άκυρο. Ο γιατρός του νησιού έκρινε (μόνος του? τον συμβούλεψαν?) ότι ο ασθενής δύναται να χρησιμοποιήσει τη πτήση της γραμμής...

Μια απάντηση της ΟΑ θα ήταν καλοδεχούμενη :)
 
Χωρις να εχω ακουσει κατι, απλα θα ηθελα να αναφερω τα εξης:
Πρωτον δε ξερουμε αν οντως ειναι σωστες οι πληροφοριες περι υπερβαρου και τι εχει πει ο υπαλληλος εκεινη τη στιγμη.
Δευτερον δε ξερουμε τι ειχε αυτος ο ανθρωπος. Το προβλημα υγειας το χερι του, δε μου λεει κατι. Ηταν σπασμενο? Ηταν κομμένο στα δυο? Ηταν καμμενο απο φωτια? Διαστρεμα? Τι ειχε?
Τριτον, οντως υπαρχει γιατρος στην εταιρια. Συνεργαζεται εξειδικευμενος γιατρικος συμβουλος για την ακριβεια. Και εχω την αισθηση διαβάζοντας οτι ειναι ο κυριος Κυριακου ( http://www.medic-air.gr/content/view/30/46/lang,el/ ) που συνεργαζεται και με τις 2 εταιριες.

Η αληθεια ειναι οτι θα συμφωνήσω στο οτι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τοσο απλη η μεταφορα ασθενους σε μια ιδιωτικη εταιρια. Οχι λογω θεσεων, αλλα οντως λογω του οτι αν εμενα μου ερθει καποιος με κομμενο χερι χωρις απαραιτητα ειδικα χαρτια για μεταφορα του, εγω δεν ειμαι γιατρος για να κρινω αν μπορει να ταξιδεψει. Ουτε ξερω αν γινει χειροτερα απο το ταξιδι. Οποτε θα αρνηθεις(ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΠΑΝΤΑ) την επιβιβαση σαν εταιρια και τελος. Γιατι μπορω να πω απειρα περιστατικα που γινονται καθε μερα δεκτα, αλλα εχουν ολες τις απαραιτητες ιατρικες φορμες και την εγκριση του ιατρου.

Επισης να αναφερω οτι απο κουτοπονηρια, η βαρεμαρα, πολλοι δε θελουν να φτιαξουν τις ειδικες φορμες και να τις στειλουν στην εταιρια (πολλη δουλεια βρε αδερφε...Το οτι μπορει η μεταφορα να βλαψει εναν συγγενη μας δε μας νοιαζει βεβαια...).
Τις φορμες μπορει να τις βρει ο καθενας εδω:
http://www.olympicair.com/media/medif/medinfGR.pdf
Εχει τυχει στο προσωπικο να προσπαθησει να παρει εγκριση απο τον γιατρο, ακομα και καθυστερώντας ελαχιστα μια πτηση την τελευταια στιγμη, ωστε να εξυπηρετηθει καποιος που αμελησε και εφερε αργα τις φορμες.

Γνωριζοντας τα ολα αυτα απο πρωτο χερι δεν δεχομαι οτι ετσι απλοϊκά ειπαν σε καποιον "Εχω υπερβαρο και δε σε βαζω μεσα ενω ειναι αναγκη να πας". Ελπιζω σε μια επισημη απαντηση φυσικα και μακαρι ο ανθρωπος να μην ειχε τιποτα το σοβαρο.
 
NFEEFE":3n1fhn6g said:
Γνωριζοντας τα ολα αυτα απο πρωτο χερι δεν δεχομαι οτι ετσι απλοϊκά ειπαν σε καποιον "Εχω υπερβαρο και δε σε βαζω μεσα ενω ειναι αναγκη να πας". Ελπιζω σε μια επισημη απαντηση φυσικα και μακαρι ο ανθρωπος να μην ειχε τιποτα το σοβαρο.
Έτσι φέρεται να έχει γινει όμως οπότε καλό θα ήταν να έχουμε και την επίσημη τοποθέτηση της ΟΑ. :)
 
Μέχρι να βγουν περισσότερες λεπτομέρειες στην επιφάνεια, απλώς μια σημείωση στα παραπάνω. Δεν έχουμε απλά μια ιδιωτική εταιρεία που πετάει σε ένα δρομολόγιο. Έχουμε μια εταιρεία (ιδιωτική) που επιχορηγείται για να εκτελεί ένα δρομολόγιο υπέρ του κοινωνικού συνόλου. Κοινώς, δεχόμαστε οι φορολογούμενοι (και καλώς) να επιδοτούμε έναν ιδιώτη ώστε να μας παρέχει μια υπηρεσία που δεν του αποφέρει κέρδος (χωρίς επιδότηση). Σε αντάλλαγμα προσφέρει υπηρεσίες προς την κοινωνία.

Αν δούμε το γράμμα του νόμου, όντως η εταιρεία μπορεί να καλυφθεί πίσω από πολλά ψιλά γράμματα. Αν όμως θελήσουμε να κοιτάξουμε το πνεύμα του νόμου, η εταιρεία κάκιστα έπραξε & οφείλει να απολογηθεί, όχι σε μας, αλλά στους κατοίκους του νησιού. Ως αντιπαράδειγμα σας φέρνω τον "Σκοπελίτη" της Αμοργού, ένα καραβάκι που για χρόνια (όπως και τα προηγούμενα αντίστοιχα καραβάκια) εξυπηρετεί την Αμοργό, τις μικρές Κυκλάδες και τη Νάξο. Έχει ξεκινήσει έκτακτο δρομολόγιο για να παραλάβει και να μεταφέρει έναν επιβάτη (ασθενή), εκεί που το κράτος αδυνατούσε να παρέμβει. Εκτός ψιλών γραμμάτων του νόμου, με γνώμονα την αλληλεγγύη και όχι το κέρδος. Ρωτήστε λοιπόν την γνώμη των εκεί κατοίκων για τον Σκοπελίτη (των οποίων τα νησιά είναι στη μέση του Αιγαίου και όχι στην άλλη άκρη του απομονωμένα) και θα καταλάβετε το μέγεθος του λάθους της ΟΑ.
 
Kαι η απάντηση της ΟΑ για το περιστατικό
Στην οικογένεια της Olympic Air εξυπηρετούμε με φιλικό και ανθρώπινο πρόσωπο το επιβατικό κοινό που επιλέγει να πετάξει μαζί μας. Με την ίδια προσήλωση ανταποκρινόμαστε και σε όλα τα ειδικά περιστατικά που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες και τις δυνατότητές μας, τηρώντας όλες τις διαδικασίες και τους κρατικούς κανονισμούς ασφαλείας.
Σχετικά με το περιστατικό στον Κρατικό Αερολιμένα του Καστελόριζου στις 3/08/2012 το οποίο αφορά στην μη επιβίβαση κατοίκου στο δρομολόγιο Καστελόριζο – Ρόδο (πτήση ΟΑ 027), η Olympic Air σημειώνει τα ακόλουθα:
Όλες οι εταιρικές διαδικασίες μεταφοράς του επιβατικού κοινού συνάδουν με τις προβλέψεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 261/2004. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπήρχε κράτηση ή εισιτήριο, και ζητήθηκε η επιβίβαση ως ιατρικό περιστατικό (χωρίς χαρακτηρισμό επείγοντος), σε αεροσκάφος στο οποίο δεν υπήρχαν κενές θέσεις.
Κατά συνέπεια δεν υπήρξε άρνηση μεταφοράς από την πλευρά της εταιρίας.
Προϋπόθεση μεταφοράς επιβατών που χρήζουν ειδικής βοήθειας ή φροντίδας, είναι να προηγείται η προβλεπόμενη ενημέρωση (πριν ή κατά την κράτηση του εισιτηρίου) και να έχει γίνει ειδική επικοινωνία η οποία ορίζεται ακριβώς από τους κανονισμούς, που ισχύουν τόσο για την ασφαλή εκτέλεση της πτήσης, όσο και για την ασφάλεια των ίδιων των επιβατών
http://www.rodosalarm.gr/index.php/topika-nea/5913-2012-08-08-16-57-05
Αν κάλυψε κανέναν σας η απάντηση, προτείνω να μετακομίσετε για έναν χειμώνα μόνο στη Μεγίστη ή αν το βρίσκετε hardcore έστω στη Ρόδο :twisted:
Το σοφό παιδί παραπάνω το έθεσε πολύ όμορφα, κάποτε η κρατική ΟΑ για περιστατικά υγείας ζητούσε απο επιβάτες εθελοντικά να πάρουν επόμενη πτήση όπως και συνήθως γινόταν αλλιώς, σε σπανιότερες περιπτώσεις, πετούσε κόσμο έξω χωρίς κανένας να βγάλει κιχ γιατί όλοι ξέραμε ότι αύριο μεθαύριο μπορεί εμείς να ήμασταν οι ασθενείς.
Φυσικά, το ότι η ΟΑ δεν εξυπηρέτησε το περιστατικό δεν είναι το μόνο πρόβλημα, πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες στο γιατί δεν μερίμνησε έπειτα κάποιος άλλος φορές (το ΕΚΑΒ ας πούμε) ώστε να αποφευχθεί αυτή η ξεφτίλα...

Κλείνοντας, θα ήθελα να διηγηθώ την πρόσφατη περιπέτεια φίλου ο οποίος διέλυσε το πόδι του σε τροχαίο και έπρεπε να μεταφερθεί στο ΚΑΤ ωστόσο το ΕΚΑΒ δεν τον πήρε γιατί είχε άλλα σοβαρότερα περιστατικά και οι αεροπορικές ζητούσαν 3 θέσεις πληρωμένες για τον ασθενή, με αποτέλεσμα να ανέβει με το πλοίο της γραμμής συνοδεία γιατρού+να σκάσει μισό χιλιάρικο σε ασθενοφόρο για να μεταφερθεί απ' το λιμάνι στο ΚΑΤ. Ως γνωστόν, οι νησιώτες και λεφτά έχουν και κατούρησαν στο πηγάδι...
 
Νομίζω είναι δύσκολο να μάθουμε την έκταση της ευθύνης της ΟΑ: όπως βλέπω την εταιρεία να κρύβεται πίσω από κανονισμούς και διαδικασίες, έτσι μπορώ να φανταστώ και Ελληναρά πατέρα που έχει μουλαρώσει για οποιοδήποτε έγγραφο και φωνάζει θα σας δείξω εγώ, θα πάω στον Ευαγγελάτο. Δεν λέω ότι έτσι έγινε για να μην παρεξηγούμαι, αλλά ξέρουμε τα πράγματα στην Ελλάδα πώς είναι και τα'χουμε δει και στο παρελθόν.

Θα μου έκανε εντύπωση αν το περιστατικό ήταν όντως σοβαρό και κανένας από τους επιβάτες (κάποιοι ντόπιοι ίσως) δεν είχε το φιλότιμο να του παραχωρήσει την θέση του. Εσείς αν βλέπατε κάποιον σε ένα φορείο να σφαδάζει δεν θα το κάνατε; Μιλάμε για ένα αεροδρόμιο που είναι 3 και ο κούκος, όλοι είδανε και ακούσανε τι έγινε φαντάζομαι.

Επίσης να σημειώσω ότι κάποιος από τους 2 ψεύδεται καθώς ο μεν πατέρας λέει για υπέρβαρο και ότι δεν θέλαν να αφήσουν 2 βαλίτσες, η δε ΟΑ λέει ότι δεν υπήρχε θέση. Και όπως έγραψε και ο NFEEFE, εξαρτάται και από τον τραυματισμό: άλλο να έχει φάει σφαίρα και άλλο να είναι με γρατσουνιά. :7:
 
Top