Επίσκεψη στον πύργο ελέγχου του Mακεδονία

Tolisshow

Business-Class-Member
Εγγραφή
12/10/2008
Μηνύματα
463
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDDL
Καλησπέρα στο φόρουμ,

έτυχε προχτές να ανέβω στον πύργο στο Μακεδονία..και θα ήθελα να κάνω ενα towerseeing report θέλοντας να τονίσω μερικά πράγματα μιας και έγινε λόγος για το επάγγελμα του ΕΕΚ σε παραπλήσιο τόπικ..
με σχετική καθυστέρηση παίρνω άδεια εισόδου απο την ΥΠΑ, περνάω τον έλεγχο και μπαίνω στο κτιριο εναέριας κυκλοφορίας..ο πύργος στον 4ο όροφο..Το κτίριο ανακαινισμένο και πολύ όμορφο εσωτερικά προετοιμάζοντας σε για κατι πολύ σοβαρό και επίσημο..μπαίνοντας αισθανόσουν λες και έμπαινες σε θάλαμο ακριβού ιδιωτικού νοσοκομείου..ακριβώς ίδια ήταν και η μυρωδιά..φρεσκοβαμμένοι τοίχοι και ενα κτίριο πολύ καλά φυλασσόμενο..πως να βρωμήσει άραγε όταν μπαίνουν μόνο οι ΕΕΚ όταν αλλάζουν βάρδιες..Προτιμώ τις σκάλες απο το ασανσέρ για να θαυμάσω αυτή την κλειστοφοβική όψη και μυρωδιά μέχρι να φτασώ στο τελικό όροφο με μια τεράστια ταμπέλα να λέει "Ελεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας Τμήμα Πύργος Ελέγχου"..Ανοίγω την πόρτα και μπαίνω αισίως στον πύργο...
Εκείνη την ώρα ήταν σε υπηρεσία το delivery,o tower kai to approach και φυσικά το makedonia control που βρισκόταν στον κάτω όροφο..Ground εκτος υπηρεσίας για απόψε..Λογικό μιας και δεν υπήρχε αρκετή κυκλοφορία..συνολικά 4 πτήσεις απο τις 10 μ.μ.-11 μ.μ. :

OAL965 LGKR-LGTS AT72

AEE503 EDDM-LGTS A320

AEN1074 LGAV-LGTS C208B

OAL917 LGTS-LGAV B734

Ενεργός διάδρομος --> 16
Aνεμος -->Αρχικά άπνυα και στη συνέχεια απο 120/05
Σύννεφα --> BRK030 (τίποτα το σπουδαίο)
QNH --> 1024
Θερμοκρασία --> 14/11

οι ανθρωποι πολύ ευγενικοί με καλωσόρισαν και μου έδειξαν το ρανταρ και διάφορα άλλα..το ραντάρ φαινόταν σε οθόνες υπολογιστών..μη φανταστείτε τίποτα το ιδιαίτερο..για όσους ανήκουν στο hvacc και εκτελούν εικονικά χρέη ΕΕΚ ήταν ακριβώς η ίδια εικόνα..ΟΙ ΕΕΚ πάρα πολυ άνετοι και επαγγελματίες..Συζητούσαν συνέχως για διάφορα θέματα και μαζί μου και μεταξύ τους και όταν τους καλούσαν στη συχνότητα ή έπρεπε να δώσουν περαιτέρω οδηγίες απαντούσαν..Σαυτό το σημείο θέλω να τονίσω το εξής: αποτι είδα απο προηγουμενα ποστ,πολλά μέλη του φορουμ έδωσαν στο διαγωνισμό του ασέπ..Κύριοι, δεν γνωρίζω αν έχετε ανέβει ποτε σε πύργο ελληνικού αεροδρομίου αλλά θεωρώ πως είναι καλύτερα να πάτε..Γιατί και γώ είμαι ένας απο σας..εχω και γω φιλοδοξία να γίνω ΕΕΚ αλλά μετα απο αυτη την επισκεψή μου ίσως άρχισα να το ξανασκέφτομαι..Περίμενα τους ΕΕΚ να είναι αφοσιωμένοι σε μια οθόνη μπροστά και να μιλούν μόνο για τα απαραίτητα αλλά δεν ήταν ακριβώς έτσι..Βέβαια κάποιος θα πεί "Αν κάνεις αυτή την δουλειά τόσα χρόνια είσαι απόλυτα εξοικιωμένος και δεν χρειάζεται να είσαι στην τσίτα"..Αντίθετα πολύ απο μας έχουμε αναφερθεί οτι είναι μια δύσκολη δουλειά και πολύ αγχώδης..ναι δεν λέω είναι..αλλά είναι για κάποιον ο οποίος δουλεύει στο JFK και στο LHR..στην ελλαδίτσα και στα αεροδρόμια της τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα φαντάζεστε ή όπως τα φανταζόμουνα εγώ..Μπορεί όντως να ήμουν υπερβολικός για το συγκεκριμένο επάγγελμα..Δυστυχώς ή ευτυχώς θα έχεις μια θέση στον πύργο θα πηγαίνεις μια 5ωρη βάρδια 4 φορες την εβδομάδα και θα παίρνεις καλά λεφτά..Πολλοί απο μας γνωρίζουμε οτι ειναι έτσι τα πραγματα και θέλουμε να βολευτούμε σε μια τέτοια θέση όχι τόσο επειδή αγαπάμε τα αεροπλάνα και την αεροπορία αλλά επειδή δουλεύεις λίγο και τα λεφτά ειναι αρκετά..Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω θέλω να πω πως απογοητεύτηκα με την χαλαρότητα του θέματος..ίσως φταίει το αεροδρόμιο,ο εξοπλισμός, η κυκλοφορία την μερα που πήγα..δεν ξέρω..οι ανθρωποι πάντως έκαναν τη δουλειά τους σωστά..

Οσον αφορά τις πτήσεις:
OAL965: H προσεγγιση δίνει οδηγίες:
-OAL 965 direct LOPOS Kατεβείτε επιπεδο 90 qnh 1024
-965 αριστερή στροφή 080 και κάθοδο στο 60
-965 περαιτέρω αριστερά 030 κάθοδος στο 30
-OAL965 ελάτε δεξία 120 καθοδος στα 1500
-ΟAL 965 ελεύθερoi visual στον 16 αναφέρατε εν όψη
ΟAL 965:-Προσέγγιση η 965 αναφέρει εν όψη
-965 πύργος 118 και 1 καλώς σας βράδυ

Eπιγραμματικά αναφέρω τις υπόλοιπες
ΑΕΕ 503:
-direct ALIKO descend 90
-μετα το αλικο αριστερά 120 στα 3000 μετα δεξία 160 και εξουσιοδότηση για ΙLS στον 16

ΑΕΝ 1074:
-direct TSL descend 3000
-δεξια 330
-δεξιά 120 descend 1500 ελεύθεροι visual 16

OAL 917:
-917 Tροχοδρόμηση μέσω Ε,Α για το σημείο κράτησης του 16,αναφορα έτοιμοι για αναχώρηση
-917 ανεμοι 120/5 διαδρομος 16 ελεύθεροι για απογείωση μετα την απογείωση καλέστε μακεδονία radar 120.80..καλή σας πτήση



Στις 11 τελείωνε η βάρδια των 6μ.μ. και ακολουθούσε η βάρδια 11μ.μ. με 6μ.μ.σιγά σιγά κατεύθαναν οι της επόμενης βάρδιας και γύρω στις 11:15 μαζεψα και γω τα μπογαλάκια μου και έφυγα..ήταν μια ωραία εμπειρία που όμως με έκανε μερικώς να αναθεωρήσω κάποια πράγματα..όποιος απο σας έχει την δυνατότητα να ανάβει θα ήταν μια καλή ευκαιρία να δει πως λειτουργεί το σύστημα εκει πέρα πάνω ειδικότερα αν θέλει να γίνει ΕΕΚ


see you up there
Filika
Tolis
 
Κάποιες διορθώσεις: το MAKEDONIA CONTROL (ΚΕΠΑΜ) δεν βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη αλλά στο Ελληνικό στην Αθήνα μαζί με το ΚΕΠΑΘ. Στον κάτω όροφο που αναφέρεις λειτουργεί το APPROACH τις καθημερινές μεχρι το μεσημέρι. Τα ΣΚ και τα απογεύματα-βράδυ όλες οι λειτουργίες TOWER,DELIVERY,APPROACH γίνονται στον ίδιο χώρο, λόγω πιο μειωμένων βαρδιών σε προσωπικό. Επισης η GROUND συχνότητα παραπέμπεται στην TOWER. Πόλυ σπάνια να υπάρχει ξεχωριστό άτομο που θα κάνει μόνο GROUND.

Κατά τ' άλλα, μάλλον δεν διάλεξες να πας και στην καλύτερη ώρα και μέρα. Υπάρχουν μέρες το καλοκαίρι με 20 και 25 κινήσεις αεροσκαφών σε μία ώρα, που οι 4-5 ελεγκτές + 1 στρατιωτικός μπορεί να μην επαρκούν και το άγχος είναι αρκετό. Δεν μπορείς βέβαια να συγκρίνεις την Θεσσαλονίκη (4 εκατ. επιβ. το χρόνο) με το Heathrow των 70 εκατ. επιβατών, που μάλλον αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα αεροδρομίου. Σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο στον κόσμο (ενδεχομένως μέχρι και με 20-30 εκατ. επιβ. χρόνο) θα υπάρχουν περίοδοι της μέρας που το αεροδρόμιο μπορεί να είναι σχεδόν έρημο και οι εργαζόμενοι (όχι μόνο οι ΕΕΚ, αλλά και οι υπόλοιποι) να κάθονται, και άλλες φάσεις που να μην επαρκούν ούτε εγκαταστάσεις, ούτε οι εργαζόμενοι. Παρολ' αυτά οι ΕΕΚ πρέπει να είναι στην θέση τους 24 ώρες το 24ώρο γιατί ακριβώς και ένα μέρος της δουλειάς τους είναι αυτό: απλώς να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται για παν ενδεχόμενο χωρίς να κάνουν κάτι άλλο... (τι να πούμε δηλαδή και για τους πυροσβέστες ή τους στρατιωτικούς?). Και βέβαια, η καθοδήγηση αεροσκαφών στο radar (αν υπάρχει αυτό) είναι μόνο ένα κομμάτι της δουλειάς του ΕΕΚ, μαζί με την επικοινωνία με άλλα αεροδρόμια/κέντρα περιοχής, την καταγραφή δεδομένων, την παραλαβή σχεδίων πτήσης κτλ.

Τέλος, θα έλεγα να μην συνδυάσεις το αντικείμενο των νέων ΕΕΚ μόνο με αυτό που είδες στην Θεσσαλονίκη. Κάποιοι από αυτούς θα πάνε σε περιφερειακά αεροδρόμια δίχως radar (που εκεί η όλη διαδικασία είναι αρκετά διαφορετική και με αρκετά περισσότερη ευθύνη μιας και πολλές φορές υπάρχει 1 ΕΕΚ/βάρδια) και σε άλλες περιπτώσεις στο ΚΕΠΑΘ/ΚΕΠΑΜ.
 
Έχεις δίκιο για το makedonia control..τους ρώτησα και μου είπαν "είναι κάτω" και αναφέρονταν προφανώς στην Αθήνα αλλά εγώ φαντάστηκα στον κάτω όροφο..Όσο για το Ground, ο tower κανονιζε για μειωμένης κυκλοφορίας όπως προείπα..
 
Re: Επίσκεψη στον πύργο ελέγχου τον Ιωαννίνων

Μετά από το τελευταιο δημοσίευμα,θέλω και εγώ να μοιραστώ την έμπειρα μου στον πύργο ελέγχου.
Ενα καλοκαιρινό πρωινό της Κυριακής στο χωριό μου βρίσκω έναν που δουλεύει ως μηχανικός στο αεροδρόμιο,μετά από την συζήτηση μας,μου λέει να έρθω αύριο 9:30 π.μ. στο αεροδρόμιο για να πάμε απάνω στον πύργο ελέγχου.
Ετσι και έγινε, πράγματι το πρωί της Δευτέρας στις 9:30 το πρωί στο αεροδρόμιο(άγγλος στην ωρα μου,ήταν μαζί μου και αλλά δυο ατομα),μπαίνουμε στο χώρο των αναχωρήσεων και μπροστά μας ηταν η πόρτα που οδηγει στα γραφεία της ΥΠΑ, όμως δεν ήταν τόσο ευκολο να μπούμε γιατί έπρεπε να πληκτρολογήσει για λόγους ασφαλείας έναν κωδικό. Ανοίγει η πόρτα,είμαστε μέσα στα γραφεία της ΥΠΑ, όμως περίμενα αυτό που είχα υπολογίσει 3 υπάλληλοί στα γραφεία,ο φίλος μας και μηχανικός που μας ξεναγούσε στους χώρους,χτυπάει το κουδούνι για να ανοίξει αλλη πόρτα με σκάλες για να οδηγηθούμε στον πύργο ελέγχου, καθώς προχωρούσαμε βρισκόμαστε σε ενα σκοτεινό δωμάτιο το οποίο είχε αράχνες, πεταμενους υπολογιστές και μπροστά μας και αλλη πόρτα,την ανοίγει και αυτήν και βγαίνουμε σε έναν χώρο εκτός κτιρίου ανεβαίνουμαι κάτι σιδερένιες σκουριασμένα σκάλες και φτάσαμε αισίως στο πύργος.
Χαρακτηριστικό του πύργου είναι ότι δεν περιμένεις και πολλά πράγματα τα οποία θα σας τα απαριθμήσω,πρώτον ο χώρος ούτε 10 τετραγωνικά δεν είναι,απλως μια "κουτσουλια"δεύτερον παμπάλαια συστήματα και τρίτον το μονο καινούργιο που είχαν ηταν τα ανεμόμετρα και οι ασύρματοι.
Ο ελεγκτής πάρα πολύ ευγενικός,μου απαντούσε σε όλες τις ερωτήσεις, αλλά και το εξέπληξα με τις γνώσεις επι του θέματος,όπως ήξερα ποιοι αεροδιάδρομοι χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη για να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο Ιωαννίνων,ο ελεγκτής επίσης μου έδειξε και πως συμπληρώνονται τα σχέδια πτήσης.
Από κυκλοφορία όχι ιδιαίτερα πράγματα ενα ιδιωτικό τζετ embraer 135legacy με αγγλικό νηολόγιο, το οποίο θα αναχωρούσε για Κέρκυρα (το αεροπλάνο είχε μετασταθμευση λόγω έλλειψης χώρου στάθμευσης στην Κέρκυρα) και αλλά δυο τζετ ενα αirbus 318 και ενα hawker 800-900,περιμέναμε και την τακτική πτήση της ολυμπιακής. Σε λιγα λεπτά μας αναφέρει απο τον ασύρματο ο πιλότος της A3160 καλημέρα είμαστε στα 16 μίλια απο Ιωάννινα και πληροφορίες του καιρού. Η απάντηση απο τον ελεγκτή ηταν καλός καιρός άδεια για προσέγγιση απο τον 32,ακολούθως δίνει πληροφορίες και για το embraer, που προανεφερα,για τον καιρό και απογείωση απο τον 32. Και την προσγείωση της ολυμπιακής καο την απογείωση του τζετ την πήρα βίντεο, και κάποιες φωτο.
Αποχαιρετιστήκαμε και ανανεώσαμε για αλλη φορά το ραντεβού μας.
Συμπερασματικά,ηταν μια καλη εμπειρία και οποίος έχει την ευκαιρία ας την εκμεταλλευτεί γιατί είναι κάτι μοναδικό.
Με λιγα και απλα λογια ο τίτλος που βάζω στην εμπειρία μου είμαι ένας επεισοδιακός πύργος ελέγχου.
Χαίρομαι που μοιραστικα την εμπειρία μου εδώ στο φόρουμ. :D

Υ.Γ.. Ξέχασα να πω ότι δεν πέρασα απο κάποιον έλεγχο παρότι τον περίμενα και ξέχασα να πω οτι είχε και καναπέδες μέσα στον πύργο για καμια πέντε ατομα,και πολλές μα πολλές πόρτες στο σύνολο τους τέσσερις μια στην είσοδο,μια για να ανεβεις τις σκάλες,μια για να ανοιξεις για να βγεις εξω και μια για να μπεις μέσα στον πύργο. Και κάτι άλλο ήθελα να ήξερα τι γίνεται όταν θέλεις να κατεβεις τις εξωτερικές σκάλες με βροχή.

Αυτά
Με εκτιμηση Αρης
 
Re: Επίσκεψη στον πύργο ελέγχου τον Ιωαννίνων

aris320":1pcbukbt said:
ήθελα να ήξερα τι γίνεται όταν θέλεις να κατεβεις τις εξωτερικές σκάλες με βροχή.
Περιμένες να κοπάσει λίγο, διαφορετικά βρέχεσαι !
LEKPO1A":1pcbukbt said:
τι να πούμε δηλαδή και για τους πυροσβέστες
Τα τελευταία χρόνια κάτι καλόπαιδα βάζουν συνεχώς φωτιές σε κάδους απορριμμάτων, ώστε να κρατούν τους πυροσβέστες σε ετοιμότητα.
 
LEKPO1A":3p15gd24 said:
τι να πούμε δηλαδή και για τους πυροσβέστες
Τα τελευταία χρόνια κάτι καλόπαιδα βάζουν συνεχώς φωτιές σε κάδους απορριμμάτων, ώστε να κρατούν τους πυροσβέστες σε ετοιμότητα.
 
Top