Απορία για συμβάντα πληρωμάτων Aegean

  • Thread starter YCNZ
  • Ημερομηνία δημιουργίας

YCNZ

Business-Class-Member
Εγγραφή
05/05/2007
Μηνύματα
419
Likes
200
Το βάζω εδω γιατί μάλλον έχει να κάνει με "πρακτική εκπαίδευση".
Έχει πάρει πολλούς νέους χειριστές η Aegean? Μέσα σε ένα μήνα είχα 2 παραδείγματα:
Στην πρώτη περίπτωση ο κυβερνήτης "έδωσε στεγνά" τον συγκυβερνήτη στο καλωσόρισμα, λέγοντας πως εκείνος θα είναι στον χειρισμό της πτήσης (και η αλήθεια είναι πως και στην απογείωση αλλά και στην προσγείωση καταλάβαμε χωρίς αμφιβολία το γιατί ο κυβερνήτης ξεκαθάρισε τη θέση του).

Πριν λίγες μέρες πάλι, σε αεροδρόμιο εξωτερικού η πτήση άφιξης απο την Αθήνα ήταν η μοναδική αφικνούμενη που έκανε go-around (με ελάχιστο άνεμο). Αυτό δεν προκάλεσε καθυστέρηση, ούτε και το κατάλαβε κανείς απο όσους περίμεναν να γυρίσουν στην Αθήνα - αλλά και φυσικά ούτε και μας ανακοινώθηκε. Εγω το είδα στο fr24 αλλά και live, μιας και ήμουν σε σημείο που είχα ορατότητα των προσγειώσεων. Σκέφτηκα να ρωτήσω καμία συνοδό στην επιβίβαση αλλά δεν ήθελα να άκουγε κανείς άλλος τίποτα και να άρχιζαν όλοι τη μουρμούρα και τις ερωτήσεις.
Με την προσγείωση στην Αθήνα πήρα και την απάντησή μου για το go around. Ξύπνησαν για τα καλά όσοι κοιμόταν ακόμα, και το αεροπλάνο αφού αποβιβαστήκαμε πρέπει να πήγε με τη μία για λάστιχα, ανάρτηση, άξονα, ψαλίδια και ζυγοστάθμιση.
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Οσον αφορα το πρωτο, δεν «δινει» τον συγκυβερνητη αλλα μαλιστα τον τιμα λεγοντας οτι θα ειναι αυτος που θα πεταξει αυτο το σκελος. Αφου ξερεις τοσα πολλα, θα ξερεις και οτι οι επιβατες δεν εχουν ιδεα οτι υπαρχει ο συγκυβερνητης σαν πιλοτος, πιστευουν οτι ολα τα κανει ο κυβερνητης και απλα ο αλλος βοηθα.. οποτε ειναι προς τιμη του που το ανεφερε.

Σχετικα με το δευτερο, οι λογοι για τα go around ειναι εκατονταδες και μπορει να μην οφειλονται και στην ιδια την πτηση αλλα στο αεροδρομιο (προπορευομενο αεροπλανο αργησε να ελευθερωσει, κατι παρατηρηθηκε στο διαδρομο κλπ κλπ). Επισης δεν σημαινει οτι ο συγκυβερνητης πετουσε και ειχε «πρακτικο προβλημα» γιατι οπως λες και η προσγειωση στην αθηνα ηταν «προβληματικη», οποτε οπως παλι θα ξερεις σε μια πτηση ο ενας πεταει το ενα σκελος και ο αλλος το αλλο. Οποτε υπονοεις οτι και ο κυβερνητης και ο συγκγβερνητης εχουν προβληματα...

Μαλλον σε καποιο ατυχες περιστατικο επεσες στο πρωτο σκελος. Οσο για τα ζαντολαστιχα κλπ, μαλλον σας εχουν παραμαθει σε «γλυφτες» προσγειωσεις και οταν γινει μια σωστη προσγειωση (γιατι η «γλυφτη» δεν ειναι σωστη), παραπονιεστε..

Ας επανελθουμε τωρα στο θεμα μας ομως γιατι αυτα ειναι ολα εκτος θεματος...
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Κατ' αρχήν δεν μπορώ να καταλάβω προς τι το υφάκι, ειδικά όταν παραθέτω γεγινότα που πρόσεξα απο προσωπική παρατήρηση και πάνω σε αυτό ζήτησα γνώμη και βοήθεια.

Πετάω 8 με 10 φορές τον μήνα, και ναι, μου έκανε εντύπωση που έκανε την αναφορά αυτή ο κυβερνήτης, γιατί συνήθως δεν γίνεται καμία τέτοια αναγγελία σχετικα με το ποιος θα κανει τι. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με μια πολύ απότομη άνοδο και με μία πολύ δυνατή προσγείωση μου δημιούργησε αυτή την απορία. Ξέρω παρα πολύ καλά επίσης το οτι ο ενας κάνει το ένα σκέλος και το άλλο ο άλλος. Δεν ειπα πουθενα πως ξέρω "τόσα πολλά", σε αντίθεση με σένα που προφανώς εκτός απο το να κουνάς το δάχτυλο και να βγαζεις αυθαιρετα συμπερασματα εχεις και μηδαμινή αίσθηση χιούμορ, αν κρινω απο την αντιδραση σου στα ζαντολαστιχα. Η σοβαροφανεια θα μας φαει εδω μεσα.
Και αφου καθησες και σκεφτηκες πως "τον τιμα" η αναγγελια, τοτε ηταν οντως πολυ σπανια περιπτωση κυβερνητη. Σοβαρα τωρα; Εσυ ξερεις κιολας τι ξερουν οι επιβατες, εβγαλες και συμπερασμα, και εγω ειμαι ο αυτος που ξερει τοσα πολλα;

Τέλος όσον αφορά την δεύτερη πτήση, σε πληροφορώ πως για εκείνη την ώρα γίνονταν μόνο προσγειώσεις, και η προηγούμενη είχε γίνει αρκετή ωρα νωρίτερα, ενω και εγω όση ώρα εβλεπα τις προηγούμενες προσγειωσεις περιμενοντας την άφιξη απο Αθηνα σαν και εμενα να μου φανηκε πως οντως η Α3 "πατησε" λιγο πιο μετά απο όλους τους προηγουμενους. Η δε πιο προσφατη απογειωση ηταν σχεδον 2 ωρες νωριτερα. Αλλα εγω που ημουν εκει ειμαι ο εξυπνακιας και ο ξερολας, και οχι εσυ που μου την ειπες αμεσως χωρις να ξερεις ουτε ωρα, ουτε αεροδρομιο, ουτε καιρο, ουτε τιποτα.

Επισης για την δευτερη πτηση δεν ξεκαθαρισα ποιος πετουσε, δεν ανακοινωθηκε. Αλλα ο εμπειρος κυβερνητης μπορει να "αστοχησε" λιγο στην προσγειωση μιας και το αεροδρομιο ειναι "αγονης γραμμης" οποτε ισως και να μην ειχε ξαναπεταξει εκει, ενω ο ισως νεος συγκυβερνητης να μας αφησε λογω ακομα σχετικης απειριας να πεσουμε με την κοιλια στην Αθηνα.

Πανω σε αυτα λοιπον εξεφρασα μια απορια, αλλα η απαντηση σου δεν εδωσε την παραμικρη βοηθεια. Ολοι μας χρειαζομαστε μια προσαρμογη οταν ξεκιναμε μια νεα δουλεια, προφανως. Η δικη μου απορια ηταν πανω στο αν εχουν ισως παρει καποιους τελευταια και ανεφερα τα περιστατικα που μου ετυχαν και μου εδωσαν ωθηση να ρωτησω.

Και οσον αφορα το "εκτος θεματος" το γραφω νομιζω στην αρχη, οποτε εντελως ακυρη η αναφορα σου.

Το υφακι και τα σχολια για παραπονα απο καλομαθημενους να τις κρατησεις για αλλου. Δεν μπορουμε να διατυπωσουμε ουτε ενα απλο ερωτημα εδω μεσα κατι προτου εμφανιστει ο καθενας και να αρχισει να κρινει αντι απλα να απαντησει με ομορφο και σοβαρο τροπο;

Κριμα.
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Εγώ θα έλεγα να είσαι ευχαριστημένος που έγινε go around γιατί για όποιο λόγο και να έγινε προφανώς ήταν για την καλύτερη ασφάλεια όλων. Τώρα για τα ειρωνικά σχόλια, επειδή πετάς συχνά και νομίζεις ότι αυτό σημαίνει ότι ξέρεις κάτι παραπάνω, (λες και όσοι πάμε στο γιατρό πάει να πει ότι είμαστε κι εμείς γιατροί), πρώτον μια κακή προσγείωση μπορεί να τύχει και σε πιλότο με 15000 ώρες και δεύτερον ο καλός πιλότος δεν κρίνεται ούτε από την "απότομη άνοδο" μετά την απογείωση, ούτε από μια κοπανιστή προσγείωση. Όσο για το αν έχει πάρει η εταιρεία πολλούς νέους πιλότους, αυτό συμβαίνει παγκοσμίως αυτή τη στιγμή λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης της αεροπορίας τα τελευταία χρόνια.

Φιλικά
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Φίλε μου, σχετικά με τις παρατηρήσεις σου

1-Προφανώς και προέχει η ασφάλεια, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως έφτασες στο συμπέρασμα πως εγω θα έπρεπε να είμαι και ευχαριστημένος που έγινε "go around", λες και διαμαρτυρήθηκα που έγινε. Δεν μπορώ να καταλάβω καν πως έφτασες στο συμπέρασμα πως με ενόχλησε αν έγινε ή αν δεν έγινε. Εγω απλά το είδα να γίνεται και ανέφερα πως έγινε, σε συνδυασμό με ότι ακολούθησε. Για όνομα του Θεού πια... - και σε διαβεβαιω πως αν η προσεγγιση στην Αθηνα ηταν καλη, το go around θα το ειχα ηδη ξεχασει και ουτε θα το ανεφερα καν - μιας και λογικοτατο να τυχει κατι τετοιο στον οποιονδηποτε.

2-Στο ίδιο πνεύμα: το οτι πετάω συχνά επίσης απλά το ανέφερα. Αν όντως ήξερα κάτι παραπάνω οπως νομιζεις, δεν θα έμπαινα καν στον κόπο να κάτσω, να γράψω και να ρωτήσω. Είπα εγω πουθενά πως ξέρω κάτι παραπάνω; Θα είχα ήδη έτοιμες απαντησεις. Ειπα απλα πως πεταω συχνα.

Το οτι πετάω συχνά φυσικά και δεν μου δίνει το δικαίωμα να πω πως ξέρω να πετάω το αεροπλάνο ή πως μπορώ σαν επιβάτης να κάνω μια σωστή εκτίμηση οποιοδηποτε κινδύνου.
Μου δίνει όμως το κάθε δικαίωμα σαν επιβατης να μπορώ να συγκρίνω τις προσγειώσεις, ειδικά αν κάποια είναι τόσο κακή που μπορεί να σε αφήσει με αυχενικά. Όπως και μου δίνει το δικαίωμα να συνδέσω κάποια γεγονότα που συνέβησαν πριν και κατα την διαρκεια της πτησης.

Φυσικα και δεν θα σχολιασω κατι αν σε ολη την προσεγγιση το αεροπλανο χορευει τσιφτετελι και η προσγειωση ειναι εξισου κακη, αλλα ξερω πως οφειλεται στον ανεμο και ξερω να αναγνωρισω πως ο ανθρωπος μπροστα εκανε τα παντα για να μας προσγιεωσει καλα και χιλια μπραβο του. Ομως ξερω και να διακρινω πως οταν μετα απο μια ομαλοτατη προσεγγιση πεσαμε σαν κουτσουρα, ισως να φταιει κατι αλλο και σιγουρα οχι ο ανεμος - (χωρις αυτο φυσικα να σημαινει πως αυτος ο πιλοτος δεν προσπαθησε - απλά ο ανθρωπος μαθαινει ακομα και ειναι λογικοτατο να μην ειναι ολα τελεια).
Ολο αυτο σε συνδυασμο με οσα ειχα δει στην προηγουμενη προσγειωση της πτησης, μου δημιουργησε σκεψεις και αποριες τις οποιες δυστυχως επελεξα να μοιραστω.

Όλο αυτό είναι στην ίδια κατηγορία του όταν εσυ πας κάθε μέρα για φαγητό κάπου και μία μέρα δεν στο πετυχαίνουν. Δεν θα ρωτήσεις "πήρατε καινούριο προσωπικό; Δεν τρώγεται σήμερα". Δεν θα ισχυριστείς όμως πως ξέρεις να μαγειρεύεις, σωστά; Αρα που κολλάει το παράδειγμα του γιατρού; Αρα ατυχής η σύγκριση.
Για μένα γιατί βγάζεις το συμπέρασμα πως ξέρω τόσα πολλά παραπάνω; Ίσως να ξέρω κάτι ελάχιστο παραπάνω απο τον απλό περιστασιακό ταξιδιώτη ή γιατί διαβάζω εσας ή γιατί περνάω απο αεροδρόμιο κάθε 4-5 μέρες, αλλά είδες πουθενά να το παίζω ειδήμων; Και αν θυμαμαι καλά, οι περισσότερες αναρτησεις μου εδω, ερωτησεις ειναι, οπως και σημερα.
Εζησα κατι ασύνηθες, διαπιστωσα κατι, και μπηκα και ρωτησα. Μαλλον λαθος μου βεβαια απο οτι βλεπω.
Εγω δεν νομιζω τιποτα. Το τι νομιζει ο οποιοσδηποτε αλλος ειναι δικο του θεμα, οπως και το τι μπορει να κατανοησει απο οτι διαβάζει.

3- Σαν απάντηση και σαν σωστό σχόλιο δέχομαι μόνο όσα λές απο τον γιατρό και μετά, στα οποία και συμφωνώ απόλυτα. Εννοείται πως το κάθε τι μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε πιλότο. Και αυτό που ήθελα σαν απάντηση ήταν ένα απλό "ναι, πήραν" και ίσως επιπλέον αν ήξερε κανείς κατι παραπάνω στο πόσο κρατάει η προσαρμογή τους, η εκπαίδευσή τους, η αξιολογηση τους, σε ποιά δρομολόγια τους βάζουν συνήθως κλπ. Αυτο μπορει να το απαντησει κανεις, η να το αφησουμε εδω και να μην κουραζουμε τον κοσμο;

Φιλικα
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Για να σου λυθούν οι απορίες και να το λύξουμε εδώ γιατι έχουμε χαλάσει το τοπικ που δεν αφορά τα συγκεκριμένα περιστατικά. Αυτό για το καλοσώρισμα και ποιος πετάει στο διευκρίνησα. Αυτός ήταν ο λόγος και το κάνουν ορισμένοι κυβερνήτες και όχι όλοι, γι' αυτό και δεν το ακους συχνά.
Για το δεύτερο περιστατικό με το go-around στην πτήση προς τα έξω, δεν χρειάζεται να ανοίξουμε κουβέντα καθώς είπαμε οτι οι λόγοι για το go-around ειναι εκατοντάδες και προέχει η ασφάλεια των επιβατών οπότε καλά έκανε για όποιο λόγο και να το έκανε και δεν έχει σχέση αν πετούσε ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης. Για την επιστροφή στην Αθήνα η "χάλια προσγείωση" που λες ήταν autoland και το autoland κάνει βαριές προσγειώσεις, οπότε τα παράπονά σου για το αυχενικό στείλτα στην Airbus.
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Το γεγονός ότι ο κυβερνήτης, είπε ότι την πτήση θα την κάνει ο first officer, δεν σημαίνει τίποτα απολύτως και δεν έχει καμία σχέση με το ότι έγινε, ότι έγινε κυμαίνετε στα φυσιολογικά πλαίσια. Το ότι κάποιος είναι κυβερνήτης, όπου ως αποτέλεσμα έχει μία χρυσή γραμμή παραπάνω ραμμένη, δεν μου λέει προσωπικά κάτι, αν και αυτό είναι ένα άλλο θέμα προς συζήτηση. Είναι αρκετές, οι εταιρείες και τα παραδείγματα, τα οποία είναι βγαλμένα, μέσα απο την αεροπορική πραγματικότητα, όπου υπάρχουν κυβερνήτες που έγιναν ότι έγιναν, μόνο και μόνο επειδή, συμπλήρωσαν έναν συγκεκριμένο αριθμό απο flight hours. Υπάρχουν άλλοι, που γίνανε λόγο γνωριμιών. Υπάρχουν άλλοι, που γίνανε επειδή η εταιρεία καιγόταν να καλύψει γρήγορα θέσεις. Υπάρχουν άλλοι, που ρίξανε ιδρώτα και κάνανε θυσίες, για να γίνουν, όπου αυτούς και μόνο, σέβομαι και εκτιμώ.

Έχω δει κυβερνήτη, να πίνει, έχω δει κυβερνήτη, να κοιμάται, αμέσως μετά το πιάσιμο του cruise level και να ξυπνάει στο TOD, έχω δει κυβερνήτη, που αντί να πιάνει το cruise level, να πιάνει άλλα εν πτήση, έχω δει κυβερνήτη, να έχει κάνει το cockpit, smoking cockpit, έχω δει κυβερνήτη, να μας πηγαίνει σαν αστικό, σε προαστιακό δρόμο της Θεσσαλονίκης, έχω δει κυβερνήτη να έχει αφήσει το landing light, ανοικτό όλη νύχτα φωτίζοντας όλη την Ευρώπη και αναγκάζοντας με να κλείνω το σκίαστρο χάνοντας τα views. Φυσικά έχω δει και κυβερνήτη, να κάνει υπεράνθρωπα πράγματα, κερδίζοντας έτσι το προσκύνημα μου απέναντι του, και τα μηνύματα ευχαριστίας που του έστελνα στο facebook, αφού είχα φροντίσει να γράψω στο κινητό μου το όνομα του, υπάρχον και αυτοί, οι πραγματικοί επαγγελματίες.

Το γεγονός φίλε μου, πως είναι κάποιος συγκυβερνήτης, δεν τον καταδικάζει και τον καθιστά υπεύθυνο για πράγματα που δεν μπορεί να αποφύγει. Αυτό θα το καταλάβεις, όταν πιάσεις χειριστήριο τις πρώτες φορές, έστω και σε simulator υπό κάποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις, που θα φέρουν τα ζωντανά προβλήματα όσο πιο κοντά γίνετε. End of the story.
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Έχω δει κυβερνήτη, να πίνει, έχω δει κυβερνήτη, να κοιμάται, αμέσως μετά το πιάσιμο του cruise level και να ξυπνάει στο TOD, έχω δει κυβερνήτη, που αντί να πιάνει το cruise level, να πιάνει άλλα εν πτήση, έχω δει κυβερνήτη...

Σε όλα όσα έχεις δει από αυτά που αναφέρεις λες και για κάτι εξόχως ανησυχητικό. Έχεις δει κυβερνήτη να πίνει; Εν ώρα πτήσης, στο έδαφος; Και τι ακριβώς δηλαδή;, αλκοόλ καφέ ή κάτι άλλο; Με όσα γράφεις δίνεις την εντύπωση οτι ήσουν παρών σε κάτι πολύ σημαντικό και δεν μας λες τι ακριβώς έκανες εσύ στην συνεχεία. Αυτό από μόνο του είναι -σχεδόν- μια πάρα πολύ σοβαρή δημοσιά τοποθέτηση και αναφορά. Επίσης άλλος αντί να πιάνει cruise level, να πιάνει ένας θεός ξέρει τι! Θα ήμουν πολύ προσεκτικός σε διατυπώσεις τέτοιου είδους, ειδικά όταν γνωρίζουμε πως αυτήν τη σελίδα την διαβάζει ένας μεγάλος αριθμός επισκεπτών και μελών. Αν δεν είσαι πιλότος, που μάλλον όπως αντιλαμβάνομαι δεν είσαι, θα σου συνιστούσα να μην γράφεις με περίσσεια άνεση τέτοια πράγματα. Αν επιθυμείς να συνεχίσουμε την κουβέντα ας το κάνουμε εκεί που θα υποδείξουν οι διαχειριστές για να μην ξεφεύγουμε άλλο.

Και για την επαναφορά της συζήτησης στο αρχικό θέμα, θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε αν και όταν με το κάλο συμφωνηθεί η απόκτηση των προσομοιωτών, ποια εταιρεία (CAE, Mechtronics, FSI κτλ.) θα είναι αυτή που θα είναι η τελική επιλογή της Α3. Συνήθως και ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αεροπορικής οι κατασκευαστές έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν εντός 3-4 μηνών εξοπλισμό -που μπορεί να είναι και μεταχειρισμένος- προκείμενου να ξεκινήσουν την λειτουργιά τους τα εκπαιδευτικά κέντρα. Εν αναμονή λοιπόν.
 
Re: Aegean: Δημιουργία Εκπαιδευτικού Κέντρου Πιλότων

Πιστεύω ότι ο κ. MerNion έδωσε περιεκτικά και κατανοητά τη σωστή απάντηση στην εύλογη ερώτηση/απορία του κ. YCNZ
Συμφωνώ απολύτως με την παρατήρηση του κ. Arturo σε ο, τι αφορά τις επιπόλαιες πληροφορίες του κ. astronautofemotion, καθότι γνωρίζοντες την εργασιακή του ιδιότητα, θα τον συμβούλευα “ κρείττον εστί το σιγάν του λαλείν”
 
YCNZ":2zp6de3r said:
Το βάζω εδω γιατί μάλλον έχει να κάνει με "πρακτική εκπαίδευση".
Μιας και ήταν όντως εκτός θέματος, όπως είπε και ο Mernion, το μεταφέρουμε στην σωστή κατηγορία.
 
Top