Σχετικα με Medical.

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με το Ιπτάμενο Προσωπικό - Χειριστές - Σχολές
asterixx25
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 17 Οκτ 2008, 10:11
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGMG

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό asterixx25 » 13 Ιαν 2010, 15:58

Με αφορμή το περιστατικό με τον χειριστή που έγινε στη Μυτιλήνη https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=25&t=6785 θέλω να πω τα εξής:

Μια γενική καρδιολογική εξέταση κάθε 2-3 χρόνια δεν κάνει κακό ανεξαρτήτως οικογενειακού ιστορικού ή όχι. Δεν κοστίζει πολλά και με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να προλάβετε χειρότερες καταστάσεις.

Τι περιλαμβάνει:
1) Ηλεκτροκαρδιογράφημα
2)Μέτρηση αρτηριακής πίεσης (συστολικής και διαστολικής)
3)Ακουστικός έλεγχος με στηθοσκόπιο
4)Δοκιμασία κοπώσεως ( σε κυλιόμενο τάπητα)
5)Υπέρηχος doppler
6) Holter 24h (για την μέτρηση της πίεσης ή της καρδιακής λειτουργίας-αρρυθμίες, έκτακτες συστολές, παύσεις, κλπ.)
7) Εξετάσεις αίματος (κάποιοι καρδιακοί δείκτες μπορούν να δείξουν επικείμενο νόσημα)

Μπορεί να φαίνονται πολλά αλλά σε 1 ώρα και με ένα 100άρικο έχετε καθαρίσει.
Υπάρχουν και κάποιες άλλες όπως στεφανιογραφία, σπινθηρογράφημα, μαγνητική τομογραφία κλπ. αλλά αυτές κοστίζουν αρκετά και γίνονται μετά από προτροπή του καρδιολόγου.

Σε ένα άλλο θέμα τώρα (αναφέρομαι γενικά και όχι για τον συγκεκριμένο χειριστή.)

Κατά πόσο είναι δυνατό ένας χειριστής μετά από ένα τόσο σοβαρό επεισόδιο να επανέλθει στα καθήκοντά του?

Υπάρχει περίπτωση να του αφαιρεθεί το medical? (αφού εκτός του συγκεκριμένου επεισοδίου ενδεχομένως να ακολουθήσει και φαρμακευτική αγωγή εφ’όρου ζωής).

Υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη? (γιατί από τη στιγμή που χάσει το medical χάνει και τη δουλειά του)

Ποιο μπορεί να είναι το εργασιακό του μέλλον? Μπορεί η εταιρεία να τον τοποθετήσει σε άλλο πόστο-καθήκοντα ή απολύεται αυτομάτως?
0 x


Άβαταρ μέλους
nikos_k.
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 410
Εγγραφή: 15 Αύγ 2007, 13:44
Τοποθεσία: Always Somewhere

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό nikos_k. » 13 Ιαν 2010, 20:24

asterixx25, τα τρία πρώτα που έγραψες ωφείλει να τα εξετάζει κάθε AME που σέβεται τον πελάτη του (χειριστή)!
Το τέταρτο, εξ' όσων γνωρίζω, το κάνουν πολλοί AME! Το πέμπτο, όπως μου έχει πει καρδιολόγος, γίνεται αν βρεθεί κάνει ανησυχητικό στις προηγούμενες 4 εξετάσεις! Τα δύο τελευταία είναι πολύ εξειδικευμένα και πιστεύω εφαρμόζονται μόνο αν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις...

Τώρα για τις υπόλοιπες ερωτήσεις σου. Ένας χειριστής μπορεί να επανέλθει μετά από τέτοια περιστατικά, αν οι γιατροί του το επιτρέψουν. Επίσης μπορεί στο medical να μπουν κάποιοι περιορισμοί, όπως το να πετάει μόνο με παρουσία δεύτερου χειριστή (πράγμα πολύ εύκολο σε περιβάλλον αερογραμμών)!
Από την άλλη, είναι αυτονόητο πιστεύω πως μπορεί και να μην ξαναεκδοθεί medical για τον παθόντα, οπότε καλό θα είναι να είχε προνοήσει ώστε να ασφαλιστεί με την γνωστή στους χειριστές ασφάλεια "loss of licence". Είναι εξειδικευμένη ασφάλιση και την προσφέρουν πολύ λίγες ασφαλιστικές.
Τέλος για το εργασιακό μέλλον, εξαρτάται από το συμβόλαιο που έχει υπογράψει! Όμως θα τολμούσα να προβλέψω πως δεν θα είναι και τόσο αισιόδοξα τα πράγματα! Κάθε εταιρία πληρώνει τους πιλότους για να πετάνε! Για τα άλλα πόστα, έχει άλλα άτομα που τα πληρώνει και αυτά για άλλες δουλειές,
εκτός του να πετάνε :wink:



Υ.Γ. Η καλύτερη εξασφάλιση σε περίπτωση απώλειας του Medical είναι να είναι κανείς εκπαιδευτής εξομοιωτών (SFI,TRI)!
0 x
Live To Fly, Fly To Live....... Aces High

Dimitris ath.
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009, 14:47

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό Dimitris ath. » 13 Ιαν 2010, 22:45

Παιδιά καλησπέρα.Άλλη μια δύσκολη ερώτηση και από εμένα.Το καρδιακό νόσημα "δίπτυχη αορτική βαλβίδα" αποκλείει κάποιον από το να πάρει το medical 1??Aν ναι, την έχω άσχημα.Παρακαλώ να απαντήσει μόνο όποιος είναι σίγουρος...γιατί πολλά έχουν ακούσει τ' αυτάκια μας τον τελευταίο καιρό.. :roll:
0 x

Άβαταρ μέλους
Tolisshow
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 463
Εγγραφή: 12 Οκτ 2008, 12:35
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό Tolisshow » 14 Ιαν 2010, 02:47

παρε τηλ στο ΚΑΙ η σε ΑΜΕ.θα ξερουν σιγουρα και καλυτερα απο μας
0 x


asterixx25
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 17 Οκτ 2008, 10:11
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGMG

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό asterixx25 » 14 Ιαν 2010, 11:43

Από την άλλη, είναι αυτονόητο πιστεύω πως μπορεί και να μην ξαναεκδοθεί medical για τον παθόντα, οπότε καλό θα είναι να είχε προνοήσει ώστε να ασφαλιστεί με την γνωστή στους χειριστές ασφάλεια "loss of licence". Είναι εξειδικευμένη ασφάλιση και την προσφέρουν πολύ λίγες ασφαλιστικές.

Θα μπορούσαν να δωθούν περισσότερες πληροφορίες?

Εκτός απο τη συγκεκριμένη ασφάλεια υπάρχουν άλλες ασφάλειες για τους χειριστές?
0 x

Dimitris ath.
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 23 Σεπ 2009, 14:47

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό Dimitris ath. » 30 Ιαν 2010, 13:17

Mήπως γνωρίζει κανείς πού μπορώ να βρω όλες τις πληροφορίες για το medical class 1?Έψαξα στο site της Eurocontrol αλλά λέει μόνο σκόρπια πράγματα....
0 x

Άβαταρ μέλους
Tolisshow
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 463
Εγγραφή: 12 Οκτ 2008, 12:35
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AEE
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDL

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό Tolisshow » 30 Ιαν 2010, 13:19

0 x


pol_89
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 29 Ιαν 2010, 07:59

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό pol_89 » 30 Ιαν 2010, 23:15

παιδια καλησπερα, μπορει καποιος να μου δωσει πληροφοριες σχετικα με τουσ γιατρους οι οπιοοι δινουν πιστοποιητικα υγειας για τν αεροπορια?ενδιαφερομαι να γραφτς σε σχολη και μ ειπαν πως ειναι πρωτα απαραιτητο να περασω απο γιατρους .γνωριζετε πανω κατω ποσο κοστιζει μια τετοια επισκεψη>?και ενα τελευταιο τα αποδεκτα ορια για τν οραση στην πολιτικη αεροπορια που κυμαινονται?? ευχαριστω εκ των προτερων
0 x

Άβαταρ μέλους
dzografi
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 09 Σεπ 2009, 03:38
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό dzografi » 23 Φεβ 2010, 18:20

pol_89 έγραψε:παιδια καλησπερα, μπορει καποιος να μου δωσει πληροφοριες σχετικα με τουσ γιατρους οι οπιοοι δινουν πιστοποιητικα υγειας για τν αεροπορια?


http://www.ypa.gr/content/index.asp?tid=544
Εδώ θα βρεις όλους τους Γιατρούς που κάνουν εξετάσεις για medical. Για αρχική εξέταση όμως θα πρέπει να πας οπωσδήποτε σε Κ.Α.Ι. (AMC). από εκεί και πέρα θα κάνεις τις ανανεώσεις κάθε χρόνο ή σε Κ.Α.Ι. ξανά ή σε κάποιον από τους γιατρούς/εξεταστές AME's.

Ρίξε μια ματιά κι εδώ: http://www.hcaa.gr/ams/Medicals.htm

Το κόστος στο Κ.Α.Ι στην Αθήνα είναι στα 150Ευρώ περίπου ενώ στην Θεσσαλονίκη είναι στα 450Ευρώ (ιδιωτικό ιατρείο).

pol_89 έγραψε:και ενα τελευταιο τα αποδεκτα ορια για τν οραση στην πολιτικη αεροπορια που κυμαινονται??


Για μυωπία έχουμε από +5 έως -6 (ουσιαστικά οι αρνητικές τιμές αναφέρονται στην μυωπία)
Για αστιγματισμό το όριο είναι +2
Από τη στιγμή που θα περάσεις τις αρχικές εξετάσεις τα παραπάνω όρια γίνονται ελαστικότερα.
Εάν ενδιαφέρεσαι, όλες οι πληροφορίες για τα ιατρικά θέματα είναι εδώ: JAR-FCL3 Medical

Και με την ευκαιρία, να θέσω το εξής ερώτημα και στα υπόλοιπα μέλη του forum... Τηλεφώνησα και εγώ (όπως και πολλοί άλλοι) στο Κ.Α.Ι. στην Αθήνα για να ρωτήσω για τα επιτρεπτά όρια όσον αφορά τις οφθαλμολογικές εξετάσεις. Η απάντηση του οφθαλμίατρου ήταν 3 :!: βαθμοί για την μυωπία!!! Επίσης λανθασμένα μου είπε ότι οι βαθμοί μυωπίας και αστιγματισμού προστίθενται...! Γιατί :?: :?: :?: Η πιθανότητα να ισχύουν διαφορετικά όρια εκεί δεν υφίσταται! Μας κοροϊδεύουν? :x

Φιλικά
Δημήτρης
0 x

manyacht12
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 21 Μάιος 2009, 20:26

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό manyacht12 » 24 Φεβ 2010, 23:00

Ακριβως το ιδιο ειπαν και σε μενα (3 βαθμοι) , οχι απο το τηλεφωνο , αλλα απο κοντα , πηγα αυτοπροσωπως εκει. Τελικα τι ισχυει ?
0 x
Mans flight through life is sustained by the power of his knowledge.

Academy Chappel . USAF Academy , Colorado Springs


Άβαταρ μέλους
dzografi
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 50
Εγγραφή: 09 Σεπ 2009, 03:38
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό dzografi » 26 Φεβ 2010, 02:26

manyacht12 έγραψε:Ακριβως το ιδιο ειπαν και σε μενα (3 βαθμοι) , οχι απο το τηλεφωνο , αλλα απο κοντα , πηγα αυτοπροσωπως εκει. Τελικα τι ισχυει ?


Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτά που αναφέρει το JAR-FCL3 σίγουρα! Αυτά ισχύουν και στο Κ.Α.Ι στην Θεσσαλονίκη οπού πήγα εγώ.
Μου φαίνεται πολύ περίεργο να ισχύουν άλλα όρια στην Αθήνα!! Οπότε σαν ενδεχόμενο το αποκλείω! Από εκεί και πέρα τι να πω?
Με βάση τα δεδομένα που έχω μόνο δύο υποθέσεις μπορώ να κάνω...

1) Ψεύδονται προκειμένου να ψαρώσουν κόσμο (κανένα νόημα) αλλά τελικά σε περνάνε. :wall:
2) Είναι ανενημέρωτοι και σε κόβουν.

Υπάρχει κάποιος που πήγε στην Αθήνα με μυωπία πάνω από 3 και τον έκοψαν? Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση ίσως έριχνε λίγο φως στο μυστήριο..!

Προσωπική μου γνώμη είναι ότι ισχύει το πρώτο διότι τα χαρτιά και όλα όσα συμπληρώνουμε κατά την έκδοση του medical στέλνονται στην ΥΠΑ. Επομένως δεν μπορεί στο χαρτί με τις οφθαλμολογικές να γράφει π.χ. -4 μυωπία και να μην έχει υπογράψει ο γιατρός για το ΟΚ!

Φιλικά
Δημήτρης
0 x

Άβαταρ μέλους
z_pilot
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 500
Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 13:05
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
x 44
Επικοινωνία:

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό z_pilot » 07 Μαρ 2010, 02:36

Παίδες να ρωτήσω δυο πράγματα θέλω.

1)Απ'ότι έχω διαβάσει για να πάρεις το JAR Μedical Class 1 το όριο μυωπίας είναι κάποιοι βαθμοί(δεν θυμάμαι ακριβώς,3 νομίζω).Και μετά γράφει ότι αν έχεις παραπάνω μπορείς να κάνεις λέιζερ και να σε δεχτούν αρκεί να μην είχες πριν την επέμβαση πάνω από 6 βαθμούς.Αληθεύει? Δηλαδή κάποιος που έχει ας πούμε 8 βαθμούς μυωπία και κάνει διορθωτική επέμβαση δεν γίνεται δεκτός?

2)Στο αντίστοιχο FAA Class 1 και CAT Class 1 (canadian) δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός.Δηλαδή στο FAA ζητάνε να πιάνεις 20/20 χωρίς να τους νοιάζει αν έχεις κάνει διορθωτική επέμβαση ή πόσους βαθμούς μυωπία είχες πριν ενώ στο CAT είναι ακόμη πιο χαλαρά.Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το εξής.Αν κάποιος πχ είχε 8 βαθμούς μυωπία ,έκανε λέιζερ και πήρε το Class 1 FAA ή CAT θα μπορέσει μετά να το μετατρέψει μαζί με το πτυχίο του σε JAR ή όχι?Ξαναπερνάς τα υγειονομικά?
0 x
Aviate, Navigate, Communicate..

Truly superior pilots are those who use their superior judgment to avoid those situations where they might have to use their superior skills.

Άβαταρ μέλους
z_pilot
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 500
Εγγραφή: 20 Φεβ 2007, 13:05
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGTS
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
x 44
Επικοινωνία:

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό z_pilot » 13 Μαρ 2010, 01:46

Ευχαριστώ τον 121.5 για την απάντησή του.
Κατατοπιστικός για ακόμη μία φορά. :)
0 x
Aviate, Navigate, Communicate..

Truly superior pilots are those who use their superior judgment to avoid those situations where they might have to use their superior skills.


asterixx25
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 17 Οκτ 2008, 10:11
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGMG

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό asterixx25 » 14 Απρ 2010, 15:12

Το medical το παίρνει κάποιος αυθημερόν απο το ΚΑΙ ή θα πρέπει να υπογραφεί απο τον διοικητή της ΥΠΑ και να το πάρει την επομένη απο την ΥΠΑ.
Έχει αλλάξει κάτι τώρα τελευταία στη διαδικασία?

Ευχαριστώ.
0 x

Άβαταρ μέλους
OA570
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 281
Εγγραφή: 18 Φεβ 2010, 17:23
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KDAB
x 7

Re: Σχετικα με Medical.

Δημοσίευσηαπό OA570 » 16 Απρ 2010, 22:36

Αγαπητα μελη,
Ενδιαφερομαι να ακολουθησω το επαγγελμα του πιλοτου αλλα μεχρι τωρα η μυωπια μου ηταν ενα απο τα πολλα εμποδια.
Εστειλα mail στην CAA (civil aviation authority) πριν απο κανενα διμηνο με καποιες ερωτησεις που ειχα (βλακοδως με στοιχεια αφου ηταν απαραιτητα για να απαντησουν, συμπεριλαμβανομενων των βαθμων μυωπιας)
και μου απαντησαν σημερα με αυτο.
20100416-1959.jpg
IMG00432-
20100416-1959.jpg (90.71 KiB) Προβλήθηκε 1828 φορές
:wall:
(διαδικασιες επι διαδικασιων,brits...)
Ενδιαμεσα επειδη περασε ο καιρος εγω εκανα προσφατα επεμβαση και η μυωπια ειναι παλι στο 0 επισημως.
Πιστευετε οτι το φακελωμα αυτο θα δημιουργησει προβληματα στην αποκτηση του medical 1 η σε οποιαδηποτε αλλη χρονικη στιγμη?
Σας ευχαριστω εκ των προτερων.
0 x
Talking about airplanes is a very pleasant mental disease.!



Επιστροφή σε “Ιπτάμενο Προσωπικό - Χειριστές - Σχολές”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης